Рішення
від 21.04.2009 по справі 3/89-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/89-09

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

02.04.09р.

Справа № 3/89-09

за позовом  Відкритого акціонерного товариства "ЗАПОРОЖКОКС", м. Запоріжжя 

до  Державного підприємства "ПРИДНІПРОВСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ", м. Дніпропетровськ

про стягнення 4 598 грн. 11 коп.

Суддя Юзіков С. Г.

Представники:

позивача –Щербань А.І., провідний юрисконсульт, дов. №19/8 від 01.01.2009р.

відповідача –Шляєв І.В., юрисконсульт 1-ої категорії, дов. №397 від 01.01.2009р. 

                            Селяков О.В., юрисконсульт, дов. №386 від 01.01.2009р.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить стягнути з Відповідача 4 598,11 грн. збитків (вартості нестачі вантажу).

Відповідача відзив на позовну заяву не надав, у судовому засіданні його представники позов заперечували, наполягаючи на тому, що Залізниця здійснила справне перевезення.

Справа, згідно зі ст. 75 ГПК України, розглядається за наявними у ній матеріалами.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

07.12.2007р. ТОВ "МЕТІНВЕСТ ХОЛДІНГ" (Продавець) та Позивач уклали договір №ДУК-01/07-21р/87 (Договір).

Відповідно до п.1.1 Договору Продавець зобов'язався поставити Позивачу вугільну продукцію за марочним складом, цінами та кількістю, вказаними у Специфікаціях, оформлених у вигляді Додатків.

В межах даного Договору 28.09.2008р. на адресу Позивача надійшла партія вугільного концентрату марки Ж 0-100 (Вугілля) у трьох вагонах. Відповідно до залізничної накладної №51299812 вантажовідправником вугілля є ЗАТ ЦЗФ "КРІВОРІЖСЬКА".

Під час видачі вантажу з перевіркою, відповідно до Правил перевезення вантажів та п. 52, 129 Статуту залізниць України (далі Статут), встановлено вагову нестачу продукції, про що складено комерційний акт БН 755966/778 від 30.09.2008р., у якому зазначено, що за результатами зважування встановлено –вага менше вказаного у документах –4 200 кг, про що дано телеграму. Вагон технічно справний, двері та люки закриті, течі вантажу немає. Навантаження у вагоні шапкоподібне вище бортів на 15 см, ущільнено, над другими люками виявлено поглиблення довжиною 150 см, шириною 280 см, глибиною 60 см.

Згідно з п. 27 Правил видачі вантажів, вантаж  вважається  доставленим без утрати,  якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та  масою,  визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить: 1% маси, зазначеної в перевізних документах.

Недостача склала: 4 200 кг - виявленої недостачі, 690 кг - норма недостачі, а всього –3 510 кг.

За розрахунком Позивача вартість вугілля, якого недостає, складає 4 598,11 грн.

Рахунок-фактура №СФ-52225 від 30.09.2008р. сплачена Позивачем у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №170907 від 21.10.2008р.

Відповідно до п. 110, 113 Статуту, залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу; за незбереження прийнятого до перевезення вантажу вона несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди. Розмір такої шкоди в даному випадку складається із вартості вантажу, який оплачений Позивачем, але фактично не отриманий.

Відповідно до ст. 610, 614 Цивільного кодексу України,  порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених  змістом  зобов'язання  (неналежне виконання). Особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини  (умислу  або  необережності),  якщо  інше  не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання. Відсутність  своєї  вини  доводить  особа,  яка   порушила зобов'язання.

Залізнична накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу,  яка укладається між відправником  та  залізницею  на  користь  третьої сторони  -  одержувача  (абз. 8 п.6 Статуту).

Частиною 2 ст.636 ЦК України визначено, що виконання  договору на користь третьої особи може вимагати як особа, яка уклала договір, так і третя особа, на користь якої передбачено  виконання,  якщо  інше  не  встановлено договором або законом чи не випливає із суті договору.

Згідно зі ст. 314 ГК України  перевізник несе відповідальність  за втрату,  нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.  У   транспортних   кодексах   чи   статутах   можуть  бути передбачені випадки,  коли доведення вини  перевізника  у  втраті, нестачі  або  пошкодженні  вантажу  покладається на одержувача або відправника. За шкоду,  заподіяну при перевезенні  вантажу,  перевізник  відповідає:  у  разі  втрати  або  нестачі вантажу -  в  розмірі  вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.

Пунктом 114 Статуту передбачено, що за недостачу вантажу залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли під час його перевезення, у розмірі вартості недостачі вантажу.

Відповідно до ст. 924 ЦК України перевізник відповідає за збереження вантажу, з  моменту  прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе,  що  втрата,  нестача вантажу сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало.  Перевізник відповідає за  втрату,  нестачу,  псування  або пошкодження  прийнятих  до  перевезення вантажу у розмірі фактичної шкоди,  якщо не доведе,  що це сталося не з його вини.

Відповідач не надав доказів справного перевезення.

Відповідно до ст. 33, 34  ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Обставини справи, які  відповідно  до  законодавства  повинні бути  підтверджені  певними  засобами  доказування,   не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, так як Відповідач допустив втрату вантажу під час перевезення.

Згідно зі ст. 49 ГПК України, судові витрати слід покласти на Відповідача.

Керуючись ст. 33, 34, 49, 75, 82-85, 115-118  Господарського процесуального кодексу  України, господарський суд

ВИРІШИВ:

          Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підприємства «ПРИДНІПРОВСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ», 49600, м.Дніпропетровськ-38, пр. Карла Маркса, 108 (код ЄДРПОУ 01073828) на користь Відкритого акціонерного товариства «ЗАПОРОЖКОКС», 69600, м. Запоріжжя, Заводський район, МПС-681 (код ЄДРПОУ 00191224) 4 598 грн. 11 коп. –збитків (вартості нестачі вантажу), 102 грн. 00 коп. –витрат по сплаті державного мита, 118 грн. 00 коп. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

          Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

             Суддя                                                                                                                 С.Г. Юзіков     

Рішення підписане   17.04.2009р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення21.04.2009
Оприлюднено29.04.2009
Номер документу3442255
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/89-09

Ухвала від 20.07.2009

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Рішення від 25.06.2009

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Людоговська В.В.

Судовий наказ від 28.04.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков С.Г.

Рішення від 21.04.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков С.Г.

Ухвала від 30.03.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

Ухвала від 05.03.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

Ухвала від 02.03.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков С.Г.

Ухвала від 12.02.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні