Постанова
від 07.10.2013 по справі 820/7356/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"07" жовтня 2013 р. Справа № 820/7356/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Мельникова Р.В.,

за участю секретаря судового засідання - Чернової М.С.,

за участю: представника позивача - Плісака С.В.,

представника відповідача - Онищенка А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства "Євроцемент-Україна" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Публічне акціонерне товариство "Євроцемент-Україна" (далі - позивач або ПАТ "Євроцемент-Україна") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів (далі - відповідач або СДПІ з ОВП у м.Харкові), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати в повному обсязі податкове повідомлення - рішення форми «Р» №0000144400 від 22.04.2013 року, згідно якого АТ «ЄВРОЦЕМЕНТ - УКРАЇНА» збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 299164,0грн. (у т.ч. за основним платежем - 202208,0грн. та за штрафними санкціями - 96956,0грн.);

- визнати протиправним та скасувати в повному обсязі податкове повідомлення - рішення форми «В1» №0000154400 від 22.04.2013 року, згідно якого АТ «ЄВРОЦЕМЕНТ - УКРАЇНА» зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 303,00грн. та нараховано штрафні санкції у розмірі 1,00грн.;

- визнати протиправним та скасувати в повному обсязі податкове повідомлення - рішення форми «Р» №0000164400 від 22.04.2013 року, згідно якого АТ «ЄВРОЦЕМЕНТ - УКРАЇНА» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 103290,5грн. (у т.ч. за основним платежем - 84453,0грн. та за штрафними санкціями - 18837,5грн.);

- визнати протиправним та скасувати в повному обсязі податкове повідомлення - рішення форми «П» №0000174400 від 22.04.2013 року, згідно якого АТ «ЄВРОЦЕМЕНТ - УКРАЇНА» зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 52572,0грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються наступним. Позивач стверджує, що здійснені ним господарські операції відповідають закону, є реальними та мають безпосереднє відношення до власної господарської діяльності; витрати за договорами з контрагентами правомірно включено до складу валових витрат, тому ПАТ "Євроцемент-Україна" не допускало заниження прибутку, що підлягає оподаткуванню; податковий кредит з ПДВ був сформований на підставі належним чином оформлених податкових накладних та первинних документів, а тому заниження податку на додану вартість ПАТ "Євроцемент-Україна" також не допускало.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити.

У судовому засіданні та поданих до суду запереченнях (т.1 а.с.82-84) представник відповідача проти позову заперечував, посилаючись на те, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення №0000144400 від 22.04.2013, №0000154400 від 22.04.2013, №0000164400 від 22.04.2013 та №0000174400 від 22.04.2013 прийняті Спеціалізованою ДПІ по роботі з великими платниками податків у м.Харкові Державної податкової служби на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України.

Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Фахівцями Спеціалізованої ДПІ по роботі з великими платниками податків у м.Харкові Державної податкової служби проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПАТ "Євроцемент-Україна" (код за ЄДРПОУ 00293060) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах: по податку на додану вартість з ТОВ «ПГ Фапром» (код ЄДРПОУ 38113374) за вересень - жовтень 2012 року, ТОВ «Пром Альянс ЛТД» (код ЄДРПОУ 34885500) за жовтень 2011 - січень 2012рр., ТОВ «ТД «Форте - С» (код ЄДРПОУ 36395862) за червень - липень 2010р., ФОП ОСОБА_4 (р.н.о.к.п.п.НОМЕР_1 за серпень 2010р.-січень 2011р., ТОВ СВП «Донбас» (код ЄДРПОУ 36672814) за травень 2012 року та податку на прибуток за 2010-2012 роки.

За результатами перевірки складено акт №189/44.0-08/00293060 від 02.04.2013 (т.1 а.с.86-95).

Згідно з висновками акта перевірки №189/44.0-08/00293060 від 02.04.2013 встановлено порушення вимог:

- п. п. 7.4.1, пп. 7.4.4 п.7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», п.198.1 ст.198 Податкового Кодексу України, в результаті чого безпідставно завищено суму податкового кредиту у розмірі 202511,0грн. за червень 2010р., липень 2010р., грудень 2010р., жовтень 2011р., листопад 2011р., травень 2012р., вересень 2012р., жовтень 2012р., що призвело:

до заниження податку на додану вартість до сплати в бюджет в порушення п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України на загальну суму 202208,0грн. за червень 2010р., липень 2010р., жовтень 2011р., листопад 2011р., травень 2012р., вересень 2012р., жовтень 2012р.

до завищення від'ємного значення ПДВ в порушення п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» на загальну суму 303,0грн. по декларації з ПДВ за грудень 2010р. у сумі 303,0грн.,

до завищення суми бюджетного відшкодування на загальну суму 303,0грн., в т.ч. за січень 2011р. у сумі 303,0грн., чим порушено абз."а" п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-УІ.

- п. 3.1 ст.3, п. 5.1, п.п. 5.2.1 п.5.2 ст.5, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", п.138.1 ст.138, п.138.8 ст.138, п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, внаслідок чого завищено витрати на загальну 435364грн. за ІІІкв. 2010р., IV кв. 2010р., І кв. 2011р., ІІІкв. 2011р., IV кв. 2011р., І- IV квартали 2012р., що призвело:

до завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток на загальну суму 52572грн. за III кв. 2010р., IV кв. 2010р., І кв. 2011р., ІІІкв. 2011р.

до заниження податку на прибуток підприємств на загальну суму 84453 грн. за IVкв. 2011р., І- IV квартали 2012р.

На підставі акта перевірки №189/44.0-08/00293060 від 02.04.2013 відповідно до відповідно до пп.54.3.2 п.54.3 ст.54, п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України, п.7 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України Спеціалізованою ДПІ по роботі з великими платниками податків у м.Харкові Державної податкової служби прийнято податкові повідомлення-рішення:

- №0000144400 від 22.04.2013 (т.1 а.с.35-36), яким збільшено ПАТ "Євроцемент-Україна" суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 299164,0грн. (у т.ч. за основним платежем - 202208,0грн. та за штрафними санкціями - 96956,0грн.);

- №0000154400 від 22.04.2013 (т.1 а.с.37-38), яким зменшено ПАТ "Євроцемент-Україна" суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 303,00грн. за січень 2011р. та нараховано штрафні санкції у розмірі 1,00грн.;

- №0000164400 від 22.04.2013 (т.1 а.с.39-40), яким збільшено ПАТ "Євроцемент-Україна" суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 103290,5грн. (у т.ч. за основним платежем - 84453,0грн. та за штрафними санкціями - 18837,5грн.);

- №0000174400 від 22.04.2013 (т.1 а.с.41-42), яким ПАТ "Євроцемент-Україна" зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 52572,0грн.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013р. N229 "Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства доходів і зборів згідно з додатком 1, зокрема, Спеціалізовану державну податкову інспекцію з обслуговування великих платників у м.Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів.

Реорганізовано шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Державної податкової служби та Державної митної служби згідно з додатком 2. (Пункт 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013р. N229.) Зокрема, Спеціалізована державна податкова інспекція по роботі з великими платниками податків у м.Харкові Державної податкової служби реорганізована шляхом приєднання до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів.

Пунктом 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013р. N229 визначено територіальні органи Міністерства доходів і зборів правонаступниками територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови.

Таким чином, Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників у м.Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів є правонаступником Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м.Харкові Державної податкової служби у спірних правовідносинах.

Підставами для зазначених вище висновків акту перевірки ПАТ "Євроцемент-Україна" стали наступні обставини.

Відповідач повідомив, що підставою для складання акту перевірки від 02.04.2013 №189/44.0-08/00293060 були акти, що надійшли до СДПІ від інших ДПІ та в яких спростовано факти постачання на підставі наявної доказової бази, а саме:

- акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ТД "Форте-С" щодо підтвердження господарських відносин з підприємством ТОВ "Антіда Груп" за червень 2010р. від 16.01.2013 №30/222/36395862;

- акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Пром Альянс ЛТД" щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків, їх реальності повноти відображення в обліку за жовтень, листопад, грудень 2011 року від 11.01.2013 №58/226/34885500;

- акт про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ СВП "Донбас" з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ щодо підтвердження господарських взаємовідносин із платниками податків за травень 2012 року від 24.01.2013 №26/22/36672814;

- акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ПГ Фапром" щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами, їх реальності та повноти відображення в обліку за вересень, жовтень 2012 року від 23.11.2012 №1326/224/38113374.

Відносно до вищенаведених актів перевірки операції між ТОВ "ТД "Форте - С", ФОП ОСОБА_4, ТОВ "Пром Альянс ЛТД", ТОВ СВП "Донбас", ТОВ "ПГ Фапром" та контрагентами-покупцями не містять у суті своїй розумних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного (протягом місяця) придбання та продажу товарів.

Такі причини можуть бути наявними лише за умови, якщо платник податку має намір одержати економічний ефект у результаті підприємницької або іншої економічної діяльності, однак згідно вищенаведених актів усі операції купівлі - продажу ТОВ "ТД "Форте - С", ФОП ОСОБА_4, ТОВ "Пром Альянс ЛТД", ТОВ СВП "Донбас", ТОВ "ПГ Фапром" не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - є нікчемними по ланцюгу постачання до "вигодонабувача".

Згідно Реєстру платників ПДВ на час проведення операцій в 2010-2012р. ТОВ "ТД "Форте - С", ФОП ОСОБА_4, ТОВ "Пром Альянс ЛТД", ТОВ СВП "Донбас", ТОВ "ПГ Фапром" були зареєстровані платниками податку на додану вартість та мали право на виписування податкових накладних, але всі операції по вищезазначеним контрагентам здійснено через посередників з метою штучного формування валових витрат (витрат) та податкового кредиту, які не мали реального товарного характеру, здійснена поза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної право- та дієздатності, що підтверджено актами, отриманим від інших ДПІ.

Крім того, актами, які надійшли на адресу СДПІ господарські операції з реалізації продукції підприємствами ТОВ "ТД "Форте - С", ФОП ОСОБА_4, ТОВ "Пром Альянс ЛТД", ТОВ СВП "Донбас", ТОВ "ПГ "Фапром" на адресу покупців, у тому числі ПАТ "Євроцемент-Україна" визнано такими, що не спричиняють реального настання правових наслідків.

Таким чином, при перевірці правомірності формування податкового кредиту ПАТ Євроцемент-Україна" по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "Форте - С", ФОП ОСОБА_4, ТОВ Пром Альянс ЛТД", ТОВ СВП "Донбас", ТОВ "ПГ Фапром" враховувалися взаємовідносини між ПАТ "Євроцемент-Україна" та його безпосередніми постачальниками.

Стосовно відносин з ТОВ "Форте - С" Спеціалізованою ДПІ по роботі з великими платниками податків у м.Харкові Державної податкової служби встановлено, що при транспортуванні товару за договором поставки від 18.05.2012 №13/07-10 в подорожньому листі за 05-06 липня 2010 року не зазначено номенклатуру товару, що транспортувався, вказано лише, що перевезено 18 тонн у т.ч. стрічка.

Також відповідно до податкової накладної від 22.06.2010р. №622023 видаткову накладну було виписано 23.07.2010, а прибутковий ордер оформлено 04.08.2010, однак документів на транспортування, які б відповідали дати відвантаження АТ "Євроцемент-Україна" не було надано в ході перевірки.

Також згідно з прибутковим ордером №42 від 12.07.2010 здійснено оприбуткування товару, який перевозився 05-06 липня 2010 року, тобто на АТ "Євроцемент-Україна" товар потрапив через 6 календарних днів.

Стосовно відносин з ФОП ОСОБА_4 Спеціалізованою ДПІ по роботі з великими платниками податків у м.Харкові Державної податкової служби встановлено: щодо поставки Індуктивного датчика ВІМ - G18 - Y1/S926, в товарно-транспортній окладній зазначено, що пунктом навантаження є м. Харків, пр-т. Гагаріна, 173-а, пункт розвантаження - м.Балаклія, проммайданчик, однак з товар в межах Харківської області перевозився 10 днів (дата ТТН 21.01.2011, дата прибуткового ордеру 31.01.2011р.).

Щодо відносин з ТОВ "Пром Альянс ЛТД" перевіркою встановлено, що згідно з наданими до перевірки копіями товарно-транспортних накладних вантажовідправником є ТОВ "Пром Альянс ЛТД", а вантажоодержувачем - АТ "Євроцемент-Україна", автопідприємство у товарно-транспортних накладних не зазначено.

В копіях податкових накладних наданих до перевірки підприємством ПАТ "Євроцемент- Україна" по взаємовідносинам з ТОВ "Пром Альянс ЛТД" в графі номенклатура постачання товарів зазначено коди УКТ ЗЕД, що свідчить про придбання ПАТ "Євроцемент-Україна" у ТОВ "Пром Альянс ЛТД" товару, який вироблено за межами митної території України та який повинен мати сертифікат походження. Сертифікати походження продукції ПАТ "Євроцемент- Україна" до перевірки не надано.

Стосовно відносин з ТОВ СВП "Донбас" перевіркою встановлено, що позивачем надано до перевірки копії рахунків №033 від 23.04.2012р. та №020 від 12.03.2012р. тоді к у податкових накладних в графі "вид цивільно - правового договору" зазначено договір постачання від 03.05.2012р. б/н та від 31.05.2012р. б/н. Однак, рахунки від 03.05.2012р. б/н та від 31.05.2012р. б/н до перевірки не надавались.

Щодо відносин з ТОВ "ПГ Фапром" Спеціалізованою ДПІ по роботі з великими платниками податків у м.Харкові Державної податкової служби взято до уваги, що згідно з актом ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська від 23.11.2012р. №1326 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ПГ Фапром" щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами їх реальності та повноти відображення в обліку за вересень, жовтень 2012 року встановлено, що ТОВ "ПГ Фапром" не знаходиться за юридичною адресою.

При вирішенні даного спору судом взято до уваги наступне.

В обґрунтування позовних вимог ПАТ "Євроцемент-Україна" надано копії наступних документів, що містяться в матеріалах справи та свідчать про реальність господарських правовідносин позивача з контрагентами, а саме: договорів постачання з додатками, рахунків, платіжних доручень, банківських виписок, податкових та видаткових накладних, подорожніх листів, прибуткових ордерів, актів вимоги на заміну (додатковий відпуск) матеріалів, акти виконаних робіт, рахунок-фактури, ТТН (т.2 а.с.7-236).

Суд не вбачає порушень закону в укладенні договорів та існуванні господарських правовідносин між ПАТ "Євроцемент-Україна" з одного боку та ТОВ «ПГ Фапром», ТОВ «Пром Альянс ЛТД», ТОВ «ТД «Форте - С», ФОП ОСОБА_4, ТОВ СВП «Донбас» - з іншого боку, оскільки вказані правочини укладено право і дієздатними юридичними особами, їх предмет, зміст прав і обов'язків сторін не суперечать закону.

Суд зазначає, що позиція відповідача про те, що господарські правовідносини між позивачем та його контрагентами не спрямовані на реальне настання правових наслідків, не підкріплена належними доказами.

Суд вважає, що позивач та його контрагенти належним чином оформили договірні правовідносини та на виконання вимог законодавства оформили первинні документи бухгалтерської та податкової звітності.

Первинні документи, надані позивачем в обґрунтування правомірності формування податкового кредиту, валових доходів та витрат по взаємовідносинам з ТОВ «ПГ Фапром», ТОВ «Пром Альянс ЛТД», ТОВ «ТД «Форте - С», ФОП ОСОБА_4, ТОВ СВП «Донбас», за своєю формою та змістом відповідають вимогам чинного законодавства.

Суд звертає увагу на те, що відповідачем не було надано до суду доказів на підтвердження фальшивості зазначених документів, або на невідповідність відомостей, зазначених в цих первинних документах, фактичним обставинам, або на відсутність у контрагентів позивача статусу платника ПДВ, або на завищення вартості товарів чи послуг, або на несумісність зазначених в документах товарів чи послуг з власною господарською діяльністю ПАТ "Євроцемент-Україна". У ході перевірки відповідачем не встановлено проведення ПАТ "Євроцемент-Україна" збиткових операцій, невикористання у власній господарській діяльності товарів, отриманих від контрагентів, обізнаності щодо обставин господарювання один одного, вчинення ними узгоджених дій щодо отримання будь-якої вигоди (в тому числі і податкової).

При цьому суд бере до уваги, що доказів, які б вказували на відсутність реальності господарських операцій між ПАТ "Євроцемент-Україна" з одного боку та ТОВ «ПГ Фапром», ТОВ «Пром Альянс ЛТД», ТОВ «ТД «Форте - С», ФОП ОСОБА_4, ТОВ СВП «Донбас» - з іншого боку, відповідач до суду за правилами ч.2 ст.71 КАС України не надав, а судом самостійно таких доказів не виявлено.

Питання віднесення витрат до валових регулюється ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", склад витрат та порядок їх визнання визначено ст.ст.138-148 Податкового кодексу України (в тексті постанови приписи нормативно-правових актів в редакції, чинній на час виникнення відповідних правовідносин).

Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", валові витрати виробництва та обігу (валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата списання коштів з банківських рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку - день їх видачі з каси платника податку; або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг). (Підпункт 11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".)

До складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті. (Підпункт 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".)

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку. (Підпункт 5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".)

Підпунктом 5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"встановлено, що віднесення витрат до валових підтверджується відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Відповідно до ч.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством, є бухгалтерський облік, на даних якого ґрунтуються фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник.

Згідно з ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Відповідно до ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п.5.11 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", установлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені у цьому Законі, не дозволяється.

Відповідно до п.138.2 ст.138 Податкового кодексу України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Згідно з п.139.1.9 139.1. не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Правомірність віднесення до складу валових витрат ПАТ "Євроцемент-Україна" за господарськими відносинами з контрагентами підтверджується копіями первинних документів, що містяться в матеріалах справи.

Таким чином, факт порушення ПАТ "Євроцемент-Україна" у відносинах з ТОВ «ПГ Фапром», ТОВ «Пром Альянс ЛТД», ТОВ «ТД «Форте - С», ФОП ОСОБА_4, ТОВ СВП «Донбас» пункту 3.1 ст.3, п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 ст.5, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та п.138.1 ст.138, п.138.8 ст.138, п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не знайшов свого підтвердження в ході розгляду справи.

Порядок формування податкового кредиту визначено ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та ст.198 Податкового кодексу України.

Податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. (Підпункт 7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.201.4 ст.201 Податкового кодексу України.)

Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону. (Підпункт 7.2.4 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України.)

Податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. (Підпункт 7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України.)

Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу (Пункт 198.1 ст.198 Податкового кодексу України.)

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку. (Підпункт 7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України.)

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (Пункт 198.3 ст.198 Податкового кодексу України.)

Якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту. (Підпункт 7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість".)

Датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг). (Підпункт 7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України.)

Відповідно до п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Приєднані до матеріалів справи копії складених ТОВ «ПГ Фапром», ТОВ «Пром Альянс ЛТД», ТОВ «ТД «Форте - С», ФОП ОСОБА_4, ТОВ СВП «Донбас» податкових накладних відповідають вимогам п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та ст.201 Податкового кодексу України відповідно.

Згідно з пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно з п.200.4 «а» ст.200 Податкового кодексу України якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг.

Суд звертає увагу на те, що, якщо контрагент і допустив порушення законодавства, у тому числі податкового, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення платника податку права на віднесення сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту, від'ємного значення ПДВ та бюджетного відшкодування у разі, якщо останній має всі документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту.

Таким чином, факт порушення ПАТ "Євроцемент-Україна" у відносинах з ТОВ «ПГ Фапром», ТОВ «Пром Альянс ЛТД», ТОВ «ТД «Форте - С», ФОП ОСОБА_4, ТОВ СВП «Донбас» приписів п.п.7.4.1, 7.4.4 п.7.4, пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», п.198.1 ст.198, п.200.1, абз."а" п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України також не знайшов свого підтвердження в ході розгляду справи.

Частиною 2 ст.71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Заперечуючи проти позову, відповідач правомірності висновків, якими вмотивовано спірні податкові повідомлення-рішення, не довів.

З огляду на встановлені в судовому засіданні обставини суд прийшов до висновку про безпідставність висновків акта про результати перевірки №189/44.0-08/00293060 від 02.04.2013 про завищення ПАТ "Євроцемент-Україна" податкового кредиту на 202511,0грн. за червень 2010р., липень 2010р., грудень 2010р., жовтень 2011р., листопад 2011р., травень 2012р., вересень 2012р., жовтень 2012р., що призвело до заниження податку на додану вартість до сплати в бюджет в порушення п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України на загальну суму 202208,0грн. за червень 2010р., липень 2010р., жовтень 2011р., листопад 2011р., травень 2012р., вересень 2012р., жовтень 2012р.; про завищення від'ємного значення ПДВ на суму 303,0грн.; про завищення суми бюджетного відшкодування на 303,0грн.; про завищення витрат на загальну 435364грн. за ІІІкв. 2010р., IV кв. 2010р., І кв. 2011р., ІІІкв. 2011р., IV кв. 2011р., І- IV квартали 2012р., що призвело до завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток на загальну суму 52572грн. за III кв. 2010р., IV кв. 2010р., І кв. 2011р., ІІІкв. 2011р. та до заниження податку на прибуток підприємств на загальну суму 84453 грн. за IVкв. 2011р., І- IV квартали 2012р.

Згідно з п.57.4 ст.57 Податкового кодексу України, пеня та штрафні санкції, нараховані на суму грошового зобов'язання (її частку), скасовану за результатами адміністративного чи судового оскарження, також підлягають скасуванню.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення №0000144400 від 22.04.2013, №0000154400 від 22.04.2013, №0000164400 від 22.04.2013 та №0000174400 від 22.04.2013, прийняті на підставі акта перевірки №189/44.0-08/00293060 від 02.04.2013, суд вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Враховуючи зазначене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

На підставі ст.94 КАС України з Державного бюджету України на користь позивача належить стягнути витрати зі сплати судового збору в сумі 2294,00грн., сплачені відповідно до платіжного доручення публічного акціонерного товариства "Євроцемент-Україна" ПАТ "МАРФІН БАНК" №1530 від 20.08.2013.

Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 94, 159-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов публічного акціонерного товариства "Євроцемент-Україна" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправними та скасувати в повному обсязі

- податкове повідомлення - рішення форми «Р» №0000144400 від 22.04.2013 року, згідно якого ПАТ «ЄВРОЦЕМЕНТ - УКРАЇНА» збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 299164,0грн. (у т.ч. за основним платежем - 202208,0грн. та за штрафними санкціями - 96956,0грн.);

- податкове повідомлення - рішення форми «В1» №0000154400 від 22.04.2013 року, згідно якого ПАТ «ЄВРОЦЕМЕНТ - УКРАЇНА» зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 303,00грн. та нараховано штрафні санкції у розмірі 1,00грн.;

- податкове повідомлення - рішення форми «Р» №0000164400 від 22.04.2013 року, згідно якого ПАТ «ЄВРОЦЕМЕНТ - УКРАЇНА» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 103290,5грн. (у т.ч. за основним платежем - 84453,0грн. та за штрафними санкціями - 18837,5грн.);

- податкове повідомлення - рішення форми «П» №0000174400 від 22.04.2013 року, згідно якого ПАТ «ЄВРОЦЕМЕНТ - УКРАЇНА» зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 52572,0грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь публічного акціонерного товариства "Євроцемент-Україна" (ідент. код 00293060; проммайданчик ВАТ "Євроцемент-Україна", м.Балаклія, Харківська область, 64200) витрати зі сплати судового збору в сумі 2294,00грн. (дві тисячі двісті дев"яносто чотири грн. 00коп.), сплачені відповідно до платіжного доручення публічного акціонерного товариства "Євроцемент-Україна" ПАТ "МАРФІН БАНК" №1530 від 20.08.2013.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанову складено 14.10.2013.

Суддя Р.В. Мельников

Дата ухвалення рішення07.10.2013
Оприлюднено28.10.2013
Номер документу34323978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/7356/13-а

Ухвала від 25.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 12.06.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 14.11.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Постанова від 07.10.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні