Постанова
від 28.10.2013 по справі 822/3760/13-а
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/3760/13

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 жовтня 2013 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Блонського В.К. розглянув у скороченому провадженні адміністративну справу за позовом державна екологічна інспекція у Хмельницькій області до публічного акціонерного товариства "Полонське підприємство "Агрохім" м. Полонне Хмельницької області про зупинення діяльності, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач звернувся в суд з позовом до публічного акціонерного товариства "Полонське підприємство "Агрохім" м. Полонне Хмельницької області про зупинення його діяльності до одержання дозволу на розміщення відходів та ліміту на утворення та розміщення відходів та дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

В обгрунтування позовних вимог вказує, що в період з 03.09.2013 року по 16.09.2013 року працівниками інспекції проведено планову перевірку дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства, про що складено акт № 235/02 від 16.09.2013 року. Перевіркою встановлено, що підприємство здійснює господарську діяльність за відсутності дозволу на розміщення відходів та ліміту на утворення та розміщення відходів, чим порушено пункт "а" частини 1 статті 32, частину 4 статті 33 Закону України "Про відходи", частину 2 статті 55 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" та за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, чим порушено статті 10,11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря". В зв'язку з цим, з метою забезпечення екологічної безпеки, позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом тимчасової заборони (зупинення) діяльності відповідача до одержання дозволу на розміщення відходів та ліміту на утворення та розміщення відходів та дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Відповідачу було надіслано ухвалу про відкриття скороченого провадження з адміністративним позовом та додатками, в строк передбачений частиною 3 статті 183-2 КАС України відповідачем подано заперечення проти адміністративного позову, в якому він вказує, що відсутність у підприємства дозволу на розміщення відходів та ліміту на утворення та розміщення відходів та дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами не є його виною, оскільки для отримання таких дозволів ним було надано пакети необхідних документів до відповідних організацій та установ тому до кінця жовтня 2013 року такі дозволи будуть одержані підприємством.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що в період з 03.09.2013 року по 16.09.2013 року працівниками позивача проведено планову перевірку дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства, про що складено акт № 235/02 від 16.09.2013 року. Перевіркою встановлено, що підприємство здійснює господарську діяльність за відсутності дозволу на розміщення відходів та ліміту на утворення та розміщення відходів, чим порушено пункт "а" частини 1 статті 32, частину 4 статті 33 Закону України "Про відходи", частину 2 статті 55 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", та за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, чим порушено статті 10,11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом органів щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

У статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" вказується, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання.

Згідно пункту "а" частини 1 статті 32 Закону України "Про відходи" з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами, лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.

Стаття 33 даного Закону передбачає вимоги щодо зберігання та видалення відходів.

Згідно вказаної статті, зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення). На кожне місце чи об'єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів. Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов'язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.

Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об'єкти повинні використовуватися лише для заявлених на одержання дозволу відходів.

Забороняється змішування чи захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія.

Забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів у тому числі побутових у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, в межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об'єктів, у інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людини. Захоронення відходів у надрах допускається у виняткових випадках за результатами спеціальних досліджень з дотриманням стандартів, норм і правил, передбачених законодавством України.

Відповідно до частини 2 статті 55 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей.

Судом встановлено, що на момент проведення перевірки у відповідача відсутні дозвіл на розміщення відходів та ліміту на утворення та розміщення відходів та дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Як зазначається у статті 19 Кодексу України про надра, надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр.

Згідно частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Відповідно до пункту 2 Порядку обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища, затвердженого постановою Верховної Ради України від 29 жовтня 1992 року № 2751-XII ( далі - Порядок), діяльність підприємств, що здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, може бути, у тому числі, тимчасово заборонена (зупинена), що означає, що до виконання необхідних природоохоронних заходів зупиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання. При тимчасовій забороні (зупиненні) діяльності підприємств забороняються всі викиди і скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів по підприємствах в цілому чи окремих їх цехах (дільницях) і одиницях обладнання.

Згідно з підпунктом "в" пункту 4 Порядку діяльність підприємств обмежується або тимчасово забороняється (зупиняється) у разі перевищення ними лімітів використання природних ресурсів, порушення екологічних нормативів, екологічних стандартів, а також вимог екологічної безпеки, зокрема використання природних ресурсів, викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, складування, захоронення, зберігання або розміщення виробничих, побутових та інших відходів без відповідних дозволів.

Статтею 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний: допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом; виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства; надавати документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону; одержувати примірник припису або акта органу державного нагляду (контролю) за результатами проведеного планового чи позапланового заходу.

Суд не бере до уваги заперечення відповідача на даний адміністративний позов, оскільки вимоги позивача є достатньо обгрунтованими та доведеними дослідженими доказами, що містяться в матеріалах справи, зазначені дозволи підприємством не отримані.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що недотримання відповідачем вимог нормативних актів щодо необхідності одержання дозвільних документів прямо порушує вимоги законів України та створює потенційну небезпеку заподіяння шкоди екологічній ситуації та довкіллю, а також життю і здоров'ю людей, в зв'язку з чим є підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

З врахуванням наведеного, суд вважає, що позовні вимоги є законними та обгрунтованими, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають частковому задоволенню.

Керуючись статтями 158 - 163, 183-2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Позов задовольнити частково.

Вжити заходи державного нагляду (контролю) стосовно публічного акціонерного товариства "Полонське підприємство "Агрохім" м. Полонне Хмельницької області, код ЄДРПОУ 05491385, шляхом зупинення його господарської діяльності до одержання дозволу на розміщення відходів та ліміту на утворення та розміщення відходів та дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

У задоволенні решти позовних відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню у відповідності до вимог статті 183-2 та пункту 10 частини 1 статті 256 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Суддя /підпис/В.К. Блонський "Згідно з оригіналом" Суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2013
Оприлюднено01.11.2013
Номер документу34455590
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3760/13-а

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 17.04.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Постанова від 28.10.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 03.10.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні