cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
29 жовтня 2013 року Справа № 913/2629/13
Провадження № 24/913/2629/13
За позовом Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Луганській області, м. Луганськ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бокрі", м. Луганськ
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:
1.Луганська обласна рада, м. Луганськ
2.Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області, м. Луганськ
3.Артемівська районна у м. Луганську рада, м. Луганськ
про стягнення збитків в розмірі 39284 грн. 34 коп., заподіяних порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря
Суддя Рябцева О.В.
Секретар судового засідання Дохняк І.В.
у засіданні брали участь:
від заявника - Ткалич І.І. - прокурор відділу прокуратури м. Луганська, посвідчення від 21.08.2013 № 019891;
від позивача - Мисливська С.М. - завідувач юридичного сектору, дов. від 12.03.2013 № 7;
від відповідача - Нікітін С.В. - предст. за дов. від 10.10.2013 № 1;
від третьої особи - Луганської обласної ради - не прибув;
від третьої особи - Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області - не прибув;
від третьої особи - Артемівської районної у м. Луганську ради - не прибув.
Прокурором заявлена вимога про стягнення з відповідача на користь держави збитків в сумі 48014 грн. 20 коп.
На обґрунтування заявленої вимоги прокурор вказує, що за результатами планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, проведеної Державною екологічною інспекцією у Луганській області в період з 19.11.2012 по 23.11.2012, встановлено, що відповідачем з 01.10.2012 по 22.11.2012 здійснювався викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря від організованого джерела - котла на твердому паливі для опалення виробничих та адміністративних приміщень без спеціального дозволу, що є порушенням ст.ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря". За вказане правопорушення директора товариства притягнуто до адміністративної відповідальності за здійснення виробничої діяльності без спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за ст. 78 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що Державною екологічною інспекцією у Луганській області винесено постанову від 20.11.2012 № 004108. Штраф за адміністративне правопорушення сплачений в повному обсязі 01.12.2012 в сумі 136 грн. 00 коп. 23.11.2012 відповідачу видано припис, яким ТОВ "Бокрі" необхідно до 23.01.2013 отримати та надати дозвіл на викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Позивачем 03.04.2013 проведено позапланову перевірку щодо виконання відповідачем виданого припису. В ході перевірки відповідачем надано договір про виконання робіт з оформлення дозвільної документації, а в подальшому надано копію дозволу від 02.04.2013 № 4410136300-223 терміном дії з 02.04.2013 по 02.04.2023. За викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами без дозволів за період з 01.10.2012 по 01.04.2013 позивачем згідно Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, нараховані збитки в розмірі 52379 грн. 13 коп. Відповідач частково відшкодував збитки в розмірі 4364 грн. 93 коп., залишок складає 48014 грн. 20 коп. і на даний час збитки відповідачем не відшкодовані, тому прокурор просить їх стягнути в судовому порядку.
Відповідач позовні вимоги визнав частково в сумі 39284 грн. 34 коп. та повідомив про перерахування 07.08.2013 - 4364 грн. 93 коп. та 01.10.2013 - 4364 грн. 93 коп.
Крім того, відповідач відповідно до п. 6 ст. 83 ГПК України просить розстрочити виконання рішення суду на 9 місяців до 31.07.2014 зі сплатою щомісяця по 4364 грн. 93 коп.
На обґрунтування заявленого клопотання відповідач посилається на складне фінансове становище, яке виникло через зниження обсягу обігових коштів внаслідок низьких прибутків, великих затримок у розрахунках з контрагентами. Одноразова сплата такої значної суми може призвести до порушення нормальної господарської діяльності підприємства та до затримок у виплаті заробітної плати працівникам, виплати податків та інших зборів.
Третя особа - Луганська обласна рада письмових пояснень по суті заявлених вимог не надала.
Третя особа - Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області відзивом на позовну заяву просить задовольнити заявлену вимогу. При цьому, у відзиві зазначено, що операції, пов'язані з використанням бюджетних коштів, проводяться відповідно до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2012 № 1407, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2013 за № 130/22662. У процесі казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету органи Державної казначейської служби України здійснюють розподіл платежів між загальним та спеціальним фондами державного бюджету, між державним і місцевими бюджетами відповідно до нормативів відрахувань, визначених законодавством, та перераховують за належністю розподілені кошти. Платежі, які відповідно до Бюджетного кодексу України та Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік розподіляються між державним та місцевими бюджетами, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті в головних управліннях Державного казначейства України за балансовим рахунком 3311 "Кошти, які підлягають розподілу між Державним і місцевими бюджетами" Плану рахунків в розрізі кодів класифікації доходів бюджету та територій. Після розподілу кошти у відповідних обсягах засобами програмного забезпечення шляхом формування меморіальних документів перераховуються (списуються) за призначенням на відповідні рахунку, а саме: на аналітичні рахунки з обліку доходів загального (спеціального) фонду державного бюджету, відкриті за балансовим рахунком 3111 (3121); на аналітичні рахунки з обліку доходів загального (спеціального) фонду місцевого бюджету, відкриті за балансовим рахунком 3141 "Надходження до загального фонду місцевих бюджетів" (3151 "Надходження коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки"). Тобто, кошти з рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3311 "Кошти, які підлягають розподілу між Державним і місцевими бюджетами", кодом класифікації доходів бюджету 24062100 "Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності" (символ звітності 331), розподіляються в співвідношенні - 70 та 30 відсотків на рахунки, що відкриватимуться в розрізі бюджетів місцевого самоврядування за балансовим рахунком 3151 "Надходження коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки" та за балансовим рахунком 3121 "Надходження коштів спеціального фонду державного бюджету, які направляються на спеціальні видатки". Справу просить розглянути без участі представника управління.
Третя особа - Артемівська районна у м. Луганську рада письмових пояснень по суті заявлених вимог не надала. Справу просить розглянути без участі її представника.
Прокурор заявою від 29.10.2013 зменшив розмір позовних вимог до 39284 грн. 34 коп., у зв'язку з частковим відшкодуванням відповідачем збитків в сумі 8729 грн. 86 коп.
Оцінивши надані докази і доводи учасників судового процесу, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.
Матеріалами справи підтверджено, що за результатами планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами Товариством з обмеженою відповідальністю "Бокрі", проведеної Державною екологічною інспекцією у Луганській області з 19.11.2012 по 23.11.2012, встановлено, що ТОВ "Бокрі" використовується джерело викидів в атмосферне повітря - котел на твердому паливі для опалення виробничих та адміністративних приміщень. Котел введено в дію 01.10.2012 за актом приймання-здачі відремонтованих реконструйованих та модернізованих об'єктів. На момент перевірки викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від організованого джерела здійснювались без відповідного дозволу, що є порушенням ст.ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".
За вказане правопорушення директора ТОВ "Бокрі" ОСОБА_4 притягнуто до адміністративної відповідальності за здійснення виробничої діяльності без спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за ст. 78 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що Державною екологічною інспекцією у Луганській області винесено постанову від 20.11.2012 № 004108.
Штраф за адміністративне правопорушення сплачений вказаною посадовою особою відповідача 01.12.2012 в сумі 136 грн. 00 коп.
Крім того, 23.11.2012 відповідачу позивачем видано припис, яким ТОВ "Бокрі" необхідно до 23.01.2013 отримати та надати дозвіл на викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Позивачем 03.04.2013 проведено позапланову перевірку виконання Товариством з обмеженою відповідальністю "Бокрі" виданого припису щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавства. В ході перевірки відповідачем надано договір про виконання робіт з оформлення дозвільної документації, а в подальшому надано копію дозволу від 02.04.2013 № 4410136300-223 терміном дії з 02.04.2013 по 02.04.2023.
За викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами без дозволів позивачем згідно Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008 № 639, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21.01.2009 за № 48/16064 (далі - Методика), нараховані збитки в розмірі 52379 грн. 13 коп.
На адресу відповідача позивачем направлена претензія від 05.08.2013 № 06/3083 з вимогою про відшкодування збитків в розмірі 52379 грн. 13 коп. Разом з претензією відповідачу було направлено розрахунок розміру збитків.
Відповідач надіслав на адресу позивача гарантійний лист від 07.08.2013 № 303, яким гарантував перераховувати суму збитків рівними частинами протягом 12 місяців до 31.07.2014.
Відповідач відшкодував збитки в розмірі 13094 грн. 79 коп., залишок збитків складає 39284 грн. 34 коп., які прокурор просить стягнути в судовому порядку.
Згідно ст. 10 Закону України від 16.10.1992 № 2707-XII "Про охорону атмосферного повітря" підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.
Матеріалами справи підтверджено, що відповідач в період з 01.10.2012 по 01.04.2013 здійснював викид забруднюючих речовин з перевищенням гранично допустимого нормативу.
В п.п. 2.1.2 п. 2 Методики зазначено, що наднормативними викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря вважаються викиди забруднюючих речовин, на які відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Згідно п.п. 3.11. п. 3 Методики час роботи джерела в режимі наднормативного викиду визначається з моменту виявлення порушення до моменту його усунення, з урахуванням фактично відпрацьованого часу.
Розрахунок шкоди обчислений за період з 01.10.2012 (дата введення в дію джерела викиду) по 01.04.2013 (дата отримання дозволу 02.04.2013).
При визначенні розміру збитків позивач використав дані, які надав сам відповідач, про фактичний час роботи стаціонарних джерел викидів та потужність викидів.
Відповідно до ст. 34 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" шкода, завдана порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря, підлягає відшкодуванню у порядку та розмірах, встановлених законом, а ст. 68 цього Закону передбачено, що підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Статтею 33 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Прокурор документально обґрунтував протиправну поведінку відповідача, що потягла порушення екологічного законодавства, заподіяну шкоду такими діями та причинний зв'язок між протиправною поведінкою та її наслідками, а відповідач не довів відсутності своєї вини у порушенні Закону України "Про охорону атмосферного повітря", тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Статтею 83 ГПК України передбачено, що господарський суд, приймаючи рішення, має право відстрочити або розстрочити виконання рішення.
Прокурор та позивач не заперечують проти заявленого відповідачем клопотання про відстрочення виконання судового рішення на 9 місяців.
Відповідач здійснює щомісячні платежі в погашення збитків, починаючи з серпня 2013 року, в розмірі 4364 грн. 93 коп. згідно гарантійного листа від 07.08.2013 № 303.
Враховуючи, що на час прийняття рішення розмір збитків складає 39284 грн. 34 коп., суд вважає, що заявлене клопотання підлягає задоволенню, у зв'язку з чим відповідачу відповідно до п. 6 ст. 83 ГПК України надається розстрочка на 9 місяців до 31.07.2014 з внесенням щомісячних платежів в сумі 4364 грн. 93 коп., починаючи з листопада 2013 року.
Відповідно до ст. 49 ГПК України з відповідача в доход Державного бюджету України стягується судовий збір в сумі 1720 грн. 50 коп.
У судовому засіданні відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 82, п. 6 ст. 83, ст.ст. 84, 85 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1.Позовні вимоги прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бокрі", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: 1.Луганська обласна рада, 2.Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області, 3.Артемівська районна у м. Луганську рада про стягнення збитків в розмірі 39284 грн. 34 коп., заподіяних порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря, задоволити в повному обсязі.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Бокрі", м. Луганськ, вул. Руднєва, 2а, ідентифікаційний код 24205563 на користь держави збитки в розмірі 39284 грн. 34 коп., зарахувавши кошти на аналітичний рахунок, відкритий в Головному управлінні Державного казначейства України за балансовим рахунком 3311 "Кошти, які підлягають розподілу між Державним та місцевим бюджетами" Плану розрахунків в розрізі кодів класифікації доходів бюджету та територій" за наступними реквізитами: балансовий рахунок 33118331700003 спеціального фонду місцевого бюджету Артемівського району м. Луганська, код за ЄДРПОУ 37991503, УДКСУ у м. Луганську, код платежу за бюджетною класифікацією 24062100, банк одержувач - ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, видати наказ позивачу після набрання рішенням законної сили.
Розстрочити виконання рішення на 9 місяців до 31.07.2014 з внесенням щомісячних платежів в сумі 4364 грн. 93 коп., починаючи з листопада 2013 року.
3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Бокрі", м. Луганськ, вул. Руднєва, 2а, ідентифікаційний код 24205563 в доход Державного бюджету України на рахунок 31214206783006, банк отримувача - ГУДКСУ у Луганській області, отримувач - УДКСУ у м. Луганську, МФО 804013, код ОКПО - 37991503, код класифікації доходів 22030001 судовий збір в сумі 1720 грн. 50 коп., видати наказ Державній податковій інспекції у Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області після набрання рішенням законної сили.
4.Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
5.Повне рішення складено і підписано - 04.11.2013 .
Суддя О.В.Рябцева
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2013 |
Оприлюднено | 08.11.2013 |
Номер документу | 34492791 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Рябцева О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні