Рішення
від 24.10.2013 по справі 925/1458/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 45-24-38, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2013 року Справа № 925/1458/13

Господарський суд Черкаської області в складі

головуючого-судді Єфіменка В.В.

з секретарем судового засідання Литвин М.О.

за участю представників сторін:

від позивача: не з'явився,

від відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Черкаси справу за позовом Відділу комунального майна Уманської міської ради м. Умань до Реєстраційної служби Уманського міськрайонного управління юстиції Черкаської області м. Умань

про визнання права власності на нежитлове приміщення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач заявив позов, в якому просив суд визнати право власності територіальної громади міста Умань в особі Уманської міської ради на нежитлові приміщення магазину "Оптика" площею 88,3 кв.м ., розміщеного в будинку за адресою: Черкаська область, м.Умань , вул.Паризької Комуни,23 з тих мотивів, що 17.07.2013 позивач подав до відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Уманського міськрайонного управління юстиції Черкаської області заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту та зареєстровану за №2043599, щодо проведення реєстрації права власності територіальної громади м. Умань на об'єкт приватизації - приміщення магазину «Оптика» площею 88,3 кв.м ., розміщеного в будинку за адресою: вул. Паризької Комуни,23, який знаходиться на балансі комунального підприємства «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління №1". На підтвердження права власності, на зазначене майно, до заяви були додані правовстановлюючі документи.

26 липня 2013 року державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Уманського міськрайонного управління юстиції Черкаської області прийнято рішення №4395237 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень на нежитлові приміщення (магазину «Оптика») в будинку за адресою: Черкаська область м.Умань , вул. Паризької Комуни,23 мотивуючи поданням документів не в повному обсязі. Позивач вказує, що при цьому не було зазначено, які саме документи відсутні. Уповноваженій особі Уманської міської ради були надані усні роз'яснення, що згідно п. 32 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 р. № 703, для проведення державної реєстрації права власності Позивач не надав рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність, а також не надав акт приймання-передачі відповідно до якого оформлено передачу такого майна з державної у комунальну власність.

Відмова відповідача у реєстрації права власності територіальної громади м. Умань на комунальне майно розцінюється позивачем як невизнання права власності і є безпідставною.

14.10.2013 представник позивача подав до суду заяву та "доповнення до позовної заяви" з додатками.

Відповідач відзиву по суті позову суду не надав, його представник - начальник реєстраційної служби Уманського міськрайонного управління юстиції подав суду клопотання про розгляд справи без участі представника зв?язку з великим робочим навантаженням та просив прийняти рішення на розсуд суду.

Доказів надання відповідачу копій документів, поданих 14.10.2013, позивач суду не надав.

За вищевикладених обставин суд був вимушений розгляд справи відкласти.

24.10.2013 в судовому засіданні представники сторін не з?явились .

Позивач факсограмою повідомив суд про неможливість прибуття представника для участі у судовому засіданні і просив розглянути справу без участі представника позивача.

Відповідач 02.10.2013 надіслав суду клопотання, в якому просив суд розглянути справу без участі його представника у зв?язку з великим робочим навантаженням та прийняти рішення на розгляд суду.

Справа розглядається за наявними матеріалами в порядку, визначеному ст.75 ГПК України.

Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.

Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, визначені у главі 24 Цивільного кодексу України (далі - ЦК).

Частиною першою статті 182 ЦК встановлено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом (частина четверта статті 182 ЦК, стаття 4 Закону України від 01 липня 2004 року № 1952-VI «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»). Зазначений Закон діє в новій редакції, з 01 січня 2013 року державна реєстрація прав проводиться державним реєстратором прав на нерухоме майно органу державної реєстрації прав, нотаріусом як спеціальним суб'єктом, на якого покладено функції державного реєстратора.

Рішенням № 23 виконавчого комітету Черкаської обласної ради народних депутатів «Про комунальну власність області» від 26.02.1992 № 23, яким до комунальної власності м. Умань було передано виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління №1, на балансі якого знаходиться в будинок за адресою: вул. Паризької Комуни,23, разом із нежитловим приміщенням магазину «Оптика», площею 88,3 кв.м ., вартістю 87603,75 гривень, що підтверджується матеріалами інвентаризації та балансом станом на 30.06.2013, а також технічним паспортом на нежитлові приміщення, виготовленим 30.05.2013 Уманським відділком комунального підприємства «Черкаське обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації». Комунальне підприємство «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління №1» внесене до Переліку суб'єктів (об'єктів) міської комунальної власності, затвердженого рішенням Уманської міської ради від 20.03.2013 №4.13-35/6.

17.07.2013 відділ комунального майна Уманської міської ради, відповідно до повноважень, визначених Положенням про відділ, затвердженим рішення Уманської міської ради від 21.12.2006 №3-11/5, з метою виконання Програми приватизації міської комунальної власності на 2013 рік, затвердженої рішенням Уманської міської ради від 30.03.2013 №4.14-35/6 (з урахуванням змін та доповнень внесених рішенням від 30.05.2013 №3.17-36/6), подав до відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Уманського міськрайонного управління юстиції Черкаської області заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту та зареєстровану за №2043599, щодо проведення реєстрації права власності територіальної громади м. Умань на об'єкт приватизації - приміщення магазину «Оптика» площею 88,3 кв.м ., розміщеного в будинку за адресою: вул. Паризької Комуни,23, який знаходиться на балансі комунального підприємства «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління №1".

На підтвердження права власності, на зазначене майно, до заяви були додані правовстановлюючі документи.

26 липня 2013 року державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Уманського міськрайонного управління юстиції Черкаської області прийнято рішення №4395237 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень на нежитлові приміщення (магазину «Оптика») в будинку за адресою: Черкаська область м.Умань , вул. Паризької Комуни,23 мотивуючи поданням документів не в повному обсязі.

Рішення державного реєстратора в порядку, визначеному Законом не оскаржувалось .

Аналізуючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку про відсутність спору про право, і про наявність між сторонами правовідносин, пов?язаних із державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, які регулюються Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон).

Положеннями ст.2 Закону визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.

Ст. 6 вищеназваного Закону встановлено, що органи державної реєстрації входять до системи Міністерств юстиції України.

Суд приходить до висновку, що державний реєстратор, як і державна реєстраційна служба відноситься до органів владних повноважень.

П.17 Постанови пленуму Вищого господарського суду України від 24.10.2011 № 10 «Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам» зокрема передбачено, що до компетенції господарських судів не відноситься розгляд справ у спорах:

а) про оскарження рішень (нормативно-правових актів чи актів

індивідуальної дії), ухвалених суб'єктом владних повноважень, яким останній

зобов'язує суб'єкта господарювання вчинити певні дії, утриматись від вчинення

певних дій або нести відповідальність;

б) про оскарження суб'єктом господарювання дій (бездіяльності) органу

державної влади, органу місцевого самоврядування, іншого суб'єкта владних

повноважень, їхньої посадової чи службової особи, що випливають з наданих

їм владних управлінських функцій, якщо ці дії (бездіяльність) не пов'язані з

відносинами, врегульованими господарським договором.

Суд приходить до переконання, що позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом.

Під час розгляду справи позивач надав клопотання про заміну відповідача на Уманське міськрайонне управління юстиції Черкаської області.

Уманське міськрайонне управління юстиції не оспорює права власності позивача і не користується майном, яке позивач вважає своєю власністю.

Відтак, Уманське міськрайонне управління юстиції Черкаської області не є тією особою, яка повинна відповідати за позовом.

З огляду на вищевикладене, враховуючи те, що суд не може замінити структурний підрозділ на юридичну особу - відповідача, суд приходить до висновку, що клопотання задоволенню не підлягає.

Суд приходить до висновку, що позов задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст.49, 82-85 ГПК України, суд-

ВИРІШИВ:

У позові відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного господарського суду в порядку, визначеному ГПК України після складення повного тексту рішення.

СУДДЯ В.В.Єфіменко

Повне рішення складено і

підписано 25.10.2013

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення24.10.2013
Оприлюднено28.10.2013
Номер документу34356023
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/1458/13

Постанова від 21.01.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тарасенко К.В.

Ухвала від 05.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тарасенко К.В.

Рішення від 24.10.2013

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

Ухвала від 14.10.2013

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

Ухвала від 03.10.2013

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

Ухвала від 12.09.2013

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні