КопіяСправа №403/939/13-ц Провадження № 2/403/205/13
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2013 р. Устинівський районний суд Кіровоградської області в складі:
головуючого: Годованець Івана Алімовича
при секретарі: Габар С.І.
з участю:
представника позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Устинівка цивільну справу за позовом приватного сільськогосподарського підприємства «Україна» до ОСОБА_3 про відшкодування шкоди в сумі 121052.00 грн., -
В С Т А Н О В И В :
Позивачем подано до суду позов до відповідачки про відшкодування шкоди в сумі 121052.00 грн. Вимоги мотивуються тим, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю майну юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Шкода, заподіяна юридичним особам в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцевого самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування - за рахунок їх власних коштів у порядку, встановленому законом.
В судовому засіданні представник позивача настоює на позовних вимога про стягнення з відповідачки відшкодування шкоди в сумі 121052.00 грн., так як майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю майну юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Шкода, заподіяна юридичним особам в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцевого самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування - за рахунок їх власних коштів у порядку, встановленому законом.
В судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги про стягнення з ОСОБА_3 відшкодування шкоди в сумі 121052.00 грн., не визнає, як незаконні та необгрунтовані, так як згідно судових рішень господарського суду ПСП "Україна" не є правонаступником реорганізованого КСП "Устинівський", в тому числі на майно реорганізованого колективного сільськогосподарського підприємства. На об'єкти нерухомості відcутні правовстановлюючі документи, які є комунальною власністю.
Заслухавши сторони, ознайомившись з матеріалами справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
У вироці колегії суддів судової палати у кримінальних справах апеляційного суду Кіровоградської області від 06 серпня 2013 року встановлено, що відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Частиною 1 ст. 321 Цивільного кодексу України передбачено, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Частиною 3 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» встановлено, що сільський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади, організує в межах, визначених Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету, підписує рішення ради та її виконавчого комітету. Відповідно розділу II посадової інструкції сільського голови Криничненської територіальної громади Устинівського району Кіровоградської області від 28.05.2002 року, сільський голова організовує в межах, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», роботу відповідної ради та її виконавчого комітету, здійснює керівництво апаратом ради та виконавчого комітету. У відповідності до положень п. 1.3., п.п. а) п. 6.1. Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 7 лютого 2002 р. N 7/5 (далі - Тимчасове положення), в редакції, що діяла на час вчинення злочину, державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємства бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць на підставі відповідних рішень виконавчих органів місцевого самоврядування. Оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна провадиться з видачею свідоцтва про право власності місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування: фізичним особам та юридичним особам на новозбудовані, перебудовані або реконструйовані об'єкти нерухомого майна за наявності акта про право власності на землю або рішення про відведення земельної ділянки для цієї мети та за наявності акта комісії про прийняття об'єкта і введення його в експлуатацію; власникам спільних будівель, які на законних підставах зробили перебудову, прибудову, унаслідок чого змінилися належні їм частки. У разі, якщо співвласники не згодні змінити частки добровільно, це питання вирішується в судовому порядку; членам житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу, товариства або об'єднання, які повністю внесли свої пайові внески; юридичним особам у разі внесення до статутного фонду об'єктів нерухомого майна їх засновниками; фізичним особам та юридичним особам, які в разі ліквідації (реорганізації) підприємства, об'єднання, організації отримали у власність у встановленому законодавством порядку нерухоме майно підприємства, об'єднання, організації, що ліквідовується; фізичним особам та юридичним особам, що вийшли зі складу засновників підприємства і за рішенням засновників (власників) отримали у власність об'єкт нерухомого майна, переданий їм за актом приймання-передавання; інвесторам, які у встановленому законодавством України порядку отримали у власність об'єкти нерухомого майна або його частини, побудовані за їх кошти, за наявності відповідного рішення місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, акта приймання-передавання об'єкта (частини) інвестору; реабілітованим громадянам, яким повернуто у власність належні їм об'єкти нерухомого майна з представленням рішень комісій з реабілітації про повернення цього майна; у разі виділення окремого будинку зі складу об'єкта нерухомого майна, що складається із двох або більше будинків (будівель); фізичним та юридичним особам при представленні договору про пайову участь у будівництві об'єкта нерухомого майна, акта про прийняття об'єкта в експлуатацію та акта приймання-передавання цього об'єкта; фізичним та юридичним особам на об'єкти нерухомого майна, які в установленому порядку переведені із житлових у нежитлові і навпаки, при наданні рішення відповідного органу; фізичним та юридичним особам на підставі документів, установлених законодавством, які підтверджують їх право власності на об'єкти нерухомого майна. Всупереч вимогам вищенаведеного законодавства ОСОБА_3, у квітні 2005 року перебуваючи на посаді сільського голови Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області, являючись посадовою особою місцевого самоврядування, виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, умисно зловживаючи службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою заподіяння шкоди приватному сільськогосподарському підприємству «Україна», в інтересах ОСОБА_4, без будь-яких на те підстав, достовірно знаючи, що приміщення магазинів по вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області не перебували на балансі Криничненської сільської ради, та те, що ОСОБА_4 не надав документів, установлених законодавством, які підтверджують його право власності на об'єкти нерухомого майна, всупереч розділу ІІ посадової інструкції сільського голови Криничненської територіальної громади Устинівського району Кіровоградської області від 28.05.2002 року, який передбачає, що сільський голова забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного, культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання, з порушенням п. 1.3., п.п. а) п. 6.1. Тимчасового положення, використовуючи своє службове становище надала вказівку секретарю Криничненської сільської ради ОСОБА_5 внести недостовірні відомості до протоколу №4 засідання виконавчого комітету Криничненської сільської ради від 28.04.2005 року, а саме друкування у вказаному протоколі питання № 3 про оформлення права власності громадянину ОСОБА_4 на приміщення магазинів по вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області, яке фактично не розглядалось на засіданні виконавчого комітету Криничненської сільської ради від 28.04.2005 року. В подальшому сільський голова ОСОБА_3, являючись посадовою особою місцевого самоврядування, виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, у квітні 2005 року умисно зловживаючи службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою заподіяння шкоди приватному сільськогосподарському підприємству «Україна», інтересах ОСОБА_4, без будь-яких на те підстав, достовірно знаючи, що питання про оформлення громадянину ОСОБА_4 права власності на приміщення магазинів по вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області на засіданні виконавчого комітету Криничненської сільської ради 28.04.2005 року не розглядалось, а відповідне рішення на засіданні виконавчого комітету ради не приймалось, склала та видала відповідно до протоколу № 4 від 28.04.2005 року завідомо неправдивий документ - рішення № 11 від 28.04.2005 року про оформлення права власності за ОСОБА_4 на приміщення магазинів по вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області. На підставі виданого ОСОБА_3 вищезазначеного рішення виконавчого комітету Криничненської сільської ради Устинівську дільницю № 8 Олександрійського міжміського бюро технічної інвентаризації було незаконно зобов'язано оформити на гр. ОСОБА_4 право власності на приміщення магазинів: по вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області, закріплено за цим приміщенням земельну ділянку площею 0,10 га, вартістю 65735 грн. та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області, закріплено за цим приміщенням земельну ділянку площею 0,20 га, вартістю 55317 грн., чим заподіяно матеріальні збитки інтересам ПСП «Україна» на загальну суму 121052 грн.
Сільський голова ОСОБА_3, являючись посадовою особою місцевого самоврядування, виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, у квітні 2005 року, діючи умисно, використовуючи службове становище, надала вказівку секретарю Криничненської сільської ради ОСОБА_5 внести недостовірні відомості до протоколу №4 засідання виконавчого комітету Криничненської сільської ради від 28.04.2005 року, а саме про друкування у вказаному протоколі питання №3 про оформлення права власності на приміщення магазинів, хоча фактично вказане питання на засіданні виконавчого комітету Криничненської сільської ради не розглядалось. В подальшому колишній сільський голова Криничненської сільської ради ОСОБА_3 використовуючи повноваження, зазначені в розділі II посадової інструкції сільського голови Криничненської територіальної громади Устинівського району Кіровоградської області від 28.05.2002 року, в якому зазначено, що сільський голова забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належить до її відання, оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання, достовірно знаючи, що питання про оформлення права власності на приміщення магазинів засіданням виконавчого комітету Криничненської сільської ради не розглядалось та відповідне рішення не приймалось, незаконно склала та видала завідомо неправдивий офіційний документ - рішення №11 від 28.04.2005 року, до протоколу №4 від 28.04.2005 року, про оформлення права власності за ОСОБА_4: на приміщення магазину в селі Криничне по вулиці Леніна, 20 Устинівського району Кіровоградської області, закріплення за цим приміщенням 0,10 га земельної ділянки, та на приміщення магазину в селі Садки по вулиці Молодіжна, 1а Устинівського району Кіровоградської області, закріплення за цим приміщенням 0,20 га земельної ділянки, та зобов’язання Олександрійського МБТІ виготовити та зареєструвати свідоцтво про право власності на приміщення магазинів, що належить ОСОБА_4 Г Н. в селі Криничне по вулиці Леніна, 20, в селі Садки по вулиці Молодіжна, 1а Устинівського району Кіровоградської області. На підставі завідомо неправдивого рішення виконавчого комітету Криничненської сільської ради, Устинівську дільницю № 8 Олександрійського міжміського бюро технічної інвентаризації було незаконно зобов'язано оформити на ОСОБА_4 право власності на приміщення магазинів в с. Криничне Устинівського району по вул. Леніна, 20, закріплено за цим приміщенням 0,10 га земельної ділянки, та на приміщення магазину в с. Садки Устинівського району по вул. Молодіжна, 1а, закріплено за цим приміщенням 0,20 га земельної ділянки, чим заподіяно шкоду інтересам ПСП «Україна» на загальну суму 121052 грн. Згідно висновку експерта №41 від 23 червня 2012 року, підпис від імені ОСОБА_3 в протоколі №4 засідання виконавчого комітету Криничненської сільської ради від 28.04.2005 року, в графі «Сільський голова», виконаний ОСОБА_3, підпис від імені ОСОБА_3 в рішенні №11 засідання виконавчого комітету Криничненської сільської ради від 28.04.2005 року, в графі «Сільський голова», виконаний ОСОБА_3 У вироку апеляційної інстанції встановлено, що вина ОСОБА_3 у вчиненні злочину у сфері службової діяльності підтверджується письмовими доказами по кримінальній справі: рішенням першої сесії Криничненської сільської ради двадцять третього скликання від 17.04.1998 року та рішенням першої сесії Криничненської сільської ради двадцять четвертого скликання від 19.04.2002 року, згідно яких ОСОБА_3 було обрано головою Криничненської сільської ради та підтверджено її повноваження як голови ради (а.с.7-8 т. 1); рішенням першої сесії Криничненської сільської ради двадцять п’ятого скликання від 20.04.2006 року, згідно якого встановлено, що ОСОБА_3 була наділена повноваженнями сільського голови до 20.04.2006 року (а.с. 9 т. 1); посадовою інструкцією сільського голови Криничненської територіальної громади Устинівського району Кіровоградської області, згідно якої встановлено, що ОСОБА_3 як сільський голова була ознайомлена під розпис зі своїми посадовими обов’язками 28.05.2002 року (а.с. 10-11 т. 1); протоколом засідання виконавчого комітету Криничненської сільської ради Кіровоградської області № 4 від 28.04.2005 року, оригінал якого було досліджено судом в ході судового слідства, згідно якого встановлено, що до протоколу внесено відомості про розгляд питання № 3 щодо оформлення права власності на приміщення магазинів та прийнято рішення № 11, протокол підписаний сільським головою ОСОБА_3 з відбитком мокрої печатки Криничненської сільської ради (а.с. 12, 172-173 т. 1); рішенням виконавчого комітету Криничненської сільської ради Кіровоградської області № 11 від 28.04.2005 року, оригінал якого було досліджено судом в ході судового слідства, згідно якого встановлено, що виконкомом було вирішено оформити право власності на приміщення магазинів вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області, що належать ОСОБА_4 та зобов’язано БТІ виготовити та зареєструвати свідоцтво про вправо власності на приміщення вказаних магазинів за ОСОБА_4, рішення підписане сільським головою ОСОБА_3 з відбитком мокрої печатки Криничненської сільської ради (а.с. 14, 174 т. 1); інвентаризаційними справами на приміщення магазинів по вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області, оригінали яких було досліджено судом в судовому засіданні та копіями свідоцтв про право власності на вищевказані будівлі магазинів, згідно яких встановлено, що органами БТІ на підставі рішення виконавчого комітету Криничненської сільської ради Кіровоградської області № 11 від 28.04.2005 року було проведено реєстрацію права власності на приміщення магазинів за ОСОБА_4 (а.с. 16-29 т. 1); довідкою Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області № 02-18-249 від 14.05.2013 року, згідно якої встановлено, що приміщення магазинів вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області на балансі сільської ради не перебували та не перебувають (а.с. 54 т. 1); листами Олександрійського МБТІ від 15.12.2011 року, 12.09.2012 року, згідно яких встановлено, що було проведено реєстрацію права власності на магазини по вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області за ОСОБА_4 (а.с. 55 т. 1, 153-154 т. 2); довідками Устинівської райдержадміністрації № 01-23-261/3 від 02.07.2012 року, № 01-23-104/3 від 01.04.2013 року, згідно яких встановлено, що ПСП «Україна» є правонаступником після КСП «Устинівський» та СВК «Устинівський» (а.с. 73 т. 1, 38 т. 3); довідкою ПСП «Україна» № 59 від 27.06.2012 року, згідно якого встановлено, що магазини на 2 продавці в с. Криничне та в с. Садки на 2 продавці побудовані у 1977-1978 роках радгоспом «Устинівський» та знаходяться на балансі ПСП «Україна» як правонаступника (а.с. 74 т. 1); інвентарними картками радгоспу «Устинівський» № 251 та № 256, згідно яких встановлено, що на баланс радгоспу було поставлено два магазини, побудовані у 1977-1978 роках, кожен з яких розрахований на 2 продавці (а.с. 75-76 т. 1); довідкою ПСП «Україна» № 44 від 08.05.2012 року, згідно якої встановлено, що магазини в с. Садки та с. Криничне ПСП «Україна» на баланс Криничненської сільської ради не передавались та не відчужувались, рішення про оформлення права власності за ОСОБА_4 на вказані магазини ПСП не приймалось (а.с. 30 т. 1); свідоцтвом про власність, виданим Фондом державного майна України за № 92/35 від 29.03.1996 року, згідно якого встановлено, що майно цілісного майнового комплексу радгоспу «Устинівський» передано КСП «Устинівський» (а.с. 87 т. 1); свідоцтвом про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності - юридичної особи КСП «Устинівський», згідно якого встановлено, що КСП «Устинівський» було зареєстровано 02.04.1996 року та присвоєно ідентифікацій код суб’єкта підприємницької діяльності в ЄДРПОУ № 00853798 (а.с. 88 т. 1); протоколом № 1 зборів уповноважених членів КСП «Устинівський» від 12.02.2000 року, згідно якого встановлено, що учасниками зборів було прийнято рішення про реорганізацію КСП «Устинівський» у сільськогосподарський виробничий кооператив (а.с. 109-112 т. 1); протоколом № 1 установчих зборів про створення сільськогосподарського виробничого кооперативу від 14.02.2000 року, згідно якого встановлено, що учасниками зборів було прийнято рішення про створення сільськогосподарського виробничого кооперативу (а.с. 113-114 т. 1); свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб’єкта підприємницької діяльності - юридичної особи СВК «Устинівський», згідно якого встановлено, що 15.02.2000 року здійснено перереєстрацію СВК «Устинівський» з ідентифікаційним кодом суб’єкта підприємницької діяльності в ЄДРПОУ № 00853798 (а.с. 115 т. 1); статутом СВК «Устинівський» зі змінами, зареєстрованими 02.08.2000 року, згідно якого встановлено, що СВК «Устинівський» є правонаступником КСП «Устинівський» (а.с. 118-132 т. 1); витягом з протоколу № 1 зборів членів СВК «Устинівський» від 15.02.2001 року, статутом ПСП «Україна зі змінами, свідоцтвом про державну реєстрацію ПСП «Україна», згідно яких встановлено, що СВК «Устинівський» реорганізовано в ПСП «Україна», яке є його правонаступником, ПСП «Україна» при перереєстрації присвоєно ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ № 00853798 (а.с. 133, 135, 138-156 т. 1); балансами СВК «Устинівський» за 2000 рік та ПСП «Україна» за 2001 рік, згідно яких встановлено, що на кінець звітного 2000 року та на початок звітного 2001 року баланси СВК та ПСП є рівними (а.с. 116-117, 136-137т. 1); висновком експерта № 41 від 23.06.2012 року, згідно якого встановлено, що підпис від імені ОСОБА_3 в протоколі №4 від 28.04.2005 року, в графі «Сільський голова», виконаний ОСОБА_3; підпис від імені ОСОБА_3 в рішенні №11 засідання виконавчого комітету Криничненської сільської ради від 28.04.2005 року, в графі «Сільський голова», виконаний ОСОБА_3 (а.с. 6-8 т. 2); висновком експерта про вартість нерухомого майна від 24.04.2013 року, згідно якого шляхом витратного підходу встановлено, що вартість магазину по вул. Леніна, 20 в с. Криничне Устинівського району Кіровоградської області станом на 28.04.2005 року могла становити 65735 грн. та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки Устинівського району Кіровоградської області станом на 28.04.2005 року могла становити 55317 грн. (а.с. 55-73 т. 3).
Вироком колегії суддів судової палати у кримінальних справах апеляційного суду Кіровоградської області від 06 серпня 2013 року, вирок Устинівського районного суду Кіровоградської області від 16 травня скасовано в частині призначеного покарання, та ОСОБА_3 визнано винною і призначено покарання за ч.2 ст.364 КК України, із застосуванням ст.69 КК України, до позбавлення волі на три роки у кримінально-виконавчій установі закритого типу. У вироку суду першої та апеляційної інстанцій встановлено причинення матеріальної шкоди ПСП "Україна" на 121052.00 грн. та визнано ПСП "Україна" цивільним позивачем по кримінальній справі.
Частиною 1 ст.1166 ЦК України передбачено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Статтею 1174 ЦК України встановлено, що шкода, завдана фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю посадової або службової особи органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування при здійсненні нею своїх повноважень, відшкодовується державою, Автономною Республікою Крим або органом місцевого самоврядування незалежно від вини цієї особи.
Частиною 1 ст. 77 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що шкода, заподіяна юридичним і фізичним особам в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцевого самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування - за рахунок їх власних коштів у порядку, встановленому законом. Абзацом 2 п.9 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами цивільних справ за позовами про відшкодування матеріальної шкоди за №6 від 27 березня 1992 року встановлено, що зокрема, слід враховувати, що відшкодування шкоди шляхом покладення на відповідальну за неї особу обов'язку надати річ того ж роду і якості, виправити пошкоджену річ, іншим шляхом відновити попереднє становище в натурі, застосовується, якщо за обставинами справи цей спосіб відшкодування шкоди можливий. Коли відшкодування шкоди в натурі неможливе, потерпілому відшкодовуються в повному обсязі збитки відповідно до реальної вартості на час розгляду справи втраченого майна, робіт, які необхідно провести, щоб виправити пошкоджену річ, усунути інші негативні наслідки неправомірних дій заподіювача шкоди. Як при відшкодуванні в натурі, так і при відшкодуванні заподіяних збитків грішми потерпілому на його вимогу відшкодовуються неодержані доходи у зв'язку з заподіянням шкоди майну.
Під час розгляду справи встановлено, що ОСОБА_3, як Криничненський сільський голова, службова особа місцевого самоврядування, виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, у квітні 2005 року умисно зловживаючи службовим становищем, всупереч інтересам служби, в інтересах ОСОБА_4, без будь-яких на те підстав, достовірно знаючи, що питання про оформлення ОСОБА_4 права власності на приміщення магазинів по вул. Леніна, 20 в с. Криничне та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки на засіданні виконавчого комітету Криничненської сільської ради 28.04.2005 року не розглядалось, а відповідне рішення на засіданні виконавчого комітету ради не приймалось, склала та видала відповідно до протоколу № 4 від 28.04.2005 року завідомо неправдивий документ - рішення № 11 від 28.04.2005 року про оформлення права власності за ОСОБА_4 на приміщення магазинів по вул. Леніна, 20 в с. Криничне та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки, що підтверджується вироками першої та апеляційної інстанції (вирок апеляційної інстанції набрав законної сили в установленому законом порядку), а відповідно до ч.4 ст.61 ЦПК України, вирок у кримінальній справі, що набрав законної сили, обов'язковий для суду, що розглядає справу про цивільно-правові наслідки дій особи, стосовно якої ухвалено вирок, з питань, чи мали місце ці дії та чи вчинені вони цією особою. На підставі виданого ОСОБА_3 рішення виконавчого комітету Криничненської сільської ради ОСОБА_4 проведено державну реєстрацію права власності на приміщення магазинів: по вул. Леніна, 20 в с. Криничне, вартістю 65735 грн. та по вул. Молодіжній, 1А в с. Садки, вартістю 55317 грн., що підтверджується Витягом з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності 08 квітня 2013 року на нежитлові будівлі-магазини за ОСОБА_4. При встановлених обставинах приватної форми власності за ОСОБА_4 на нерухоме майно - нежитлові будівлі-магазини, коли відшкодування шкоди в натурі неможливе, що підтверджується вироками першої та апеляційної інстанції, ПСП "Україна" відшкодовуються в повному обсязі збитки відповідно до реальної вартості на час розгляду справи втраченого майна за висновком товарознавчої експертизи від 24 квітня 2013 року, і позовні вимоги підлягають задоволенню, як обгрунтовані та законні відповідно до ст.ст. 1166,1174 ЦК України та ч.1 ст. 77 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Судові витрати по справі підлягають стягненню з відповідачки на користь держави відповідно до ч.1 ст. 88 ЦПК України.
Керуючись ст.ст. 213, 215 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер фізичної особи-платника податку за даними Державного реєстру фізичних осіб платників податків НОМЕР_1) на користь приватного сільськогосподарського підприємства «Україна» відшкодування матеріальної шкоди в сумі 121052 (сто двадцять одна тисяча п'ятдесят дві) грн.00 коп.
Стягнути з ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер фізичної особи-платника податку за даними Державного реєстру фізичних осіб платників податків НОМЕР_1) на користь держави судовий збір в суму 1210 (одна тисяча двісті десять) грн. 52 коп.
На рішення може бути подано апеляційну скаргу до апеляційного суду Кіровоградської області через Устинівський районний суд на протязі десяти днів з дня його проголошення, а для Криничненської сільської ради, з дня отримання копії цього рішення.
Суддя: підпис.
Згідно з оригіналом.
Суддя Устинівського
районного суду: ОСОБА_6
Суд | Устинівський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2013 |
Оприлюднено | 20.01.2014 |
Номер документу | 34653995 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Устинівський районний суд Кіровоградської області
Годованець І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні