Ухвала
від 23.10.2013 по справі 825/2124/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/2124/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Бородавкіна С.В. Суддя-доповідач: Міщук М.С.

У Х В А Л А

Іменем України

23 жовтня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді суддів: при секретарі Міщука М.С. Бєлової Л.В., Гром Л.М. Коток А.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби на постанову та окрему ухвалу Чернігівського окружного адміністративного суду у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Торгсервіс» до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

01 червня 2013 року товариство з обмеженою відповідальністю «Торгсервіс» (далі Товариство або позивач) звернулося до Чернігівського окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби (далі ДПІ або відповідач), у якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0002552200, №0002562200 від 15 травня 2013 року.

Чернігівський окружний адміністративний суд постановою від 02 липня 2013 року позов задовольнив.

В апеляційній скарзі про скасування постанови ДПІ посилається на те, що усі операції купівлі-продажу позивача та його контрагентів не спричиняють реального настання правових наслідків, є нікчемними по ланцюгу постачання до вигодо набувача.

Перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ проведена документальна планова виїзна перевірка Товариства з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.10.2011 року по 31.12.2012 року, за результатами якої складено Акт №1009/22/21396841 від 23.04.2013 року (далі Акт перевірки) (а.с.13-28).

Перевіркою було встановлено наступні порушення:

- підпункту 14.1.27 пункту 14.1 статті 14, пункту 138.1 статті 138, підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України Товариством занижено податок на прибуток на загальну суму 183 673 грн.

- пунктів 198.2, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.2 статті 200 ПК України, Товариством занижено суму податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню до бюджету на загальну суму 74 927 грн.

На підставі Акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 15 травня 2013 року:

- №0002562200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 275 510 грн., з них: 183 673 грн. - за основним платежем та 91 837 грн. - за штрафними санкціями;

- №0002552200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 120391,00 грн., з них: 74 927 грн. - за основним платежем та 37 464 грн. - за штрафними санкціями.

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що господарські операції позивача з контрагентами мали реальний характер, оскільки придбання товару та послуг, зазначених у податкових та видаткових накладних, відбулось з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності Товариства,

Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції.

Як вбачається з матеріалів справи, основними видами господарської діяльності Товариства є: роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, неспеціалізована оптова торгівля (а.с.38).

01.09.2012 між ФОП ОСОБА_5 (продавець) та ТОВ «Торгсервіс» (покупець) укладено договір №ДГ-0125 (а.с.72).

Відповідно до підпункту 1.1 договору продавець зобов'язується продати (поставити), а покупець прийняти та оплатити товар (продукти харчування: цукор, борошно, крупи та інше) на умовах зазначених у цьому договорі.

Згідно підпункту 1.2 договору найменування, кількість, ціна і загальна вартість товару визначається в відповідності з видатковими накладними, які є невід'ємною частиною даного договору.

Відповідно до підпункту 2.1 Продавець забезпечує наявність товару на базисі поставки EXW склад Торгсервіс за адресою: м. Чернігів, пр-т. Перемоги,100.

Відповідно до підпункту 3.1 договору форма оплати: грошовими коштами на розрахунковий рахунок Продавця.

Виконання даного договору підтверджується видатковими накладними на придбання цукру білого від 06.10.2012: №РН-01435 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №РН-01436 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №РН-01437 в кількості 2,000т на загальну суму 11823,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1970,50 грн.; від 15.10.2012: №РН-01506 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №РН-01507 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №РН-01532 в кількості 2,000т на загальну суму 11823,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1970,50 грн.; від 11.10.2012 : №РН-01483 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №РН-01484 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №РН-01485 в кількості 2,000т на загальну суму 11823,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1970,50 грн.; від 10.11.2012 №РН-01899 в кількості 12,000т на загальну суму 59400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9900,00 грн. (а.с.73-77).

ФОП ОСОБА_5 було виписано податкові накладні від 06.10.2012: №1435 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №1436 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №1437 в кількості 2,000т на загальну суму 11823,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1970,50 грн.; від 15.10.2012: №1506 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №1507 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №1532 в кількості 2,000т на загальну суму 11823,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1970,50 грн.; від 11.10.2012 : №1483 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; №1484 в кількості 10,000т на загальну суму 59115,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9852,50 грн.; від 10.11.2012 №1899 в кількості 12,000т на загальну суму 59400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9900,00 грн. (а.с.78-82).

Позивачем було оплачено придбаний у ФОП ОСОБА_5 товар, що підтверджується платіжними дорученнями та виписками по рахунку (а.с.92-97).

Поставка товару підтверджується товарно-транспортними накладними від 05.10.2012 року, від 10.10.2012 року, від 13.10.2012 року, від 09.11.2012 року (83-87).

Придбаний цукор було поставлено на облік підприємства, що підтверджується прибутковим накладними від 06.10.12: №ТСЦ-0261, №ТСЦ-0260, №ТСЦ-0262, від 11.10.2012: №ТСЦ-0265, №ТСЦ-0264, №ТСЦ-0263, від 15.10.2012: №ТСЦ-0267, №ТСЦ-0266, №ТСЦ-0268 та від 10.11.12 №ТСЦ-0330 (а.с.87-91) та відображено у бухгалтерському обліку, що підтверджується журналом-ордером (а.с.170).

Придбаний товар був використаний в господарській діяльності позивача, а саме проданий за договором поставки №01/020113, укладеним 02.01.2013 з ТОВ «Комплект Маркет» (Покупець); виконання якого підтверджується видатковими накладними від 10.01.2013 №ТСС-00011, від 30.01.2013 №ТСЦ-0000024, від 02.01.2013 №ТСС-00004, від 04.01.2013 №ТСС-00007 та податковими накладними від 02.01.2013 №8, від 04.01.2012 №15, від 10.01.2013 №31, від 30.01.2013 №84 (а.с.111-114,171-172).

Відповідно до договору оренди нерухомого майна, що належить територіальній громаді міста Чернігова №560 від 26.11.2012 ТОВ «Торгсервіс» орендує нежитлове приміщення магазину, загальною площею 611,9 кв.м., що розташоване за адресою: вул. 50 років ВЛКСМ, 14, м. Чернігів (а.с.98-100).

Для зберігання придбаного цукру ТОВ «Торгсервіс» має у власності приміщення магазинів, склад та гараж, що знаходяться за адресами: проспект Жовтневої революції, 100, м. Чернігів (а.с.101-102); вул. Старобілоуська, 31, м. Чернігів (а.с.103-105); вул. Старобілоуська, 77, м. Чернігів (а.с.106); вул. Шевченка, 9, м. Чернігів (а.с.108-110).

01.08.2013 між ТОВ «Торгсервіс» (Замовник) та ТОВ «Комплект Маркет» (Виконавець) було укладено договір про надання консультаційних та рекламних послуг №01/08/11 (а.с.117-120).

Відповідно до підпункту 2.1 договору Виконавець зобов'язується надати консультаційні та рекламні послуги в межах строку, даного договору, а Замовник приймати та оплатити такі послуги в порядку і на умовах, передбачених даним договором

Згідно підпункту 2.2 договору перелік заходів, що входять до Рекламної компанії: виготовлення рекламних матеріалів; проведення промоакцій; розміщення рекламних матеріалів на рекламних площинах; обслуговування спеціальних конструкцій; розповсюдження рекламних матеріалів.

Відповідно до підпункту 2.3 договору перелік заходів, що входять до консультаційних послуг: усні та письмові консультації Замовника по предмету договору; проведення аналізу вихідних даних по предмету договору; підготовка спеціалістів,інструктаж спеціалістів Замовника по предмету договору; підбір наукової і практичної літератури по предмету договору; навчання персоналу Замовника з проведення промоакцій; складання довідок, інформаційних звітів, проектів та інших документів.

Виконання даного договору підтверджується:

- рахунками від 04.01.2012 №10409 на загальну суму 49500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8250,00 грн.; від 10.01.2012 №11004 на загальну суму 49500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8250,00 грн.; від 20.01.2012 №12004 на загальну суму 49500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8250,00 грн.; від 26.01.2012 №12601 на загальну суму 49500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8250,00 грн.; від 30.01.2012 №13008 на загальну суму 49200,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8200,00 грн. (а.с.120,123,126,129,173);

- актами надання послуг від 04.01.2012 №10409; від 10.01.2012 №11004; від 20.01.2012 №12004; від 26.01.2012 №12601; від 30.01.2012 №13008 (а.с.121-122,124-125,127-128,130-131,132-133).

ТОВ "Комплект Маркет" було виписано податкові накладні від 04.01.2012 №9 на загальну суму 49500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8250,00 грн.; від 10.01.2012 №18 на загальну суму 49500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8250,00 грн.; від 20.01.2012 №40 на загальну суму 49500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8250,00 грн.; від 26.01.2012 №59 на загальну суму 49500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8250,00 грн.; від 30.01.2012 №76 на загальну суму 49200,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8200,00 грн. (а.с.134-138).

04.01.2011 між ТОВ "Торгсервіс" (Замовник) та ТОВ «Комплект Маркет» (Виконавець) було укладено договір про надання послуг з технічного обслуговування та ремонту техніки та обладнання №01/01/11 (а.с.139-140).

Згідно підпункту 1.1 договору Замовник дає доручення, а Виконавець зобов'язується за плату надати послуги з технічного обслуговування та ремонту техніки, обладнання Замовника, з письмової або усної заявки Замовника. Із зазначенням у ньому найменування технічного обладнання або Виконавець приймає заказ в усній заявці від Замовника на ремонт технічного обладнання.

Відповідно до підпункту 1.2 договору Виконавець зобов'язується виконувати всі вказівки Виконавця з правильної експлуатації та збереження техніки та допускати до роботи на ній лише працівників, які пройшли спеціальний курс навчання.

Згідно підпункту 1.3 договору на підтвердження факту надання Виконавцем Замовнику послуг відповідно до умов цього договору складається акт.

Виконання даного договору підтверджується:

- рахунками від 05.01.2012 №10502 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 09.01.2012 №10901 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 17.01.2012 №11702 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 23.01.2012 №12302 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 27.01.2012 №12707 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 31.01.2012 №13111 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; (а.с.141,144,147,150,153,156);

- актами надання послуг від 05.01.2012 №10502, від 09.01.2012 №10901, від 17.01.2012 №11702, від 23.01.2012 №12302, від 27.01.2012 №12707, від 31.01.2012 №13111 (а.с.142-143,145-146,148-149,151-152,154-155,157-158).

ТОВ "Комплект Маркет" було виписано податкові накладні від 05.01.2012 №11 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 09.01.2012 №14 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 17.01.2012 №28 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 23.01.2012 №42 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 27.01.2012 №68 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн.; від 31.01.2012 №88 на загальну суму 58800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9800,00 грн. (а.с.159-164).

Розрахунки між позивачем та ТОВ "Комплект Маркет" підтверджуються договором зарахування зустрічних однорідних вимог від 20.02.2012 та актом звірки взаємних розрахунків станом на 20.02.2013 (а.с.115-116).

Операції з придбання послуг було відображено в бухгалтерському обліку позивача, що підтверджується карткою рахунку: 6852 (а.с.174).

На момент здійснення позивачем господарських операцій ФОП ОСОБА_5 та ТОВ "Комплект Маркет" були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.70,176) та були платниками ПДВ (а.с.71).

Таким чином, суд вважає, що господарські операції позивача з ФОП ОСОБА_5 та ТОВ "Комплект Маркет" мали реальний характер, оскільки придбання цукру та послуг, зазначених у податкових та видаткових накладних, відбулось з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ "Торгсервіс", наявні всі належні первинні документі, які підписані та скріплені печатками сторін та мають всі реквізити як того вимагає чинне законодавство України, і які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку, також господарські операції спричинили реальні зміни майнового стану платника податків.

Як на підставу нікчемності правочинів позивача з контрагентами ФОП ОСОБА_5 та ТОВ "Комплект Маркет" податковий орган посилається на акти перевірки від 14.06.2012 №371/22-1/37502002 про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплект Маркет" щодо підтвердження правомірності формування податкового кредиту та податкового зобов'язання із платниками податків, реальність здійснення фінансово-господарської діяльності та повноти відображення в обліку за період з 01.08.2011 по 31.08.2011 та з 01.12.2011 по 31.01.2012; від 10.01.2013 №45/17/317913976 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_5 з питань правильності визначення податкового зобов'язання та податкового кредиту по податковим деклараціям за жовтень та листопад 2012 року. В актах зазначено, неможливість фактичного здійснення ФОП ОСОБА_5 та ТОВ "Комплект Маркет" господарської діяльності через відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю основних фондів, транспортних засобів та найманих працівників.

Проте, колегія суддів звертає увагу на те, що головною підставою вважати правочин нікчемним являється її недійсність, встановлена законом, а вказані ж в акті висновки є суто суб'єктивною думкою державного податкового ревізора-інспектора, оскільки були зроблені за відсутності інформації, яка надається в передбаченому законодавством порядку.

Також, акт перевірки не містить жодних посилань, з яких підстав відповідач вважає угоди, здійснені позивачем, нікчемним правочином, в чому саме, на думку відповідача, дана угода порушують публічний порядок.

Разом з тим, на час здійснення господарський операцій відповідачем не надано переконливих доказів про те, що контрагенти позивача ліквідовані або припинили підприємницьку діяльність.

Якщо контрагенти по ланцюгу постачання товарів (послуг) не виконали свого зобов'язання по сплаті податку на додану вартість до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цих осіб. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Вищого адміністративного суду України від 28.03.2012 року у справі № К/9991/72712/11.

Відповідно до статті 20 ПК України, органам державної податкової служби України не надано повноважень щодо визнання тих чи інших угод (правочинів) недійсними та/або нікчемними.

Крім того, реальність договірних відносин між ТОВ "Торгсервіс" та його контрагентами ФОП ОСОБА_5, ТОВ "Комплект Маркет" вже встановлювалась в судовому порядку, що підтверджується постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2012 року (а.с.29-32), яку залишено без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 13 березня 2013 року (а.с.177-179) та постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2013 року (а.с.33-36), яку залишено без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 16 травня 2013 року (а.с.180-187).

Отже, висновки ДПІ обґрунтовують свою позицію на неналежних, недопустимих і незасвідчених доказах і як наслідок прийняло неправомірні податкові повідомлення-рішення №0002552200, №0002562200 від 15 травня 2013 року з порушенням норм права.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, зроблених у відповідності з вищеназваними нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне відхилити апеляційну скаргу.

Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 199, 200, 205, 206 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 02 липня 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя

Судді:

Повний текст судового рішення складено 28.10.2013 року

.

Головуючий суддя Міщук М.С.

Судді: Бєлова Л.В.

Гром Л.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2013
Оприлюднено06.11.2013
Номер документу34552371
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/2124/13-а

Постанова від 01.07.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 02.07.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Постанова від 10.07.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні