Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 801/3337/13-а
17.10.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дадінської Т.В.,
суддів Дудкіної Т.М. ,
Омельченка В. А.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Кушнова А.О. ) від 10.07.2013 по справі № 801/3337/12-а
за позовом Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби (вул. Васильєва, 16, м. Ялта, Автономна Республіка Крим, 98600)
до Ялтинської міської організації Української партії (вул. Шайна, 10 А, Голуба Затока, м. Ялта, Автономна Республіка Крим, 98684)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Ялтинське міське управління юстиції АР Крим (вул. Садова, буд.11, м. Ялта, Автономна Республіка Крим, 98600)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Українська партія (вул. Михайлівська, 2, кв. 21, м. Київ 1, 01001)
про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.07.2013 в задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби до Ялтинської міської організації Української партії, треті особи Ялтинське міське управління юстиції АР Крим, Українська партія про припинення юридичної особи - відмовлено.
Не погодившись з даним рішенням суду позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.07.2013 року скасувати, прийняти нове рішення, яким позов задовольнити у повному обсязі.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання 17.10.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування Окружним адміністративним судом АР Крим норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Державна податкова інспекція у м. Ялті АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позов до Ялтинської міської організації Української партії про припинення юридичної особи - Ялтинської міської організації Української партії.
З матеріалів справи вбачається, що Ялтинська міська організація Української партії зареєстрована в якості структурного утворення Української партії на території м. Ялти, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію структурного утворення політичної партії від 29.11.2007 за № 181, виданим Ялтинським міським управлінням юстиції АР Крим.
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та згідно Реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи Ялтинська міська організація Української партії зареєстрована в якості юридичної особи 30.11.2007 року, ідентифікаційний код 35490451.
Статутом Української партії, зареєстрованого Міністерством юстиції України від 27.12.2006 року, № 105/5, свідоцтво № 110-п.п. встановлено, що Українська партія - є політичною партією, яка діє на території всієї України, відповідно до Конституції, законодавства України, цього Статуту та своєї Програми (а.с.33-56).
Законом України "Про політичні партії в Україні" № 2365-III від 05.04.2001 визначено, порядок, підстави та умови створення та діяльності політичних партій.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Статтею 11 Закону України "Про політичні партії в Україні", передбачено, що реєстрацію політичних партій здійснює Міністерство юстиції України. Для реєстрації політичної партії до Міністерства юстиції України разом з заявою подаються: статут і програма політичної партії; протокол установчого з'їзду (конференції, зборів) політичної партії із зазначенням дати і місця його проведення, кількості учасників, які проголосували за створення політичної партії; підписи громадян України, зібрані відповідно до вимог цього Закону на підтримку рішення про створення політичної партії та засвідчені особами, які збирали підписи; відомості про склад керівних органів політичної партії; платіжний документ, що посвідчує внесення реєстраційного збору; назва та адреса банківської установи, в якій політична партія відкриватиме рахунки. Міністерство юстиції України здійснює реєстрацію політичної партії після перевірки поданих матеріалів.
Статус юридичної особи, політична партія набуває після реєстрації політичної партії. Розмір реєстраційного збору встановлюється Кабінетом Міністрів України. Політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.
Реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідним центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, на місцевому рівні, якщо інший порядок не передбачений законом, лише після реєстрації політичної партії центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.
З наведено вище, колегія суддів зазначає, що Ялтинська міська організація Української партії, будучи за своїм статусом міською організацією Української партії, що зареєстрована Ялтинським міським управлінням юстиції АР Крим, правомірно набула статусу юридичної особи після реєстрації в якості міської організації політичної партії.
Статтею 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Відповідно до п.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755, згідно якого підставами для винесення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; здійснення нею діяльності, що суперечить установчим документам або, забороненої законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнаходженням.
Слід зазначити, що Закон України "Про політичні партії в Україні" є спеціальним законом, який регулює порядок створення, діяльності, припинення діяльності політичних партій, їх права та обов'язки, відповідальність за порушення встановлених для цих об'єднань норм та правил
У разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності; заборона політичної партії (ст. 19 Закону України "Про політичні партії в Україні").
Політична партія може бути за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, чи Генерального прокурора України заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії (ст. 21 Закону України "Про політичні партії в Україні").
Стаття 23 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.
Матеріали справи містять копію Ухвали Центральної ради Української партії №2/6 від 14.12.2010, якою партія прийняла рішення про припинення діяльності (ліквідацію) Ялтинської міської організації (арк. с. 65).
Центральною радою Української партії на адресу Ялтинського міського управління юстиції був надісланий лист від 14.12.2010 року б/н з проханням виключити з реєстру Ялтинську міську організацію Української партії (арк.с.64).
На що Ялтинське міське управління юстиції листом від 21.04.2011 року № 80/01/5-18 повідомило, що згідно Реєстру міських організацій та інших структурних утворень політичних партій, передбачених статутом партій Ялтинську міську організацію Української партії створено з правом юридичної особи, тому для виключення організації з реєстру Українській партії необхідно провести заходи, передбачені ст.ст. 33, 34, 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". На даний час ці заходи Українською партією не проведені.
19.04.2012 набув чинності новий Закон України "Про громадські об'єднання" №4572-VI від 22.03.2012 року зі змінами та доповненнями, в ч. 1 ст. 28 якого зазначено, що громадське об'єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об'єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону, але політичні партії до громадських об'єднань не відносяться, тому дія цього Закону на спірні правовідносини не розповсюджується.
Таким чином, законодавством не визначено орган, якому надано право ініціювати примусовий розпуск (ліквідацію) місцевих організацій політичної партії.
Органи державної податкової служби не віднесені до числа органів, які мають право звертатись з позовом до суду про припинення юридичної особи - міської партії політичної партії, припинення якої вимагає дотримання певної процедури, функціонально покладеної на територіальні органи юстиції.
Дослідивши надані доказі, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивач не має юридичних підстав на звернення до суду із позовом про припинення Ялтинської міської організації Української партії, яка створена в порядку, передбаченому для об'єднань громадян та має особливий статус - місцевого осередку політичної партії.
Органам державної податкової служби, в установленому законом порядку, надано право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання не дозволяє органам ДПС звертатись до суду щодо припинення юридичної особи, яка створена в порядку, передбаченому Законом України "Про об'єднання громадян" та є місцевою організацією політичної партії.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, правильно надана юридична оцінка вказаним обставинам та прийнято судове рішення у відповідності із нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції -відсутні.
Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.07.2013 по справі № 801/3337/12-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська
Судді підпис Т.М. Дудкіна
підпис В.А.Омельченко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.В. Дадінська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2013 |
Оприлюднено | 07.11.2013 |
Номер документу | 34529358 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні