ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2013 р. Справа № 176/11/9104
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :
головуючого судді: Ліщинського А.М.,
суддів: Довгої О.І., Запотічного І.І.
при секретарі судового засідання: Губач Х.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2010 року у справі за позовом прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську до приватного підприємства «Кварц Макро», відділу державної реєстрації (реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним рішення, скасування записів про державну реєстрацію та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И Л А:
13.09.2010 року прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідачів про визнання протиправним рішення, скасування записів про державну реєстрацію та зобов'язання вчинити певні дії.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що ПП «Кварц Макро» при зміні юридичної адреси подало державному реєстратору Сквирської РДА Київської області недостовірні дані, а саме відносно зміни своєї юридичної адреси, оскільки за новою адресою ніколи не знаходилося, внаслідок чого було внесено до Єдиного державного реєстру на правомірні записи №5-6 в реєстраційній справі ПП «Кварц Макро», а тому в порушення ст.16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», що містяться в державному реєстрі є недостовірними. Згідно цього просять винести рішення про відміну державної реєстрації змін до установчих документів ПП «Кварц Макро» від 26.05.2010 року №13461050005000235 та відомостей внесених до Єдиного державного реєстру від 26.05.2010 року №№13461050005000235 зроблені державним реєстратором Сквирської РДА Київської області та відкликати справу від державного реєстратора Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2010 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним рішення ПП «Кварц Макро» (ідентифікаційний код 30906778) від 20.05.2010 року про зміну місцезнаходження товариства. В задоволені решти позовних вимог відмовлено.
Позивач постанову оскаржив, не погодившись із зазначеним судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та є незаконною, просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги повністю.
В апеляційній скарзі покликається на те, що волевиявлення власника ПП «Кварц Макро» при зміні юридичної адреси було спрямоване на внесення до Єдиного державного реєстру неправдивих відомостей, та без наміру створити будь-які правові наслідки.
У ході апеляційного розгляду представник позивача Ольшанська Н.М. надала пояснення та просить задовольнити апеляційну скаргу.
Інші особи які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно з ч.4 ст. 196 КАС України.
Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її відхилити з наступних підстав.
Задовольняючи частково позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що Внесення ж до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження приватного підприємства «Кварц Макро» позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю, що, в свою чергу, може призвести до ухилення підприємства від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів та завдати шкоди інтересам держави. Вказане порушує публічний порядок обліку платників податків та позбавляє права органів державної податкової служби здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), виявленням та веденням обліку надходжень податків та інших платежів тощо.
Розглядаючи спір, судова колегія вважає, що місцевий суд повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, що приватне підприємство «Кварц Макро» зареєстроване 14.11.2005 року Сквирською районною державною адміністрацією Київської області за адресою: Київська область, Сквирівський район, м. Сквира, вул. Ювілейна, 19, кв. 11 (а.с. 8-10).
Рішенням власника приватного підприємства «Кварц Макро» за №№ 16, 17 від 20.05.2010 року вирішено зміни місцезнаходження підприємства, та визначено нове його місцезнаходження за адресою: Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вул. Чорновола, 11 (а.с. 108, 109).
Вказаним рішенням, поряд із зазначеним вище питанням, також прийнято рішення про зміну власника підприємства, визначено розмір статутного капіталу товариства, затверджено нову редакцію статуту товариства та увільнено і призначено нового директора даного товариства.
26.05.2010 року уповноваженою особою приватного підприємства «Кварц Макро» з Щербаковим А.П. державному реєстратору Сквирської районної державної адміністрації Київської області подано документи для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни складу засновників юридичної особи та зміни додаткової інформації про юридичну особу (а.с. 97-101,103-106).
Державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області на підставі поданих документів 26.05.2010 року здійснено запис державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за №13461050005000235 і запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - приватного підприємства «Кварц Макро», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за №13461070006000235 та зазначено місцезнаходження юридичної особи - м. Івано- Франківськ, вул. Чорновола, 11 (а.с. 9, 10).
У зв'язку з зміною місцезнаходження відповідача реєстраційну справу по територіальності передано державному реєстратору виконавчого комітету Івано- Франківської міської ради.
21.07.2010 року працівниками ГВПМ Державної податкової інспекції в м. Івано- Франківську в порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків здійснено виїзд за юридичною адресою підприємства - м. Івано- Франківськ, вул. Чорновола, 11, та встановлено відсутність приватного підприємства «Кварц Макро» за адресою реєстрації, оскільки за вказаною адресою знаходиться незавершене будівництво житлового будинку, який не введено в експлуатацію, про що складено довідку №26-33/136 від 21.07.2010 року (а.с. 11).
Повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 22.07.2010 року за №19247/10/29-036/2240 направлено державному реєстратору (реєстраційній палаті) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, котрий 28.07.2010 року вчинив запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за №11191430007008161 про відсутність підприємства за даною юридичною адресою.
Правильність вирішення справи відповідно до вимог ст.13 КАС України забезпечується системою: апеляційною та касаційною. Можливість апеляційного та касаційного оскарження судових рішень є принципом адміністративного судочинства, що спрямований на забезпечення прав осудності (законності та обґрунтованості) судових рішень.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємці регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі - Закон).
Відповідно до вимог статті 3 Закону, його дія поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Частиною 2 статті 4 Закону визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця (стаття 5 Закону).
Відповідно до статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Статтями 16 та 17 Закону визначено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно із статті 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Колегія суддів погоджується з думкою суду першої інстанції, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавались державному реєстратору Сквирської районної державної адміністрації Київської області, містили неправдиві відомості стосовно зміни місцезнаходження підприємства, оскільки воно за новою адресою (м. Івано-Франківськ, вул. Чорновола, 11) не знаходиться і не знаходилось, а тому вказане свідчить про те, що відповідач - приватне підприємство «Кварц Макро» юридичної адреси не змінювало, а тому позовні вимоги про визнання протиправним рішення власника приватного підприємства «Кварц Макро» щодо зміни місцезнаходження товариства підлягають задоволенню.
Стосовно позовних вимог про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи приватного підприємства «Кварц Макро» за №13461050005000235 від 26.05.2010 року та про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про товариство, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за №13461070006000235 від 26.05.2010 року, колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції.
Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи регламентована статтею 29 Закону, відповідно до якої для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів та документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції та документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт. Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
При цьому, згідно із абзацом 2 статті 1 даного Закону реєстраційна картка - це документ встановленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до частини 2 статті 8 Закону реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.
Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів має бути засвідчений відповідною посадовою особою та скріплений печаткою цієї юридичної особи або нотаріально засвідчений.
В судовому засіданні з'ясовано, що всі реєстраційні картки про внесення відповідних змін заповнені 26.05.2010 року директором приватного підприємства «Кварц Макро» Близнюком Р.В. та подані державному реєстратору Сквирської районної державної адміністрації Київської області Щербаковим А.П. - особою, яка уповноважена представляти інтереси товариства відповідно до довіреності від 21.05.2010 року (а.с. 123).
З огляду на вказане, судом не встановлено порушень вимог статті 8 та 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин справи, колегія суддів приходить до переконання, що суд першої інстанції прийшов до правильного висновку оскільки вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм у оскаржуваному судовому рішенні належну правову оцінку.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги не являються суттєвими і не складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи.
Керуючись статтями 160 ч.3, 195, 196, 198 п.1, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2010 року у справі №2а-3206/10/0970- без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя А.М.Ліщинський
Судді О.І. Довга
І.І.Запотічний
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2013 |
Оприлюднено | 07.11.2013 |
Номер документу | 34591356 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ліщинський А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні