Постанова
від 25.06.2013 по справі 2а-3813/10/19/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 червня 2013 р. (15 год. 53 хв.) Справа №2а-3813/10/19/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Устінової І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної інспекції України з контролю за цінами

до Державного підприємства "Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою"

про стягнення.

Обставини справи: Державна інспекція з контролю за цінами в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державного підприємства "Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" про стягнення заборгованості у розмірі 58245,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатом перевірки відповідача було встановлено порушення ст. 1 Закону України «Про захист конституційних прав громадян на землю» від 20.01.2005р. № 2375. На підставі акту № 0050 від 19.10.2010 прийнято рішення від 24.02.2010р. № 19 «Про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін», яким на підставі ст.14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» вирішено вилучити у Державного підприємства «Кримський науково - дослідний та проектний інститут землеустрою» суму в розмірі 19415,00 гривень в дохід Державного бюджету та штраф в сумі 38830,00 гривень. Наведені адміністративно-господарські санкції в загальному розмірі 58245,00 відповідачем у добровільному порядку не сплачені, що й стало підставою для звернення до суду.

Позивач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи сповіщений належним чином, скерував до суду клопотання про розгляд справи на підставі наявний матеріалів.

Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним, скерував до суду клопотання про призначення справи на більш пізнішу дату в зв'язку з неможливістю забезпечити участь представника в судовому засіданні, що призначено на 25.06.2013р.

Суд усною ухвалою відмовив у задоволенні клопотання Державного підприємства "Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю забезпечити участь представника, оскільки неявка представника сторони - юридичної особи, з зазначених обставин, не може бути перешкодою для судового розгляду з урахуванням приписів ч.7 ст.56 КАС України, і відповідач, як юридична особа мав можливість забезпечити явку до суду своїх інших представників. Суд також зазначає, що обов'язковість особистої участі відповідача у порядку статті 120 КАС України ухвалами суду по даній справі не визнавалось.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

З 08.02.2010р. по 19.02.2010р. Державною інспекцією з контролю за цінами в АР Крим на підставі посвідчення від 02.02.2010 року № 0050, виданого Державною інспекцією з контролю за цінами в АРК, начальником відділу Журавьовою Людмилою Юріївною та головним державним інспектором Лян Оленою Леонідівною відповідно до ст.13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», постанови КМУ від 13.12.2000 року № 1819 «Питання Державної інспекції з контролю за цінами» на виконання наказу ДІЦ в АРК від 21.01.2010 року № 41 та відповідно до пунктів 4.1.2 Плану роботи на I квартал 2010 року проведена планова перевірка ДП «Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» щодо дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів (плати) на землевпорядні роботи, роботи та послуги, пов'язані із оформленням документів, в т.ч., які посвідчують право власності на земельні ділянки при передачі їх безоплатно у власність громадян України (період перевірки: з 08.02.2009р. по 08.02.2010 р.), за результатами проведення якої складено акт перевірки № 0050 від 19.02.2010 року (а.с. 6-13).

Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог ст. 1 Закону України «Про захист конституційних прав громадян на землю» від 20.01.2005 року № 2375 - IV, а саме: завищення вартості робіт із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки, при передачі безоплатно земельних ділянок у власність громадянам України.

В акті перевірки зазначено, що внаслідок вказаного порушення за період з 17.02.2009 року по 24.12.2009 року ДП «Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» необґрунтовано отримано виручку у розмірі 19415,44 гривень.

Перевірка проведена з відома заступника директора Костюкова Геннадія Володимировича та у присутності головного бухгалтера Єрмолаєвої Людмили Семенівни.

На підставі акту перевірки 24 лютого 2010 року Державною інспекцією з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим було прийнято рішення № 16 про застосування адміністративно - господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін (а.с.28), яким на підставі ст.14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» вирішено вилучити у Державного підприємства «Кримський науково - дослідний та проектний інститут землеустрою» суму в розмірі 19415,00 гривень в дохід Державного бюджету та штраф в сумі 38830,00 гривень. (а.с. 4).

Вказане рішення було скероване на адресу відповідача та отримано останнім 26.02.2010р., про що свідчить повідомлення про вручення рекомендованого відправлення (а.с.5).

На час прийняття позивачем даного рішення відповідальність за порушення державної дисципліни цін була передбачена ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» № 507- XII від 03.12.1990 року.

Вказаною нормою було передбачено, що вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Більш детально порядок притягнення до відповідальності за порушення державної дисципліни цін передбачений Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 року № 298/519.

Дія цієї Інструкції поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, а також підприємства, установи та організації, незалежно від форм власності, організаційно-правових форм і підпорядкованості (далі - суб'єкти господарювання).

Згідно з п. 1.5. Інструкції підставою для застосування фінансових (штрафних) санкцій є порушення суб'єктами господарювання вимог спеціальних норм законодавства з питань ціноутворення, якими запроваджено регулювання цін (тарифів), зокрема формування, установлення та застосування цін (тарифів), нижчих від установлених мінімальних.

Необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами.

Зазначені в рішеннях суми перераховуються суб'єктами підприємницької діяльності - порушниками за належністю самостійно, а в разі неподання установам банків платіжних документів зазначені суми стягуються відповідно до вимог законодавства (п. 1.6 Інструкції).

Вилученню в дохід бюджету підлягають суми, які одержані внаслідок порушень державної дисципліни цін, визначених на підставі матеріалів перевірок незалежно від фінансового стану порушника та його розрахунків з бюджетом.

Згідно з п. 3.1. Інструкції Державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами.

Статтею 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» № 507- XII від 03.12.1990 року передбачалось, що підприємства, організації та інші юридичні і фізичні особи мають право оскаржити до суду порушення цін з боку державних органів, підприємств, організацій, кооперативів та інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодування завданих їм збитків у випадках реалізації їм товарів та послуг з порушенням вимог чинного законодавства.

Як свідчать матеріали справи, рішення Державної інспекції з контролю за цінами в АР Крим від 24.02.2010р. № 16 «Про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін» було оскаржено Державним підприємством "Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" до Окружного адміністративного суду АР Крим.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.08.2010р. у адміністративній справі № 2а-3119/10/8/0170 за позовом Державного підприємства «Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» до Державної інспекції з контролю за цінами в АР Крим про скасування рішення та припису адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Державної інспекції з контролю за цінами в АРК № 16 від 24.02.2010 року про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін. визнано протиправним та скасовано припис Державної інспекції з контролю за цінами в АРК № 17 від 24.02.2010 року про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Державного підприємства «Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (95038, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Кечкеметська,114, банківські реквізити невідомі) витрати по сплаті судового збору 3 гривні 40 копійок. (а.с. 49-60).

Наведена постанова залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22.03.2011р. (а.с. 61-62).

За результатами касаційного розгляду Вищий адміністративний суд України прийняв постанову від 05.03.2013р., якою касаційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим задовольнив. Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.08.2010р. та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22.03.2011р. скасував. У задоволенні адміністративного позову Державного підприємства "Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" відмовив.

Відповідно до вимог ст. 254 КАС України вказане судове рішення набрало законної сили.

Згідно із ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Під час розгляду справи Вищій адміністративний суд України суди дійшов до висновку, що Державним підприємством "Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" було завищено ціну на роботи із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки при передачі їх безпосередньо у власність громадянам України.

Таким чином, судом касаційної інстанції надана правова оцінка рішенню позивача, на підставі якого позивач просить стягнути економічні санкції та штраф за порушення державної дисципліни цін. Таким чином, приймаючи до уваги, що судовим рішенням яке набрало законної сили встановлений факт правомірності застосування Державною інспекцією з контролю за цінами в АР Крим адміністративно-господарських санкцій до відповідача на підставі рішення № 16 від 24.02.2010 року, суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог позивача щодо стягнення з відповідача на підставі вказаного рішення 19415,00 грн. економічних санкцій та 38830,00 грн. штрафу за порушення державної дисципліни цін.

Відповідачем в порядку статті 71 КАС України не було надано суду доказів сплати у повному обсязі адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін.

За таких умов, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

У судовому засіданні, яке відбулось 25.06.2013 року, оголошено вступну та резолютивну части постанови. У повному обсязі постанову складено та підписано 01.07.2013 року.

Керуючись ст. ст. 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Державного підприємства "Кримський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" (95038, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Кечкеметська, б. 114, р/р 26005060039771 в КРУ КБ «Приватбанк», МФО 384436; р/р 260098148 в КРД ВАТ «Райффайзен Банк Аваль», МФО 324024; ЄДРПОУ 30951066) в дохід Державного бюджету (р/р 31112106700002, МФО 824026, код ЄДРПОУ 34740405, відділення Держказначейства, банк одержувача Управління Державного казначейства в АР Крим, м. Сімферополь, код платежу 21081100) заборгованість в загальному розмірі 58245,00 грн. (п'ятдесят вісім тисяч сорок п'ять грн. 00 коп.), з яких 19415,00 (дев'ятнадцять тисяч чотириста п'ятнадцять грн. 00 коп.) - економічні санкції та 38830,00 грн. (тридцять вісім тисяч вісімсот тридцять грн. 00 коп.) штраф за порушення державної дисципліни цін.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кузнякова С.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.06.2013
Оприлюднено22.10.2013
Номер документу34223861
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3813/10/19/0170

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 25.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні