ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2013 року Справа № 825/3476/13-а
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Скалозуб Ю.О., при секретарі Селивоні О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу
за позовом приватного підприємства "СЕВЕРУКРАГРО"
до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області
про визнання дій протиправними
за участю
представників сторін:
від позивача Потапової С.М., довіреність від 28.08.2013,
від відповідача Коляди І.В., двіреність від 11.07.2013 № 62/9/10-010, -
В С Т А Н О В И В:
16.09.2013 приватне підприємства "СЕВЕРУКРАГРО" (далі - ПП "СЕВЕРУКРАГРО") звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (далі - ДПІ у м. Чернігові), в якому позивач просив визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міністерства доходів та зборів у Чернігівській області щодо фактичного проведення зустрічної звірки з приватним підприємством "СЕВЕРУКРАГРО" щодо правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за червень 2013 року» та складання акту № 73/20/36339462 від 28.08.2013 року.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та просила його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, в його задоволенні просила відмовити в повному обсязі та зазначила, що акт про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "СЕВЕРУКРАГРО" не порушив права чи законні інтереси позивача, оскільки акт є лише формою фіксації податкової інформації, яка використовується податковими органами.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що у задоволенні позову необхідно відмовити з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 19.05.2009 ПП "СЕВЕРУКРАГРО" (код 36339462) як юридичну особу зареєстровано Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради і взято на облік до ДПІ у м. Чернігові, як платника податків.
Судом встановлено, що 28.08.2013 ДПІ у м. Чернігові будо складено Акт № 73/20/36339462 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "СЕВЕРУКРАГРО" (код 36339462) щодо правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за червень 2013 року."
Так, на підставі службового посвідчення серія ЧГН №121858, виданого 13.03.2013р. ДПА у Чернігівській області, старшим державним інспектором відділу моніторингу забезпечення доходів і зборів та експрес-діагностики координаційно-моніторингового управління ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області, Глушко Нельою Олексіївною, здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ПП "СЕВЕРУКРАГРО" з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за червень 2013 року. Перевірку проведено у приміщенні ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області.
На дату складення акту відповідно даних ІС «Податковий блок» - стан платника податків - « 8» - до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням.
ДПІ у м. Чернігові за результатами звірки прийшла до висновку, що у зв'язку з відсутністю за юридичною адресою ПП "СЕВЕРУКРАГРО", що підтверджено довідкою № 125/07 від 12.08.2013 року ГОВ ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області, згідно якої місцезнаходження платника не встановлено.
Платником не надано документів, що підтверджують транспортування товару (товарно-транспортні накладні), зберігання реалізованого товару, не надано пояснення щодо походження товару, який в подальшому було реалізовано ТОВ "ВФ "Севен" (21397198) підприємством ПП "СЕВЕРУКРАГРО", а також встановлення факту відсутності придбання ТМЦ, які було реалізовано у червні п.р. на теперішній час не можливо підтвердити факт реального здійснення господарських операцій за червень 2013 року з ТОВ "ВФ "Севен" (код ЄДРПОУ 21397198) на суму 3807689 грн., ПДВ - 761537,8 грн.
Під час перевірки було використано наступну інформацію: декларація з податку на додану вартість за червень 2013 року, додаток № 5 до податкової декларації з ПДВ за червень 2013 року; програмні продукти: ІС «Податковий блок»; «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», Єдиний реєстр податкових накладних, Висновок ГОВ ДПІ у м. Чернігові ГУ Мін доходів у Чернігівській області №189/07 від 28.08.2013р. про результати відпрацювання ризикового платника податків оперативним підрозділом ГУ Міністерства доходів і зборів України ПП "СЕВЕРУКРАГРО".
При проведенні аналізу даних, отриманих за результатами співставлення обробки системою автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Міндоходів України, даними податкової декларації з ПП "СЕВЕРУКРАГРО" за червень 2013 року, та з урахуванням вимог Наказу Міндоходів України від 05.07.2013 №245/ДСК «Про базову систему оперативного реагування та подолання проявів тіньової економіки» встановлено наступне:
ПП "СЕВЕРУКРАГРО" відповідно до додатку № 5 до податкової декларації з ПДВ за червень 2013 року № 9048091110 від 06.08.2013р. задекларовано податкові зобов'язання в розмірі 836105,00 грн.
Разом з цим, 18.07.2013 року на підприємстві проведено позапланову документальну перевірку з питань перевірки правомірності декларування ПП "СЕВЕРУКРАГРО" залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду по податковій декларації з ПДВ за період квітень 2012 року по травень 2013 року. В результаті платнику було зменшено залишок від'ємного значення на суму 741178 грн. та донараховано податкові зобов'язання на суму 224805 грн. За перевіряємий період податковий кредит за рахунок придбання дисків алмазних не формувався.
На виконання Наказу Міндоходів України від 05.07.2013 №245/ДСК «Про базову систему оперативного реагування та подолання проявів тіньової економіки», в частині отримання документального підтвердження проведених операцій, 16.07.2013р. керівнику ПП "СЕВЕРУКРАГРО" було направлено лист-запит № 1022/10/20-123 від 12.08.2013р. щодо надання документів які підтверджують правомірність формування податкових зобов'язань по взаємовідносинам з вищезазначеними контрагентами за червень 2013р.
Платником надано відповідь (вх. №2408/10 від 21.08.2013р.), згідно якої надані копій реєстрів виданих та отриманих податкових накладних за червень, липень 2013р., копія договору поставки №02/04-2013 від 02.04.2013р. з ТОВ "Севен", копії податкових накладних.
Копій платіжних доручень по ФОП ОСОБА_4 (НОМЕР_2) не надавалось.
А також, платником не надано документи, що підтверджують транспортування товару (товарно-транспортні накладні), зберігання реалізованого товару, не надав пояснення щодо походження даного товару, який в подальшому було реалізовано ТОВ "ВФ "Севен" (21397198) та ФОП ОСОБА_4 (НОМЕР_2).
Для підтвердження або спростування взаємовідносин ПП "СЕВЕРУКРАГРО" з ТОВ ВФ "СЕВЕН" (код за ЄДРПОУ 21397198), та ФОП ОСОБА_4 (код за ЄДРПОУ НОМЕР_2) до Чернігівської МДПІ направлено запити на проведення зустрічних звірок від 12.08.2013р. № 304/7/20-136.
Станом на 28.08.2013 року відповіді на вищезазначені запити до ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області не надходили.
Згідно висновку ГОВ № 189/07 від 28.08.2.013р. про результати відпрацювання ризикового платника податків оперативним підрозділом ГУ Міністерства доходів і зборів України:
За юридичною адресою м. Чернігів, пр-т Перемоги 31 кв. 20, підприємство не знаходиться. Підприємство не має складських приміщень, земельних ділянок та власного автотранспорту, на підприємстві згідно баз даних, директором та головним бухгалтером є одна особа - Липоватий М. В. Оскільки підприємство за адресою реєстрації не знаходиться, директор від надання пояснень щодо фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ "СЕВЕРУКРАГРО" у червні 2013р. відмовився та не надані підтверджуючі документи щодо здійснення господарських відносин, вбачається оформлення фінансово-господарських операцій без реального товарного характеру, в зв'язку з чим неможливо підтвердити операції.
Враховуючи вищенаведене, підприємство ПП "СЕВЕРУКРАГРО" не мало необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей.
В ході проведення перевірки не встановлено факту передачі товарів від продавця до покупця, в зв'язку з відсутністю (не наданням для перевірки) документів.
Крім того, перевіркою не встановлено документів, що посвідчують походження товарів, що реалізуються, що має важливе значення при формуванні податкового кредиту з податку на додану вартість.
В ході аналізу Єдиного реєстру податкових накладних за січень 2012 - червень 2013р.р. не встановлено факту придбання продукції, яку було реалізовано ТОВ "ВФ "СЕВЕН", а саме Шнур закладний Hot Rod XL d=12 мм, Мастика Crafco Roadsaver RS 34231 на суму 696910 грн., ПДВ 139382 грн., Диски алмазні 1200 мм (ВСЕ 32) на суму 2987446 грн., ПДВ 597489,1 грн.
Враховуючи вищенаведене, згідно наявних матеріалів перевірки ПП "СЕВЕРУКРАГРО" не підтверджено реальність придбання ТМЦ, які в подальшому було відвантажено ТОВ "ВФ "Севен".
Враховуючи вищенаведене, підприємство ПП "СЕВЕРУКРАГРО" не мало необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей.
В ході проведення перевірки не встановлено факту передачі товарів від продавця до покупця, в зв'язку з відсутністю (не наданням для перевірки) документів.
Враховуючи вищенаведене, згідно наявних матеріалів перевірки ПП "СЕВЕРУКРАГРО" не підтверджено фактичного відвантаження товарів та реальне транспортування.
Відсутність факту реальної поставки товару свідчить про безтоварність господарської операції та недійсність угод , що пов'язані з його недійсністю.
При перевірці правомірності дій ДПІ у м. Чернігові, суд зазначає, що в силу п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу (далі - ПК України) з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232 "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок" (далі - Порядок № 1232).
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження, який надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин у разі проведення зустрічної звірки.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит. У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Порядок отримання органами державної податкової служби податкової інформації за запитами визначений пп. 8-13 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245 (далі - Порядок № 1245).
Відповідно до п. п. 1-4, 6, 7 Порядку № 1232, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків; зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту; орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку; у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку; за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Відповідно до п. 4.4. Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.
Отже, з аналізу зазначених норм права вбачається, та що підтверджується матеріалами справи, ДПІ у м. Чернігові звернулося до ПП "СЕВЕРУКРАГРО" із письмовим запитом (від 12.08.2013 № 10/20/123), який було отримано позивачем та надано пояснення від 21.08.2013 Вих. № 03 з копіями первинних документів. Про те, ДПІ у м. Чернігові зазначає, що ПП "СЕВЕРУКРАГРО" копії платіжних доручень по ФОП ОСОБА_4 (НОМЕР_2) не надавались, платником не надано документів, що підтверджують транспортування товару (товарно-транспортні накладні), зберігання реалізованого товару, не надано пояснення щодо походження товару, який в подальшому було реалізовано ТОВ "ВФ "Севен" (21397198) підприємством ПП "СЕВЕРУКРАГРО", а також встановлення факту відсутності придбання ТМЦ, які було реалізовано у червні п.р. на теперішній час не можливо підтвердити факт реального здійснення господарських операцій за червень 2013 року з ТОВ "ВФ "Севен" (код ЄДРПОУ 21397198) на суму 3807689 грн., ПДВ - 761537,8 грн.
Зазначене спростовує твердження позивача, що звірка була проведена без направлення на адресу підприємства запиту про надання підтверджуючих документів для проведення перевірки.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що так як зустрічна звірка не була проведена, довідка не складалася через відсутність позивача за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідачем правомірно складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "СЕВЕРУКРАГРО" від 28.08.2013 року № 73/20/36339462, а оскаржені дії є необхідними для виконання контролюючими органами покладених на них функцій та завдань передбачених ст.72 Податкового кодексу України.
Підпунктом 21.1.1 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України встановлено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд вважає, що обставини, на які посилається позивач як на підставу неправомірних дій відповідача, не знайшли свого обґрунтування в ході судового розгляду та не підтверджуються матеріалами справи, а отже враховуючи ст. 19 Конституції України та ч. 1 ст. 11, ст.ст. 71, 72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ПП "СЕВЕРУКРАГРО" про визнання протиправними дій ДПІ у м. Чернігові задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову відмовити повністю .
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Ю.О.Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2013 |
Оприлюднено | 24.10.2013 |
Номер документу | 34265806 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні