ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 жовтня 2013 року № 813/6209/13-а
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої - судді Потабенко В.А.,
за участю секретаря судового засідання Гойни Є.А.,
за участю:
представника позивача - Білої О.В., згідно довіреності,
представника відповідача - Гейвича М.М., згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Опрема-Львів ПС" до Городоцької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
ТзОВ "Опрема-Львів ПС" звернулося до суду з позовом до Городоцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними та скасування:
- податкового повідомлення-рішення від 26.07.2013 року № 0000702200 про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток р розмірі 149503,00 грн. (в т.ч. 133891,00 грн. - за основним платежем та 15612,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями);
- податкового повідомлення-рішення від 26.07.2013 року № 000071220 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 146698,00 грн. (в. т.ч. 121601,00 грн. - за основним платежем та 25097,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями, прийнятих на підставі акта № 391/22-00/30665377 від 08.07.2013 року про результати планової виїзної перевірки з питань дотримання податкового законодавства за період з 01.04.2011 року по 31.12.2012 року.
В обґрунтування своїх вимог покликається на те, що висновки акта Городоцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області, на підставі якого прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення, не відповідають фактичним обставинам фінансово-господарської діяльності позивача. Зазначає, що витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, та податковий кредит сформовано правомірно. Звертає увагу, що відповідачем при складанні акта перевірки не зазначено первинних документів, на підставі яких вчинено записи в податковому та бухгалтерському обліку, зміст порушення викладено без посилання на конкретні первинні бухгалтерські документи. А тому, не зрозуміло, на підставі яких документів перевіряючими зроблено висновок про неправомірне зарахування до валових витрат витрат на придбання паливно-мастильних матеріалів. Наголошує, що факт придбання паливно-мастильних матеріалів, як і факт поставки товару за умовами договорів купівлі-продажу ТМЦ, є підтверджений належним чином оформленими документами та обґрунтований потребами господарської діяльності. Крім того, позивач зазначає, що первинні бухгалтерські документи, що супроводжували господарські операції, укладені позивачем та складені у відповідності до вимог законодавства, оформлені належним чином, а операції, по яких сформовано податкові зобов'язання з податку на додану вартість та податку на прибуток, пов'язані з власною господарською діяльністю позивача. Відповідно, ТзОВ "Опрема-Львів ПС" жодним чином не порушувало норм податкового законодавства, документально доведеними є факти поставки позивачем ТМЦ кінцевому споживачу та придбання ним для таких цілей паливно-мастильних матеріалів, в зв'язку з чим спірні податкові повідомлення-рішення прийнято неправомірно та такі підлягають скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, просить позов задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, наведених у запереченні, поданому до суду 28.08.2013 року, суть якого зводиться до наступного. Підприємством за період з 01.04.2011 року по 31.12.2011 року проведено списання паливно-мастильних матеріалів в зв'язку з доставкою товарів покупцям в сумі 929955,00 грн. Натомість, відсутні документи, що підтверджують рух товару, в подорожніх листах вантажних автомобілів не вказано кому і в якій кількості доставлявся товар, відсутні товарно-транспортні накладні, відсутні підписи про одержання товару контрагентами "ТзОВ "Опрема-Львів ПС". Крім того, у відповідності до чинного законодавства, товарно-транспортна накладна є єдиним документом для списання ТМЦ у вантажовідправника, оприбуткування їх у вантажоодержувача, а також для складського, оперативного та бухгалтерського обліку. З урахуванням наведеного, оскільки позивачем не доведено факт поставки ним та продажу контрагентам ТМЦ, ним було завищено витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток. Крім того, оскільки перевіркою не підтверджено факту списання палива по доставці товару до кінцевого споживача, а будь-які первинні документи мають силу лише у разі фактичного здійснення господарської операції, то позивачем зайво включено до ПДВ в періоді, що перевірявся, 121601,00 грн. В зв'язку з наведеним у задоволенні позову просив відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до висновку, що позов підставний і підлягає до задоволення, враховуючи наступне.
ТзОВ "Опрема-Львів ПС" зареєстроване 20.12.1999 року Яворівською районною державною адміністрацією, свідоцтво № 002-П/01, код ЄДРПОУ 30665377, місце реєстрації 81053, Львівська обл., Яворівський р-н, м. Новояворівськ, вул. Івана Франка, 9, перебуває на обліку в ДПІ в Яворівському районі Львівської області, є платником ПДВ з 24.12.1999 року по даний час.
За результатами планової виїзної перевірки ТзОВ "Опрема-Львів ПС" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2011 року по 31.12.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2011 року по 31.12.2012 року, оформлено акт № 391/22-00/30665377 від 08.07.2013 року.
Перевірку проведено з відома директора ТзОВ "Опрема-Львів ПС" Приставки С.Є. та в присутності головного бухгалтера Сиротяк М.В. Переліку документів, на підставі яких проведено перевірку, в акті не зазначено.
Проведеною перевіркою встановлено порушення позивачем п. 44.1, п.44.3 ст. 44. п. 138.2, п.п. 138.10.3 ст.138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 133891,00 грн., в тому числі за ІІ квартал 2011 року - 24399,00 грн., за ІІІ квартал 2011 року - 30236,00 грн., за IV квартал 2011 року - 16808,00 грн., за І квартал 2012 року - 11001,00 грн., за ІІ квартал 2012 року - 10145,00 грн., за ІІІ квартал 2012 року - 21623,00 грн., за IV квартал 2012 року - 19409,00 грн.; п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 121601,00 грн., в тому числі за квітень 2011 року - 4924,00 грн. за травень 2011 року - 6340,00 грн., за червень 2011 року - 09954,00 грн., за липень 2011 року - 8198,00 грн., за серпень 2011 року - 9724,00 грн., за вересень 2011 року - 8370,00 грн., за жовтень 2011 року - 4834,00 грн., за листопад 2011 року - 5799,00 грн., за грудень 2011 року 3983,00 грн., за січень 2012 року - 3666,00 грн., за лютий 2012 року - 3530,00 грн., за березень 2012 року - 3281,00 грн., за квітень 2012 року - 2450,00 грн., за травень 2012 року - 3854,00 грн., за червень 2012 року - 3615,00 грн., за липень 2012 року - 6834,00 грн., за серпень 2012 року - 7902,00 грн., за вересень 2012 року - 5858,00 грн., за жовтень 2012 року - 7352,00 грн., за листопад 2012 року - 5614,00 грн., за грудень 2012 року - 5519,00 грн.
Також перевіркою встановлено порушення п. 127.1. ст.127., п.п. а п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України, внаслідок чого підприємством (як податковим агентом) не перераховано вчасно до бюджету податку з доходів фізичних осіб, а також п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України.
На підставі акта перевірки позивачу 26.07.2013 року винесено податкові повідомлення-рішення:
- № 0000702200 про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток р розмірі 149503,00 грн. (в т.ч. 133891,00 грн. - за основним платежем та 15612,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями);
- № 000071220 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 146698,00 грн. (в. т.ч. 121601,00 грн. - за основним платежем та 25097,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Приймаючи рішення, суд виходив з наступного.
Згідно з п. 44.3. ст. 44 Податкового кодексу України, платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.
У разі ліквідації платника податків документи, визначені у пункті 44.1 цієї статті, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів, що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.
У відповідності з п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
До складу інших витрат включаються, згідно з п. 138.10.3 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати на збут, які включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме, серед іншого, витрати на транспортування, перевалку і страхування товарів, транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки; витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування; витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів підприємства; інші витрати, пов'язані зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.
Не включаються до складу витрат, у відповідності до п. 139.1.9 ст. 139 Податкового кодексу України, витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Податковий кредит, у відповідності до п.14.1.181 ст.14 Податкового кодексу України, визначається як сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Кодексом.
Згідно з абз. "а" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Згідно з п.198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно з п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України, вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 201.4 ст.201 Податкового кодексу України, податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.
Податкова накладна, згідно із п.201.7 ст.201 Податкового кодексу України, виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відомості, які повинні міститися у податковій накладній, визначено пункту 201.1 статті 201 ПК України.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно із п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Як вбачається з матеріалів справи, ТзОВ "Опрема-Львів ПС" основним видом діяльності має неспеціалізовану оптову торгівлю продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами.
За період з 2011 року по 2012 року ТзОВ "Опрема-Львів ПС" укладало договори купівлі-продажу з покупцями на поставку ТМЦ згідно наданого представником позивача реєстру.
Із наявних в матеріалах справи копій договорів купівлі-продажу згідно переліку, вбачається, що позивач (постачальник) продає а інша особа - покупець - купує товар - безалкогольні та алкогольні напої, соки та ін. в асортименті, в кількостях та за ціною, що значиться в накладній (рахунку-фактурі), що також виконує роль специфікації, які підписуються та є невід'ємною частиною договору. Передача товару у власність покупця здійснюється ТзОВ "Опрема-Львів ПС" протягом трьох календарних днів з моменту прийняття замовлення. Згідно розділу 2 кожного договору товар доставляється (перевозиться) транспортом та за рахунок ТзОВ "Опрема-Львів ПС". Тобто, за змістом договорів на позивача, окрім поставки товару, покладено ще і обов'язок по його доставці.
З аналізу наданих як під час перевірки, так і в судовому засіданні документів, випливає, що позивач поставляв своїм контрагентам ТМЦ, використовуючи при цьому власні транспортні засоби - вантажні автомобілі ЗІЛ 431610, ГАЗ 3309, ГАЗ 2705, КАМАЗ 53212, ЗІЛ 130, ЗІЛ 431410. Доказом належності даних автомобілів саме позивачу є наявні в матеріалах справи копії відповідних свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу. Крім того, в матеріалах справи наявні докази наявності в позивача автомобіля ГАЗ-3309-534 ЕВРО-2 з ізотермічним фургоном з полімерним покриттям, що придбаний ТзОВ "Опрема-Львів ПС" за умовами договору оперативного лізингу (оренди) № 080331/ОЛ-01241 від 31.03.2008 року.
Слід зазначити також, що в матеріалах справи наявні подорожні листи вантажних автомобілів, що містять покликання на перелік замовників товару на поставку ТМЦ, вид та номер транспортного засобу, який здійснював перевезення, підпис контрагента, який одержав товар, прізвище водія, прізвище супроводжуючої особи, вид та кількість пального при виїзді та при в'їзді тощо.
Реальність та товарність операцій щодо поставки напоїв ТзОВ "Опрема-Львів ПС" своїм контрагентам Городоцька ОДПІ ГУ Міндоходів у Львівській області не заперечує.
Так само як і факт придбання паливно-мастильних матеріалів, що підтверджений наявними в матеріалах справи накладними та податковими накладними, отриманими від ПП "Окко-Нафтопродукт", ПП "ОККО-Бізнес", ТзОВ "Завод технічних масел "Аріан", ПП "Екміс-Авто", які не мають недоліків.
Наявним в матеріалах справи реєстром банківських виписок по оплаті за паливо за період з 01.04.2011 року по 31.12.2012 року та копіями виписок по рахунку позивача підтверджено проплату останнім з 05.04.2011 року по 28.12.2012 року в адресу ПП "Окко-Нафтопродукт", ПП "ОККО-Бізнес", ТзОВ "Завод технічних масел "Аріан", ПП "Екміс-Авто" коштів за паливно-мастильні матеріали. Крім того, позивачем представлено суду перелік реєстрів чеків на придбання за готівку паливно-мастильних матеріалів за період з 01.04.2011 року по 31.12.2012 року на загальну суму 351344,44 грн. (без ПДВ 293611,29 грн.).
Так, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9007529156 за період з 01.04.2011 року по 30.04.2011 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, засобу для миття двигунів на загальну суму 30654,10 грн. (в т.ч. ПДВ 5109,01 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9008084879 за період з 01.05.2011 року по 30.05.2011 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, герметика та автошампуню на загальну суму 21772,50 грн. (в т.ч. ПДВ 3628,76 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9008652195 за період з 01.06.2011 року по 30.06.2011 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, гальмівної рідини на загальну суму 50636,92 грн. (в т.ч. ПДВ 8439,49 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9009293834 за період з 01.07.2011 року по 30.07.2011 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини на загальну суму 60572,86 грн. (в т.ч. ПДВ 10095,48 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9009861409 за період з 01.08.2011 року по 30.08.2011 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, засобу для миття двигунів на загальну суму 69548,75 грн. (в т.ч. ПДВ 11591,45 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9010457732 за період з 01.09.2011 року по 30.09.2011 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, очисника для двигунів на загальну суму 31212,37 грн. (в т.ч. ПДВ 5202,07 грн.).
Крім того, з накладної відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9011065464 за період з 01.10.2011 року по 30.10.2011 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, дистильованої води, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, очисника для двигунів на загальну суму 40509,71 грн. (в т.ч. ПДВ 6751,63 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9011676807 за період з 01.11.2011 року по 30.11.2011 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, дистильованої води, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, охолоджувальної рідини на загальну суму 42305,93 грн. (в т.ч. ПДВ 7051,01 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9012235753 за період з 01.12.2011 року по 30.12.2011 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, омивача для скла на загальну суму 21620,18 грн. (в т.ч. ПДВ 3603,36 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9012693982 за період з 01.01.2012 року по 30.01.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, очисника двигуна, води дистильованої, гальмівної рідини, на загальну суму 29545,04 грн. (в т.ч. ПДВ 4924,18 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9013253742 за період з 01.02.2012 року по 30.02.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, води дистильованої, рідини охолоджувальної на загальну суму 30259,29 грн. (в т.ч. ПДВ 5043,23 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9013910334 за період з 01.03.2012 року по 30.03.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, очисника для двигунів, засобу змащення на загальну суму 41566,02 грн. (в т.ч. ПДВ 6927,68 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9014508125 за період з 01.04.2012 року по 30.04.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи на загальну суму 30251,05 грн. (в т.ч. ПДВ 5041,84 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9015114594 за період з 01.05.2012 року по 30.05.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, очисника для двигунів, води дистильованої на загальну суму 34518,58 грн. (в т.ч. ПДВ 5753,11 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9015684079 за період з 01.06.2012 року по 30.06.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини на загальну суму 52301,74 грн. (в т.ч. ПДВ 8716,95 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9016341675 за період з 01.07.2012 року по 30.07.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини на загальну суму 60816,78 грн. (в т.ч. ПДВ 10136,13 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9016977586 за період з 01.08.2012 року по 30.08.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини на загальну суму 71377,94 грн. (в т.ч. ПДВ 11896,32 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9017587630 за період з 01.09.2012 року по 30.09.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, води дистильованої на загальну суму 51240,33 грн. (в т.ч. ПДВ 8540,06 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9018253425 за період з 01.10.2012 року по 30.10.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини на загальну суму 56145,95 грн. (в т.ч. ПДВ 9357,66 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9018909521 за період з 01.11.2012 року по 30.11.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, стартових проводів, води дистильоаної на загальну суму 46104,07 грн. (в т.ч. ПДВ 7684,03 грн.).
Крім того, з накладної на відпуск товарів № 01ОБСК-2132-9019575376 за період з 01.12.2012 року по 30.12.2012 року вбачається, що ПП "ОККО-БІЗНЕС" відпустило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину, дизпалива, зрідженого газу, оливи, гальмівної рідини, очисника двигуна, охолоджувальної рідини, омивача скла на загальну суму 44507,06 грн. (в т.ч. ПДВ 7417,85 грн.).
Крім того, з накладної накладної № РН-0003325 від 12.08.2011 року вбачається, що ПП "Рональ" поставило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" бензину на загальну суму 3000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 500,00 грн.).
Крім того, з видаткової накладної № 162 від 11.07.2012 року вбачається, що філія № 1 ТзОВ ЗТМ "Аріан" поставило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" оливи на загальну суму 612,00 грн. (в т.ч. ПДВ 102,00 грн.).
Крім того, з видаткової накладної № 1476 від 25.04.2012 року вбачається, що ПП "Ексім-Авто" поставило ТзОВ "Опрема-Львів ПС" стрем'янки задньої ресори, мастила, циліндра зчеплення, гальмівної рідини на загальну суму 593,40 грн. (в т.ч. ПДВ 98,90 грн.).
Водночас, податковий орган заперечує щодо списання придбаного пального, яке, на його думку, не пов'язано з власною господарською діяльністю позивача.
Відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу України від 14.10.97 р. № 363, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
У відповідності з п.2. Постанови Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 р. № 207 "Про затвердження Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні" для водія юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення для власних потреб, необхідно:
- накладна або інший документ, який підтверджує право власності на вантаж;
- посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії;
- реєстраційний документ на транспортний засіб або інший засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує право керування, користування чи розпорядження транспортним засобом;
- талон про проходження державного технічного огляду;
- поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
Для водія юридичної особи необхідним є також дорожній лист з відмітками про проведення передрейсових медичного огляду водія та огляду технічного стану транспортного засобу. Серед переліку документів, які необхідні для здійснення перевезення, якщо дане перевезення здійснюється для власних потреб товарно-транспортна накладна не передбачена.
Таким чином, суд погоджується з твердженням позивача про необов'язковість оформлення товарно-транспортних накладних, оскільки відповідно до ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ.
У відповідності із ст. 16 Закону України "Про дорожній рух", водій зобов'язаний: мати при собі та на вимогу працівників міліції, а водії військових транспортних засобів - на вимогу посадових осіб військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, пред'являти для перевірки посвідчення водія, реєстраційний документ на транспортний засіб, а у випадках, передбачених законодавством, - страховий поліс (сертифікат) про укладення договору обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, ліцензійну картку на автомобільний транспортний засіб у разі надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів.
Згідно Листа Державної податкової служби України від 13.04.2012р. № 6542/6/15-1415 - Законом України від 05.07.2011 р. № 3565-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень" у текстах законів України "Про автомобільний транспорт", "Про дорожній рух" та "Про міліцію" вилучено посилання на дорожні листи.
Тобто, підприємства, які експлуатують транспортні засоби, мають право не виписувати водіям дорожні листи. Однак, такі позивачем виписувались.
Згідно з п. 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Поняття господарської операції визначено в ст.1 вищевказаного Закону, це - дія або подія, яка викликає зміни у структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства, а первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 статті 9 цього ж Закону, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо-безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблених даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа; дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Норми аналогічного змісту містить "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704.
Згідно п. 2.1 даного Положення первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Підпунктом 2.4 даного Положення первинні визначено, що документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи від імені яких складений даний документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Таким чином, подані суду подорожні листи, є первинними документами в розумінні ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а, відтак, на їх підставі платник податку має право формувати витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, та податковий кредит.
Таким чином, наявність в матеріалах справи подорожніх листів, договорів купівлі-продажу ТМЦ, видаткових накладних на поставку таких, доказів оплати поставлених ТМЦ, підтверджує рух власних транспортних засобів в зв'язку з провадженням позивачем господарської діяльності в частині оптової торгівлі напоями.
Звідси, паливно-мастильні матеріали ТзОВ "Опрема-Львів ПС" списано вірно.
А твердження податкового органу про можливість списання ТМЦ у вантажовідправника, оприбуткування вантажоодержувача, складського, оперативного та бухгалтерського обліку лише на підставі товарно-транспортної накладної в даному випадку не стосується операцій зі списання паливно-мастильних матеріалів, необхідних для доставки товару, який є предметом договору, кінцевому покупцю. Зазначені витрати обумовлені договором і покладені на отримувача товару, і є витратами, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування податком на прибуток, лише залежно від того, якими первинними бухгалтерськими документами вони оформлені.
З урахуванням висновків суду про правомірність обчислення об'єкта оподаткування податком на прибуток в період з 01.04.2011 року по 31.12.2012 року, податковий кредит за рахунок включення до нього ПДВ, сплаченого в ціні паливно-мастильних матеріалів, теж сформовано вірно.
Суд також вважає за необхідне зазначити, що згідно п.3 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затв. наказом ДПА України №984 від 22.12.2010 року, акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Згідно з п.6 даного Порядку, факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.
Аналіз акта перевірки № 391/22-00/30665377 від 08.07.2013 року дає підстави вважати, що такий не відповідає вимогам вищезгаданого Порядку та складений без об'єктивного аналізу господарських операцій, вчинених товариством, і ґрунтується виключно на припущеннях, оскільки не містить жодного покликання на первинні бухгалтерські документи, що стали підставою для списання паливно-мастильних матеріалів (стр. 8 акта).
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, добросовісно.
Матеріали справи свідчать, що відповідні положення відповідачем при визначенні грошового зобов'язання з податку на прибуток та податку на додану вартість дотримані не були, що, в свою чергу, зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За наслідками розгляду справи суд погоджується з твердженнями позивача про відсутність порушення ним норм податкового законодавства, описаних в акті перевірки від 08.07.2013 року № 391/22-00/30665377 в частині не підтвердження вчинення господарських операцій, під час яких було списано паливно-мастильні матеріали.
Висновки відповідача про неможливість включення вартості придбаних ТзОВ "Опрема-Львів ПС" паливно-мастильних матеріалів в зв'язку з неоформленням товарно-транспортних накладних до витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, та податкового кредиту, не є обґрунтованими, не знайшли свого підтвердження зібраними у справі належними та допустимими доказами та ґрунтуються на припущеннях.
Водночас, доказування не може базуватись на припущеннях в силу ст.ст. 69-70 КАС України.
Враховуючи наведене, в суду відсутні правові підстави вважати правомірними спірні податкові повідомлення-рішення від 26.07.2013 року № 0000702200 та № 000071220, якими ТзОВ "Опрема-Львів ПС" збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток та податку на додану вартість.
Звідси, позовні вимоги підлягають задоволенню, а спірні податкові повідомлення-рішення - скасуванню.
Відповідно до ст. 94 КАС України, на користь позивача слід стягнути з Державного бюджету України 2294,00 грн. судового збору, сплаченого при подачі позову до суду.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Городоцької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області від 26.07.2013 року № 0000702200 та № 000071220.
Стягнути з Державного бюджету України в користь товариства з обмеженою відповідальністю "Опрема-Львів ПС" (ЄДРПОУ 30665377) місце реєстрації: 81053, Львівська обл., Яворівський р-н, м. Новояворівськ, вул. Івана Франка, 9, 2294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) гривні рівно сплаченого при подачі позову до суду судового збору.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст.ст. 186, 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 22.10.2013 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2013 |
Оприлюднено | 11.11.2013 |
Номер документу | 34636029 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні