Ухвала
від 17.10.2013 по справі 2а-895/10/0770
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2013 року Справа № 9104/29600/10

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючої - судді Большакової О.О.,

суддів Макарика В.Я., Глушка І.В.,

розглянувши у письмовому провадженні в місті Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Нова-Текст» на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 7 липня 2010 року в адміністративній справі за позовом Закарпатського обласного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Нова-Текст» про стягнення штрафу в сумі 34760 грн, -

В С Т А Н О В И В :

18 березня 2010 року Закарпатський обласний центр зайнятості звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Нова-Текст» (далі - ТОВ «Нова-Текст») про стягнення штрафу в сумі 34760 грн..

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 7 липня 2010 року позовні вимоги Закарпатського обласного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Нова-Текст» про стягнення штрафу задоволено. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Нова-Текст» на користь Закарпатського обласного центру зайнятості штраф в сумі 34760 гривень.

Не погоджуючись з таким судовим рішеням, його оскаржив відповідач, подавши апеляційну скаргу, в якій посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм, матеріального та процесуального законодавства, просив скасувати постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 7 липня 2010 року та прийняти нову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Позивач подав заперечення на апеляційну скаргу, зазначивши про законність та обґрунтованість оскаржуваної постанови суду.

У судове засідання представники сторін не з'явились, будучи належним чином повідомленими про час та місце слухання справи, що відповідно до ст. 197 КАС України є підставою для розгляду у порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно відхилити з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 21 січня 2010 року інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Закарпатського обласного центру зайнятості було проведено перевірку дотримання відповідачем вимог Закону України «Про зайнятість населення».

За результатами перевірки було складено акт № 1 від 21 січня 2010 року, згідно якого встановлено використання на ТОВ «Нова-Текст» праці громадян Китаю без дозволу на використання праці іноземців, чи порушено вимоги ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення», Порядку видачі, продовженя строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2009 року.

Цим актом на відповідача було накладено штраф в розмірі 34760 грн. та запропоновано сплатити його протягом місяця з моменту вручення акту.

Оскільки відповідач добровільно у становлений строк не сплатив визначену суму штрафу, суд першої інстанції дійшов висновку про підставність позовних вимог Закарпатського обласного центру зайнятості про стягнення 34760 гривень з відповідача у примусовому порядку.

Колегія суддів погоджується з такими висновками з наступних підстав.

Відповідно до статті 34 Закону України «Про зайнятість населення» контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.

У статті 18 Закону України «Про зайнятість населення» вказано, що державна служба зайнятості складається з державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

Постановою Кабінету Міністрів України № 47 від 24.06.1991 року затверджено Положення про Інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

Пунктом 6 Постанови № 47 встановлено повноваження інспекції серед яких, зокрема, проведення перевірки додержання законодавства про зайнятість населення, забезпечення правильності і своєчасності застосування економічних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами і організаціями, здійснює заходи, спрямовані на недопущення нелегального використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості.

Згідно з пп. «г» п. 8 Положення про Інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайнятість населення» і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.

Працевлаштування іноземних громадян на Україні регламентується статтею 8 Закону України «Про зайнятість населення» № 803-ХШ від 1 березня 1991 року, Законом України «Про правовий статус іноземця», Порядком видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2009 року № 322 (далі - Порядок № 322).

Відповідно до частини 2 статті 8 Закону України «Про зайнятість населення» та Порядком № 322 роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Пунктом 4 статті 8 Закону України «Про зайнятість населення», передбачено, що у разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом.

У разі несплати протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Відсутність у відповідача дозволу на використання праці іноземців - двох громадян Китаю судом першої інстанції встановлено безперечно.

У відповідності до п. 19 Порядку видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2009 року № 322 у разі використання роботодавцем праці іноземців без дозволу на використання праці іноземця державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається Мінпраці. У разі несплати (відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду.

Посилання відповідача на відсутність укладеного трудового договору, колегія суддів відхиляє, оскільки згідно пункту 1 Порядку видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2009 року № 322 цей Порядок визначає процедуру видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства. Дія цього Порядку поширюється також на іноземців, що направлені іноземними суб'єктами господарювання в Україну для виконання певного обсягу робіт або надання послуг на основі договорів (контрактів), укладених між українськими та іноземними суб'єктами господарювання, та іноземців, які відповідно до графіка специфічних зобов'язань в секторі послуг Протоколу про вступ України до СОТ (стаття II Генеральної угоди про торгівлю послугами) належать до категорій "внутрішньокорпоративні цесіонарії" і "особи, що надають послуги без комерційної присутності в Україні".

Відповідач не надав суду доказів укладання громадянами Китаю з іноземними роботодавцями трудових договорів про виконання робіт в Україні.

Як вбачається з копій листів ТОВ «Нова-Текст» консулу України в Китаї № 51 та № 58 від 28 вересня 2009 року, відповідач запросив громадян Китаю ОСОБА_3 та ОСОБА_2 для постійного працевлаштування (а.с. 8, 9).

Посилання апелянта на порушення судом першої інстанції порядку залучення перекладача для перекладу пояснень директора підприємства колегія суддів відхиляє, оскільки вказане не призвело до неправильного вирішення справи.

За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржувану постанову слід залишити без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 197, 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Нова-Текст» залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 7 липня 2010 року в адміністративній справі № 2а-895/10/0770 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий суддя О.О. Большакова

Судді В.Я. Макарик

І.В. Глушко

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2013
Оприлюднено31.10.2013
Номер документу34454204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-895/10/0770

Ухвала від 19.03.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 14.04.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова О.О.

Постанова від 07.07.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні