Постанова
від 18.10.2013 по справі 810/4983/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 18 жовтня 2013 року           810/4983/13-а           Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом прокурора Яготинського району Київської області в інтересах держави в особі Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області до приватного акціонерного товариства «Яготинський рибгосп» про стягнення податкового боргу, в с т а н о в и в: 16.09.2013 до Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов прокурора Яготинського району Київської області в інтересах держави в особі Переяслав-Хмельницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області (далі – Позивач, Податковий орган) до приватного акціонерного товариства «Яготинський рибгосп» (далі – Відповідач, Товариство) про стягнення податкового боргу з орендної плати за землю на суму 65566,63 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має перед Державним бюджетом України заборгованість по самостійно нарахованій Підприємством сумі зобов'язань по орендній платі за землю за травень-липень 2013 року в загальній сумі 63344,91 грн., у тому числі за основним платежем 39991,20 грн., штрафні санкції 22862,60 грн., пеня 791,11 грн., а також зі сплати частини чистого прибутку за І квартал 2013 року в сумі 1921,72 грн. (з урахуванням часткової сплати), у тому числі основний платіж 1833,71 грн., пеня 88,10 грн. Відповідач заперечень проти адміністративного позову не надав. Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд дійшов наступних висновків. Згідно з Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №491840 та Довідки є Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АА №451966 приватне акціонерне товариство «Яготинський рибгосп», код за ЄДРПОУ 24215478, зареєстроване як суб'єкт господарювання 01.11.2005 Яготинською районною державною адміністрацією Київської області. 30.01.2013 Товариством до Податкового органу подано наступні податкові декларації з плати за землю за 2013 рік: - №9003140918, якою нараховано розмір орендної плати за землю за травень-липень 2013 року 3137,91 грн. (1045,97 грн. в місяць); - №9003140921, якою нараховано розмір орендної плати за землю за травень-липень 2013 року 4858,59 грн. (1619,53 грн. в місяць); - №9003140912, якою нараховано розмір орендної плати за землю за травень-липень 2013 року 31994,70 грн. (10664,90 грн. в місяць). 13.05.2013 Товариством до Податкового органу подано розрахунок частини чистого прибутку (доходу) за І квартал 2013 року №1300001442, яким нараховано частину чистого прибутку, що відраховується до державного бюджету, в розмірі 2301,00 грн. Суму боргу за розрахунком №1300001442 від 13.05.2013 Товариством частково погашено в сумі 467,29 грн. Управлінням у зв'язку з порушенням Товариством платіжної дисципліни до останнього застосовано штрафні санкції в загальному розмірі 22862,60 грн., у тому числі за декларацією №9003140918 від 13.05.2013 – 33,78 грн., за декларацією №9003140921 від 13.05.2013 – 4244,97 грн., за декларацією №9003140912 від 13.05.2013 – 18583,85 грн.; та нараховано пеню в загальній сумі 879,12 грн., у тому числі за декларацією №9003140918 – 791,11 грн. та за розрахунком №1300001442 від 13.05.2013 – 88,01 грн. 17.06.2013 Податковим органом на підставі статті 126 ПК України прийняті податкові повідомлення-рішення форми «Ш» №0000621500 на суму 35,96 грн., №0000581500 на суму 33,78 грн., №0000601500 на суму 1020,11 грн., №0000591500 на суму 17563,74 грн., №0000611500 на суму 4209,01 грн. Зазначені податкові повідомлення-рішення були вручені головному бухгалтеру Товариства в день їх прийняття, що підтверджується відмітками в корінцях даних рішень, та оскаржені Товариством не були. Таким чином, загальна сума податкового боргу Товариства за самостійно нарахованою сумою орендної плати за землю, частиною чистого прибутку та узгодженими податковими повідомленнями-рішеннями складає 65566,63 грн. Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у даній справі, суд виходив з наступного. Відповідно до ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Статтею 270 Податкового кодексу України визначено, що земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, а також земельні частки (паї), що перебувають у власності, є об'єктами оподаткування плати за землю. Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю - п.290.1 ст.290 Податкового кодексу України. В п.14.1.136 ст.14 Податкового кодексу України зазначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов'язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. У свою чергу, п.288.1 ст.288 Податкового кодексу України визначає, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Разом з тим, згідно із ст. 288 Податкового кодексу України, порядок обчислення орендної плати за землю, строки подання звітності, сплати податку регулюються тими ж нормами, що встановлюють такі вимоги до сплати земельного податку. Відповідно до п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. Згідно із п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Таким чином, з дня подання такої декларації відповідно до ст. 54 Податкового кодексу України таке податкове зобов'язання визнається узгодженим. Пунктом 287.3 ст.287 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Стаття 8 Податкового кодексу України закріплює види податків та зборів, що справляються на території України. Відповідно до пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Згідно із п.16.1.4 ст.16 Податкового кодексу України платник податків повинен сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Всупереч вищевказаним нормам Конституції України, Податкового кодексу України, відповідач не вчасно сплачує орендну плату за землю та частину чистого прибутку. За період з травня по липень 2013 року за Товариством обліковується податковий борг у сумі 65566,63 грн. Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні» контроль за повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством здійснюють органи державної податкової служби. У п.41.5 ст.41 Податкового кодексу України зазначено, що органи державної податкової служби є органами стягнення та уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень. Відповідно до п. 54.1 ст. 54 крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Як було зазначено вище, відповідачем в поданих ним деклараціях та розрахунку було самостійно обчислено суму орендної плати за землю та частини чистого прибутку, що підлягає відрахуванню до державного бюджету. Відповідачем не надано суду доказів, які б свідчили про сплату заборгованості. З огляду на викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 94, 128, 159-163, 254  КАС України, суд п о с т а н о в и в: Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з приватного акціонерного товариства «Яготинський рибгосп» (код за ЄДРПОУ 24215478) податковий борг у загальній сумі 65 566 (шістдесят п'ять тисяч п'ятсот шістдесят шість) грн. 63 коп. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                 Спиридонова В.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2013
Оприлюднено22.10.2013
Номер документу34223956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4983/13-а

Ухвала від 15.10.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Постанова від 18.10.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні