cpg1251
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Щербаков В.В.
Суддя-доповідач:Одемчук Є.В.
УХВАЛА
іменем України
"23" жовтня 2013 р. Справа № 817/1739/13-а
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Одемчука Є.В.
суддів: Бучик А.Ю.
Майора Г.І.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "24" липня 2013 р. у справі за позовом Колективного малого підприємства "Монтажмашбудпроект" до Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ,
ВСТАНОВИВ:
У травні 2013 року КМП "Монтажмашбудпроект" звернулося до адміністративного суду з позовною заявою, в якій просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення відповідача від 06.03.2013 року № 0000852342.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 24 липня 2013 року визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Рівному Рівненської області Державної податкової служби № 0000852342 від 06.03.2013 року.
Не погоджуючись з даною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказану постанову та прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши докази та проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що оскаржуване рішення відповідача прийнято не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Перевіряючи правомірність прийнятого рішення на відповідність вимогам ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає наступне.
В період з 13.02.2012 року по 19.02.2012 року відповідачем проведена позапланова перевірка позивача з питань фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ "Віконні системи" за період з 01.12.2011 року по 31.10.2012 року.
За результатами вказаної перевірки, складено акт № 90/22-200/13970295 від 25.02.2013 року, в якому зафіксовано порушення позивачем податкового законодавства, а саме: завищення податкового кредиту на загальну суму ПДВ 50916 грн. у ІІІ кварталі 2012 року, в результаті чого занижено податок на додану вартість на суму 50916 грн.
На підставі результатів вказаної перевірки, 06.03.2013 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0000852342, яким збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 63 645 грн., в тому числі за основним платежем - 50 916 грн. та за штрафними санкціями - 12 729 грн.
Судом встановлено, що 07 серпня 2012 року між ТОВ «Віконні системи» та позивачем було укладено договір купівлі-продажу товару №124, відповідно до якого продавець - ТОВ «Віконні системи» зобов'язується передати у власність покупця - МКП «Монтажмашбудпроект» металоконструкції ферми та зв'язків в кількості 17,896 тон, а МКП «Монтажмашбудпроект» - оплатити вартість товару на суму 305 494,38 грн. (в тому числі ПДВ - 50 915,73 грн.) та прийняти його.
На виконання своїх зобов'язань перед позивачем ТОВ «Віконні системи» поставило 30 серпня 2012 року ферми та зв'язки у кількості 17,896 тон, а позивач в свою чергу прийняло їх.
Передача товару відбувалася у м. Рівному, оскільки доставка товару здійснювалася за рахунок ТОВ «Віконні системи».
На виконання умов вказаного договору ТОВ «Віконні системи» виписано позивачу видаткову накладну № РН-0005300 від 30 серпня 2012 року на суму 307790,947 грн., у тому числі ПДВ 51298,49 грн., згідно якої позивачу поставлено вказані товари у кількості 16,896 тн. - ферми ФМ 5 та 1 тн. - зв'язки. Вказаний у видатковій накладній товар отримано уповноваженою особою позивача відповідно до довіреності.
Факт виконання договору за вказаний період підтверджуються, податковою та видатковою накладними, довідкою про взаєморозрахунки з постачальниками доказами подальшого використання позивачем, придбаних товарно-матеріальних цінностей, у господарській діяльності.
Посилання відповідача на те, що відсутні документи щодо підтвердження перевезення товару позивачу спростовуються наступним.
Згідно з ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
При перевезенні товару від ТОВ «Віконні системи» до МКП «Монтажмашбудпроект» таким документом на вантаж була видаткова накладна №РН-0005300 від 30 серпня 2012 року, оскільки відповідно до п. 3.1 договору купівлі-продажу товару №124 від 07 серпня 2012 року ТОВ «Віконні системи» зобов'язувалося здійснити доставку товару МКП «Монтажмашбудпроект» за свій рахунок. МКП «Монтажмашбудпроект» не укладався договір перевезення.
Таким чином, видаткова накладна №РН-0005300 від 30 серпня 2012 року є належним документом на вантаж при перевезенні товару від ТОВ «Віконні системи» до МКП «Монтажмашбудпроект» на підставі договору купівлі-продажу товару №124.
Правовідносини, що виникають у зв'язку з формуванням платником податку на додану вартість податкового кредиту, регулюються ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (надалі - Кодекс).
Так, пп. "а" п. 198.1 ст. 198 Кодексу визначено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Відповідно до п. 198.3 цієї ж статті податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Приписами п. 198.6 ст. 198 Кодексу передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).
Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначено п.1.2 ст. 1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за № 168/704, первинні документі - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.
Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Відповідно до даної статті, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Податковим кодексом України або ж іншим нормативно-правовим актом не встановлено будь-яких обмежень, ніж наявність належним чином оформленої податкової накладної, щодо включення до податкового кредиту суми сплаченого податку.
Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну.
Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10 Податкового кодексу України).
Усі господарські операції підтверджені первинними документами позивача відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та Податкового кодексу України, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.
Зазначені документи, підтверджують взаємовідносини позивача з ТОВ «Віконні системи», містять всі обов'язкові реквізити, що передбачені для даного виду господарських операцій, містять необхідні відомості про господарську операцію, підтверджують реальність руху активів учасників правовідносин, а відтак є первинними в розумінні закону.
Посилання податкового органу на нікчемність укладених договорів між позивачем і ТОВ «Віконні системи» є також безпідставними.
Підставою для недійсності правочину, відповідно до ст. 215 ЦК України, є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Згідно із ст. 228 ЦК України, правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним. Правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.
Статтею 207 ГК України встановлено, що господарське зобов'язання, котре не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Відповідно до презумпції правомірності правочину всі укладені між сторонами правочини є чинними, якщо їх недійсність прямо не встановлена законом (нікчемні правочини). В усіх інших випадках питання про недійсність правочину має бути встановлено судом на підставі заяви зацікавленої особи після повного та всебічного розгляду питання про недійсність такого правочину. Про недійсність правочину ухвалюється судове рішення.
Висновки податкового органу, викладені в акті, на підставі якого прийнято оспорюване податкове повідомлення - рішення, ґрунтуються лише на припущеннях, не підтверджених первинними документами.
З урахуванням законодавчого регулювання спірних правовідносин та встановлених у справі обставини щодо дотримання позивачем усіх визначених Податковим кодексом України умов для включення сплаченого в ціні придбаних товарів податку на додану вартість до складу податкового кредиту підприємства та при наявності належним чином складених податкових накладних, виданих платником податку на додану вартість, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про обґрунтованість доводів позивача щодо протиправності оскаржуваного податкового повідомлення - рішення апелянта.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлено з додержанням вимог матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "24" липня 2013 р. - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис) Є.В.Одемчук
судді: (підпис) (підпис) А.Ю.Бучик Г.І. Майор
З оригіналом згідно: суддя
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу Колективне мале підприємство "Монтажмашбудпроект" вул. Курчатова,34,м.Рівне,33018
3- відповідачу Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області вул. Відінська,8,м.Рівне,33023
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2013 |
Оприлюднено | 31.10.2013 |
Номер документу | 34449680 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Одемчук Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні