Постанова
від 04.11.2013 по справі 816/5411/13-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2013 року м. ПолтаваСправа № 816/5411/13-а

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

при секретарі судового засідання - Опошнян І.О.,

за участю:

представника позивача - Столович В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу "Наталка і Петро" про стягнення штрафної санкції, -

В С Т А Н О В И В:

06 вересня 2013 року Полтавське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку /надалі - позивач/ звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Акціонерного товариства закритого типу "Наталка і Петро" /надалі - відповідач, АТЗТ "Наталка і Петро"/ про стягнення штрафної санкції в розмірі 17000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за вчинене Акціонерним товариством закритого типу "Наталка і Петро" правопорушення на ринку цінних паперів, зафіксоване у акті № 18-ПО-1-Е від 14.03.2013 року, за результатами розгляду справи про порушення на ринку цінних паперів винесено постанову про накладення санкції №21-ПО-1-Е від 25.03.2013 року в сумі 17000 грн. Враховуючи, що відповідач добровільно не сплатив суму штрафних санкцій, позивач звернувся до суду про стягнення коштів у примусовому порядку.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Відповідач не забезпечив явку повноважного представника в судові засідання, хоча кожного разу належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи, письмових заперечень проти позову відповідач до суду не надав.

25.10.2013 представник відповідача ознайомився з матеріалами справи /а.с. 67/ та 30.10.2013 подав до суду клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з перебуванням у відрядженні до 15.11.2013 /а.с. 69/.

Інститутом представництва не обмежено коло осіб, які можуть бути представниками на основі договору.

Відповідно до частини 7 статті 56 Кодексу адміністративного судочинства України, законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом.

Оскільки відповідачем у справі є юридична особа, представляти її інтереси в суді може як законний представник, так і інша особа на підставі договору.

З огляду на відсутність у матеріалах справи доказів про причини, що перешкоджають явці представників відповідача до суду, ухвалою суду від 04.11.2013 року причини неявки відповідача в судове засідання визнано неповажними.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

З огляду на вищевикладене, та враховуючи приписи частини 1 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Матеріалами справи підтверджено, що Уповноваженою особою Комісії Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 24-ПО-1-Е від 24.05.2012 року, яким встановлено, що відповідач не привів статут у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства" , що є порушенням пункту 5 розділу XVII Закону України "Про акціонерні товариства" /а.с.28/.

Даним розпорядженням відповідача зобов'язано у термін до 26 листопада 2012 року усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: привести статут у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства" та до 26 листопада 2012 року письмово поінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження з наданням підтверджуючих документів.

Доказів оскарження розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №24 -ПО-1-Е від 24.05.2012 року суду не надано.

05.12.2012 року Уповноваженою особою Комісії на підставі статті 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1239 від 11.09.2012 року "Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку" у відношенні Акціонерного товариства закритого типу "Наталка і Петро" винесено та направлено відповідачу постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів вих. № 08/01/1590 від 05.12.2012 року, якою порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Акціонерного товариства закритого типу "Наталка і Петро", прийнято справу до свого провадження та зобов'язано керівника або уповноваженого представника з'явитися для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 14 грудня 2012 року /а.с. 5, 6/.

14.12.2012 року Уповноваженою особою Комісії винесено та направлено відповідачу постанову про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні АТЗТ "Наталка і Петро" у зв'язку з необхідністю проведення додаткової перевірки /а.с.8, 9/.

Постановою Уповноваженої особи Комісії вих. № 02/331 від 05.03.2013 року відновлено провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні АТЗТ "Наталка і Петро" у зв'язку із з'ясуванням обставин, які спричинили його зупинення та зобов'язано керівника або повноважного представника з'явитися до Полтавського територіального управління для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 14.03.2013 року /а.с. 24-25/. Дана постанова направлена відповідачу рекомендованим листом 05.03.2013 року /а.с. 26/.

14.03.2013 року Уповноваженою особою Комісії на підставі статті 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1239 від 11.09.2012 року у відношенні АТЗТ "Наталка і Петро" складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №18-ПО-Е від 14.03.2013 року /а.с.27/, у якому зафіксовано невиконання АТЗТ "Наталка і Петро" вимог розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 24-ПО-1-Е від 24.05.2012 року, що є порушенням вимог п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

14.03.2013 року Уповноваженою особою Комісії у відношенні АТЗТ "Наталка і Петро" винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 02/377, якою розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 25.03.2013 року та постановлено направити відповідачу примірник акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 18-ПО-1-Е від 14.03.2013 року /а.с. 29/.

Акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 18-ПО-1-Е від 14.03.2013 року та постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів вих. № 02/377 від 14.03.2013 року направлені відповідачу рекомендованим листом 14.03.2012 року /а.с. 30/.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів Уповноваженою особою Комісії винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 21-ПО-1-Е від 25.03.2013 року, якою за невиконання розпорядження Уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства з цінних паперів на АТЗТ "Наталка і Петро" накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17000 грн. /а.с. 31-32/.

Із пояснень представника позивача у судовому засіданні встановлено, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 21-ПО-1-Е від 25.03.2013 року направлена на адресу відповідача рекомендованим листом 25.03.2013, вказане поштове відправлення до Полтавського територіального управління поштовою установою не поверталося та було вручене відповідачу 18.04.2013 /а.с. 56 - 58/.

Разом з тим, відповідачем не сплачено у добровільному порядку штраф, визначений постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 21-ПО-1-Е від 25.03.2013 року, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР.

Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до положень статті 6 цього Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до положень статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; надсилати матеріали в правоохоронні органи стосовно фактів правопорушень, за які передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність, якщо до компетенції комісії не входить накладення адміністративних стягнень за відповідні правопорушення; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Статтею 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право: безперешкодно входити до підприємства, в установи, організації за службовим посвідченням та мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки; вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв'язку з реалізацією своїх повноважень; залучати за погодженням з відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевої влади та самоврядування, підприємствами та об'єднаннями їх спеціалістів, депутатів місцевих рад (за їх згодою) для проведення перевірок та ревізій; відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ставити питання перед органами Прокуратури України та Міністерством внутрішніх справ України про проведення розслідувань або інших заходів відповідно до чинного законодавства; вимагати в межах своєї компетенції в посадових осіб підприємств, установ, організацій надання письмових пояснень.

Згідно пункту 8 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно положень розділу VІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 N 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 р. за N 1855/22167, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі.

Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови.

Постанова у справі про правопорушення повинна містити вказівку про порядок та строк її оскарження.

Постанова у справі про правопорушення підписується уповноваженою особою, яка розглянула справу, та скріплюється гербовою печаткою.

Постанова у справі про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення.

Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.

Відповідно до частини 4, 5 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Із пояснень представника позивача у судовому засіданні встановлено, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 21-ПО-1-Е від 25.03.2013 року відповідачем до суду не оскаржувалася, докази оскарження постанови № 21-ПО-1-Е від 25.03.2013 року суду не надано, відтак, вказана постанова є чинною та обов'язковою для виконання відповідачем.

Із пояснень представника позивача у судовому засіданні встановлено, що штрафна санкція в сумі 17000 грн. відповідачем в добровільному порядку до державного бюджету України не сплачена.

Відповідно до пунктів 2-5 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 N 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 р. за N 1855/22167, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету.

Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії.

У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу "Наталка і Петро" про стягнення штрафної санкції задовольнити.

Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу "Наталка і Петро" (ідентифікаційний код 22526926) на користь Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 38115963) штраф в сумі 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) в дохід Державного бюджету України на рахунок одержувача: код за ЄДРПОУ УК у м. Полтаві 38019510 на р/р 31115106700002 в ГУДКСУ у Полтавській області, МФО 831019 по коду бюджетної класифікації 21081100 символу 106 "Адміністративні штрафи та інші санкції".

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 08 листопада 2013 року.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2013
Оприлюднено11.11.2013
Номер документу34645675
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/5411/13-а

Ухвала від 16.04.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Постанова від 04.11.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні