ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 жовтня 2013 рокум. Ужгород№ 807/3775/13-а Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилка С.Є.,
з участю секретаря судового засідання Петричкович К.І.
за участі:
представника заявника - Беззаботнова Вадима Вікторовича;
представника відповідача - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за поданням Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Духновича, 2) до Приватного підприємства "Альфа-Дон" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Грушевського, 39, Код ЄДРПОУ 36962953) про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 28 жовтня 2013 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 30 жовтня 2013 року .
До Закарпатського окружного адміністративного суду звернулася Державна податкова інспекція у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області із поданням до Приватного підприємства "Альфа-Дон", яким просить, зупинити видаткові операції платника податків на рахунках Приватного підприємства "Альфа-Дон".
Обґрунтовуючи подання заявник вказує на те, що Приватне підприємство "Альфа-Дон" має борг перед бюджетом, який станом на 24 жовтня 2013 року становить 56900 грн.. 24 жовтня 2013 року податковим керуючим було складено акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2013 року було відкрито провадження у справі (а.с. 1).
В судове засідання 28 жовтня 2013 року представник Приватного підприємства "Альфа-Дон" не з'явився. Письмових заперечень з доказами на їх обґрунтування суду не надано.
Відповідно до статті 183 3 частини 1 пункту 1, частин 3 та 8 КАС України провадження у справах за зверненням органів доходів і зборів при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо, зокрема, зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків. Подання подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду. У разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає у триденний строк, але не пізніше ніж протягом 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, постанову по суті заявлених вимог, яка підлягає негайному виконанню. Розгляд подання відбувається за участю органу доходів і зборів, що його вніс, та платника податків, стосовно якого його внесено. Неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.
Під час судового розгляду даної справи представник заявника подання підтримав повністю. Просив суд задовольнити подання з мотивів, що викладені в самому поданні. Крім того, додатково пояснив суду, що в період з 29 квітня 2013 року по 24 жовтня 2013 року (період між рішенням про опис майна у податкову заставу та складанням акту відмови платника податків від опису майна у податкову заставу) вчинялися дії щодо погашення податкового боргу. Разом із зверненням від 30 квітня 2013 року № 3462/10/190, яке адресоване відповідачеві, останньому було надіслано й податкову вимогу від 29 квітня 2013 року за № 3, а також рішення про опис майна у податкову заставу від 29 квітня 2013 року за № 27/19-0. Доказів отримання відповідачем цього звернення разом з доданими до нього документами у позивача відсутні.
З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що у задоволенні подання слід відмовити з огляду на наступне.
В судовому засіданні встановлено, що Приватне підприємство "Альфа-Дон" було зареєстроване 19 лютого 2010 року, що підтверджується копіями довідок: серії АБ № 212715 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) (а.с. 7) та з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.а.с. 11, 12). Місцезнаходженням підприємства є: 88015, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Грушевського, будинок 39.
Згідно повідомлення про взяття на облік/зняття з обліку платника податків у зв'язку із зміною місцезнаходження форми № 11-ОПП від 21 січня 2013 року № 297 Приватне підприємство "Альфа-Дон" перебуває на обліку у ДПІ у м. Ужгороді Закарпатської області Державної податкової служби (а.с. 10).
Відповідно до довідки ДПІ у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області № 3475/10/22-02 від 24 жовтня 2013 року, за Приватним підприємством "Альфа-Дон", станом на 23 жовтня 2013 року, рахується податковий борг у сумі 56916,84 грн. (а.с. 17).
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.155 Податкового кодексу України, податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.175 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до статті 16 пункту 16.1 підпункту 16.1.4 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 88 пунктів 88.1. та 88.2. Податкового кодексу України, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави не потребує письмового оформлення.
Відповідно до статті 89 пунктів 89.1, 89.2, 89.3 та 89.4 Податкового кодексу України, право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу. Право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. Право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. У разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Наказом Міністерства фінансів України від 11 жовтня 2011 року за № 1273 був затверджений Порядок застосування податкової застави органами державної податкової служби (надалі Порядок)
Відповідно до пунктів 1.1, 2.2 та 2.4 Порядку, такий визначає механізм застосування податкової застави органами державної податкової служби. Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису майна. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим. У разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. У такому випадку орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.
29 квітня 2013 року було прийнято рішення № 27/19-0 про опис майна Приватного підприємства "Альфа-Дон" у податкову заставу (а.с.14).
Листом від 30 квітня 2013 року за № 3462/10/19-0 позивач зобов'язав відповідача в трьохденний термін з моменту отримання вказаного листа виділити у податкову заставу ліквідне майно, яке перебуває у власності і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу (а.с. 15). Цим же листом позивач направив відповідачеві податкову вимогу від 29 квітня 2013 року за № 3, а також рішення про опис майна у податкову заставу від 29 квітня 2013 року за № 27/19-0.
Вказаний лист з додатками, зі слів представника позивача, був направлений відповідачеві 30 квітня 2013 року.
Доказів вручення відповідачеві вказаного листа з додатками суду не надано .
Відповідно до пункту 2.1. Порядку опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення про опис майна у податкову заставу. Таке рішення приймається керівником органу державної податкової служби і надається платнику податків, що має податковий борг.
Отже, суд констатує, що рішення № 27/19-0 від 29 квітня 2013 року про опис майна Приватного підприємства "Альфа-Дон" у податкову заставу - відповідно до статті 89 пункту 89.3 Податкового кодексу України та пункту 2.1. Порядку відповідачеві не було пред'явлено (надано). Крім того, суд вважає, що поняття "пред'являється" та "надається" передбачають вчинення, зокрема контролюючим органом, активних дій щодо ознайомлення платника податків з рішенням про опис майна у податкову заставу безпосередньо перед здійсненням такого опису.
Так само судом не здобуто доказів отримання відповідачем й самого листа позивача від 30 квітня 2013 року за № 3462/10/19-0, яким відповідача зобов'язано в трьохденний термін з моменту отримання вказаного листа виділити у податкову заставу ліквідне майно.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
24 жовтня 2013 року податковим керуючим був складений акт за № 2/22-02 відмови платника податків від опису майна у податкову заставу (а.с. 16). Відповідно до цього акта податковий керуючий Ласько І.Е. підтвердив, що платник податків - Приватне підприємство "Альфа-Дон" за наявності законодавчих підстав відмовив у здійсненні опису майна у податкову заставу та/або не надав документів, необхідних для такого опису.
Акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу, відповідно до статті 89 пункту 89.4. Податкового кодексу України, складається лише у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису.
Під час судового розгляду було встановлено, що податковий керуючий не здійснював активних дій, спрямованих на опис майна відповідача, що в свою чергу виключає дії відповідача щодо недопущення податкового керуючого для здійснення такого опису майна. Крім того, позивач не вимагав від відповідача документів, необхідних для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу, оскільки згідно листа позивача від 30 квітня 2013 року за № 3462/10/19-0 останній зобов'язував відповідача виділити ліквідне майно у податкову заставу, що в свою чергу суперечить статті 89 пункту 89.4. Податкового кодексу України.
Таким чином у позивача були відсутні підстави, визначені Податковим кодексом України для складання акту відмови платника податків від опису майна у податкову заставу від 07 серпня 2012 року за № 12/19-0, а відтак відсутні правові підстави для звернення до суду в порядку статті 183 3 КАС України.
За таких обставин, у суду є всі підстави для відмови у задоволенні подання Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області.
На підставі вказаних норм Податкового кодексу України, Порядку застосування податкової застави органами державної податкової служби та керуючись статтями 160-163, 183 3 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні подання Державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Приватного підприємства "Альфа-Дон" про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя С.Є. Гаврилко
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2013 |
Оприлюднено | 31.10.2013 |
Номер документу | 34453273 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні