Постанова
від 11.10.2013 по справі 826/14628/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2013 року № 826/14628/13-а

В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Хрещатик, 10, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом Заступника прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Закритого акціонерного товариства "Центр "Ініціатива-90"

про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Шевченківського району м. Києва звернувся до суду в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення з Закритого акціонерного товариства "Центр "Ініціатива-90" суми штрафу в розмірі 85 000 грн.

В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та зазначає, що Закритим акціонерним товариством "Центр "Ініціатива-90" порушено законодавство про цінні папери, в зв'язку з чим Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення штрафних санкцій від 7 березня 2013 року № 89-ЦД-1-Е, якою на Закрите акціонерне товариство "Центр "Ініціатива-90" накладено штраф у розмірі 85 000 грн., проте відповідачем сума штрафу не сплачена.

Представником відповідача через канцелярію суду подані заперечення по суті заявлених позовних вимог, в яких відповідач посилається на закони України "Про акціонерні товариства", "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, та зазначає, що Закрите акціонерне товариство "Центр "Ініціатива-90" позбавлено можливості виконати розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та внести зміни до статуту товариства, оскільки неодноразові спроби скликати загальні збори акціонерів закінчилися безрезультатно в зв'язку з відсутністю кворуму. Також відповідач зазначає про відсутність у товариства коштів для сплати суми штрафу. Разом з тим, відповідач просить суд залишити позовну заяву Заступника прокурора Шевченківського району м. Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку без розгляду в зв'язку з пропуском строку звернення до адміністративного суду.

Відносно клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду, суд зазначає про наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 7 березня 2013 року № 891-ЦД-1-Е застосовано у відношенні Закритого акціонерного товариства "Центр "Ініціатива-90" санкцію у вигляді штрафу в розмірі 85 000 грн.

Вказана постанова направлена на адресу Закритого акціонерного товариства "Центр "Ініціатива-90" 13 березня 2013 року, що підтверджується відміткою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на супровідному листі та отримана відповідачем 22 березня 2013 року, про що зазначає відповідач у своїх запереченнях.

Відповідно до пункту 2 розділу XVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Відповідно до частини другої статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог.

З урахуванням наведеного, суд зазначає, що підстави для звернення до суду виникли у Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку після спливу п'ятнадцяти днів з моменту отримання Закритим акціонерним товариством "Центр "Ініціатива-90" постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: з 7 квітня 2013 року.

Враховуючи, що позивач звернувся до суду 13 вересня 2013 року, суд зазначає, що Заступник прокурора Шевченківського району м. Києва звернувся до суду в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в межах строку для звернення до адміністративного суду, встановленого частиною другою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України, тому відсутні підстави для залишення позовної заяви без розгляду.

При цьому, суд звертає увагу відповідача, що пункт 5 частини першої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України не визначає строки звернення до адміністративного суду; вказаною статтею встановлені обставини, за яких може бути застосоване скорочене провадження в адміністративних справах.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 89-ЦД-1-Е від 7 березня 2013 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери № 819-ЦД-1-Е від 22 серпня 2012 року накладено на Закрите акціонерне товариство "Центр "Ініціатива-90" штрафну санкцію у розмірі 5 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000 грн.

Вказана постанова направлена на адресу Закритого акціонерного товариства "Центр "Ініціатива-90" 13 березня 2013 року за вихідним № 03/02/1999/ПН, що підтверджується відміткою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на супровідному листі та отримана відповідачем 22 березня 2013 року, про що зазначає відповідач у своїх запереченнях.

Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 58-ЦД-1-Е від 12 лютого 2013 року, яким встановлено порушення Закритим акціонерним товариством "Центр "Ініціатива-90" вимог пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження № 819-ЦД-1-Е від 22 серпня 2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 22 листопада 2012 року).

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Водночас, статтею 2 цього Закону передбачено, що проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, втому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Згідно із положеннями статті 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

У відповідності до статті 6 зазначеного Закону та Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента №1063/2011 від 23.11.2011 року, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Як встановлено під час розгляду справи, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції на Закрите акціонерне товариство "Центр "Ініціатива-90" за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 819-ЦД-1-Е від 22 серпня 2012 року, яке виносилося у зв'язку з порушенням вимог:

- статті 20 Закону України "Про акціонерні товариства" та статті 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", а саме: нездійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування до 30 квітня 2011 року;

- пункту 5 розділу ХVІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", а саме: не приведення до 30 квітня 2011 року статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства".

Згідно частини другої статті 20 Закону України від 17.09.2008 № 514-VI "Про акціонерні товариства" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 514-VI) усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.

Відповідно до пункту 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 17.09.2008 № 514-VI "Про акціонерні товариства" статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:

1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;

2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.

Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.

Приведенням діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі є здійснення таких дій: наглядова рада акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, зобов'язана прийняти рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну (далі - рішення про дематеріалізацію) та забезпечити вчинення нижчезазначених дій у такій послідовності:

1) опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, у спосіб, визначений при прийнятті рішення про дематеріалізацію (крім випадку, коли акції товариства належать одній особі);

2) подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку зобов'язана видати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування протягом 10 робочих днів з дати подання емітентом належним чином оформлених документів відповідно до встановлених нею вимог;

3) припинення обслуговування випуску цінних паперів у документарній формі у реєстроутримувача в системі реєстру власників іменних цінних паперів за цим випуском. Реєстроутримувач припиняє ведення реєстру протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Датою закриття реєстру є дата припинення ведення реєстру;

4) укладення в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, договору про обслуговування емісії цінних паперів з обраним наглядовою радою депозитарієм, який буде обслуговувати випуск акцій, що дематеріалізується, з наступним відкриттям рахунку в цінних паперах емітента в цьому депозитарії та укладення договору про відкриття рахунків у цінних паперах власникам з обраним наглядовою радою зберігачем;

5) депонування глобального сертифіката в обраному депозитарії та надання йому необхідних розпоряджень та інших документів відповідно до вимог Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Депонування депозитарієм глобального сертифіката здійснюється протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування;

6) забезпечення передачі реєстру власників іменних цінних паперів та переведення обліку прав власності на акції у бездокументарній формі до зберігача. Передача реєстру власників іменних цінних паперів до зберігача здійснюється протягом трьох робочих днів з дати припинення ведення реєстру. Дата передачі реєстру власників іменних цінних паперів спільно визначається емітентом, реєстратором та зберігачем. Зберігач цінних паперів зобов'язаний відкрити рахунки в цінних паперах акціонерам та зарахувати на них акції на підставі договору з емітентом та переданого йому (зберігачу) реєстру власників іменних цінних паперів протягом двох місяців з дати передачі реєстру;

7) зберігання відповідно до законодавства реєстру власників іменних цінних паперів, складеного на дату припинення ведення системи реєстру, та інших документів.

Проте, Закритим акціонерним товариством "Центр "Ініціатива-90" не здійснено переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування до 30 квітня 2011 року та не приведено до 30 квітня 2011 року статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства".

При цьому, як вбачається з постанови Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 89-ЦД-1-Е від 7 березня 2013 року, до Закритого акціонерного товариства "Центр "Ініціатива-90" застосовано штрафні санкції за невиконання розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 819-ЦД-1-Е від 22 серпня 2012 року в частині не приведення товариством статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства", оскільки згідно розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про депозитарну систему України", іменні емісійні цінні папери, випуск яких зареєстровано до дня опублікування цього Закону (11 жовтня 2012 року), можуть існувати в документарній формі до дня набрання чинності цим Законом (12 жовтня 2013 року).

Відносно доводів відповідача про те, що Закрите акціонерне товариство "Центр "Ініціатива-90" позбавлено можливості виконати розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та внести зміни до статуту товариства, оскільки неодноразові спроби скликати загальні збори акціонерів закінчилися безрезультатно в зв'язку з відсутність кворуму для проведення загальних зборів, суд зазначає про наступне.

Згідно частини першої статті 41 Закону України від 19.09.1991 № 1576-ХІІ "Про господарські товариства" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 1576-ХІІ), вищим органом акціонерного товариства є загальні збори товариства. У загальних зборах мають право брати участь усі акціонери, незалежно від кількості та виду акцій, власниками яких вони є. Брати участь у загальних зборах з правом дорадчого голосу можуть і члени виконавчих органів, які не є акціонерами. Акціонери (їх представники), які беруть участь у загальних зборах, реєструються із зазначенням кількості голосів, яку має кожний учасник. Реєстрація акціонерів (їх представників), які прибули для участі у загальних зборах, здійснюється згідно з реєстром акціонерів у день проведення загальних зборів виконавчим органом акціонерного товариства або реєстратором на підставі укладеного з ним договору. Цей реєстр підписується головою та секретарем зборів.

У відповідності до положень частини п'ятої та шостої статті 41 Закону № 1576-ХІІ внесення змін до статуту товариства, у тому числі зміна розміру його статутного капіталу належить до виключної компетенції загальних зборів акціонерів і не може бути передане іншим органам товариства.

Загальні збори визнаються правомочними, якщо в них беруть участь акціонери, що мають відповідно до статуту товариства більш як 60 відсотків голосів (частина восьма статті 41 Закону № 1576-ХІІ).

Відповідно до статті 45 Закону № 1576-ХІІ загальні збори акціонерів скликаються не рідше одного разу на рік, якщо інше не передбачено статутом товариства.

Позачергові збори акціонерів скликаються у разі неплатоспроможності товариства, а також при наявності обставин, вказаних у статуті товариства, і в будь-якому іншому випадку, якщо цього вимагають інтереси акціонерного товариства в цілому.

Відповідач у своїх запереченнях зазначає, що неодноразові спроби скликати загальні збори акціонерів закінчились невдачею у зв'язку з відсутністю кворуму та вказує на те, що 8 червня 2013 року відбулися позачергові збори акціонерів.

Проте, доказів скликання загальних зборів акціонерів, в тому числі позачергових, в період з 22 серпня 2012 року (дата винесення розпорядження № 819-ЦД-1-Е) по 22 листопада 2012 року (термін встановлений для виконання розпорядження № 819-ЦД-1-Е) з метою виконання вимог Закону України "Про акціонерні товариства" та розпорядження відповідача про усунення порушення законодавства про цінні папери, суду не пред'явлено.

Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Частиною першою статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Будь-яких інших доказів щодо звернення до суду з метою усунути перешкоди у скликанні загальних зборів акціонерів або проведення інших дій, направлених на виконання розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 серпня 2012 року суду не пред'явлено.

За таких обставин, суд приходить до висновку про необґрунтованість доводів відповідача відносно того, що товариство позбавлено можливості привести свою діяльність у відповідність до норм чинного законодавства, оскільки суду не пред'явлено доказів на підтвердження того, що Закрите акціонерне товариство "Центр "Ініціатива-90" вжито всіх можливих заходів з метою виконання вимог Закону України "Про акціонерні товариства" та розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери від 819-ЦД-1-Е.

Разом з тим, суд не приймає до уваги доводи відповідача щодо неможливості приведення статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства" з підстав рейдерського захвату приміщення по вул. Рейтарській, 35-а, оскільки вказані обставини відбулися в 2011 році, а розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери від 819-ЦД-1-Е прийняте 22 серпня 2012 року. При цьому, доказів наведеного суду також не пред'явлено.

Крім того, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів та розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери відповідачем не оскаржені. Доказів зворотнього суду не надано.

Судом також не приймаються до уваги ті обставини, що Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відмовлено ЗАТ "Центр "Ініціатива-90" в продовженні терміну виконання розпорядження № 359-ЦД-1-Е від 7 березня 2013 року, оскільки предметом розгляду даної справи є несплата відповідачем штрафних санкцій, застосованих за невиконання розпорядження № 819-ЦД-1-Е від 22 серпня 2012 року.

Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).

Відповідно до статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як вбачається з постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 7 березня 2013 року № 89-ЦД-1-Е, ЗАТ "Центр "Ініціатива-90" повторно вчинено правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 1489-ЦД-1-Е від 22 серпня 2012 року накладено на ЗАТ "Центр "Ініціатива-90" штраф за порушення пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" в зв'язку з невиконанням розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень вимог законодавства про цінні папери.

При цьому, як вбачається з заперечень відповідача, розпорядженням № 43-КУ-Ф від 24 січня 2011 року Територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області зобов'язано ЗАТ "Центр "Ініціатива-90" привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства". Вказане розпорядження відповідачем не виконано, в зв'язку з чим до нього застосовано штрафні санкції.

Враховуючи невиконання відповідачем розпорядження № 819-ЦД-1-Е від 22 серпня 2012 року, суд приходить до висновку про правомірність дій Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо застосування до ЗАТ "Центр "Ініціатива-90" штрафних санкцій, як за повторне невиконання розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.

Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Як вбачається з матеріалів справи, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.

Таким чином, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку правомірно винесено постанову № 89-ЦД-1-Е від 7 березня 2013 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання вимог розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, якою накладено на Закрите акціонерне товариство "Центр "Ініціатива-90" штраф у розмірі 85 000 грн.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена.

Відносно доводів відповідача про відсутність у товариства коштів для сплати суми штрафу в розмірі 85 000 грн. суд зазначає, що статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Крім того, доказів фінансового стану відповідача суду також не пред'явлено.

Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі 85 000 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 98, 160-163, 183 2 , 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Заступника прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.

2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Центр "Ініціатива-90" (юридична адреса: 01034, м. Київ, вул. Рейтарська, 35-а, ідентифікаційний код 16298622) до Державного бюджету України штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. на рахунки, відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя М.А.Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.10.2013
Оприлюднено22.10.2013
Номер документу34242600
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14628/13-а

Ухвала від 04.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Ухвала від 28.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Постанова від 11.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 17.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні