ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2013 року справа № 823/2417/13-а
10 год. 31 хв.м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Гаврилюка В.О.,
секретар судового засідання - Литвинчук В.М.,
за участю:
представника позивача - Гончаренка В.М.,
відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Чигиринського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів, виплачених як допомога по безробіттю,
встановив:
Чигиринський районний центр зайнятості подав позов, в якому просить стягнути з ОСОБА_2 на користь Чигиринського районного центру зайнятості кошти в сумі 765 грн. 03 коп., виплачені як допомога по безробіттю.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в період перебування на обліку в центрі зайнятості відповідач приховав відомості про отримання від Комуністичної партії України доходів за надання юридичних та комунікативно - консультаційних послуг, що стало підставою для прийняття рішення про повернення коштів, сплачених як допомога по безробіттю в розмірі 765 грн. 03 коп., яку відповідач добровільно не сплатив.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.
Відповідач в судовому засіданні проти позову заперечив повністю, обґрунтовуючи тим, що згідно з наказом від 13.08.2012 року № НТ120813 він знятий з обліку у Чигиринському районному центрі зайнятості. Кошти за надання послуг Комуністичній партії України, згідно виписки Пенсійного фонду України про індивідуальні відомості про застраховану особу, отримані лише у вересні 2012 року, тобто після зняття з відповідача статусу безробітного.
Крім того, відповідач зазначає, що договір, який наявний в матеріалах справи, є недійсним, оскільки його підпис стоїть лише на останній сторінці договору, а на інших трьох сторінках підпис відсутній. Акти прийому передач наданих юридичних та комунікативно - консультаційних послуг до договору про надання юридичних та комунікативно - консультаційних послуг підписані не відповідачем.
Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача особисто, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.
Відповідно до пункту 3 статті 1 Закону України "Про зайнятість населення" від 1 березня 1991 року № 803-XII (чинного до 01.01.2013р.) в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах: працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб; громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство"; обрані, призначені або затверджені на оплачувану посаду в органах державної влади, управління та громадських об'єднаннях; які проходять службу в Збройних Силах України, Службі безпеки України, Державній прикордонній службі України, військах внутрішньої та конвойної охорони і Цивільної оборони України, органах внутрішніх справ України, інших військових формуваннях, створених відповідно до законодавства України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, альтернативну (невійськову) службу; які проходять професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з відривом від виробництва; навчаються в денних загальноосвітніх школах і вищих навчальних закладах; працюючі громадяни інших країн, які тимчасово перебувають в Україні і виконують функції, не пов'язані із забезпеченням діяльності посольств і місій.
Частиною 1 статті 2 Закону № 803-XII передбачено, що безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Частиною 2 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг, а відповідно до частини 3 цієї статті сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
В силу пункту 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000р. № 307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 року за № 915/5136, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.
Судом встановлено, що 24.05.2012 року ОСОБА_2 звернувся до Чигиринського районного центру зайнятості в пошуках роботи. Наказом від 24.05.2012 року № НТ120524 ОСОБА_2 наданий статус безробітного та призначено виплату допомоги по безробіттю. Наказом від 13.08.2012 року № НТ120813 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв'язку з поданням безробітним письмової заяви про відмову від послуг державної служби зайнятості та знято відповідача з обліку.
При проведенні звірки Черкаського міського центру зайнятості з Державною податковою службою України було встановлено, що відповідач, перебуваючи на обліку в Чигиринському районному центрі зайнятості як безробітний, приховав відомості про отримання доходів від Комуністичної партії України за надання юридичних та комунікативно - консультаційних послуг в ІІІ кварталі 2012 року.
Отже, відповідач, будучи зареєстрованим як безробітний, відносився до категорії зайнятого населення, а тому не мав права на отримання допомоги по безробіттю. За вказаний період відповідачу виплачена допомога по безробіттю в розмірі 765 грн. 03 коп.
20 березня 2013 року Чигиринським районним центром зайнятості виданий наказ № 72 про повернення відповідачем виплачених йому коштів в сумі 765 грн. 03 коп. У встановленому законодавством порядку наказ відповідач не оскаржив, в добровільному порядку вказану суму коштів не повернув.
Посилання відповідача на недійсність договору, який міститься в матеріалах справи, суд вважає помилковим, оскільки вказаний договір отриманий Чигиринським районним центром зайнятості від центрального комітету Комуністичної партії України супровідним листом від 11 березня 2013 року № 139 за підписом другого секретаря комітету. Крім того, в наданих під час розгляду справи поясненнях відповідач підтвердив факт укладення у липні 2012 року з Комуністичною партією України договору про надання юридичних та комунікативно - консультаційних послуг.
Таким чином, уклавши у липні 2012 року з Комуністичною партією України відповідний договір, відповідач втратив статус безробітного, оскільки чинне законодавство пов'язує момент втрати такого статусу не з фактом отримання коштів за договором цивільно-правового характеру, а саме з моментом його укладення.
Згідно статті 39 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) на користь Чигиринського районного центру зайнятості (20901, Черкаська область, м. Чигирин, вул. Богдана Хмельницького, 28-А, ідентифікаційний код 21368477) кошти, виплачені як допомога по безробіттю, в розмірі 765 (сімсот шістдесят п'ять) грн. 03 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя В.О. Гаврилюк
Постанова складена в повному обсязі 25.10.2013.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2013 |
Оприлюднено | 28.10.2013 |
Номер документу | 34350954 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.О. Гаврилюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні