cpg1251
Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
16 жовтня 2013 р. № 820/8248/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Полях Н.А.,
при секретарі судового засідання - Чевичалова О.І.,
за участю:
представника позивача - Могильової И.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НВП "Укр-ленд" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "НВП "Укр-ленд", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000412201 від 16.08.2013 року на суму 90427,50 грн., в т.ч. за основним платежем - 60285,00 грн., за штрафними (фінансовими санкціями) - 30142,50 грн. у повному обсязі.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки акту перевірки та оскаржуване податкове повідомлення-рішення сформовані безпідставно, без жодного документального підтвердження, а тому є неправомірними та такими, що суперечать нормам законодавства.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Представник відповідача надав суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Укр-Ленд" (далі - ТОВ "НВП "Укр-Ленд") зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку в ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області.
Фахівцями податкового органу було проведено позапланову виїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "НВП "Укр-Ленд" (код ЄДРПОУ 14331730) з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.07.2012 року по 30.06.2013 року, валютного законодавства з 01.04.2010 року по 30.06.2013 року.
Перевіркою встановлено такі порушення:
- по податку на прибуток: п. 134.1.1 п. 134.1 статті 134, пп. 135.5 статті 135, п. 137.10 статті 137 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток в сумі 60285,00 грн. (ІІ квартал 2013 року) та в порушення п. 135.1, 135.2 статті 135, п. 137.1 статті 137, пп.138.1.1 п. 138.1, п. 138.2 статті 138, пп.139.1.9 п.139.1 статті 139 ПК України завищило доходи та витрати, що враховуються при визначенні об'єкту оподаткування в сумі 107355,00 грн.;
- по податку на додану вартість: п. 185.1 статті 185, п. 187.1 статті 187, п. 198.6 статті 198 ПК України та завищило податковий кредит та податкові зобов'язання в сумі 21471,00 грн.
За результатами перевірки було винесене податкове повідомлення-рішення від 16.08.2013 року № 0000412201 у загальному розмірі 90427,50 грн., у тому числі за основним платежем - 60285,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 30142,50 грн. (а.с. 7).
Позивач не погодився з такими діями податкового органу та оскаржив їх в судовому порядку.
Судом встановлено, що відповідно до акту перевірки порушення норм податкового законодавства виникло внаслідок того, що по бухгалтерському рахунку № 621 "Векселя видані" станом на 01.07.2012 року лічиться кредиторська заборгованість по виданим векселям в кількості 15 штук у загальній сумі 317289,79 грн.
Проте, представник відповідача не вказує, яким чином було встановлено зазначену заборгованість та на підставі яких документів. Стосовно кількості векселів та їх загальної суми акт також не містить жодної конкретизації, а саме: їх номера, дати, на ім'я якого контрагента їх видано та суми по кожному векселю.
В судове засідання представник відповідача також не надав зазначених векселів у зв'язку з їх відсутністю у податкового органу.
Крім того, представником позивача надано фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва станом на 30.06.2013 року та виписку з показника "Кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги", згідно з якими кредиторська заборгованість по виданим векселям у позивача відсутня.
Правовідносини щодо обігу векселів в Україні врегульовані Конвенцією, якою запроваджено Уніфікований закон про переказні векселі та прості векселі та Законом України "Про обіг векселів в Україні".
Судом встановлено, що простим векселем є цінний папір, за яким одна сторона (векселедавець) зобов'язується заплатити другій стороні (векселедержателю) певну суму грошей у визначений термін.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про обіг векселів в Україні" видавати переказні і прості векселі можна лише для оформлення грошового боргу за фактично поставлені товари, виконані роботи, надані послуги, за виключенням фінансових банківських векселів та фінансових казначейських векселів. На момент видачі переказного векселя особа, зазначена у векселі як трасат, або векселедавець простого векселя повинні мати перед трасантом та/або особою, якій чи за наказом якої повинен бути здійснений платіж, зобов'язання, сума якого має бути не меншою, ніж сума платежу за векселем. Умова щодо проведення розрахунків із застосуванням векселів обов'язково відображається у відповідному договорі, який укладається в письмовій формі. У разі видачі (передачі) векселя відповідно до договору припиняються грошові зобов'язання щодо платежу за цим договором та виникають грошові зобов'язання щодо платежу за векселем.
Згідно зі статтею 75 Розділу ІІ Уніфікованого закону про переказні векселі та прості векселі (далі - Уніфікований закон) простий вексель містить: назву "простий вексель", яка включена в текст документа і висловлена тією мовою, якою цей документ складений; безумовне зобов'язання сплатити визначену суму грошей; зазначення строку платежу; зазначення місця, в якому повинен бути здійснений платіж; найменування особи, якій або за наказом якої повинен бути здійснений платіж; зазначення дати і місця видачі простого векселя; підпис особи, яка видає документ (векселедавець).
Відповідно до статті 76 Розділу ІІ Уніфікованого закону документ, у якому відсутній будь-який з реквізитів, зазначених у попередній статті, не має сили простого векселя, за винятком випадків, зазначених нижче у цій статті. Простий вексель, строк платежу в якому не зазначено, вважається таким, що підлягає оплаті за пред'явленням.
Згідно зі статтею 77 Розділу ІІ Уніфікованого закону до простих векселів застосовуються такі самі положення, що стосуються переказних векселів, тією мірою, якою вони є сумісними з природою цих документів, а саме положення щодо, зокрема, строку платежу (статті 33 - 37); позовної давності (статті 70 і 71).
Відповідно до статті 34 Розділу І Уніфікованого закону переказний вексель строком за пред'явленням підлягає оплаті при його пред'явленні. Він повинен бути пред'явлений для платежу протягом одного року від дати його складання. Трасант може скоротити цей строк або обумовити більш тривалий строк. Ці строки можуть бути скорочені індосантами. Трасант може встановити, що переказний вексель зі строком платежу за пред'явленням не може бути пред'явленим для платежу раніше визначеної дати. У цьому разі строк для пред'явлення починається від зазначеної дати.
Згідно зі статтею 70 Розділу І Уніфікованого закону позовні вимоги до акцептанта, які випливають з переказного векселя, погашаються із закінченням трьох років, які обчислюються від дати настання строку платежу.
Згідно з п.п.14.1.257 п. 14.1 статті 14 ПК України фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі. Безповоротна фінансова допомога - це сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності.
Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 статті 134 ПК України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Згідно з п.п. 135.5.4 п. 135.5 статті 135 ПК України інші доходи включають вартість товарів, робіт, послуг, безоплатно отриманих платником податку у звітному періоді, визначена на рівні не нижче звичайної ціни, суми безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному податковому періоді, безнадійної кредиторської заборгованості, крім випадків, коли операції з надання/отримання безповоротної фінансової допомоги проводяться між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи.
Відповідно до п. 137.10 статті 137 ПК України суми безповоротної фінансової допомоги та безоплатно отримані товари (роботи, послуги) вважаються доходами на дату фактичного отримання платником податку товарів (робіт, послуг) або за датою надходження коштів на банківський рахунок чи в касу платника податку, якщо інше не передбачено цим розділом.
Таким чином, суд приходить до висновку, що для віднесення зазначених векселів до безповоротної фінансової допомоги та включення їх до складу доходів підприємства податковому органу необхідно було встановити дату векселів, які зазначені в акті перевірки, а також факт закінчення строку позовної давності по ним, тобто фактичну дату, після спливу якої кредиторська заборгованість підлягає включенню до складу доходів.
Проте, судом встановлено, що в акті перевірки відповідач не вказав дати видачі векселів, строку погашення векселів та початку сплину строку давності по векселям.
Таким чином, податковим органом не доведено, що кредиторська заборгованість, наявність якої також судом не встановлено, є безповоротною фінансовою допомогою.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.
Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог позивача в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НВП "Укр-ленд" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити у повному обсязі.
Скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000412201 від 16.08.2013 року на суму 90427,50 грн., в т.ч. за основним платежем - 60285,00 грн., за штрафними (фінансовими санкціями) - 30142,50 грн. у повному обсязі.
Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ у Червонозаводському районі м.Харкова Харківської області, код ЄДРПОУ 37999628, ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011, рахунок №31217206784011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НВП "Укр-ленд" (код ЄДРПОУ 14331730) судовий збір у розмірі 922,36 грн. (дев'ятсот двадцять дві) грн. 36 коп..
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений 22.10.2013 року.
Суддя Н.А. Полях
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2013 |
Оприлюднено | 24.10.2013 |
Номер документу | 34265699 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні