cpg1251
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2013 року Справа № 12/203
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого - судді Селіваненко В.П.
суддів Жаботиної Г.В., Ковтонюк Л.В.
у відкритому судовому засіданні за участю представників сторін:
від позивача: Лукінюк М.В.
від відповідача: не з'явився
від скаржника: не з'явився
розглянувши касаційну скаргу Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області
на постанову Львівського апеляційного господарського суду від 27.08.2013р.
у справі № 12/203 Господарського суду Чернівецької області
за позовом Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз"
до Кіцманської районної державної адміністрації
про стягнення 49306грн.
ВСТАНОВИВ :
Ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 29.07.2013р. (суддя Бутирський А.А.), залишеною без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 27.08.2013р. (судді: Гнатюк Г.М., Кравчук Н.М., Мирутенко О.Л.), скаргу Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" на дії органу державного казначейства задоволено повністю, дії Управління державного казначейства у Кіцманському районі головного управління державного казначейства України у Чернівецькій області, які полягають у відмові від виконання рішення суду та у поверненні без виконання наказу Господарського суду Чернівецької області №12/203 від 05.02.2010р. про стягнення 50036,00грн. з Кіцманської районної державної адміністрації, визнано незаконними та зобов'язано Управління державного казначейства у Кіцманському районі головного управління державного казначейства України у Чернівецькій області прийняти до виконання наказ господарського суду Чернівецької області №12/203 від 05.02.2010р. про стягнення з Кіцманської районної державної адміністрації коштів в сумі 50036,00грн. на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз".
Не погоджуючись з названими ухвалою та постановою, Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області звернулось до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні вищезазначеної скарги позивача.
У відзиві на касаційну скаргу Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" просить оскаржену постанову залишити без змін як законну та обґрунтовану, а касаційну скаргу - без задоволення як безпідставну.
Розглянувши касаційну скаргу, перевіривши правильність застосування господарськими судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, Вищий господарський суд України дійшов висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Господарськими судами встановлено:
Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 25.01.2010 року задоволено позов Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" до Кіцманської районної державної адміністрації та стягнуто з відповідача на користь позивача 49306,00грн. боргу, 494,00грн. державного мита та 236,00грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
На виконання згаданого рішення судом видано відповідний наказ №12/103 від 05.02.2010 року.
Позивач як стягувач пред'явив наказ до виконання, однак Головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області 28.02.2013 року було винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувачеві з тих підстав, що у відповідності до ч.2 статті 3 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Зважаючи на вказану обставину, 12.04.2013 року Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз", звернулося до Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області із заявою про виконання наказу господарського суду щодо стягнення коштів з бюджетної установи. У вищезазначеній заяві скаржник просив Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернігівської області прийняти до виконання наказ господарського суду Чернівецької області №12/203 від 05.02.2010 року про стягнення з Кіцманської районної державної адміністрації коштів в сумі 50036,00грн. на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз".
Натомість Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області 24.04.2013 року повернуло виконавчий лист без виконання з посиланням на те, що поданий Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" на виконання наказ Господарського суду Чернівецької області №12/203 від 05.02.2010р., виданий на користь Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз", тобто не співпадають назви заявника, зазначеного у виконавчому документі і рекомендувало звернутися до господарського суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження з Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" на правонаступника - Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз".
23.05.2013 року Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" звернулося до Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області із заявою про зміну назви сторони виконавчого провадження та про виконання наказу господарського суду Чернівецької області від 05.02.2010 року №12/203 щодо стягнення коштів з бюджетної установи. У вищезазначеній заяві позивач - стягувач, зокрема, зазначав із посиланням на відповідні документи, копії яких було надано Управлінню Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області, що у відповідності до вимог законодавства Відкрите акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" не вибуло, а лише змінило своє найменування з відкритого на Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" про що було зазначено у новій редакції Статуту товариства. Заявник наголосив, що у відповідності до абз. 2 п. 5 ст. 8 Закону України "Про виконавче провадження" у разі, якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування державний виконавець за наявності підтверджуючих документів своєю постановою, яка затверджується начальником відділу, змінює назву сторони виконавчого провадження.
Однак, 31.05.2013 року Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області повернуло повторно наказ №12/203 від 05.02.2010 року без виконання, аргументуючи це тим, що у виконавчому документі не співпадають назви стягувача, у зв'язку з чим, рекомендувало звернутися до Господарського суду Чернівецької області із заявою про заміну сторони Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" його правонаступником - Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз".
Позивач (стягувач), вважаючи такі дії Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області незаконними, звернувся до Господарського суду Чернівецької області із відповідною скаргою.
Відповідно до ст. 115 Господарського процесуального кодексу України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
За приписами ч. 2 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Відповідно до частини другої ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" і пункту 9 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України постановою Кабінет Міністрів України від 03.08.2011р. № 845 "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників" затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі Порядок).
Відповідно до підпункту 1 пункту 9 Порядку орган Казначейства повертає:
1) виконавчий документ стягувачеві у разі, коли:
виконавчий документ:
- не підлягає виконанню органом Казначейства;
- подано особою, що не має відповідних повноважень;
- пред'явлено до виконання з пропущенням установленого строку;
- видано або оформлено з порушенням установлених вимог;
рішення про стягнення коштів не набрало законної сили, крім випадків, коли судове рішення про стягнення коштів допущено до негайного виконання в установленому законом порядку;
суми коштів, зазначених у судовому рішенні про стягнення коштів, повернуті стягувачеві за поданням органу, що контролює справляння надходжень бюджету, або за рахунок таких коштів виконано грошові зобов'язання чи погашено податковий борг стягувача перед державним або місцевим бюджетом;
відсутній залишок невідшкодованого податку на додану вартість, узгоджений із стягувачем;
стягувач відмовився від виконання виконавчого документа або відкликав його без виконання;
наявні інші передбачені законом випадки.
Як вже було зазначено, Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області повернуло стягувачу - Публічному акціонерному товариству по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" виконавчий документ з тієї підстави, що не співпадає назва стягувача, а саме: назва Відкрите акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" не співпадає з назвою Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз".
Згідно п. 5 Порядку під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право: 1) повідомляти органу, який видав виконавчий документ, про наявність обставин, що ускладнюють чи унеможливлюють його виконання, у спосіб і порядку, які визначені таким документом, крім випадків виконання рішень про стягнення коштів за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів; 2) звертатися у передбачених законом випадках до органу, який видав виконавчий документ, щодо роз'яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання; 3) безоплатно отримувати необхідні для виконання виконавчих документів судові рішення, пояснення, довідки, іншу інформацію; 4) вимагати від боржників вжиття ними заходів до виконання виконавчих документів та за результатами їх виконання; 5) застосовувати заходи впливу до боржників у разі виявлення фактів порушення бюджетного законодавства у процесі або за результатами виконання виконавчих документів, повідомляти про такі порушення органам Держфінінспекції; 6) відкладати, зупиняти безспірне списання коштів і їх перерахування стягувачам у випадках, передбачених законом та цим Порядком; 7) вживати інших заходів до виконання виконавчих документів.
Як впливає з встановлених господарськими судами обставин, Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області не скористалося правами, що передбачені п. 5 вищезгаданого Порядку та не вжило заходів до виконання виконавчого документу, а повернуло виконавчий документ без виконання в порушення п. 9 Порядку.
Досліджуючи обставини справи щодо зміни назви позивача, господарські суди попередніх інстанцій встановили, що на виконання вимог Закону України "Про акціонерні товариства" позивач привів у відповідність до цього Закону Статут товариства, в якому зазначено, що Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз" є новим найменуванням Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Чернівцігаз".
З урахуванням норм наведеного законодавства та встановлених обставин, господарські суди попередніх інстанцій правомірно задовольнили вищезазначену скаргу позивача на дії органу Казначейства.
Згідно ч. 1 ст. 111-10 ГПК України підставами для скасування або зміни рішення місцевого чи апеляційного господарського суду або постанови апеляційного господарського суду є порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права. Оскільки місцевим господарським судом та апеляційним господарським судом норми матеріального та процесуального права порушено не було, то підстави для скасування даних судових рішень відсутні.
Керуючись ст.ст. 111-5, 111-7, п. 1 ст. 111-9, ст. 111-11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України
ПОСТАНОВИВ :
Касаційну скаргу Управління Державної казначейської служби у Кіцманському районі Чернівецької області залишити без задоволення, постанову Львівського апеляційного господарського суду від 27.08.2013р. у справі № 12/203 - без змін.
Головуючий - суддя Селіваненко В.П.
судді Жаботина Г.В.
Ковтонюк Л.В.
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2013 |
Оприлюднено | 07.11.2013 |
Номер документу | 34590220 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Бутирський Андрій Анатолійович
Господарське
Вищий господарський суд України
Жаботина Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні