5/3992-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"29" вересня 2008 р. Справа №5/3992-А
за позовом Прокурора Красилівського району в інтересах держави в особі Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції, м. Красилів
до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир",с. Корчівка, Красилівського району
про стягнення 10299,58 грн. коштів, використаних не за цільовим призначенням
Суддя Грамчук І.В.
Секретар судового засідання Яроцький А.М.
Представник сторін:
від позивача - Боярський О.В. - за довіреністю № 98/9/10-014 від 03.07.2008р.
від відповідача - не з'явився
за участю прокурора відділу прокуратури Хмельницької області –Котик І.О
Суть спору: Прокурор в інтересах позивача звернувся до суду з позовом, в якому просить у відповідності до вимог Закону України „Про податок на додану вартість” (п.11.29 ст.11), п.4 Порядку акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками –платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг власного виробництва, включаючи продукцію, виготовлену на давальницький умовах із власної сільськогосподарської сировини (затвердженого постановою КМУ від 26.02.1999р. №271) стягнути з відповідача 10299,58 грн. податку на додану вартість, як коштів, які були використані відповідачем не за цільовим призначенням.
В судовому засіданні повноважний представник позивача заявлений позов підтримав та наполягав на задоволенні позовних вимог мотивуючи тим, що вимоги є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Відповідач в судове засідання повноважного представника не направив, про причини неприбуття не повідомив, письмових заперечень та доказів про сплату заборгованості суду не подав.
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Мир", с. Корчівка, Красилівського району зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа Красилівською райдержадміністрацією 11.05.2001р., що підтверджується копією довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 1769 та довідки відділу статистики у Красилівському районі № 34-01-24/180 від 03.09.2008р. про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України відповідача.
У відповідача за період з листопада 2006р. по березень 2007р. склалась заборгованість по податку на додану вартість в розмірі 10299,58 грн., що підтверджується поданими відповідачем протягом 2006-2007 р.р. до Красилівської МР ДПІ податковими деклараціями з податку на додану вартість (скорочені) за період з листопада 2006р. по березень 2007р., розрахунком заборгованості, картками особового рахунку платника.
Прокурор в інтересах держави в особі позивача, вважаючи, що 10299,58 грн. податкового боргу є як використані відповідачем не за цільовим призначенням, підлягають стягненню до Державного бюджету України у безспірному порядку, просить стягнути зазначену суму.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом приймається до уваги наступне.
Пунктом 11.21 ст. 11 Закону України “Про податок на додану вартість” від 03.04.1997 року (зі змінами та доповненнями) передбачено, що сума податку на додану вартість, що повинна сплачуватись до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти у повному обсязі спрямовується виключно на виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м'ясо у живій вазі. Сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету сільськогосподарськими підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, худобу, птицю, вовну, а також за молочну продукцію та м'ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах, повністю залишається у розпорядженні цих сільськогосподарських підприємств і спрямовується на підтримку власного виробництва тваринницької продукції та продукції птахівництва.
Порядок нарахування і використання зазначених коштів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
На виконання п. 11.21 ст. 11 Закону України “Про податок на додану вартість” Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 805 від 12.05.1999 року “Про Порядок нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі”.
Пунктом 6 даного порядку ( в редакції від 04.03.2004) передбачено, що переробні підприємства за результатами діяльності за кожний звітний (податковий) період ведуть окремий податковий і бухгалтерський облік готової продукції, виготовленої з поставлених сільськогосподарськими товаровиробниками молока та м'яса в живій вазі.
За результатами окремого обліку продукції, виготовленої з проданих сільськогосподарськими товаровиробниками молока та м'яса в живій вазі, переробні підприємства відповідно до вимог Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) визначають суми податкових зобов'язань та податкового кредиту, які виникають у зв'язку з переробкою та продажем такої продукції, і складають окрему податкову декларацію, яка разом з декларацією щодо іншої діяльності подається до органу державної податкової служби за місцем реєстрації переробного підприємства як платника податку на додану вартість у порядку і в строки, визначені цим Законом, з урахуванням нормативно-правових актів Державної податкової адміністрації. Визначена до сплати за окремою податковою декларацією сума податку на додану вартість перераховується переробним підприємством на його окремий рахунок. Переробне підприємство разом з окремою податковою декларацією за кожний звітний (податковий) період подає як підтвердження сплати сум податку перелік платіжних доручень на фактично зараховані на окремий рахунок кошти і виписку банку з окремого рахунка.
Кошти, перераховані сільськогосподарськими підприємствами на окремий рахунок, використовуються ними на підтримку власного виробництва продукції тваринництва та птахівництва. У разі нецільового використання цих коштів вони стягуються до державного бюджету відповідно до законодавства. ( п. 15 Порядку).
Згідно п.11.29 ст. 11 Закону України „Про податок на додану вартість” від 03.04.1997р. із змінами і доповненнями сільськогосподарські товаровиробники не сплачують до бюджету ПДВ з операцій з поставки товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою. Зазначені кошти залишаються в розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовуються ними на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення. У разі нецільового використання акумульованих коштів вони стягуються до Державного бюджету України в безспірному порядку. Порядок акумуляції та використання зазначених коштів визначається Кабінетом Міністрів.
Згідно п.4 Порядку акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками-платниками ПДВ щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини ( затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.1999 року № 271) на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарський товаровиробник складає декларацію з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, і в терміни, передбачені законодавством для звітності, подають її до органів державної податкової служби. Одночасно з декларацією з податку на додану вартість за відповідний звітний період сільськогосподарські товаровиробники подають до органу державної податкової служби за місцем реєстрації довідку про цільове використання сум податку на додану вартість за попередній звітний період, форма та зміст якої визначається Державною податковою адміністрацією за погодженням із Міністерством аграрної політики.
Залишок податкових зобов'язань відповідно до декларації з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, тобто різниця між сумою податку на додану вартість, одержаною сільськогосподарськими товаровиробниками від покупців, та сумою податку на додану вартість, сплаченою ними постачальникам, перераховується сільськогосподарськими товаровиробниками з поточного рахунка на окремий рахунок у терміни, передбачені для перерахування суми податку на додану вартість до бюджету. Не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням, і підлягають стягненню до державного бюджету у безспірному порядку.
Контроль за дотриманням цього Порядку здійснюють органи державної податкової служби ( п.6).
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем подавались до податкового органу передбачені вищевказаними нормами декларації по ПДВ (скорочені) за 2006-2007рр. (за період з листопада 2006р. по березень 2007р.). Згідно поданих декларацій по ПДВ за період з листопада 2006р. по березень 2007р. сума, що підлягає перерахуванню на спец рахунок, становить 10299,58грн. При цьому, враховуючи те, що відповідачем кошти на спец рахунок , на підставі поданих декларацій по ПДВ не перераховувались (довідк податкового органу про заборгованість відповідача) заборгованість становить 10299,58грн. Відповідачем не надані докази перерахування коштів на спецрахунок за вказаний вище період.
Судом враховується, що неперераховані на окремий рахунок кошти в сумі 10299,58 грн. вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням і повинні стягуватись до Державного бюджету України в безспірному порядку, при цьому контроль за стягненням вказаних коштів здійснюється органами державної податкової служби згідно вимог Закону України „Про державну податкову службу в Україні”.
При цьому, судом зважається на вимоги ч.1 ст.71 КАС України, відповідно до якої кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
За таких обставин, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству і підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.4, 14, 69-71, 86, 104, 158-163, 167, 254-255, п.6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов прокурора Красилівського району в інтересах держави в особі Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції, м. Красилів до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир", с. Корчівка, Красилівського району про стягнення 10299,58 грн. коштів, використаних не за цільовим призначенням задовольнити.
Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю"Мир", с. Корчівка, Красилівського району (код ЄДРПОУ05534835) на користь Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції, м. Красилів (вул. Центральна, 38, код ЄДРПОУ 34971935) /для перерахування до Державного бюджету України / 10299,58 грн. (десять тисяч двісті дев'яносто дев'ять гривень 58 коп.) заборгованості по податку на додану вартість.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи
Суддя І.В. Грамчук
Віддрук. 5 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
4,5- прокуратурі
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2008 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3464093 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Грамчук І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні