ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"17" жовтня 2013 р. м. Київ К/9991/40545/12
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі
суддів: Островича С.Е., Степашка О.І., Федорова М. О.
розглянула в порядку попереднього провадження касаційну скаргу Долинської міжрайонної державної податкової інспекції Кіровоградської області на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2012 року у справі за позовом Долинської міжрайонної державної податкової інспекції Кіровоградської області до Приватного підприємства "Регіон Ойл Груп ЛТД", третя особа Компаніївська районна державна адміністрація Кіровоградської області в особі Державного реєстратора про припинення підприємницької діяльності юридичної особи, -
ВСТАНОВИЛА
Долинська міжрайонна державна податкова інспекція Кіровоградської області (далі - Долинська МДПІ) звернулась до суду з позовом до Приватного підприємства "Регіон Ойл Груп ЛТД" (далі - ПП "Регіон Ойл Груп ЛТД"), третя особа Компаніївська районна державна адміністрація Кіровоградської області в особі Державного реєстратора в якому просить припинити підприємницьку діяльність юридичної особи.
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09 березня 2010 року позов Долинської МДПІ задоволено.
Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2012 року апеляційну скаргу ПП "Регіон Ойл Груп ЛТД" задоволено. Скасовано постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09 березня 2010 року та прийнято нову постанову, якою відмовлено Долинській МДПІ у задоволенні позову.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду апеляційної інстанції Долинська МДПІ подала касаційну скаргу в якій просить скасувати постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2012 року та залишити в силі постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09 березня 2010 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 220 КАС України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи, наведені у касаційній скарзі, перевіривши матеріали справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлені такі фактичні обставини справи.
ПП «Регіон Ойл Груп ЛТД» зареєстроване як юридична особа, Компаніївською райдержадміністрацією Кіровоградської області 24.02.2009 року. Місцезнаходження відповідача: Кіровоградська обл., смт.Компаніївка, вул.Лісна, б.10, кв.2.
Бобринецькою МДПІ 07.04.2009 року здійснено заходи щодо встановлення фактичного місцезнаходження ПП «Регіон Ойл Груп ЛТД». За результатами заходів складено акт перевірки місцезнаходження (місце проживання) платника податків, згідно якого фактичне місцезнаходження відповідача не встановлено.
Згідно довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків за №923 від 19.06.2009 року та повідомлення про відсутність платника податків за місцезнаходженням (місце проживання) №2268 від 24.07.2009 року місцезнаходження платника податків також не було встановлено.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 02.09.2009 року щодо ПП «Регіон Ойл Груп ЛТД» не підтверджено відомості про юридичну особу - зазначено „відсутність за місцезнаходженням".
Відповідно до ст.33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року №755-IV , юридична особа припиняється в результаті передання всього майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийняти у випадках передбачених законом.
Юридична особа є такою, що припиняється, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно п.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі, якщо відомості про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язані із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягають державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Згідно ч.8 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» , якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
У повідомленні зазначаються підстава його надіслання, остання дата одержання державним реєстратором реєстраційної картки від юридичної особи або найменування органу державної податкової служби, який надіслав повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, та дата цього повідомлення.
Державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду та повідомляє про це заявника у випадках і в порядку, встановлених частиною п'ятою цієї статті.
У разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Судом апеляційної інстанції зазначено, що докази дотримання державним реєстратором наведеної вище норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відсутні. Крім того, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 03.12.2010 року, тобто в період розгляду справи, статус відомостей про юридичну особу - підтверджено.
Суд апеляційної інстанції дійшов до висновку про не дослідження судом першої інстанції дотримання порядку, передбаченого ч.8 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» .
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками суду апеляційної інстанції про відмову в задоволенні позовних вимог Долинської МДПІ.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що касаційну скаргу слід відхилити, оскільки рішення суду апеляційної інстанції постановлене з додержанням норм процесуального та матеріального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги висновок суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу Долинської міжрайонної державної податкової інспекції Кіровоградської області залишити без задоволення, постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2012 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді С.Е. Острович О.І. Степашко М. О. Федоров
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2013 |
Оприлюднено | 25.10.2013 |
Номер документу | 34332695 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Острович С.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні