Постанова
від 27.09.2013 по справі 801/6854/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 вересня 2013 р. (14:55) Справа №801/6854/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., за участю секретаря судового засідання Жилич О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Калібр"

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного Управління Міндоходів в АР Крим

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

за участю:

представника позивача - Салтикова К.С., довіреність б/н від 04.07.2013 року;

представника відповідача - Чакал А.Р., довіреність №39/10-10 від 02.09.2013 року

Обставини справи: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 04.07.2013 року надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Калібр» до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0003641502 та №0001891501 від 04.03.2013 року.

Позов обґрунтований тим, що відповідачем в ході перевірки безпідставно використаний акт про неможливість проведення зустрічної перевірки БВП «Строитель-Плюс» від 11.04.2012 року, на підставі якого позивачу незаконно нараховані грошові зобов'язання.

В ході розгляду справи, здійснено заміну відповідача на його правонаступника - Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши надані докази, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Калібр» зареєстроване юридичною особою 25.07.2001 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою: 95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, б.92, к.406 АБ, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.37), Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.38-39) та перебуває на обліку в ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим.

Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим ДПС у відповідності до ст.20 розділу 1, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, ст.79 гл.8 розділу 2 Податкового кодексу України та на підставі наказу ДПІ у м. Сімферополі від 11.02.2013 року №486, проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ «Калібр» (код ЄДРПОУ 31591851) з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та додану вартість по взаємовідносинам з БВП «Строитель-Плюс» з 01.01.2010 року по 31.03.2012 року, за результатами якої складено акт №802/15-2/31591851 від 18.02.2013 року (далі - акт перевірки, а.с.13-32).

Відповідно до акту перевірки, встановлено порушення позивачем:

- п.5.1 п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (зі змінами та доповненнями) №283/97-ВР від 22.05.1997 року, в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 21 475,00 грн., у т.ч. по періодах: 2 квартал 2010 року - 4 792,00 грн., 3 квартал 2010 року - 14 830,00 грн., 4 квартал 2010 року - 1 354,00 грн.. 1 квартал 2011 року - 500,00 грн.;

- пп.3.1.1 п.3.1 ст.3, пп.7.4.1, п.7.4.5 п.7.4, пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» (з наступними змінами та доповненнями) №168/97-ВР від 03.04.1997 року та п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено завищення податкового кредиту в сумі 17 180,00 грн., що призвело до заниження ПДВ до сплати в бюджет, у т.ч.: червень 2010 року - 3 833,00 грн.. липень 2010 року - 4 167,00 грн., серпень 2010 року - 5 697,00 грн., вересень 2010 року - 2 000,00 грн., жовтень 2010 року - 1 083,00 грн., січень 2011 року - 400,00 грн. (а.с.31).

На підставі акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення:

- №0003641502 від 04.03.2013 року, згідно до якого позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем - 17 180,00 грн.. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 4 196,00 грн. (а.с.9);

- №0001891501 від 04.03.2013 року, згідно до якого позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств за основним платежем - 21 475,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 5 245,00 грн. (а.с.10).

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що ним правомірно визначені суми податкового зобов'язання з податку на прибуток та податку на додану вартість, податкового кредиту на підставі належним чином оформлених первинних документів в результаті здійснення господарських операцій з БВП «Строитель-Плюс», що відповідає вимогам податкового законодавства України. З цих підстав позивач вважає прийняті податкові повідомлення-рішення від 04.03.2013 року протиправними.

Як зазначено у пункті 2.10 акту перевірки, відповідачем досліджені податкові декларації з ПДВ, акти виконаних робіт, податкові накладні, рахунки, договір, листи, декларації з податку на прибуток, акт про неможливість проведення зустрічної звірки.

Відповідач в акті перевірки вказує на те, що згідно до акту від 11.04.2012 року, про неможливість проведення зустрічної звірки з БВП «Строитель-Плюс» з питань правомірності проведених господарських відносин з контрагентами-покупцями та постачальниками встановлено порушення ч.1 ст.203, ст.215, ст.ст. 216, 228, 662, 655, 656 ЦК України, оскільки правовідносини ТОВ «Калібр» з БВП «Строитель-Плюс» мають ознаки фіктивності та спрямовані на здійснення операцій з надання податкової вигоди з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту.

На підставі зазначеного, відповідач вважає податкові повідомлення-рішення правомірними.

Не погодившись із прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся із позовом до суду.

Встановив фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини, надав оцінку доказам у справі, суд вважає позов обґрунтованим, виходячи з наступного.

Позивач здійснює такі види діяльності за КВЕД-2010: будівництво житлових і нежитлових будівель, інші будівельно-монтажні роботи, ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів, оптова торгівля будівельними матеріалами та ін., про що свідчить Довідка з Єдиного державного реєстру підприємства та організацій України серії АА №820195 (а.с.35-36) та положення Статуту ТОВ «Калібр» (нова редакція), затвердженого Протоколом Загальних зборів Учасників №1 від 03.03.2009 року (а.с.41-42).

ТОВ «Калібр» є платником податку на додану вартість згідно до Свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ №00891000, серії НБ 19067 (а.с.33).

З 2010 року позивач, виступаючи Генеральним підрядником у правовідносинах з ВАТ з газопостачання та газифікації «Кримгаз», ТОВ «Востокэнерго», Фірмою «ТЭС», ТОВ «Укрспецтранс», УДП ПЗ «Укрпошта» Кримська дирекція ЦОПП виконував ремонті роботи та роботи з очищення резервуарів, про що укладені договори на виконання робіт:

- №343 від 08.02.2010 року, за умовами якого Замовник - ВАТ з газопостачання та газифікації «Кримгаз» доручає, а Підрядник - ТОВ «Калібр» приймає на себе зобов'язання на свій ризик, власними силами, з власного матеріалу, а також матеріалу Замовника виконати роботи з ремонту фасаду та заміні вікон і дверей адміністративної будівлі по вул. Маяковського, 2 м. Сімферополь; ціна договору визначається договірною ціною - 403 786,80 грн., в т.ч. ПДВ - 67 297,80 грн. (а.с.66-67); 09.04.2010 року укладено додаткову угоду, згідно до якої вартість додаткових робіт по головному фасаду складає 43 988,00 грн. (а.с.66, 112);

- №300610-2к22/4.2.10.37/тр від 30.06.2010 року, згідно до якого Виконавець - ТОВ «Калібр» приймає на себе обов'язки за завданням Замовника - ТОВ «Востокэнерго» здійснити роботи під зачищення резервуару, призначеного для зберігання дизельного пального 60 м3 та резервуару, призначеного для зберігання бензину 50 м3; загальна вартість робіт - 16 756,80 грн., з них ПДВ - 2 792,80 грн. (а.с.90-91);

- №1/11 від 13.01.2011 року: Виконавець - ТОВ «Калібр» на замовлення Фірми «ТЭС» здійснює роботи під зачищення резервуару з-під нафтопродуктів у відповідності до вимог чинних нормативних докум6нтів, виготовлення технічної документації (а.с.94-95)

- №5 від 12.05.2010 року, відповідно до положень якого Виконавець - ТОВ «Калібр» на замовлення ТОВ «Укрспецтранс» виконує роботи під зачищення резервуарів для нафтопродуктів (а.с.98);

- №7 від 26.07.2010 року: Виконавець - ТОВ «Калібр» на замовлення УДП ПЗ «Укрпошта» Кримська дирекція ЦОПП виконує роботи під зачищення резервуарів у відповідності до вимог нормативних документів (а.с.107-108).

Виконання робіт по договорам здійснювалося за допомогою субпідрядного підприємства - Будівельно-виробничого підприємства "Строитель - Плюс", на підставі укладених договорів, виконання яких підтверджується первинними документами.

Будівельне-виробниче підприємство "Строитель - Плюс" зареєстроване юридичною особою Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 14.12.2000 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.147).

Основними видами діяльності БВП "Строитель - Плюс" є будівництво будівель, про що вказано у Довідці з ЄДРПОУ АА за №233418 (а.с.148).

Так, на виконання договору №343 від 08.02.2010 року, між ТОВ «Калібр» та БВП «Строитель-Плюс» укладено договір №12/886 від 15.06.2010 року (а.с.78-79).

Ціна договору визначається договірною ціною та складає 31 981,20 грн.(ст.1 Договору).

Виконання сторонами - БВП «Строитель-Плюс» та позивачем договору субпідряду підтверджується податковою накладною №4010 від 12.08.2010 року на суму 31 981,20 грн., у т.ч. ПДВ - 5 330,20 грн. (а.с.80), довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2010 року на суму 31,9812 тис. грн. (а.с.81), актом №1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2010 року (а.с.82-86), підсумковою відомістю ресурсів (а.с.87-89).

Виконані контрагентом позивача - БВП «Строитель-Плюс» роботи з ремонту фасаду адміністративної будівлі були передані позивачем ВАТ з газопостачання та газифікації «Кримгаз» згідно до акту приймання виконаних робіт за серпень 2010 року на суму 43 852,80 грн. (а.с.69-77).

Отже, зазначеними первинними документами підтверджено реальне здійснення ТОВ «Калібр» та БВП «Строитель-Плюс» укладеного правочину.

Для виконання робіт з підготовки резервуарів під зачищення за заявкою Фірми «ТЭС», ТОВ «Востокэнерго», ТОВ «Укрспецтранс», УДП ПЗ «Укрпошта» Кримська дирекція ЦОПП, позивачем укладено договір субпідряду з БВП «Строитель-Плюс» №11 від 15.06.2010 року (а.с.111).

На підтвердження реальності здійснення сторонами договору субпідряду №11 від 15.06.2010 року, позивачем надано суду наступні первинні документи: податкову накладну №2738 від 29.06.2010 року на суму 23 000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 3 833,33 грн. (а.с.113); акт здачі-приймання виконаних робіт від 30.06.2010 року на суму 23 000,00 грн., ПДВ - 3 833,33 грн. (а.с.114), податкову накладну №2399 від 08.07.2010 року на суму 25 000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 4 166,67 грн. (а.с.115), акт приймання виконаних робіт від 10.07.2010 року на суму 25 000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 4 166,67 грн. (а.с.116), податкову накладну №4052 від 19.08.2010 року на суму 2 200,00 грн., у т.ч. ПДВ - 366,67 грн. (а.с.117), рахунок №3923 від 28.08.2010 року на суму 2 200,00 грн., ПДВ - 366,67 грн. (а.с.118), акт здачі-приймання виконаних робіт від 28.08.2010 року на вказану суму (а.с.119), рахунок б/н від 13.09.2010 року на суму 12 000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 2 000,00 грн. (а.с.120), акт здачі-приймання виконаних робіт на суму 12 000,00 грн., ПДВ - 2 000,00 грн. (а.с.121), податкову накладну №4807 від 19.09.2010 року на суму 12 000,00 грн., ПДВ - 2 000,00 грн., рахунок б/н від 13.10.2010 року на суму 6 500,00 грн., ПДВ - 1 083,33 грн. (а.с.123), акт здачі-приймання виконаних робіт від 13.10.2010 року на суму 6 500,00 грн., у т.ч. ПДВ - 1 083,33 грн. (а.с.124), податкову накладну №5373 від 12.10.2010 року на суму 6 500,00 грн., у т. ч. ПДВ - 1 083,33 грн. (а.с.125), рахунок від 24.01.2011 року на суму 2 400,00 грн., ПДВ - 400,00 грн. (а.с.126), акт здачі-приймання виконаних робіт на суму 2 400,00 грн., ПДВ - 400,00 грн. (а.с.127), податкову накладну №139 від 24.01.2011 року на вказану суму (а.с.128).

Оплата за виконані роботи здійснена ТОВ «Калібр» шляхом безготівкового перерахування коштів на рахунки БВП «Строитель-Плюс», що підтверджується виписками банку: від 08.07.2010 року на суму 25 000,00 грн. (а.с.129), від 29.06.2010 року на суму 23 000,00 грн. (а.с.130), від 02.08.2010 року на суму 31 981,20 грн. (а.с.132), від 25.09.2010 року на суму 2 200,00 грн. (а.с.133), від 13.09.2010 року на суму 12 000,00 грн. (а.с.135), від 12.10.2010 року - 6 500,00 гр. (а.с.136), від 24.01.2011 року - 2 400,00 грн. (а.с.137).

Отже, зазначеними первинними документами підтверджено реальне здійснення ТОВ «Калібр» та БВП «Строитель-Плюс» укладеного правочину.

В свою чергу, передавання виконаних робіт щодо зачищення резервуарів від позивача до ТОВ «Востокэнерго» підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 17.07.2010 року на суму 16 756,80 грн., в т.ч ПДВ - 2 792,80 грн. на підставі рахунку ТОВ «Востокэнерго» №11 від 03.06.2010 року на суму 16 756,80 грн. (а.с.92).

На підставі акту здачі-приймання виконаних робіт та додатку до договору №1/11 від 13.01.2011 року (а.с.97) передано виконані роботи від позивача до Фірми «ТЭС» на загальну суму 7 368,00 грн., з них ПДВ - 1 228,00 грн. (а.с.96).

Від ТОВ «Калібр» до ТОВ «Укрспецтранс» здійснено передачу виконаних робіт відповідно до:

- акту здачі-приймання виконаних робіт на суму 15 000,00 грн., з них ПДВ - 2 500,00 грн. (а.с.100) та додатку №4 до договору №5 від 12.05.2010 року по рахунку №8 від 19.05.2010 року (а.с.99);

- акту здачі-приймання виконаних робіт на загальну суму 1 300,80 грн., з них ПДВ - 2 166,80 грн. (а.с.102) та додатку до договору №5 від 12.05.2010 року по рахунку №5 від 14.05.2010 року (а.с.101);

- акту здачі-приймання виконаних робіт по договору №5 від 12.05.2010 року по рахунку №10 від 20.09.2010 року на загальну суму 3 500,00 грн., з них ПДВ - 583,33 грн. (а.с.103);

- акту здачі-приймання виконаних робіт по договору №5 від 12.05.2010 року по рахунку №26 від 14.09.2010 року на загальну суму 15 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2 500,00 грн. (а.с.104);

- акту здачі-приймання виконаних робіт по договору №5 від 12.05.2010 року по рахунку №10 від 20.09.2010 року на суму 15 000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 2 500,00 грн. (а.с.105), додатку до договору №5 від 12.05.2010 року (а.с.106).

Факт отримання УДП ПЗ «Укрпошта» Кримська дирекція ЦОПП від позивача виконаних робіт підтверджується актом здачі-прийняття виконаних робіт до договору №7 від 26.07.2010 року на суму 3 528,00 грн., у т.ч. ПДВ - 588,00 грн. (а.с.110), складеного на підставі рахунку №7 від 26.07.2010 року (а.с.109).

Оплата здійснена контрагентами позивача згідно до виписок банку: ТОВ «Укрспецтранс» - від 09.05.2010 року на суму 15 000,00 грн. ( а.с.130), від 09.09.2010 року на суму 14 000,40 грн. (зв. бік а.с.135), на суму 15 000,00 грн. (зв. бік а.с.136); ВАТ Товариство з газопостачання та газифікації «Кримгаз» - на суму 40 394,68 грн. (а.с.132); УДП ПЗ «Укрпошта» Кримська дирекція ЦОПП - на суму 3 528,00 грн. (а.с.134), Фірмою «ТЭС» - на суму 7 368,00 грн. (а.с.138).

Зазначені вище суми ПДВ відображені позивачем у податкових деклараціях з ПДВ: за липень 2010 року (а.с.163-164), за серпень 2010 року (а.с.167-168), за вересень 2010 року (а.с.171-172), за жовтень 2010 року (а.с.175-176), за січень 2011 року (а.с.179-180) та розшифровках податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (а.с.161, 165, 169, 173, 177, 181) .

Суми податку на прибуток підприємства по операціях з контрагентами задекларовані позивачем у: податковій декларації з податку на прибуток підприємств за півріччя 2010 року від 06.08.2010 року (а.с.151); декларації з податку на прибуток за 3 квартали 2010 року від 06.08.2010 року (а.с.152-153), декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2011 року від 06.05.2011 року (а.с.157), декларації з податку на прибуток за 2010 рік, за 6 місяців 2010 року (а.с.158).

Крім того, в матеріалах справи міститься реєстр отриманих та виданих податкових накладних позивача, що підтверджують отримання ним виконаних робіт від контрагента - БВП «Строитель-Плюс» (а.с.162, 166, 170, 174, 178, 182).

Таким чином, первині документи податкового та бухгалтерського обліку вказують на реальність здійснення позивачем правочинів по ланцюгу ТОВ «Калібр» - БВП «Строитель-Плюс» - контрагенти: ВАТ з газопостачання та газифікації «Кримгаз», ТОВ «Востокэнерго», Фірма «ТЭС», ТОВ «Укрспецтранс», УДП ПЗ «Укрпошта» Кримська дирекція ЦОПП.

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" № 996-XIV від 16.07.1999р., підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій.

Положенням про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995, встановлено такі вимоги до первинних документів:

Первинні документи - це письмові свідоцтва, які фіксують і підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Пунктом 2.4. вказаного положення встановлено, що первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до п. 2.7. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, первинні документи складаються на бланках типових форм, затверджених Міністерством статистики України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерствами і відомствами України. Документування господарських операцій може здійснюватись з використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні обов'язково містити реквізити типових або спеціалізованих форм.

Згідно з наведеними законодавчими нормами, документальним підтвердженням понесених витрат є належно оформлені первинні документи: видаткові накладні постачальників (у разі придбання ТМЦ), акти прийому-передачі виконаних робіт або наданих послуг (у разі придбання робіт, послуг), податкові накладні, виписані постачальником (підрядником, виконавцем), зареєстрованим як платник ПДВ.

Підпункт 3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про податок на додану вартість» (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) визначає, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів.

Згідно з підпункту 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пункту 1.6 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість» податкове зобов'язання - це загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному періоді.

За пунктом 1.7 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість» податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначене згідно з цим Законом.

У підпункті 7.4.1. пункту 7.4. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» зазначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг) у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися у оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював такий платник податку оподатковані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до підпункту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:

або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку і оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;

або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Таким чином, отримання податкової накладної, яка засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг) є підставою для виникнення права платника податку на податковий кредит.

Отже, виходячи зі змісту наведених норм Закону, до податкового кредиту підлягає включенню частина податку, зазначена в податковій накладній, яка входить в ціну придбаних товарів (робіт, послуг).

Аналогічні положення містяться в пп.14.1.181 п.14.1 ст.14, п.198.1, 198.2, 198.3, 198.6ст. 198 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.

Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору.

Суд зазначає, що надані до матеріалів справи первинні документи, у т.ч. податкові накладні оформлені у чіткій відповідності з нормою ст. 201 ПК України, що надає право позивачу відносити до податкового кредиту суми податку, сплачені ним у зв'язку із придбанням робіт від контрагентів та їх придбання позивачем відбулося з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності позивача.

Стосовно висновку відповідача про заниження позивачем податку на прибуток на загальну суму 21 475,00 грн., суд зазначає наступне.

Пунктом 3.1 ст.3 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (діяв на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з п.4.3 цього закону на суму валових витрат платника податку, визначених ст. 5 цього Закону; суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із ст.8,9 цього Закону.

Валові витрати виробництва та обігу - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності (п.5.1 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»).

Підпунктом 5.2.1 п.5.2 ст.5 вказаного Закону встановлено, що до складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті.

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку (пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»).

Первинними документами, наданими позивачем підтверджується, що витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток фактично здійснені і такі документи відображають реальність господарських операцій позивача із контрагентом - БВП «Строитель-Плюс», що спричинило реальні зміни в структурі активів та зобов'язань позивача.

З огляду на вищевикладене, відповідач невірно встановив порушення позивачем п п.5.1 п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».

Крім того, суд зазначає про протиправність нарахування грошових зобов'язань за актом зустрічної звірки БВП «Строитель-Плюс» від 11.04.2012 року, оскільки він не є належним доказом. Складання відповідачем таких документів, як акти звірок не передбачено Податковим кодексом України, тому що такого виду перевірки не існує.

З огляду на вищевикладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Калібр» до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного Управління Міндоходів в АР Крим, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень є обґрунтованими, які належить задовольнити.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст. 94, 160-163, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС №0001891501 від 04.03.2013 року щодо збільшення ТОВ «Калібр» податку на прибуток приватних підприємств в сумі 21 475,00 грн. із застосуванням штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) - 5 245,00 грн.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС №0003641502 від 04.03.2013 року щодо збільшення Товариству з обмеженою відповідальністю «Калібр» суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем - 17 180,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 4 196,00 грн.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача - ТОВ «Калібр» (код ЄДРПОУ 31591851) суму сплаченого судового збору в розмірі 481,00 грн., шляхом її безспірного списання з рахунків ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя Суворова С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.09.2013
Оприлюднено07.11.2013
Номер документу34481592
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/6854/13-а

Ухвала від 13.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Постанова від 21.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 06.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Постанова від 27.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

Ухвала від 08.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні