Постанова
від 31.10.2013 по справі 812/6903/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 жовтня 2013 року Справа № 812/6903/13

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засідання Ігнатович О.А.

та

представників сторін:

від позивача - Омелаєва І.О. (довіреність від 12.04.2013 № 100/6953/НК)

від відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську

справу за адміністративним позовом

Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до закритого акціонерного товариства «Фінансово-реєстраційна компанія «Авіста»

про стягнення фінансових санкцій в сумі 850,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

08 серпня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Фінансово-реєстраційна компанія «Авіста» про стягнення фінансових санкцій в сумі 850,00 грн., накладених постановою від 06 лютого 2013 року № 113-ЦА-УП-Е за правопорушення на ринку цінних паперів.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що закрите акціонерне товариство «Фінансово-реєстраційна компанія «Авіста» в порушення вимог пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, неподало до Комісії регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік. Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: серед іншого, подання до Комісії інформації - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів України» та пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісїї з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання до Комісії інформації, - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за неподання до Комісії інформації у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 06 лютого 2013 року № 113-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 850,00 грн.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові.

Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. справи 45, 54, довідковий лист). На адресу Луганського окружного адміністративного суду 12 вересня 2013 року за закінченням терміну зберігання згідно довідок форми 20 повернулись поштові відправлення із судовою повісткою, направлені на адресу відповідача (арк. справи 63-64, 65-66). Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 КАС України суд вирішує справу за відсутності відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.

Згідно із абзацем 2 статті 1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до статті 3 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах:

- прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів;

- регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів;

- видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю;

- заборона та зупинення на певний термін (до одного року);

- професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством;

- реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів;

- контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією;

- створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів;

- контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам;

- встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;

- пруденційний нагляд за професійними учасниками фондового ринку в межах діяльності, яка провадиться таким учасником на підставі виданої Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку ліцензії;

- контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів;

- контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;

- проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно зі статтею 5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин)).

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно із частиною 1 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до абзаца першого частини 6 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до пункту 15 частини другої статті 7 та пункту 13 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», статей 15, 39 - 41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.

Згідно пункту 1 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) це Положення регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія).

Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу ІV Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.

Згідно із пунктом 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Відповідно до пункту 1 розділу VІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), державний контроль за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів відповідно до вимог законодавства, в тому числі нормативно - правових актів Комісії, здійснює Комісія.

Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167, визначають порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.

Відповідно до пунктів 1, 4 розділу VІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови. Постанова у справі про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення. Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.

Пунктом 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167, передбачено, що за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.

Закритим акціонерним товариством «Фінансово-реєстраційна компанія «Авіста» порушено пункт 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2011 рік, що підтверджується актом про правопорушення на ринку цінних паперів від 21 січня 2013 року № 29-ЦА-УП-Е (арк. справи 18).

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, серед іншого, застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На підставі акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 21 січня 2013 року № 29-ЦА-УП-Е Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 06 лютого 2013 року № 113-ЦА-УП-Е (арк. справи 22-23), яку 11 лютого 2013 року згідно реєстру відправки поштової кореспонденції та копії фіскального чеку від 11 лютого 2013 року № 5414 направлено закритому акціонерному товариству «Фінансово-реєстраційна компанія «Авіста» (арк. справи 24, 24 на звороті).

Відповідно до розділу XVІII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Частиною 3 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) також закріплено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Оскільки закрите акціонерне товариство «Фінансово-реєстраційна компанія «Авіста» постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 06 лютого 2013 року № 113-ЦА-УП-Е у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, і в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів не сплатило, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.

Щодо заявленого клопотання про поновлення строку звернення до суду з даним адміністративним позовом суд зазначає таке.

Згідно з частиною 1 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог.

Відповідно до частини 5 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів, встановлюється місячний строк.

Як вбачається з матеріалів судової справи та встановлено під час судового розгляду справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку заявлено вимогу про стягнення фінансових санкцій у розмірі 850,00 грн. на підставі постанови від 06 лютого 2013 року № 113-ЦА-УП-Е за правопорушення на ринку цінних паперів.

З огляду на вимоги частини 2 та частини 5 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України у суб'єкта владних повноважень - Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку лише з 06 березня 2013 року виникло право на пред'явлення законних вимог у встановлений шестимісячний строк.

З адміністративним позовом про стягнення з закритого акціонерного товариства «Фінансово-реєстраційна компанія «Авіста» фінансових санкцій в сумі 850,00 грн. позивач згідно відбитку поштового штемпелю на поштовому конверті, в якому надійшов адміністративний позов, звернувся 05 серпня 2013 року (арк. справи 7). Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що позивачем у даній адміністративній справі не пропущено строк звернення до суду з позовом.

Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 31 жовтня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 01 листопада 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Фінансово-реєстраційна компанія «Авіста» про стягнення фінансових санкцій в сумі 850,00 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з закритого акціонерного товариства «Фінансово-реєстраційна компанія «Авіста» (ідентифікаційний код 13409593, місцезнаходження: 91053, Луганська область, м. Луганськ, вул. Совєтская, буд. 86-А, офіс 2) в доход Державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації платежу 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, суму штрафних санкцій у розмірі 850,00 грн. (вісімсот п'ятдесят гривень нуль копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 01 листопада 2013 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2013
Оприлюднено04.11.2013
Номер документу34471660
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6903/13-а

Постанова від 31.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 30.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні