8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 жовтня 2013 року Справа № 812/8063/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Захарової О.В.,
при секретарі судового засідання: Білоконя Д.І.,
за участю
представника позивача: Старицької Ю.Ю. (довіреність від 26.06.2013 №355/10),
представник відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мікос» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника коштів на суму податкового боргу в розмірі 22653,22 грн., -
ВСТАНОВИВ:
19 вересня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мікос» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника коштів на суму податкового боргу в розмірі 22653,22 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Мікос» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м.Луганська як платник податків. За відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 6987,16 грн. та з орендної плати за землю в сумі 15666,06 грн., яка виникла на підставі поданих платником податків податкових декларацій та прийнятих податковим органом податкових повідомлень-рішень. Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України та з метою погашення податкового боргу податковим органом були прийняті заходи, передбачені Податковим кодексом України, а саме: на юридичну адресу відповідача було направлено податкову вимогу №26 від 04.01.2012 та рішення №16 від 04.01.2012 про опис майна у податкову заставу.
Позивач просить стягнути кошти відповідача за податковим боргом з податку на додану вартість та з орендної плати за землю в загальному розмірі 22653,22 грн. в судовому порядку, оскільки відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду за стягненням коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду невідомі. Заяви про визнання позову чи розгляд справи без його участі від відповідача не надходило.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
З урахуванням положень ч.4 ст.128 КАС України, суд вважав можливим розглядати справу без участі представника відповідача, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог з огляду на таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до ст.6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний серед іншого, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право, зокрема, визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно п.57.2 ст. 57 Податкового кодексу України у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені в цьому Кодексі та в статті 297 Митного кодексу України, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.
Пунктом 57.3 ст.57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1 - 54.3.6 п.54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Мікос» (і.к. 21811406) зареєстроване в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради (а.с.10-14).
Відповідач перебуває на податковому обліку в якості платника податків у ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська з 20.09.1994 за №01262 перереєстровано 22.12.2005, що підтверджується довідкою від 22.12.2005 №567 (а.с. 16).
Судом встановлено, що станом на 12.08.2013 за відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 22653,22 грн., в тому числі: з податку на додану вартість в сумі 6987,16 грн. та з орендної плати за землю в сумі 15666,06 грн. (а.с. 17, 38).
Податкові зобов'язання з податку на додану вартість (за основним платежем) в сумі 1471,00 грн. самостійно визначені відповідачем у податкових деклараціях з податку на додану вартість №9014906880 від 20.03.2013, №9029345158 від 20.05.2013, №9036937190 від 20.06.2013, №9044030642 від 21.07.2013 (а.с. 18-19, 20-21, 22-23, 50-51).
З матеріалів справи вбачається, що 13 листопада 2012 року посадовою особою Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС була проведена перевірка своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість згідно документів з ПДВ за 2011-2012 роки згідно даних, наданих відділом обліку та звітності ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська, за результатами якої складений акт перевірки №2110/15-300 від 13 листопада 2012 року (а.с. 28).
Перевіркою встановлено несвоєчасну сплату податку на додану вартість ТОВ «Мікос», чим порушено п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.126.1 ст. 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до акту перевірки №2110/15-300 від 13 листопада 2012 року, за затримку сплати суми узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість, Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.12.2012 №0066471610, яким до відповідача застосовано штрафні санкції (10%) в сумі 101,67 грн. та податкове повідомлення-рішення від 17.12.2012 №0066501610, яким до відповідача застосовано штрафні санкції (20%) в сумі 5481,89 грн. (а.с. 29, 30, 31).
Податкові повідомлення-рішення №0066501610 та №0066471610 від 17.12.2012 були надіслані Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та отримані уповноваженою особою відповідача 08.01.2013 (а.с. 27).
15 березня 2013 року посадовою особою Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС була проведена перевірка своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість згідно документів з ПДВ за серпень 2012 року, вересень 2012 року, жовтень 2012 року згідно даних, наданих відділом обліку та звітності ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська, за результатами якої складений акт перевірки №392/15-300 від 15 березня 2013 року (а.с. 33).
Відповідно до акту перевірки №392/15-300 від 15 березня 2013 року, за затримку сплати суми узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість, Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення №0000921530 від 02.04.2013, яким до відповідача застосовано штрафні санкції (20%) в сумі 380,08 грн. (а.с. 35).
Податкове повідомлення-рішення №0000921530 від 02.04.2013 було надіслане Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області ДПС на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, однак поштове відправлення повернулось на адресу позивача без вручення згідно довідки пошти форми 20 «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 32).
В силу п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Податкове повідомлення-рішення №0000921530 від 02.04.2013 згідно наведених вимог ст.58 Податкового кодексу України вважаються врученими відповідачу.
Податкові зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 15577,74 грн. самостійно визначені відповідачем у податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 20.02.2013 №1300004299 (а.с. 24-26).
Згідно довідки про суми податкового боргу по особовому рахунку платника податків - Товариства з обмеженою відповідальністю «Мікос» обліковується пеня в сумі 18,86 грн. - з податку на додану вартість та 88,32 грн. - з орендної плати за землю (а.с. 38).
Пунктом 59.1 ст.59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
04 січня 2012 року директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Мікос» отримана податкова вимога форми «Ю» від 04.01.2012 №26, що підтверджується його особистим підписом у корінці податкової вимоги (а.с. 36).
В матеріалах справи відсутні відомості про оскарження відповідачем зазначеної податкової вимоги або її відкликання податковою інспекцією, отже податкова вимога форми «Ю» від 04.01.2012 №26 є чинною на час розгляду справи.
04 січня 2012 року Державною податковою інспекцією в Жовтневому районі у м.Луганську винесено Рішення №16 про опис майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Мікос» у податкову заставу (а.с. 37).
На час розгляду справи несплаченим залишається податковий борг з податку на додану вартість в сумі 6987,16 грн. та з орендної плати за землю в сумі 15666,06 грн.
Пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до п.п. 95.1 - 95.3 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мікос» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника коштів на суму податкового боргу в розмірі 22653,22 грн., документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та відповідають чинному законодавству, у зв'язку з чим підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 10 жовтня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 15 жовтня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мікос» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника коштів на суму податкового боргу в розмірі 22653,22 грн., задовольнити повністю.
Стягнути заборгованість перед бюджетом у розмірі 22653,22 грн. (двадцять дві тисячі шістсот п'ятдесят три гривні 22 коп.) за рахунок коштів, які перебувають у власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Мікос» (код ЄДРПОУ 21811406) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, з яких:
- з податку на додану вартість у сумі 6987,16 грн. (шість тисяч дев'ятсот вісімдесят сім гривень 16 коп.) на р/р 31119029700004, ГУ ДКСУ у Луганській області, одержувач: Управління Державної казначейської служби України у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області, код 37991477, МФО 804013, код платежу 14010100;
- з орендної плати за землю - 15666,06 грн. (п'ятнадцять тисяч шістсот шістдесят шість гривень 06 коп.) на р/р 33216812700004, ГУ ДКСУ у Луганській області, одержувач: Управління Державної казначейської служби України у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області, код 37991477, МФО 804013, код платежу 13050200.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову складено у повному обсязі та підписано 15 жовтня 2013 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 24.10.2013 |
Номер документу | 34263870 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні