ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"03" жовтня 2013 р. м. Київ К/9991/68958/11
Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:
Бутенка В.І (доповідач), Лиски Т.О., Олексієнка М.М.,
провівши в порядку касаційного провадження попередній розгляд адміністративної справи за позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 до Головного Управління Пенсійного фонду України в м. Києві, третя особа Київський міський військовий комісаріат, про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в :
У грудні 2007 року позивачі звернулись до суду із вказаним позовом, в якому просили визнати протиправними дії відповідача та зобов'язати провести перерахунок пенсій за період з 1.04.2007 року згідно з наказом Міністра оборони України від 14.04.2007 року №175 «Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України» (далі - Наказ №175).
В обґрунтування позову зазначали, що мають право на перерахунок пенсій згідно ст. 63 Закону України від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин, далі - Закон № 2262-ХІІ), оскільки постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2007 року №594 «Про деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році» (далі - Постанова №594) Міністерству оборони України дозволено здійснювати преміювання військовослужбовців понад встановлені законодавством розміри.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 2 грудня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Апеляційного суду м. Києва від 13 вересня 2011 року, у задоволенні позову відмовлено.
В касаційній скарзі ОСОБА_6, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, просить скасувати рішення цих судів та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов.
Колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами встановлено, що позивачі перебувають на пенсійному обліку в Головному Управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві та отримують пенсію за вислугу років відповідно до Закону № 2262-ХІІ. Звернулись вони до відповідача із вимогою про перерахунок пенсії з урахуванням встановленої наказом №175 премії, але відповідач відмовив у проведенні такого перерахунку.
Відмовляючи у задоволенні позову, суди попередніх інстанцій виходили з того, що премія, яку позивачі просили врахувати для обчислення нового розміру пенсії, має тимчасовий характер, її виплата понад установлений законодавством розмір дозволена за наявності передбачених підстав лише в межах видатків, встановлених у кошторисах військових частин для грошового забезпечення військовослужбовців у 2007 році.
Відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону № 2262-ХІІ (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.
Буквальне тлумачення наведеної норми права дає підстави вважати, що право на перерахунок пенсії у військовослужбовців виникає у випадку коли відбуваються зміни розміру грошового забезпечення, встановленого законодавством.
Постановою №594 дозволено здійснювати у поточному році з 1 квітня преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (насамперед осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та середнього начальницького складу та осіб молодшого офіцерського складу) понад установлений законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.
Цією постановою встановлені законодавством розміри та види грошового забезпечення військовослужбовців не змінювалися, нові види грошового забезпечення не вводилися, а дозволялося лише тимчасове (протягом 2007 року), додаткове (понад установлений законодавством розмір виплат) преміювання військовослужбовців.
На виконання зазначеної постанови Міністр оборони України Наказом №175 встановив граничні розміри премії, яка може бути виплачена військовослужбовцям у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.
Аналіз змісту вищезазначених норм права свідчить про те, що премія, яку позивачі просили врахувати для обчислення нового розміру пенсії, носить тимчасовий характер, виплата її, у понад установлений законодавством розмір, дозволена за наявності передбачених підстав лише в межах видатків, встановлених у кошторисах військових частин для грошового забезпечення військовослужбовців у 2007 році, конкретні розміри премії зазначеною постановою встановлені не були, а тому Постанова №594 та Наказ №175 не можуть були підставою для перерахунку пенсії.
Враховуючи вказане, колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій, що виплати, які здійснювалися військовослужбовцям на підставі Постанови №594 у 2007 році, не можуть бути підставою для перерахунку раніше призначених пенсій військовослужбовцям відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону №2262-ХІІ, оскільки вони мали тимчасовий характер і не змінювали встановлених законодавством розмірів грошового забезпечення.
Наведені обставини були правильно враховані судами першої та апеляційної інстанцій, які прийняли законні й обґрунтовані рішення.
Доводи касаційної скарги зроблених цими судами висновків не спростовують.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що підстав для скасування чи зміни оскаржених судових рішень не вбачається.
Керуючись ст.ст. 220, 220 1 , 223, 224, 230 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
Касаційну скаргу ОСОБА_6 залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 2 грудня 2012 року та ухвалу Апеляційного суду м. Києва від 13 вересня 2011 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та оскарженню не підлягає.
С у д д і : В.І. Бутенко
Т.О. Лиска
М.М. Олексієнко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2013 |
Оприлюднено | 24.10.2013 |
Номер документу | 34298301 |
Судочинство | Адміністративне |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Бутенко В.І.
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні