ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2013 року Справа № 75747/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :
головуючого судді Каралюса В.М.,
суддів: Гулида Р.М., Улицького В.З.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційні скарги Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області та головного управління Державного казначейства України у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 липня 2011 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Хеммель-Україна» до Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області, головного управління Державного казначейства України у Львівській області про стягнення бюджетної заборгованості з податку на додану вартість,-
В С Т А Н О В И В :
В квітні 2011 року позивач товариство з обмеженою відповідальністю «Хеммель-Україна» звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області, головного управління Державного казначейства України у Львівській області, в якому просив стягнути з Державного бюджету на його користь 340842 грн. заборгованості з податку на додану вартість по деклараціях за листопад, грудень 2010 року.
Позовні вимоги обгрунтовує тим, що він подав відповідачу декларації з податку на додану вартість за листопад від 20.12.2010 року № 9005720818 на суму ПДВ 147651 грн.; за грудень від 19.01.2011 року № 9006314459 на суму ПДВ 193191 грн., на загальну суму - 340842 грн. Державної податкової інспекції у Буському районі визнано правомірність нарахуваггю бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Однак, в порушення п.п. 7.7.5, 7.7.6 Закону «Про податок на додану вартість», який діяв на час існування відповідних відносин, сума бюджетного відшкодування виплачена не була.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28 липня 2011 року позовні вимоги задоволено повністю. Постановлено стягнути з Державного бюджету України через Головне управління державного казначейства України у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хеммель-Україна» бюджетну заборгованість з податку на додану вартість в сумі 340 842, 00 грн.
Не погодившись із таким рішенням суду таке оскаржили відповідачі - Державна податкова інспекція у Буському районі Львівської області та головне управління Державного казначейства України у Львівській області.
Державна податкова інспекція у Буському районі Львівської області в поданій апеляційній скарзі, вважаючи оскаржуване рішення суду неправомірним та таким, що не відповідає нормам матеріального права, просить таке скасувати та відмовити у задоволенні позовних вимог. В обгрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що листами управління Державного казначейства України у Львівській області № 06-03-06/32 від 12.01.2011 року та № 06-06-06/188 від 01.03.2011 було повернуто Державній податковій інспекції у Буському районі Львівської області без виконання у зв'язку із відсутністю узгоджени реєстрів з Державною податковою адміністрацією у Львівській області.
Головне управління Державного казначейства України у Львівській області в поданій апеляційнійм скарзі, покликаючись на те, що рішення прийняте із неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, що мають значення для справи, просять скасувати оскаржувану постанову та прийняти нове судове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.
В обгрунтування вимог апеляційної скарги покликається на невжиття Державною податковою інспекцією у Буському районі Львівської області тих дій, які обумовлюють виплату ним бюджетного відшкодування - ненадання висновку та узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування.
Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, колегія суддів, у відповідності до ч.1 п.2 ст.197 КАС України, вважає за можливе розглядати справу у порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення позивача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, товариство з обмеженою відповідальністю «Хеммель-Україна» подало Державній податковій інспекції у Буському районі Львівської області декларації з податку на додану вартість за листопад від 20.12.2010 року № 9005720818 на суму податку на додану вартість 147651 грн., за грудень від 19.01.2011 року № 9006314459 на суму податку на додану вартість 193191 грн., на загальну суму 340842 грн.
Камеральними перевірками, проведеними працівниками Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області визнано правомірність нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
В силу норми підпунктів 7.7.5 та п.7.7.6 пункту 7.7статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого самого строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
На підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.
Державною податковою інспекцією у Буському районі було направлено висновок № 84 від 31.12.2010 року в сумі 147651 грн. в Управління Державного казначейства у Буському районі по декларації з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю « Хемель - Україна» від 20.12.2010 № 9005720818 за листопад 2010 року на суму 147 651,0 грн. Однак, листом Управління Державного казначейства у Буському районі за № 06-03-06/32 від 12.01.2011року Державною податковою інспекцією у Буському районі було повернено без виконання висновок на відшкодування податку на додану вартість № 84 від 31.12.201 Ор на суму 147651, 00 для товариства з обмеженою відповідальністю «Хеммель-Україна». Також Державною податковою інспекцією у Буському районі було направлено висновок № 03 від 21.02.2011 р в сумі 193 191 грн. в Управління Державного казначейства у Буському районі по декларації з податку на додану вартість Державної податкової інспекції «Хемель - Україна» від 19.01.2011 року № 9006314459 за грудень 2010 року на суму 193 191 грн. Однак, листом Управління Державного казначейства у Буському районі Головного управління Державного казначейства Украйни у Львівській області за № 06-06-06/188 від 01.03.2001 року ДПІ у Буському районі було повернено без виконання висновок на відшкодування податку на додану вартість № 0003 від 21.02.2011р на суму 193 191 грн. для товариства з обмеженою відповідальністю «Хеммель - Україна».
Відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість», Податкового Кодексу України та «Порядку відшкодування податку на додану вартість», затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України і Головного управління Державного казначейства України від 02.07.97 №209/72 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України та Державного казначейства України від 21.05.2001 №200/86), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.06.2001р. №489/5680 та «Порядку взаємодії між органами державної податкової служби України. Міністерством фінансів України та Державного казначейства України в процесі відшкодування податку на додану вартість за висновками органів державної податкової служби України», затвердженого спільним наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 03.08.2004 №451/501/132 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.08.2004 за № 971/9570 причиною повернення є відсутність узгоджених, реєстрів з Державної податкової адміністрації України в розрізі суб'єктів підприємницької діяльності, по яких прийнято обгрунтоване рішення, щодо законності відшкодування податку на додану вартість за деклараціями, в яких заявлені суми до відшкодування складають понад 100 тис. гривень.
Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 17 січня 2011 p. N 39 «Про затвердження Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість» причиною повернення с відсутність узагальненої інформації з Державної податкової адміністрації України в розрізі суб'єктів підприємницької діяльності, про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках по яких прийняте обгрунтоване рішення, щодо законності відшкодування податку на додану вартість за деклараціями, в яких заявлені суми до відшкодування складають понад 100,0 тис гривень.
Таким чином, приймаючи оскаржуване рішення, про задоволення заявлених позовних вимог суд першої інстанції безпідставно не прийняв до уваги того, що Державна податкова інспекція у Буському районі Львівської області та головне управління Державного казначейства України у Львівській області здійснили всі визначені чинним законодавством дії для відшкодування податку на додану вартість товариству з обмеженою відповідальністю «Хеммель-Україна» і таке не відбулося у зв'язку з відсутністю узагальненої інформації з Державної податкової адміністрації України в розрізі суб'єктів підприємницької діяльності про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку, що висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи що, в силу ст. 202 КАС України, є підставою для скасування оскаржуваної постанови, та прийняття нового рішення про відмову в задоволенні вимог адміністративного позову.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 195, 197, п.3 ч.1 ст. 198, п.4 ч.1 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційні скарги Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області та головного управління Державного казначейства України у Львівській області задовольнити повністю.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 липня 2011 року у справі №2а-4875/11/1370 скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Хеммель-Україна» відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В.М. Каралюс
суддя Р.М. Гулид
суддя В.З. Улицький
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 31.10.2013 |
Номер документу | 34456436 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс В.М.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні