ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 листопада 2013 року м.Львів № 813/4508/13-а
14 год. 27 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сподарик Н.І., за участі секретаря судового засідання Перчак С.В., представника позивача Рісна Ю.Б., представника відповідача Холявка І.Я., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Хітал Сервіс» до державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів Львівської області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
Приватне підприємство «Хітал-Сервіс» (далі - ПП «Хітал-Сервіс») звернулося до суду з позовом до державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 31.05.2013 року № 0000332210 і № 0000342210.
У зв'язку із завершенням реорганізації відповідача, згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців, суд на підставі статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) замінив відповідача - державну податкову інспекцію у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби, його правонаступником - Державною податковою інспекцією у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області (далі - ДПІ у Франківському районі м. Львова).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у акті перевірки ДПІ у Франківському районі м. Львова не встановлено жодного порушення, яке було б вчинено позивачем, натомість усі порушення встановлені на підставі ніби-то порушень податкового законодавства контрагентами позивача. При цьому представник позивача зазначив, що на час здійснення господарських операцій з ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп», ТзОВ «Інтеграл Ай Ті» та ТзОВ «Гарант-Буд-Сервіс», останні були зареєстрованими юридичними особами у встановленому законом порядку, були платниками ПДВ, їхні свідоцтва не були анульованими, більше того, вказані підприємства мали ліцензію на здійснення будівельної діяльності. На підтвердження реальності господарських операцій з контрагентами представник позивача надав усі первинні документи, копії яких долучено до матеріалів справи. Окрім того, позивач покликається на використання результатів отриманих робіт у подальшій господарській діяльності, просить суд позов задовольнити повністю. Відтак, оскаржувані податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню.
Відповідач заперечив позовні вимоги з підстав викладених у письмових запереченнях поданих у судовому засіданні 09.10.2013 року. Вважає оскаржувані податкові повідомлення-рішення правомірними, оскільки незважаючи на документальне оформлення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, фактичного їх здійснення не було з огляду на відсутність у контрагентів позивача трудових ресурсів, виробничих потужностей, що виключає можливість виконання контрагентом взятих на себе зобов'язань перед позивачем. Тому первинні документи, про які зазначив позивач, не мають доказового значення і не можуть бути підставою для формування показників податкового обліку. Просить суд відмовити в задоволенні позову.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, заперечення представника відповідача, дослідивши долучені до матеріалів справи докази, оцінив їх в сукупності та встановив наступні фактичні обставини справи.
ПП «Хітал-Сервіс» зареєстроване як юридична особа у встановленому законом порядку, йому присвоєно ідентифікаційний код 31977682. Одним із основних видів діяльності позивача є будівництво житлових і нежитлових будівель, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. (а.с. 37, том 1).
У період з 26.04.2013 р. по 08.05.2013 року ДПІ у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПП «Хітал-Сервіс», код за ЄДРПОУ 31977682, з питань здійснення господарських відносин з ТОВ «БК «АТР Груп» (код ЄДРПОУ 37241554), ТОВ «Інтеграл Ай Ті» (код ЄДРПОУ 37403533) та ТОВ «Гарант-Буд-Сервіс» (код ЄДРПОУ 37635291) за період з 01.01.2010 р. по 31.12.2012 р.
За результатами перевірки ДПІ у Франківському районі м. Львова складено акт від 17.05.2013 року № 778/22-10/31977682, яким встановлено порушення п.п. 14.1.27 п. 14.1. ст. 14, п. 138.2 ст. 138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток на загальну суму 271 222,00 грн., у т.ч. за 3 квартал 2011 року на суму 104 121,00 грн. та за 4 квартал 2011 року на суму 167 101,00 грн., та порушення п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 145 305,00 грн., у т.ч. за серпень 2011 року на суму 82 539,00 грн., за листопад 2011 року на суму 35 185,00 грн., за грудень 2011 року на суму 27 581,00 грн.
На підставі акта перевірки від 17.05.2013 року ДПІ у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення від 31.05.2013 № 0000332210, яким ПП «Хітал-Сервіс» донараховано податкові зобов'язання за платежем: податок на прибуток на загальну суму 271 222,00 грн., у т.ч. за основним платежем у сумі 271 222,00 грн. та податкове повідомлення-рішення від 31.05.2013 року 0000342210, якими ПП «Хітал-Сервіс» донараховано податкові зобов'язання за платежем: податок на додану вартість на загальну суму 181 631,25 грн., у т.ч. за основним платежем у сумі 145 305,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 36 326,25 грн.
Позивач не погоджуючись з висновками посадових осіб державної податкової служби та з прийнятими податковими повідомленнями - рішеннями, оскаржив останні в судовому порядку.
Оцінюючи встановлені обставини та доводи сторін, суд керується наступними положеннями чинного законодавства.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з приписами п.138.1 Податкового кодексу України, який набув чинності у січні 2011 року витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються, зокрема, із витрат операційної діяльності.
П.138.1.1. Податкового кодексу України визначено, що витрати операційної діяльності включають собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати, які беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.
Відповідно до п.138.2. Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом ІІ цього кодексу.
У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.
Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн.
Відповідно до пп. 139.9 ст. 139 Податкового кодексу України не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Виходячи із наведених норм закону, до складу валових витрат платника податку належать витрати, які: 1) підтверджені первинними документами; 2) пов'язані з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці.
Згідно з п.п.14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно зрозділом V цього Кодексу.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України (набув чинності з 1.01.2011 року) право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.1 ст. 198 ПК України).
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (п. 198.3 ст. 198 ПК України). Якщо платник податку придбає (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника (п. 198.4. ст. 198 ПК України). Якщо у подальшому такі товари/послуги фактично використовуються в операціях, які не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування відповідно до цього розділу (за винятком випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу), чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів або встановлено факти недостачі (крадіжки), то з метою оподаткування такі товари/послуги, основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає таке використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження), у тому випадку, якщо платник податку скористався правом на податковий кредит за цими товарами/послугами. (п. 198.5 ст. 198 ПК України). Датою використання товарів/послуг вважається дата визнання витрат відповідно до розділу ІІІ цього Кодексу.
Згідно з п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Податкова накладна, згідно з п. 201.6. ст. 206 ПК України, є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Органи державної податкової служби за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу. Відповідно до п. 201.7. та п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Беручи до уваги наведені вище норми закону, необхідною умовою для віднесення платником ПДВ до податкового кредиту звітного періоду сум ПДВ, включених в ціну придбаних товарів (послуг), є факт придбання таких товарів (послуг) з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такої особи - платника. Закон не ставить у залежність необхідність попередньої сплати ПДВ до бюджету кінцевим споживачем чи первісним постачальником як умову для формування податкового кредиту платника податку. Аналіз господарської діяльності платника податку повинен здійснюватися на підставі даних його податкового, бухгалтерського обліку та відповідності їх дійсному економічному змісту операцій.
Вищий адміністративний суд України в листі №1112/11/13-10 від 20.07.2010 року. «Проблемні питання застосування законодавства у справах за участю органів державної податкової служби» роз'яснив, що не є підставою для відмови у праві на податковий кредит з податку на додану вартість порушення податкової дисципліни, вчинені контрагентом платника податку. З огляду на це, і відповідно до статті 61 Конституції України, виконання одним платником податків своїх зобов'язань перед бюджетом не ставиться у залежність від виконання зазначених зобов'язань будь-яким іншим платником податків.
Щодо взаємовідносин ПП «Хітал-Сервіс» та ТзОВ «Інтеграл Ай Ті», судом встановлено, що ТзОВ «Інтеграл Ай Ті» здійснило поставку на користь ПП «Хітал-Сервіс» меблів згідно видаткової накладної № 21/11-04 від 21.11.2012 року на загальну суму 34 560,00 грн. в т.ч. ПДВ 5 760,00 грн. На підтвердження права покупця щодо формування податкового кредиту з ПДВ, ТзОВ «Інтеграл Ай Ті» виписано ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну № 63 від 21.11.2012 р. ПП «Хітал-Сервіс» проведено оплату поставлених меблів у повному обсязі.
Допитані у судовому засіданні в якості свідків директор ПП «Хітал-Сервіс» ОСОБА_4 та заступник директора з будівництва ОСОБА_5 надали покази, згідно яких доставка (транспортування) поставлених меблів здійснювалось силами контрагента безпосередньо до об'єкту, на якому ці меблі були змонтовані Позивачем - Львівська область, Золочівський район, с. Хильчиці, вул. Заводська, 14. Замовником виготовлення та монтажу вказаних меблів виступало ТзОВ «Д-МІКС» на підставі договору від 15.11.2011 року. Факт належного виконання Позивачем своїх зобов'язань перед ТзОВ «Д-МІКС» та відповідно подальшого використання поставлених товарів підтверджується підписаним сторонами Актом здачі-приймання виконаних робіт на загальну суму 51 000,00 грн. у т.ч. ПДВ 8500,00 грн.
Таким чином, позивачем представлено належні докази поставки товару та його використання у власній господарській діяльності.
Як вбачається з матеріалів справи, ТзОВ «Гарант-Буд-Сервіс» виконувало для ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи на підставі Договору № 0111-5 від 01.11.2011 року на загальну суму 342 039,05 грн. у т.ч. ПДВ 57 006,50 грн. (а.с.54, том 1).
Роботи було проведено згідно підписаних сторонами перед початком виконання робіт договірних цін на об'єктах: Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Львів, вул. Шпитальна, 8 (сантехнічні роботи), Ремонт відділення Приватбанку за адресою: Тернопільська область, м.Товсте, вул. Українська, 60, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: Тернопільська область, м. Чортків, вул. С.Бандери, 20, Ремонт відділення аптеки ТзОВ «Тайлон» за адресою: м. Львів, вул. Пекарська, 26, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Львів, вул. Шпитальна, 8 (додаткові роботи), Ремонт відділення Акцент-Банку за адресою: м. Львів, вул. Наукова, 47, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Соснівка, вул. Галицька, 9, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Червоноград, просп. Шевченка, 14а, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Червоноград, вул. Корольова, 12, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Червоноград, вул. Сокальська, 2, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Стрий, вул. Дрогобицька, 5, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Львів, просп. Чорновола, 95, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: Закарпатська область, м. Тересва, вул. Вакарова, 3.
На виконання укладеного між сторонами договору до матеріалів справи долучено позивачем первинні бухгалтерські документи, а саме: акти приймання виконаних будівельних робіт, довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, договірні ціни, підписані та скріплені печатками обох сторін; податкові накладні на загальну суму ПДВ 57 006,50 грн. та платіжні документи про оплату виконаних робіт у повному обсязі (а.с. 57-168, том 1).
Позивачем результати вказаних робіт було передано генпідрядникам, а саме ТзОВ «Нові Зодчі» та філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», про що сторонами підписано і позивачем надано до матеріалів справи акти приймання виконаних будівельних робіт на об'єктах: Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Львів, вул. Шпитальна, 8 (сантехнічні роботи), Ремонт відділення Приватбанку за адресою: Тернопільська область, м.Товсте, вул. Українська, 60, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: Тернопільська область, м. Чортків, вул. С.Бандери, 20, Ремонт відділення аптеки ТзОВ «Тайлон» за адресою: м. Львів, вул. Пекарська, 26, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Львів, вул. Шпитальна, 8 (додаткові роботи), Ремонт відділення Акцент-Банку за адресою: м. Львів, вул. Наукова, 47, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Соснівка, вул. Галицька, 9, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Червоноград, просп. Шевченка, 14а, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Червоноград, вул. Корольова, 12, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Червоноград, вул. Сокальська, 2, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Стрий, вул. Дрогобицька, 5, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: м. Львів, просп. Чорновола, 95, Ремонт відділення Приватбанку за адресою: Закарпатська область, м. Тересва, вул. Вакарова, 3.
Факт виконання вищевказаних робіт підтверджується також показами свідків - директора ПП «Хітал-Сервіс» ОСОБА_4 та заступника директора з будівництва ПП «Хітал-Сервіс» ОСОБА_5
Таким чином, позивачем представлено належні докази виконання ремонтних робіт та використання їх результатів у власній господарській діяльності.
Щодо взаємовідносин ПП «Хітал-Сервіс» та ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп», то судом встановлено, що ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконувало для ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи на підставі укладених сторонами договорів та поставляла товари.
Факт виконання вказаних ремонтних робіт та поставки товарів підтверджується:
договором № 0704-1 від 7 квітня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Львів, вул. Стрийська (призупинковий комплекс), договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за квітень 2011 року та Актом № 07/04-10 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2011 року на загальну суму 31 730,00 грн. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - ПАТ КБ «Приватбанк», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та ПАТ КБ «Приватбанк»;
договором № 0804-1 від 8 квітня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи LVV-706 за адресою: м. Львів, вул. Брюховицька, 35, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за квітень 2011 року та Актом № 08/04-10 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2011 року на загальну суму 11950,00 грн. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - ТзОВ «МС-Зв'язок», що підтверджується Актом № 30903-36857/с здачі-приймання виконаних робіт за квітень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та ТзОВ «МС-Зв'язок»;
довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за травень 2011 року та Актом № 11/05-01 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2011 року на загальну суму 23 755,20 грн., згідно яких ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи базової станції LVV-404 філії ЛФ ПрАТ «Київстар» за адресою: Львівська область, Турківський район, с. Мохнате. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - ТзОВ «МС-Зв'язок», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за травень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та ТзОВ «МС-Зв'язок»;
довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за травень 2011 року та Актом № 20/05-03 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2011 року на загальну суму 27 838,58 грн., згідно яких ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи офісних приміщень за адресою: м.Львів, вул. Зубрівська, 8. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - ПАТ КБ «Приватбанк», що підтверджується Актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та ПАТ КБ «Приватбанк»;
видатковими накладними № 4/05-05 від 04 травня 2011 року, згідно якої ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» поставлено на користь ПП «Хітал-Сервіс» матеріали на загальну суму 5 348,71 грн., № 2/06-09 від 02 червня 2011 року, згідно якої ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» поставлено на користь ПП «Хітал-Сервіс» матеріали на загальну суму 4 641,45 грн., № 6/06-01 від 06.06.2011 р., згідно якої ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» поставлено на користь ПП «Хітал-Сервіс» матеріали на загальну суму 49 583,29 грн., № 7/06-08 від 07.06.2011 р., згідно якої ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» поставлено на користь ПП «Хітал-Сервіс» матеріали на загальну суму 35 130,00 грн. Оплата за поставлені матеріали проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Вказані матеріали в подальшому використані ПП «Хітал-Сервіс» при виконанні робіт на користь замовників - АТЛКФ «Світоч», ПАТ КБ «Приватбанк», ТзОВ «Нові Зодчі», що підтверджується Актами приймання виконаних будівельних робіт за травень, червень, листопад 2011 року, підписаними керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Замовників, а також при поставці отриманих меблів на користь замовника - АТЛКФ «Світоч», що підтверджується видатковими накладними № 1 та 2 від 10.06.2011 р.;
договором № 0606-2 від 06 червня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення АТ «Банк Ренесанс Капітал» за адресою: м. Тернопіль, вул. Руська, 24, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за червень 2011 року та Актом № 14/06-03 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2011 року на загальну суму 13 590,41 грн. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - АТ «Банк Ренесанс Капітал», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за червень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та АТ «Банк Ренесанс Капітал»;
договором № 0806-1 від 8 червня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Мукачеве, вул. Ярослава Мудрого, 8, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за червень 2011 року та Актом № 17/06-03 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2011 року на загальну суму 191 914,66 грн. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за червень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 1406-2 від 14 червня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Львів, вул. Княгині Ольги, 106, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за червень 2011 року та Актом № 24/06-09 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2011 року на загальну суму 41 039,69 грн. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за червень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 2705-2 від 27 травня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Львів, вул. Донецька, 3, договірною ціною, Актом № 29/06-01 приймання виконаних робіт за червень 2011 року на загальну суму 16 180,00 грн. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - ТзОВ «МС-Зв'язок», що підтверджується Актом № 30902-858/с здачі-приймання виконаних робіт за червень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та ТзОВ «МС-Зв'язок»;
видатковою накладною № 18/07-13 від 18 липня 2011 року, згідно якої ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» поставлено на користь ПП «Хітал-Сервіс» матеріали на загальну суму 1029,29 грн. у т.ч. ПДВ 171,55 грн. На суму поставлених матеріалів ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 18.07.2011 року. Оплата за поставлені матеріали проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Вказані матеріали в подальшому використані ПП «Хітал-Сервіс» при виконанні робіт на користь замовника - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 04/07-2 від 04 липня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Виноградово, вул. Станційна, 1, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2011 року та Актом № 18/07-12 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року на загальну суму 225 850,54 грн. у т.ч. ПДВ 37641,76 грн. На суму виконаних робіт ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 18.07.2011 року. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 1507-1 від 15 липня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Львів, пл. Липнева, 10, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2011 року та Актом № 21/07-10 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року на загальну суму 12 844,92 грн. у т.ч. ПДВ 2 140,82 грн. На суму виконаних робіт ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 21.07.2011 року. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 1507-2 від 15 липня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Львів, вул. Нечуя-Левицького, 3, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2011 року та Актом № 21/07-11 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року на загальну суму 11 135,35 грн. у т.ч. ПДВ 1855,89 грн. На суму виконаних робіт ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 21.07.2011 року. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 1507-3 від 15 липня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Миколаїв, вул. Шептицького, 1, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2011 року та Актом № 25/07-08 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року на загальну суму 99 913,51 грн. у т.ч. ПДВ 16652,25 грн. На суму виконаних робіт ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 25.07.2011 року. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 1507-4 від 15 липня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Львів, вул. Замарстинівська, 49, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2011 року та Актом № 25/07-09 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року на загальну суму 10 256,59 грн. у т.ч. ПДВ 1709,43 грн. На суму виконаних робіт ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 25.07.2011 року. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 2207-1 від 22 липня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Стрий, вул. Шевченка, 71, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2011 року та Актом № 26/07-08 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року на загальну суму 23 389,68 грн. у т.ч. ПДВ 3898,28 грн. На суму виконаних робіт ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 26.07.2011 року. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 2207-2 від 22 липня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Мостиська, вул. Грушевського, 2, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2011 року та Актом № 26/07-10 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року на загальну суму 5 954,62 грн. у т.ч. ПДВ 992,44 грн. На суму виконаних робіт ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 26.07.2011 року. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 2207-3 від 22 липня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Рава-Руська, вул. Львівська, 3, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2011 року та Актом № 26/07-11 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року на загальну суму 9 436,03 грн. у т.ч. ПДВ 1572,67 грн. На суму виконаних робіт ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 26.07.2011 року. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд»;
договором № 2207-4 від 22 липня 2011 року, на підставі якого ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виконано на користь ПП «Хітал-Сервіс» ремонтні роботи відділення ПАТ КБ «Приватбанк» за адресою: м. Новий Розділ, вул. Грушевського, 32, договірною ціною, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2011 року та Актом № 27/07-11 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року на загальну суму 77 981,02 грн. у т.ч. ПДВ 12 996,84 грн. На суму виконаних робіт ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп» виписано для ПП «Хітал-Сервіс» податкову накладну від 27.07.2011 року. Оплата за виконані роботи проведена ПП «Хітал-Сервіс» у повному обсязі. Результати виконаних робіт в подальшому передані замовнику ПП «Хітал-Сервіс» - Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд», що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року, підписаним керівниками ПП «Хітал-Сервіс» та Філії «Аеробуд-Захід» ПРАТ «Аеробуд».Факт виконання вищевказаних робіт підтверджується також показами свідків - директора ПП «Хітал-Сервіс» ОСОБА_4 та заступника директора з будівництва ПП «Хітал-Сервіс» ОСОБА_5
Таким чином, позивачем представлено належні докази виконання ремонтних робіт, поставки товарів та їх використання у власній господарській діяльності.
Перелічені вище первинні документи були надані відповідачеві при проведені перевірки, даний факт відображений в акті перевірки від 17.05.2013 року.
Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що господарська операція - це дія або подія, що викликає зміни у структурі активів і зобов'язань, власному капіталі підприємства. Із положень ч. 1, 3 ст. 9 вказаного Закону вбачається, що бухгалтерський облік полягає, зокрема, у складанні та прийнятті до обліку первинних документів, які фіксують факти здійснення господарських операцій, складенні на їх підставі зведених облікових документів, систематизація інформації первинних документів на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Щодо твердження відповідача про те, що діяльність контрагентів позивача - спрямована на здійснення операцій, пов'язаних з отриманням податкової вигоди і відповідно це призводить до висновку про те, що взаємовідносини позивача та контрагента не спричинили реального настання правових наслідків, суд зазначає наступне.
У п. 6 розділу І Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 р. № 984 передбачено, що у висновку акта документальної перевірки зазначається опис виявлених перевіркою порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, з посиланням на підпункти, пункти, статті законодавчих актів або загальний висновок щодо відсутності таких порушень. Відповідно до п. 6 розділу ІІ цього Порядку факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.
Згідно до ст.83 Податкового кодексу України для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація;. експертні висновки; судові рішення; інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби.
Посилання відповідача в акті перевірки від 17.05.2013 року на безтоварність операцій ПП «Хітал Сервіс» з контрагентом ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп»: взято фактично з акта перевірки від 19.04.2012 року № 943/22-3/37241554, складені ДПІ у Печерському районі м. Львова без врахування обставин їх складання.
Вищенаведене спростовує твердження відповідача про не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із ТзОВ «Інтеграл Ай Ті», ТзОВ «Гарант-Буд-Сервіс» та ТзОВ «Будівельна компанія «АТР Груп».
Слід зазначити, що відповідач не звертався до суду із позовом про визнання недійсними договорів, укладених позивачем з вищезазначеними контрагентами. У акті перевірки не зазначено, а представником відповідача у судовому засіданні не подано доказів наявності обвинувального вироку щодо будь-кого з посадових осіб та притягнення будь-кого посадових осіб контрагентів до кримінальної відповідальності за злочини передбачені ст. 205 та ст. 212 Кримінального кодексу.
В матеріалах справи відсутні докази на предмет визнання недійсним в установленому порядку вищевказаних договорів та порушення законодавства України в момент складання наявних у позивача податкових накладних. Водночас зібраними у справі доказами підтверджується реальність господарських операцій позивача, а відтак спростовуються висновки акта перевірки про порушення позивачем вимог податкового законодавства.
Відповідно до роз'яснень, наданих у постанові Пленуму Верховного Суду України від 6 листопада 2009 року № 9 «Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними», щоб вважати правочин нікчемним необхідні виключно законом передбачені для цього підстави, але й встановлення цього факту не входить до компетенції органу ДПС.
Висновки податкового органу прямо суперечать не лише нормам Податкового кодексу України, а й практиці Європейського Суду з прав людини, яка відповідно до вимог ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» застосовується національними судами як джерело права. Так, Європейський Суд у рішенні від 22 січня 2009 року у справі «БУЛВЕС АД проти Болгарії» (заява № 3991/03) зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати податок на додану вартість другий раз, а також сплачувати пеню. На думку суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.
З огляду на наведене вище, аргументи, якими відповідач доводить відсутність реального виконання господарських операцій, та й сам висновок про нікчемність правочинів, є безпідставними і не доводять правомірності висновків податкового органу про заниження суми податку на додану вартість та заниження податку на прибуток.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Зважаючи на викладене вище податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області 31.05.2013 року № 0000332210, № 0000342210 не відповідають критеріям, визначеним ч. 3 ст. 2 КАС України, оскільки прийняті необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). В той же час позивач довів обґрунтованість позовних вимог належними та допустимими доказами. Виходячи з положень п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС України, суд приходить до висновку, що такі податкові повідомлення-рішення слід скасувати як протиправні.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України підлягають відшкодуванню з державного бюджету України понесені позивачем судові витрати у виді судового збору.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 167 КАС України, суд -
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 31.05.2013 року № 0000332210.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 31.05.2013 року № 0000342210.
Стягнути з державного бюджету на користь приватного підприємства «Хітал Сервіс» (м. Львів, вул. Стрийська, 76/2; ідентифікаційний код 31977682 ) 2 294 ( дві тисячі двісті дев'яносто чотири) грн. сплаченого судового збору.
Апеляційну скаргу на постанову суду першої інстанції може бути подано протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, виготовленої в повному обсязі. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 08 листопада 2013 року.
Суддя Сподарик Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2013 |
Оприлюднено | 11.11.2013 |
Номер документу | 34670080 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні