ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ УХВАЛА про залишення позовної заяви без руху 31 жовтня 2013 р.Справа №801/10124/13-а Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Циганова Г.Ю., перевіривши виконання вимог статей 104, 105, 106 КАС України за адміністративним позовом Республіканського комітету по земельних ресурсах АРК до Державної інспекції сільського господарства в АР Крим, Державної Інспекції сільського господарства України про визнання протиправними дії та скасування плану перевірок, ВСТАНОВИВ: Республіканський комітет по земельних ресурсах АРК звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Державної інспекції сільського господарства в АР Крим (далі - відповідач 1), Державної Інспекції сільського господарства України (далі - відповідач 2) про визнання протиправним дії Державної інспекції сільського господарства в АР Крим щодо включення Республіканського комітету по земельних ресурсах АРК до плану перевірок; про визнання протиправним дії Державної Інспекції сільського господарства України щодо погодження плану перевірок Державної інспекції сільського господарства в АР Крим на ІІ квартал 2013 року в частині включення до переліку перевіряємих суб'єктів Республіканського комітету по земельних ресурсах; про скасування плану перевірок на ІІ квартал 2013 року в частині включення до нього Республіканського комітету по земельних ресурсах АРК. Відповідно до частини 1 статті 107 КАС суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства; 5) подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом. Згідно з частиною першою статті 48 КАС України здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами). Позовна заява не відповідає вимогам статті 106 КАС України з таких підстав. Відповідно до пункту четвертого частини першої статті 106 КАС України у позовній заяві зазначається зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів. В позовній заяві зміст позовних вимог не відповідає вимогам частини четвертої статті 105 КАС України в якій зазначено, що адміністративний позов може містити вимоги про: 1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень; 2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії; 3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій; 4) стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю; 5) виконання зупиненої чи невчиненої дії; 6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень; 7) примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності. При цьому, під змістом позовних вимог розуміються обрані позивачем способи захисту свого порушеного права, свободи чи інтересу. Обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги - це конкретні юридичні факти, з настанням яких суб'єкти публічного права вступають між собою у спірні правовідносини. Позивачем не зазначено, які права, свободи чи охоронювані законом інтереси порушені відповідачами. У пункті третьому позовних вимог не зазначено, які саме дії відповідача 1 - щодо включення до якого саме плану перевірки - оскаржує позивач, так коли саме було здійснено відповідачем 1 такі дії. Відповідно до частини першої статті 99 КАС України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (частина друга статті 99 КАС України). В порушення пункту 4 частини 1 статті 106 КАС України зі змісту позовних вимог не вбачається дата здійснення відповідачем 1 дій, з приводу яких подано позов, що перешкоджає з'ясувати дотримання позивачем строку звернення до суду згідно зі статтею 99 КАС України. Пункт п'ятий позовних вимог не відповідає вимогам частини четвертої статті 105 КАС України, оскільки позов не містить обґрунтування та доказів, що зазначений план перевірок є актом індивідуальної дії, який може бути оскаржений у суді. Відповідно до частини другої статті 106 КАС України, на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів. В порушення частини 2 статті 106 КАС України на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивачем не надані (не зазначено причин їх ненадання) докази реєстрації позивача як юридичної особи на підтвердження обсягу адміністративної процесуальної дієздатності (довідка з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, свідоцтво про державну реєстрацію, тощо), а також Положення про Республіканський комітет по земельних ресурсах АРК, на яке позивач посилається в адміністративному позові. Відповідно до частини третьої статті 106 КАС України до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати. Розмір ставок судового збору визначається Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року з урахуванням змін, внесених до нього Законом України № 590-VII від 19.09.2013 року, якій набув чинності 23.10.2013 року. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Станом на 1 січня 2013 року мінімальний розмір заробітної плати був встановлений в сумі 1147 гривень. Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову щодо вимог немайнового характеру становить 0,06 розміру мінімальної заробітної плати, тобто 68,82 гривень. Позивачем заявлені вимоги немайнового характеру - щодо визнання протиправними дії та скасування плану перевірок, за оскарження яких встановлено ставку судового збору у розмірі 68,82 гривень. Отже, при зверненні до суду із заявленими позивачем вимогами немайнового характеру сума судового збору, яка належала до сплати становить 68,82 гривень. При цьому до позовної заяви доданий документ, якій підтверджує сплату судового збору лише в сумі 34,41 гривні. Відповідно до частини 4 статті 106 КАС України позовна заява підписується позивачем або його представником із зазначенням дати її підписання. Відповідно до частини 5 статті 106 КАС України якщо позовна заява подається представником, то у ній зазначаються ім'я представника, його поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є. Одночасно з позовною заявою подається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника. В порушення вимог ч.5 ст.106 КАС України, повноваження особи, яка підписала позовну заяву, не вбачається з доданих документів, оскільки додана до позовної заяви копія довіреності не містить повноважень такого представника на підписання та подачу позову. Відповідно до частини 3 статті 106 КАС України до позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, крім випадків подання адміністративного позову суб'єктом владних повноважень. Згідно до положень ст. 108 КАС України адміністративний позов підлягає залишенню без руху з наданням заявнику строку для усунення недоліків до 18.11.2013 року. Керуючись статтями 108, 160, 165 КАС України, суд УХВАЛИВ: 1. Залишити позовну заяву без руху. 2. У строк до 18.11.13 усунути вказані недоліки, оформити позовну заяву відповідно до ст. 106 КАС України: надати докази реєстрації позивача як юридичної особи на підтвердження обсягу адміністративної процесуальної дієздатності а також Положення про Республіканський комітет по земельних ресурсах АРК; уточнити зміст позовних вимог та надати докази в обґрунтування змісту цих вимог; надати документ на підтвердження повноважень особи, яка підписала позов та документ про сплату судового збору у встановленому законом розмірі; при усуненні недоліків позовної заяви врахувати вимоги частини третьої статті 106 КАС України про додання позовної заяви копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб. 3. Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із обов'язковою вказівкою на номер справи 801/10124/13-а та зазначенням прізвища судді, який прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху. У разі невиконання цієї ухвали позовна заява буде вважатися неподаною та повернута. Ухвала набирає законної сили протягом 5 днів з дня її проголошення. Якщо справу розглянуто у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, ухвала набирає законної сили через 5 днів з дня її отримання. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення. У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує,, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2013 |
Оприлюднено | 05.11.2013 |
Номер документу | 34454875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні