Ухвала
від 31.10.2013 по справі 2а-6840/11
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2013 року Справа № 165814/12

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Макарика В.Я.

суддів Большакової О.О.,

Глушка І.В.

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Тячівському районі Закарпатської області на постанову Тячівського районного суду від 19 березня 2012 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в Тячівському районі Закарпатської області про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

10.10.2011р. ОСОБА_2 (далі по тексту - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України в Тячівському районі Закарпатської області(далі по тексту - управління) в якому просить поновити пропущений строк для звернення до суду, визнати неправомірною бездіяльність управління щодо не нарахування та невиплати щомісячної доплати до пенсії ,як дитині війни, зобов'язати відповідача виплатити недоплачену надбавку як дитині війни за період з 2009 року до моменту вирішення справи судом.

Постановою Тячівського районного суду від 19 березня 2012 року заявлений позов задоволено частково. Визнано неправомірними дії управління щодо не нарахування невиплати позивачу підвищення до пенсії як «дитині війни» в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком. Зобов'язано управління нарахувати і виплатити позивачу підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком як дитині війни за починаючи з 10 квітня 2011 року по 22 липня 2011 року відповідно до ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни»., виходячи з мінімальної пенсії за віком, з урахуванням ч.1 ст. 28 ЗУ »Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування « з урахуванням фактично сплачених сум.

Не погодившись із постановою суду, її оскаржив відповідач, який, покликаючись на порушення судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову по справі про відмову в позові.

Вимоги за апеляційною скаргою обґрунтовує тим, що встановлений ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» мінімальний розмір пенсії за віком застосовується виключно для визначення розміру пенсій, призначених відповідно до зазначеного Закону, і не може використовуватися для обчислення надбавок або підвищень інших пенсій; приписами Закону України «Про соціальний захист дітей війни» передбачено проведення фінансування з Державного бюджету України, а не з коштів Пенсійного фонду України.

Особи, що беруть участь у справі, в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відповідності до ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходив з того, що позивач належить до категорії громадян, на яких поширюються державні соціальні гарантії дітей війни, а тому він має право на встановлене ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» підвищення до пенсії.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач є дитиною війни та відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» (у редакції, що була чинною на час виникнення спірних правовідносин) мав право на отримання підвищення виплачуваної йому пенсії за віком.

Встановлено, що позивач перебуває на обліку у вищезгаданому управлінні.

Стосовно позовних вимог щодо здійснення позивачу нарахування та виплати недоплаченого підвищення до пенсії за 2010, 2011 роки, колегія суддів вважає, що такі підлягають задоволенню, так як Законами України "Про Державний бюджет на 2010 рік", "Про Державний бюджет на 2011 рік" дію ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей" не зупинено. Відповідно до Законів України "Про Державний бюджет на 2010 рік", "Про Державний бюджет на 2011 рік" розміри державних соціальних гарантій на 2010, 2011 роки, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами України, цими Законами, та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України. Таким чином, відповідач у 2010, 2011 роках, повинен діяти у відповідності з приписами діючої норми ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".

Достатніх правових підстав чи застережень щодо неможливості підвищення пенсії позивачу в передбаченому ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі за вказаний період, колегія суддів не вбачає.

У зв'язку з тим, що функції з призначення, нарахування та виплати пенсії позивачу здійснює Пенсійний фонд України в особі вищезгаданого управління, а також виходячи з вимог п.15 Положення про Пенсійний фонду України, затв. постановою КМ України № 1261 від 24.10.2007р., відповідний обов'язок слід покласти на відповідача у справі.

Покликання апелянта на відсутність бюджетного фінансування передбачених Законом України «Про соціальний захист дітей війни» доплат до пенсії як на причину невиконання покладених на нього зобов'язань до уваги не приймаються, оскільки реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань (рішення Європейського суду з прав людини у справі «Кечко проти України»).

Доводи апелянта про неправильне застосування судом вимог ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» колегія суддів до уваги не приймає, оскільки розмір мінімальної пенсії за віком визначається за правилами лише цього Закону, чинним законодавством інший мінімальний розмір пенсії за віком не визначений, тому слід застосовувати цей розмір.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу на неї слід залишити без задоволення.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Тячівському районі Закарпатської області залишити без задоволення, а постанову Тячівського районного суду від 19 березня 2012 року у справі №2а-6840/11- без змін.

Ухвала набирає законної сили через 5 днів після направлення її копії особам, що беруть участь в справі, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя В.Я. Макарик

Судді О.О. Большакова

І.В Глушко

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2013
Оприлюднено11.11.2013
Номер документу34637360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6840/11

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Соловей Г. В.

Ухвала від 23.05.2011

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Бондаренко І. В.

Постанова від 23.05.2011

Адміністративне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Бондаренко І. В.

Постанова від 12.10.2011

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Колода Л. Д.

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

Постанова від 14.04.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Постанова від 02.04.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Н.М.

Ухвала від 19.12.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Старова Н.Е.

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Левицька Н.Г.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик В.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні