Постанова
від 04.12.2013 по справі 801/10124/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 грудня 2013 р. о 12:19 Справа №801/10124/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі колегії суддів - головуючого судді Циганової Г.Ю., суддів Алексєєвої Т.В., Кисельової О.М., при секретарі судового засідання Лоза М.С., за участю представників сторін: від позивача - Мирошниченко Е.С., Кіншов О.В.; від відповідача-1 - Микулянець А.В.; від відповідача-2 - Запара О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Республіканського комітету по земельних ресурсах АРК

до Державної інспекції сільського господарства АР Крим, Державної Інспекції сільського господарства України

про визнання протиправними дії та скасування плану перевірок,

Суть спору: Республіканський комітет по земельних ресурсах АРК (далі - позивач, Рескомзем) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Державної інспекції сільського господарства в АР Крим (далі - відповідач-1), Державної Інспекції сільського господарства України (далі - відповідач-2) про визнання протиправним дії Державної інспекції сільського господарства в АР Крим щодо включення Республіканського комітету по земельних ресурсах АРК до плану перевірок; про визнання протиправним дії Державної Інспекції сільського господарства України щодо погодження плану перевірок Державної інспекції сільського господарства в АР Крим на ІІ квартал 2013 року в частині включення до переліку перевіряємих суб'єктів Республіканського комітету по земельних ресурсах; про скасування плану перевірок на ІІ квартал 2013 року в частині включення до нього Республіканського комітету по земельних ресурсах АРК.

Позов мотивовано протиправністю дії відповідача-1 щодо включення позивача до плану проведення перевірок на ІІ квартал 2013 року у зв'язку з відсутністю у нього достатніх повноважень; а також відсутністю достатніх правових підстав щодо включення позивача до плану проведення перевірок, оскільки позивач не є суб'єктом господарювання.

Ухвалами суду від 19.11.2013 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Представники позивача у судовому засіданні позов підтримали, надали пояснення по суті спору.

Представники відповідача 1 та відповідача 2 проти позову заперечували, просили відмовити у його задоволенні, з підстав, викладених у письмових запереченнях (а.с. 47-52).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач у справі є юридичною особою, ідентифікаційний код 00048113 (а.с. 23-24).

Видом діяльності позивача за КВЕД є державне управління загального характеру (а.с. 24).

Відповідно до Положення про Республіканський комітет по земельних ресурсах АР Крим, затвердженого Постановою Ради Міністрів АР Крим від 25.05.2010 року №200 Республіканський комітет по земельних ресурсах АР Крим є республіканським органом виконавчої влади АР Крим з питань земельних ресурсів і входить в єдину систему державних територіальних органів земельних ресурсів (далі - Положення №200).

Рескомзем у своїй діяльності керується Конституцією України та Конституцією АР Крим, законами України, указами Президента України, актами Кабінету Міністрів України, постановами та рішеннями Верховної Ради АР Крим та постановами Ради міністрів АР Крим, наказами Держкомзему, а також цим Положенням.

Відповідно до п. 3 Положення №200 одним з основних завдань Рескомзему є проведення в межах компетенції державної експертизи проектів з питань землеустрою, ведення державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних відносин, а також техніко-економічних обґрунтувань таких проектів (а.с. 26).

Планом перевірок Державної інспекції сільського господарства в АР Крим на ІІ квартал 2013 року заплановано проведення перевірки позивача у квітні-червні 2013 року начальником Управління контролю за використанням та охороною земель - Зеленим В.О. з питань додержання вимог законодавства у сфері державної експертизи землевпорядної документації (а.с. 11-12).

Зазначений план був затверджений Начальником Держсільгоспінспекції в АР Крим та погоджений головою Держсільгоспінспекції України.

Перевіряючи обґрунтованість дій відповідача-1 щодо включення позивача до плану перевірок на ІІ квартал 2013 року та відповідача-2 щодо погодження плану перевірок в частині включення до переліку перевіряємих суб'єктів позивача, суд встановив наступне.

Закон України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" від 19.06.2003 № 963-IV у ч.1 ст. 5 (далі - Закон №963) визначає, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

У частині 1 ст. 6 Закону №963 визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належить, зокрема здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.

Відповідно до ст. 9 Закону №963 державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об'єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; розгляду документації із землеустрою, пов'язаної з використанням та охороною земель; проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.

Крім того, у частині 2 статті 22-1 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" чітко визначено, що здійснення державного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері державної експертизи належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Положенням про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженим Указом Президента України від 13.04.2011 року № 459 (далі - Положення №459) центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, і який входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі визначено Державну інспекцію сільського господарства України (Держсільгоспінспекція України).

Згідно з п. 4 Положення №459 Держсільгоспінспекція України відповідно до покладених на неї завдань, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності.

У пункті 6 Положення №459 визначено, що Держсільгоспінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи - державні інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах.

Відповідно до вказаного пункту 6 Положення, ст. 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 № 500, постанови Кабінету Міністрів України від 12.12.2011 № 1300 "Про утворення територіальних органів Державної інспекції сільського господарства" Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.12.2011 № 770 затверджено Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Положення №770).

Пунктом 1 зазначеного Положення визначено, що Державна інспекція сільського господарства в Автономній Республіці Крим (Держсільгоспінспекція) є територіальним органом Державної інспекції сільського господарства України та її права поширюються на територію Автономної Республіки Крим.

Згідно з п. 3 Положення №770 основним завданням Держсільгоспінспекції є реалізація повноважень Державної інспекції сільського господарства України у межах відповідної території.

У підпункті 4.1 п. 4 Положення №770 зазначено,що Держсільгоспінспекція здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за: дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

Відповідно до п. 10.3 Положення №770 Начальник Держсільгоспінспекції вносить Голові Держсільгоспінспекції України пропозиції щодо пріоритетів роботи Держсільгоспінспекції і шляхів виконання покладених на неї завдань, подає на затвердження плани роботи Держсільгоспінспекції (річні, піврічні).

В додержання вимог п. 10.3 відповідачем-1 було складено план роботи та подано його на затвердження Держсільгоспінспекції. 26.03.2013 року зазначений план було затверджено Головою Держсільгоспінспекції України.

Як слідує з вищезазначеного, центральний орган виконавчої влади (відповідач-2), забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі безпосередньо та через територіальні органи (зокрема, через відповідача-1). Права відповідача-1 поширюються на територію Автономної Республіки Крим (де знаходиться позивач) де відповідач-1 здійснює, зокрема, державний нагляд за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства.

Оскільки Державна інспекція сільського господарства в Автономній Республіці Крим (відповідач-1) наділена повноваженнями Державної інспекції сільського господарства України (відповідач-2) в межах Автономної Республіки Крим, здійснює державний нагляд за дотриманням вимог земельного законодавства, вона мала достатні повноваження та підстави для включення позивача до плану перевірок.

А отже, план перевірки було правомірно погоджено головою Держсільгоспінспекції України, в частині включення до переліку перевіряємих суб'єктів позивача.

Окрім цього, суд звертає увагу на те, що згідно з п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Затвердження відповідачем-1 та погодження відповідачем-2 оскаржуваного плану перевірок та включення до нього позивача фактично не створює небезпеки правам та інтересам позивача, оскільки факт планування контрольних заходів не може безпосередньо заподіяти шкоду (майнового чи немайнового характеру) позивачу.

Відтак, суд вважає, що включення позивача до плану перевірок не порушує прав, свобод чи інтересів позивача.

За таких обставин, вимоги позивача про визнання протиправними дії відповідача-1 та відповідача-2 та про скасування плану перевірок в частині включення до нього позивача є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

У судовому засіданні 04.12.2013 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови, постанову у повному обсязі складено 09.12.2013 року.

Керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий суддя Циганова Г.Ю.

Суддя Алексєєва Т.В.

Суддя Кисельова О.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення04.12.2013
Оприлюднено10.12.2013
Номер документу35861329
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10124/13-а

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 04.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні