Ухвала
від 09.10.2013 по справі 801/4053/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 801/4053/13-а

09.10.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Омельченка В. А.,

суддів Мунтян О.І. ,

Дудкіної Т.М.

при секретарі судового засідання Щербініні О.О.

за участю сторін:

представник позивача, Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" - Шульга Ольга Анатоліївна, довіреність № 01.05.31 від 26.03.13

представник відповідача, Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - Руднева Марія Євгенівна, довіреність № 03 від 02.01.13

розглянувши матеріали справи № 801/4053/13-а за апеляційною скаргою Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А. ) від 28.05.13

за позовом Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" (площа Аеропорту, 15, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95491)

до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул. Севастопольська, 43 Б, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95013)

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною і скасування постанови №335-КР-1-Е від 26.11.2012 року.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 28.05.13 адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови відмовлено повністю.

Не погодившись з даною постановою суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 28.05.13 та прийняти нове рішення по справі.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, апелянт посилається на те, що оскаржувана постанова №335-КР-1-Е від 26.11.2012 року прийнята не на підставі та не у спосіб, що передбачено діючим законодавством. необґрунтовано, недобросовісно та упереджено, що є підставою для її скасування.

На думку апелента, судом першої інстанції було не вірно застосовано норми діючого законодавства, що призвело до неправильного вирішення справи.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 19.07.2013 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь".

Судом першої інстанції встановлено, що Публічне акціонерне товариство "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" є юридичною особою (ідентифікаційний код 01130621), зареєстрованою 04.02.2008 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, про що свідчить довідка з Єдиного реєстру підприємств та організацій України.

06.11.2012 року відповідачем прийнято постанову №01/02/1797 про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою запропоновано керівнику або уповноваженому представнику позивача з'явитися до відповідача для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень. Зазначена постанова отримана позивачем 09.11.2012 року, про що свідчить штамп вхідної кореспонденції позивача.

16.11.2012 відповідачем складено акт №355-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено неподання позивачем до територіального органу комісії квартальної інформації емітента цінних паперів за 3 квартал 2012 року. Зокрема, у акті зазначено, що квартальна інформація за 3 кв. 2012року повинна була бути надана відповідачу у термін до 25.10.2012р., тоді як позивачем квартальна інформація подана 29.10.2012р. (вх.№1840Н).

На підставі акту про правопорушення, позивачем прийнято постанову №335-КР-1-Е від 26.11.2012 року про накладення на позивача штрафу у розмірі 100 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян - 1700 грн.

Позивач вважає вказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, у зв'язку з чим звернувся до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України зі скаргою від 30.11.2012 року.

Рішенням від 28.02.2013 №307 відповідач залишив постанову про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів від 26.11.2012 року №335-КР-1-Е без змін, а скаргу позивача без задоволення.

Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно зі статтею 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон №448) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Основні завдання Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку визначені у пункті 4 частини 1 статті 7 Закону №448, до них, зокрема відноситься захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку врегульовані Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 № 3480-ІУ (далі - Закон №3480).

Згідно з частиною 1 статті 2 Закону №3480 фондовий ринок (ринок цінних паперів) - сукупність учасників фондового ринку та правовідносин між ними щодо розміщення, обігу та обліку цінних паперів і похідних (деривативів).

Відповідно до частини 2 статті 2 Закону № 3480 учасниками фондового ринку є емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку. Емітент - це юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.

Частина 1 статті 39 Закону № 3480 визначає вимоги до розкриття інформації на фондовому ринку які повинні здійснюватися емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону №3480 регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 5 статті 40 Закону №3480 звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.

Відповідно до частини 6 статті 40 Закону №3480 строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку врегульоване Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 19.12.2006 № 1591 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364 (далі - Положення).

Відповідно до п.3 глави 3 розділу IV Положення особи, зазначені у підпунктах 3.1, 3.4-3.8 пункту 3 глави 1 цього розділу, зобов'язані розкрити квартальну інформацію у строк не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, квартальну інформацію за четвертий квартал - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яке затверджене рішенням НКЦПФР № 215 від 31.01.2012, Управління має право накладати на юридичних та фізичних осіб, винних у порушенні законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафи та інші стягнення в межах повноважень наданих Комісією.

Згідно з частиною 2 статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Відповідно до частини 6 зазначеної статті юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки при винесенні оскаржуваної постанови відповідач діяв відповідно з вищенаведеними вимогами, факт порушення позивачем вимог Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" є доведеним, накладення на позивача фінансових санкцій є правомірним.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст. 195; ст. 196; ст. 197; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Міжнародний аеропорт "Сімферополь" залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 28.05.13 у справі № 801/4053/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 14 жовтня 2013 р.

Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко

Судді підпис О.І. Мунтян

підпис Т.М. Дудкіна

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.Омельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2013
Оприлюднено29.10.2013
Номер документу34294722
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4053/13-а

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 09.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 28.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

Ухвала від 29.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні