Постанова
від 25.10.2013 по справі 815/7100/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7100/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2013 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Катаєвої Е.В.

секретаря Терещука С.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ТРАК» до Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

До суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ТРАК» (далі ТОВ «МАЙСТЕР ТРАК») з позовом до Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області (далі ДПІ), в якому просить скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 23.09.2013 року №0000162210 (форми Р) про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ТРАК» грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 19921гривна (14337,00 гривень за основним платежем, 3584,00 гривни за штрафними (фінансовими) санкціями).

Позивач зазначив, що рішення, яке оспорюється винесене на підставі Акту №1441/22-1/35696635 від 06.09.2013 року. Але висновки Акту перевірки про порушення ним п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 ПК України, в результаті чого занижено значення податку на додану вартість за жовтень 2011 року на суму 14337грн., при здійсненні господарської діяльності не відповідають дійсним обставинам, оскільки відповідно до вимог податкового законодавства ТОВ «МАЙСТЕР ТРАК» до податкового кредиту включені тільки ті суми, які підтверджені податковими накладними, виданими контрагентом ПП «ВИТАС ПЛЮС» на виконання вимог ст.201 ПК України, оскільки ТОВ «МАЙСТЕР ТРАК», якій виступав у правовідносинах у якості експедитора, оплачував надані послуги відповідно до укладених договорів транспортного експедирування (ст.929,932 ЦК України, ст.9 Закону України «Про транспортно - експедиторську діяльність»).

Позивач в позові стверджує, що жодного порушення вимог п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 ПК України ним не допущено, а в акті перевірки не наведено у чому саме полягає порушення ним ст.198 ПК України, якій існує зв'язок між встановленими під час перевірки фактами та порушенням ним конкретних положень податкового законодавства. Відсутність в акті перевірки цих даних є порушенням зі сторони податкових органів вимог п.5.2 Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 №984 (далі Порядок №984).

Також позивач зазначив, що оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням відповідач фактично намагається покласти на позивача відповідальність за дії іншого суб'єкта господарювання - ПП «ВИТАС ПЛЮС», проте, чинне законодавство України не ставить в залежність виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання. Така позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 31.01.2011 року та узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини.

Крім того, в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні міститься посилання на порушення ТОВ «МАЙСТЕР ТРАК» п.201.1 ст.201, абз.9 п.201.10 ст.201 ПК України, а саме порушення заповнення податкової накладної, що не давало права на включення зазначених сум ПДВ до податкового кредиту. Порушення на думку податкового органу полягало у тому, що в полях «Найменування продавця» та «Найменування покупця» податкової накладної зазначені назви юридичних осіб, які не відповідають назві, зазначеної в статутних документах такої особи з відповідним розміром літер такої назви.

Проте таки висновки є необґрунтованими, що підтверджується листами Міністерства доходів і зборів України № 1883/6/99-99-19-04-01-15 від 29 квітня 2013 року та Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 04.11.2009 р. N 13574, згідно з якими найменування юридичної особи, написане великими буквами, є тотожним найменуванню юридичної особи, вписаному великими та малими буквами, якщо ці букви повністю співпадають.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Представник відповідача - суб'єкта владних повноважень в судове засідання не з'явився, був повідомлений про день, час та місце судового засідання належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутністю до суду не надав. Суд визнав його неявку до суду неповажною та вважав за можливе розглянути справу за його відсутності.

Вислухавши пояснення представників позивача, дослідивши та проаналізувавши надані сторонами докази у їх сукупності, судом встановлено, що ТОВ «МАЙСТЕР ТРАК» зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради 29.01.2008 року. Знаходиться на податковому обліку в органах державної податкової служби з 06.02.2008 року, як платник ПДВ з 07.02.2008 року (а.с.102-117).

З 28.08.2013 року по 03.09.2013 року ДПІ проведено перевірку позивача, за результатами якої складений Акт перевірки №1441/22-1/35696635 від 06.09.2013 року «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «МАЙСТЕР ТРАК» код ЄДРПОУ 35696635 щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ПП «ВИТАС ПЛЮС» код ЄДРПОУ 32554779,їх реальності та повноти відображення в обліку за період жовтень 2011 року (а.с.14-19).

На підставі Акту перевірки №1441/22-1/35696635 від 06.09.2013 року ДПІ 23.09.2013 року прийняло податкове повідомлення-рішення №0000162210 (форми Р) про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ТРАК» грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 19921гривна (14337,00 гривень за основним платежем, 3584,00 гривна за штрафними (фінансовими) санкціями) (а.с.13).

У висновку Акту перевірки №1441/22-1/35696635 від 06.09.2013 року зазначено, що перевіркою встановлено порушення позивачем: п.198.1,198.2,198.3,198.6 ст.198 ПК України, в результаті чого занижено значення податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на суму 14337грн. за жовтень 2011 року (а.с.18).

Відповідно до п. 198.3 ст.198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг з сум податків нарахованих (сплачених) платником податку протягом звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в оподаткованих операціях в межах господарської діяльності платника податку. Пункти 198.1 та 198.2 визначають у разі здійснення яких операцій у платника податку виникає право віднесення сум податку на податковий кредит, а також дату виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту, а саме дата тієї події, яка відбулася раніше:дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 198.6 ст.198 ПК України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог закону.

При цьому в акті перевірки не заперечується наявність у позивача податкових накладних по взаємовідносинам з ПП «ВИТАС ПЛЮС», на підставі якої сформований податковий кредит відповідного періоду. Зазначені податкові накладні враховані при подачі податкових декларацій за відповідний період, занесені в реєстр виданих та отриманих податкових накладних та додаток 5 до податкової декларації. Таким чином, в акті перевірки не спростовується виконання позивачем вимог законодавства щодо формування податкового кредиту на підставі отриманих податкових накладних.

У висновку акту перевірки відсутнє посилання на порушення позивачем п.201.1 та п.201.10 ПК України, проте посилання на порушення цих норм міститься в податковому повідомленні-рішенні та описової частини акту перевірки.

На думку перевіряючого позивач не мав права на включення сум податку на додану вартість на підставі податкових накладних отриманих від ПП «ВИТАС ПЛЮС», оскільки вони складені з порушенням порядку заповнення податкової накладної, які полягають у тому, що у графі «Покупець» зазначено «Товариство з обмеженою відповідальністю «Майстер Трак» - із застосуванням маленьких літер, у той час як у статутних документах позивача його назва вказана великими літерами.

Проте суд вважає,що таки висновки не ґрунтуються на положеннях законодавства. Відповідно до п. «д» абз.2 п.201.1 ст.201 ПК України в податковій накладній зазначається повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи. Зазначена норма не містить будь-яких вимог щодо літер (великі, мали, або виключно тотожні) в назві юридичної особи.

Пунктом 201.2 ст.201 ПК України визначено, що форма та порядок заповнення податкової накладної затверджується центральним органом державної податкової служби. Наказом Міністерства фінансів України №1379 від 01.11.2011 року затверджені форма податкової накладної та порядок її заповнення. Зазначений нормативний акт також не містить будь-яких вимог за вищевказаним питанням.

При цьому суд враховує позицію Міністерства доходів і зборів України, викладену у листі № 1883/6/99-99-19-04-01-15 від 29.04.2013 року (а.с.94-95), згідно з яким найменування юридичної особи, написане великими буквами, є тотожним найменуванню юридичної особи, вписаному великими та малими буквами, якщо кожна буква (символ, розділовий знак та ін.) найменування, написаного великими літерами, відповідає буквам (символам, розділовим знакам та ін.) найменування, написаного великими та малими буквами. Іншими словами: найменування юридичної особи, написане великими буквами, є тотожним найменуванню юридичної особи, написаному великими та малими буквами, якщо ці букви повністю співпадають.

Також суд вважає обґрунтованими доводи позивача про невідповідність складання Акту перевірки відносно нього вимогам Порядку №984, згідно п. 6 розділу І якого факти виявлених порушень податкового валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.

Згідно із пп.5.2 п.5 Порядку №984 у разі встановлення порушень податкового законодавства в акті необхідно: - чітко викласти зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті законодавчих актів, що порушені платником податків, зазначити період (місяць, квартал, рік) фінансово-господарської діяльності платника податків та господарську операцію, в результаті якої здійснено це порушення; - зазначити первинні документи, на підставі яких вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку, навести регістри бухгалтерського обліку, кореспонденцію рахунків операцій та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, та докази, що підтверджують наявність факту порушення; - у разі відмови посадових осіб платника податків надати копії документів посадовій (службовій) особі органу державної податкової служби така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати, факт про складання такого акта відображається в акті документальної перевірки.

Проте судом встановлено, що висновки перевіряючих ґрунтуються лише на акті перевірки відносно ПП «ВИТАС ПЛЮС», яким і порушені вимоги законодавства. Проте суд вважає недостатнім для висновків Акту №1441/22-1/35696635 від 06.09.2013 року відносно позивача про порушення ним податкового законодавства посилання в ньому лише на акт ДПІ перевірки відносно його контрагента. Данні акту перевірки відносно контрагента позивача без притягнення до відповідальності цього контрагента за порушення податкового законодавства не можуть бути безумовною підставою для встановлення факту порушень, оскільки акт - не є рішенням суб'єкта владних повноважень, а є проміжним документом. В актах перевірки відносно позивача податковим органом не наведено жодного доказу про притягнення до відповідальності за порушення податкового законодавства його контрагентів на підставі складеного відносно нього акту та будь-яка причетність до цих порушень саме позивача.

Також дослідженням наданих позивачем документів судом встановлено, що позивачем були укладені договори з ТОВ «Єліта-Шиппінг»,ТОВ «ЄАТК-Україна», ТОВ «Майстер Карго» про надання позивачем послуг з організації і виконання перевезень великогабаритних та великовагових вантажів автомобільним транспортом у міських та міжміських сполученнях України. Для виконання зазначених договорів позивачем був долучений контрагент «ПП «ВИТАС ПЛЮС», яким надавався автомобіль для перевезення вантажу. Здійснення перевезень підтверджується не тільки актами надання послуг, розрахунковими документами, але і накладними з відповідними відмітками митниць Південної, Дніпропетровської), на території яких находився вантаж (а.с.25-93).

При цьому суд враховує, що статтею 18 Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначено, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін . Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. В акті перевірки не спростовуються ті обставини, що на час здійснення господарських операцій контрагент позивача ПП «ВИТАС ПЛЮС» зареєстрований в ЄДР як діюче підприємство, а також зареєстрований платником ПДВ.

В акті перевірки не міститься жодного доказу щодо недостовірності цих обставин, а також жодного доказу про обізнаність позивача про будь які недостовірні відомості відносно контрагента або його обізнаність щодо порушень податкового законодавства зі сторони контрагента та причетність до цих порушень позивача .

Суд вважає, що саме позивач будь-яких порушень податкового законодавства, зокрема ст.198 ПК України, по господарським операціям з ПП «ВИТАС ПЛЮС» щодо формування податкового кредиту позивач не допустив.

Крім того, наявність порушень податкового законодавства зі сторони контрагента позивача (несплата податків, притягнення до відповідальності керівника підприємства) не може бути безумовною підставою для визначення податкових зобов'язань позивачу, оскільки позивач не може нести відповідальність за порушення податкового законодавства своїми контрагентами. Жодна норма законодавства не вимагає від платника податків контролювати сплату своїм контрагентом до бюджету податків та ведення ним бухгалтерського та податкового обліку. Контроль за дотриманням платниками податків податкового законодавства та своєчасну сплату ними податків здійснює податкова служба.

При цьому суд вважає обґрунтованими посилання позивача на практику Верховного суду України та враховує положення ст.244-2 КАС України щодо обов'язковості рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, та Постанову Верховного Суду України від 11.01.2011 року по справі ЗАТ «Мукачівський лісокомбінат» до Мукачівської ОДПІ, в якому зазначено, що чинне законодавство України не ставить в залежність виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання. Вимога закону щодо надмірної сплати ПДВ як необхідної умови повернення з бюджету сум цього податку його платником стосується саме цього платника і сплати ним податку у ціні придбання товарів (послуг) їх постачальникам.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

З урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд прийшов до висновку, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог і вони підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-164 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ТРАК» до Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області від 23.09.2013 року №0000162210 (форми Р) про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ТРАК» грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 19921(дев'ятнадцять тисяч дев'ятьсот двадцять одна) гривна (14337,00 гривень за основним платежем, 3584,00 гривна за штрафними (фінансовими) санкціями).

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ТРАК» судові витрати у сумі 179,22 гривни (сто сімдесят девять дев'ять гривень 22 коп.) .

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови у порядку статей 160,167, 185-187 КАС України.

Суддя Катаєва Е.В.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області від 23.09.2013 року №0000162210 (форми Р) про збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ТРАК» грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 19921(дев'ятнадцять тисяч дев'ятьсот двадцять одна) гривна (14337,00 гривень за основним платежем, 3584,00 гривна за штрафними (фінансовими) санкціями).

25 жовтня 2013 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2013
Оприлюднено29.10.2013
Номер документу34375836
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7100/13-а

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Постанова від 25.10.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е. В.

Ухвала від 11.10.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні