ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 жовтня 2013 р. (14:49) Справа №801/9139/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Москаленка С.А., за участі секретаря судового засідання Токарєвої Є.В., представника позивача - Попової А.М., довіреність № 11/01 від 11.01.2013 року, паспорт серія НОМЕР_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Приватного акціонерного товариства "УКпостач"
до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим
про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство "УКпостач" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим про скасування податкових повідомлень-рішень №0003461501 від 09.09.2013р. про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток, у тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями, у розмірі 132205,20грн, № 0003451501 від 09.09.2013 р. про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток у тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 849132,00грн.
Позив мотивовано протиправністю висновків відповідача про несвоєчасність погашення самостійно визначених позивачем податкових зобов'язань з авансових внесків з податку на прибуток у січні-липні 2013 року.
Представник позивача у судовому засіданні надав пояснення за суттю спору, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, надав письмове заперечення на адміністративний позов, відповідно до якого у задоволенні адміністративного позову слід відмовити, оскільки подання позивачем заяв про зарахування наявної переплати з податку на прибуток в рахунок сплати щомісячних авансових внесків з даного податку не може вважатися своєчасним погашенням узгоджених податкових зобов'язань.
Враховуючи вищезазначені обставини, дослідивши надані докази у справі та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та їх належить задовольнити з огляду на таке.
Приватне акціонерне товариство "УКпостач" є юридичною особою (ідентифікаційний код 30169718), зареєстрованою 25.10.2001 року виконавчим комітетом Красноперекопської міської ради АР Крим, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.42-43).
Посадовою особою відповідача було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПрАТ "УКпостач" з питань своєчасності сплати авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств за період січень-липень 2013 року, про що складено акт від 29.08.2013 року №206/15.1/30169718 (надалі - акт перевірки).
Перевіркою встановлено порушення пп.16.1.4 п.16.1 ст.16, абз.2 п.2 підрозділу 4 розділу 20, абз.4 п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), ПрАТ "УКпостач" не своєчасно погашені самостійно визначені податкові зобов'язання зі сплати авансових внесків з податку на прибуток у січні 2013 року. Затримка в періоді, що перевірявся становить: в січні 2013 року - 152 дні, у лютому 2013 року - 127 днів, в березні 2013 року - 88 днів, в квітні 2013 року - 56 днів, в травні 2013 року - 31 день, в червні 2013 року - 28 днів, в липні 2013 року - 1 день.
На підставі акту перевірки посадовою особою відповідача винесені наступні податкові повідомлення-рішення: №0003461501 від 09.09.2013 року про сплату штрафу за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання за граничними термінами сплати на 30.05.2013 року, 30.07.2013 року у розмірі 1322052 грн., №0003451501 від 19.09.2013 року про сплату штрафу за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання за граничними термінами сплати на 18.01.2013 року, 20.02.2013 року, 29.03.2013 року, 30.04.2013 року, 27.06.2013 року у розмірі 849132,00 грн.
Не погодившись із рішенням відповідача позивач звернувся до суду із цим позовом.
Вирішуючи питання про правомірність висновків акту перевірки, суд виходив з такого.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Отже "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Критерії правомірності рішення суб'єкта владних повноважень визначені ст.2 КАС України, частиною 3 якої встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єктів владних повноважень суд перевіряє, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.
Відповідно до пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює 49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно до пункту 2 підрозділу 4 Розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (з урахуванням Закону України від 05.07.2012 "Про вне сення змін до Податкового кодексу України, а саме: з 1 січня 2013 змінено під хід до декларування і сплати платниками податку на прибуток своїх податкових зобов'язань, тобто платники податку на прибуток підприємств, які починаючи з 2013 року подають річну податкову декларацію відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, сплачують у січні - лютому 2013 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 1/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за дев'ять місяців 2012 року, протягом 20 календа рних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до податкової декларації на прибуток за 9 місяців 2012 року, загальна сума податкових зобов'язань з наростаючим підсумком з податку на прибуток складає 10 181 618,00 грн. (рядок 14 декларації). Отже, 1/9 розміру авансового внеску з податку на прибуток у січні - лютому 2013 року складає 1 131 291, 00 грн.
Відповідно до податкової декларація на прибуток за 2012 рік загальна сума податкових зобов'язань з наростаючим підсумком з податку на прибуток, складає 7 932 313,00 грн. (рядок 14, 33 декларації). Отже, 1/12 розміру авансового внеску з податку на прибуток позивача з березня 2013 року складає 661 026, 00 грн. (колонка 34).
Відповідно до п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів
Згідно з п. п.17.1.3, 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України платник податків має право обирати самостійно метод ведення обліку доходів і витрат і має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України умовами повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань є:
- помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
- у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
- обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
- платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.
- контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Із системного аналізу вищевказаних положень слідує, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків може бути, серед іншого, суми надмірно сплачених платежів до відповідних бюджетів. При цьому, залік надмірно сплачених грошових зобов'язань пла тника податку на прибуток на сплату щомісячних авансових внесків може бути віднесений на підставі поданої платником відповідної заяви про таке зарахування.
Аналогічна думка викладена у листі Державної податкової служби України від 01.04.2013 за №4420/6/15-14-15-13.
Судом встановлено, що згідно акту звірки розрахунків позивача із бюджетом з податку на прибуток підприємств №97 від 14.02.2013р. станом на 01.01.2013року позивач мав переплату з цього податку у розмірі 18 305 706,39грн.
Позивач щомісяця з грудня 2012 року до липня 2013 року до спливу граничних строків сплати грошових зобов'язань звертався до відповідача із заявами про зарахування переплати з податку на прибуток, що утворилася за наслідками діяльності у 2012 році, в рахунок авансових внесків з податку на прибуток за січень-липень 2013 року, у задоволенні заяв відповідачем було відмовлено без передбачених законом правових підстав.
До звернення із даною позовною заявою позивач вже двічі звертався до суду із позовними заявами щодо безпідставної відмови позивача у зарахування надмірно сплачених грошових зобов'язань платника з податку на прибуток у сплату щомісячних авансових внесків у січні-квітні 2013 року.
За результатами розгляду в Окружному адміністративному суді АР Крим адміністративних справ №801/1694/13-а, №801/4302/13-а, рішення по яких були залишені без змін судом апеляційної інстанції, встановлено протиправність відмов у задоволенні поданих з грудня до березня 2013 року заяв про зарахування переплати з податку на прибуток, що утворилася за наслідками діяльності у 2012 році, в рахунок авансових внесків з податку на прибуток у 2013 році, зобов'язано зарахувати переплату з податку на погашення авансового внеску з податку на прибуток за січень-квітень 2013 року в сумі 3584634,00 грн. Крім того, під час розгляду справи №801/4302/13-а встановлено, що станом на 01.07.2013 року, згідно до акту звірки №592-20 від 01.07.2013 року у позивача наявна переплата з податку на прибуток яка складає 16 309 351,39 грн.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Отже, за наявності підтвердженої переплати відповідач на підставі положень статей 17, 43, 87 Податкового кодексу України зобов'язаний був зараховувати переплату з податку на прибуток на погашення авансового внеску з цього податку, а тому відмова у зарахуванні переплати є протиправною.
Позивача притягнуто до відповідальності на підставі п.126.1 ст.126 ПК України, яка передбачає накладення штрафу у випадку не сплати узгодженої суми грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання.
Оскільки заяви про зарахування переплати з податку на прибуток було надано в межах граничного строку сплати грошового зобов'язання, обраний спосіб погашення узгодженого податкового боргу відповідає вимогам Податкового кодексу України, тому відсутні підстави для притягнення відповідача до відповідальності на підставі п.126.1 ст.126 ПК України, а відтак оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними і підлягають скасуванню.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та їх належить задовольнити повністю.
Оскільки позовні вимоги належить задовольнити повністю, відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 2294,00 грн., які сплачені до бюджету згідно до платіжного доручення №561 від 16.09.2013 року, підлягають стягненню на користь позивача з Державного бюджету України.
Під час судового засідання, яке відбулось 22.10.2013 року оголошені вступна і резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову у повному обсязі складено 25.10.2013 року.
Керуючись ст. ст. 94, 122, 160-163,167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим №0003461501 від 09.09.2013 року про збільшення суми грошового зобов'язання у вигляді штрафу у розмірі 1 322 052 грн.
3. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим №0003451501 від 19.09.2013 року про збільшення суми грошового зобов'язання у вигляді штрафу у розмірі 849132,00 грн.
4. Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства "УКпостач" (АРК, м.Красноерекопськ, вул. Сєвєрная, 1а, ідентифікаційний код 30169718) витрати зі сплати судового збору у розмірі 2294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) грн. з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим (96000, АРК, м. Красноперекопськ, вул. Північна, буд.2, ідентифікаційний код 38553922).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Москаленко С.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2013 |
Оприлюднено | 11.11.2013 |
Номер документу | 34626432 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні