cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 жовтня 2013 р. 12:17 Справа №801/9342/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Габовій Н.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Командитного товариства «Крим-інвестбуд та компанія» до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки звернулось з адміністративним позовом Командитне товариство «Крим-інвестбуд та компанія» до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0001882200 від 26.09.2013 року, № 0001892200 від 26 вересня 2013 року.
Адміністративний позов мотивований тим, що Сакською ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим проведена позапланова документальна невиїзна перевірка КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» (ЄДРПОУ 19009073) з питань дотримання вимог податкового законодавства при нарахуванні податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за період з 01.01.2011р. по 31.07.2013р. за договорами оренди земельних ділянок з Сакською міською державною адміністрацією від 21 травня 2007року та від 20 серпня 2010р.
За результатами перевірки складено акт від 13.09.2013 року № 139/2200, за висновками якого встановлено порушення КТ «Крим-інвестбуд та компанія» п.288.5, п.288.7 ст.288 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VІ, в результаті чого занижено податкове зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з 01.01.2011р. по 01.07.2013р. на загальну суму 659773,7 грн. яка знаходиться у м.Саки, вул. Морська,1, у тому числі:
2011 року (м. Саки)
за січень 2011 року - 2984,1 грн.
за лютий 2011 року - 2984,1 грн.
за березень 2011 року - 2984,1 грн.
за квітень 2011 року - 2984,1 грн.
за травень 2011 року - 2984,1 грн.
за червень 2011 року - 2984,1 грн.
за липень 2011 року - 2984,1 грн.
за серпень 2011 року - 2984,1 грн.
за вересень 2011 року - 2984,1 грн.
за жовтень 2011 року - 2984,1 грн.
за листопад 2011 року - 2984,1 грн.
за грудень 2011 року - 2984,14 грн.
2011 року (м.Саки)
за січень 2012 року - 2540,26 грн.
за лютий 2012 року - 15929,49 грн.
за березень 2012 року - 35534,9 грн.
за квітень 2012 року - 35534,9 грн.
за травень 2012 року - 35534,9 грн.
за червень 2012 року - 35534,9 грн.
за липень 2012 року - 35534,9 грн.
за серпень 2012 року - 35534,9 грн.
за вересень 2012 року - 35534,9 грн.
за жовтень 2012 року - 35534,9 грн.
за листопад 2012 року - 35534,9 грн.
за грудень 2012 року - 35534,87 грн.
2012 року (м.Саки)
за січень 2013 року-35534,9 грн.
за лютий 2013 року - 35534,9 грн.
за березень 2013 року - 35534,9 грн.,
за квітень 2013 року - 35534,9 грн.
за травень 2013 року - 35534,9 грн.
за червень 2013року - 35534,9 грн.
за липень 2013 року - 35534,9 грн.
занижено податкове зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з 01.01.2011р. по 01.07.2013р. яка знаходиться за межами населених пунктів на території Ліснівської сільської ради Сакського району на загальну суму 59826,01 грн., у тому числі:
2012 рік (Ліснівська с/р)
за липень 2012 року - 4634,32 грн.
за серпень 2012 року - 4634,32 грн.
за вересень 2012 року - 4634,32 грн.
за жовтень 2012 року - 4634,32 грн.
за листопад 2012 року - 4634,32 грн.
за грудень 2012 року - 4634,31 грн.
2013 року (Ліснівська с/р)
за січень 2013 року - 4574,30грн.
за лютий 2013 року - 4574,30 грн.
за березень 2013 року - 4574,30 грн.
за квітень 2013року - 4574,30 грн.
за травень 2013 року - 4574,30 грн.
за червень 2013 року - 4574,30 грн.
за липень 2013 року - 4574,30 грн.
не нараховане податкове зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з 01.01.2011 по 31.03.2011 рр. на загальну суму 7896,6 грн., у тому числі:
2011 року (Ліснівська с/р)
за січень 2011 року - 2632,2 грн.
за лютий 2011 року - 2632,2 грн.
за березень 2011 року - 2632,2 грн.
На підставі акту були винесені податкові повідомлення -рішення № 0001882200 від 26 вересня 2013 року на суму 820241,98грн. за основним платежем 659773,7грн. за штрафними санкціями 160468,28грн., та № 0001892200 від 26 вересня 2013 року на суму 82680,11грн. за основним платежем 67722,61грн. за штрафними санкціями 14957,5грн з якими позивач не згодний.
Представник позивача зазначає, що між ним та Сакською міською радою був укладений договір оренди земельної ділянки від 21.05.2007 року площею 88301,11кв.м., під розміщення виробничої бази по вул. Морської, 1 у м. Саки, який 15.12.2008р. був зареєстрований у Сакському відділі Кримської Регіональної філії Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» при Державному комітеті України по земельних ресурсах у книзі реєстрації договорів оренди землі під №040801500110.
Також 20.08.2010р. між позивачем та Сакською районною державною адміністрацією був укладений договір оренди земельної ділянки площею 15га під розміщення кар'єру по видобутку пісчано- гравійної суміщі на Сакському рудовищі, який 27.04.2011р. був зареєстрований у Міськрайонному управлінні Держкомзему у м. Саки та Сакському районі АР Крим у книзі реєстрації договорів оренди землі під №012438394000195.
Представник позивача пояснює, що відповідно до договору оренди від 21.05.2007 року величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою складає 81237,02грн., (щомісячно 6769,75.2 грн.) розмір орендної плати розрахований на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно довідки №325/02-22 від 21.03.2006р., наданою Сакським міським відділом земельних ресурсів АР Крим в якої грошова оцінка зазначена в розмірі 4029179,65грн.
Також відповідно до договору оренди від 20.08.2010р. величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою складає 31586,40грн., грошова оцінка земельної ділянки зазначена в розмірі 2931033грн.
Представник позивача зазначає, що висновки контролюючого органу про заниження орендної плати за землю за 2011р., 2012р., 2013р. в сумі 727496,31грн., засновані на тому, що:
- за земельну ділянку згідно договору від 21.05.2007р., у зв'язку з тим. що Рішенням Сакської міської ради №40 від 08.02.12р., було введена в дію нова нормативна грошова оцінка земель м. Саки в адміністративних межах міста, та те що починаючи з 01.01.2011р.. мінімальний розмір орендної плати за земельні ділянки, які знаходяться в державній або комунальній формі власності складає 3 відсотки розміру земельного податку п. 5 ст. 288 ПК України.
- за земельну ділянку згідно договору від 20.08.2010р. в зв'язку з тим. що ставка земельного податку за земельні ділянки, наданні підприємствам промисловості, які розташовані за межами населених пунктів, нормативно грошова оцінка яких проведена, згідно п.274.1 ст.274 ПК України встановлюється у розмірі 1 відсотка від нормативно грошової оцінки.
Представник позивача зазначає, що істотними умовами договору оренди землі є зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, в даному випадку має бути по-перше - згода сторін, по-друге додаткова письмова угода, яка проходить державну реєстрацію в органах державного земельного кадастру.
Представник позивача зазначає, що за змістом укладених договорів, зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін або на підставі судового рішення.
До того ж, представник позивача наголошує, що змін до договорів оренди земельних ділянок щодо збільшення розміру орендної плати за землю не вносились, додаткові угоди не укладались та не реєструвались у відповідному порядку.
З урахуванням викладеного, позивач просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 01 жовтня 2013 року було відкрите провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 01 жовтня 2013 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був сповіщений належним чином, заперечень, клопотань або пояснень по справі до суду не надіслав.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.
Отже, Сакська об'єднана державна податкова інспекція ГУ Міндоходів АР Крим є суб'єктом владних повноважень, яка у правовідносинах з фізичними та юридичними особами реалізує надані владні управлінські функції, а тому спори за участю Сакською ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим є публічно-правовими і відносяться до юрисдикції адміністративних судів.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.
Тому, вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щодо скасування податкового повідомлення-рішення, суд зобов'язаний перевірити, чи являлися правомірними дії відповідача у зв'язку прийняттям такого повідомлення -рішення, чи дотримані порядок, строки та підстави проведення перевірки.
Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.
Судом встановлено, що Командитне товариство «Крим-інвестбуд та компанія» є юридичною особою, яке 04.03.1992 року зареєстроване Сакською районною державною адміністрацією АР Крим, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серія АБ №447602.
Суд зазначає, що Командитне товариство «Крим-інвестбуд та компанія» взято на податковий облік в органах державної податкової служби 21.10.1996р., та перебуває на обліку в Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим.
Судом встановлено, що Командитне товариство «Крим-інвестбуд та компанія» є платником орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Таким чином, судом встановлено, що Командитне товариство «Крим-інвестбуд та компанія» являється суб'єктом господарювання, юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням діяльності.
Судом встановлено, що КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік, вх. № 9000166880 від 31.01.2011 року в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 125157,54 гривень.
При цьому, згідно відомостей із договорів оренди землі до складу орендної плати у 2011 році була включена сума орендної плати у розмірі 115783,86 грн. по договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 року, сума орендної плати у розмірі 1225,18 грн. по договору оренди від 22.08.2005 року, сума орендної плати у розмірі 8148,50 грн. по договору оренди від 04.11.2003 року.
Судом встановлено, що по договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 року КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2012 рік, вх. № 9006724682 від 20.02.2012 року в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 121109,92 гривень.
Судом встановлено, що по договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 року КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2013 рік, вх. № 9008320095 від 20.02.2013 року в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 121109,92 гривень.
Також судом встановлено, що по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік (з квітня по грудень), вх. № 9003213524 від 17.05.2011 року в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 23689,80 гривень.
Судом встановлено, що по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2012 рік, вх. № 9006651217 від 20.02.2012 року в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 33039,37 гривень.
Судом встановлено, що по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2013 рік, вх. № 9008293420 від 20.02.2013 року в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 33039,37 гривень.
Судом встановлено, що відповідачем 30.08.2013 року прийнятий наказ № 74 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки КТ «Крим-інвестбуд та компанія».
З акту перевірки вбачається, що позивача проінформовано про проведення позапланової невиїзної перевірки письмовим повідомленням від 09.09.2013 р. № 178/2200, яке з копією наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки № 74 від 30.08.2013р. Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим, вручено 09.09.2013 р. під розписку головному бухгалтеру КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» Орловій Людмилі Борисівні.
Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією в м.Сімферополя АР Крим ДПС на підставі п.19-1.1.1 п.19-1.1.33 ст.19-1 згідно ст.75, п.78.1.4 ст.78 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI та Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим № 74 від 30.08.2013р. проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача, за результатами якої складено Акт за №7574/22-03/33326005 від 15.10.2012 року.
Згідно акту перевірка проводилася в період з 09.09.2013р. по 13.09.2013р.
Судом встановлено, що при проведенні перевірки використані наступні документи: податкові декларації орендної плати за 2011 рік, 2012 рік та за 2013 рік, договір оренди земельної ділянки б/н від 21.05.2007 року, договор оренди земельної ділянки б/н від 20.08.2010 року, інформація комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем:
- ІС «Податковий блок»;
- АРМ «Бест Звіт»;
- АІС «Облік платників і платежів».
Як зазначено в акті перевірки, податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011,2012,2013 роки були надані підприємством до Сакської ОДПІ АР Крим за формою і в термін, встановлені законодавством.
В ході проведення перевірки встановлено, що за період з 01.01.2011р. по 31.07.2013р. КТ «Крим - Інвестбуд та компанія», задекларовано орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності до місцевого бюджету м. Саки по договору оренди від 21.05.2007р. у сумі 307541,21 грн., у тому числі:
- 2011 рік у сумі 115783,86 грн.;
- 2012 рік у сумі 121109,92 грн.;
- за 7 місяців 2013 року у сумі 70647,43 грн.
Перевіркою повноти визначення орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності встановлено заниження даної плати у загальній сумі 659773,70 грн., у тому числі:
- за 2011 року на 35809,24 грн.,
- за 2012 року на 375220,16 грн.
- за січень-липень 2013року на 248744,3 грн.
Також в акті перевірки зазначено що, збільшення мінімального розміру орендної плати за землю виникло не у зв'язку з волевиявленням сторін договору КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» (орендарем) із Сакською міською Радою (орендодавцем), а у зв'язку із зміною ставки податку у відповідності із діючим законодавством. Необхідність сплати орендної плати земельного податку в новому розмірі 3 відсотки виникає незалежно від внесення змін в договори оренди по ініціативі сторін договору оренди землі. Починаючи з 01.01.11року мінімальний розмір річної орендної плати за земельні ділянки, які знаходяться в державній або комунальній формі власності складає 3 відсотки розміру земельного податку.
Крім того, пунктом 2 рішення № 40,15 сесії міської ради 6-скликання від 08.02.2012 року «Про затвердження технічної документації по нормативно-грошової оцінки земель, розташованих у межах м. Саки», була проведена актуалізація нормативно-грошової оцінки земель, розташованих у межах м. Саки, яке було оприлюднене у засобах масової інформації 17.02.2012 року.
У зв'язку з чим актом перевірки встановлено, що платником вищевказані вимоги податкового законодавства дотримано не було. Розрахунки з орендної плати за землю надавались без врахування вимог п.288.5 ст.288 ПКУ у частині визначення мінімального розміру орендної плати не менш ніж трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII ПК України.
В акті перевірки також зазначено, що 20 серпня 2010 року КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» та Сакська районна державна адміністрація уклали договір оренди землі від 20 серпня 2010 року відповідно якого сума орендної плати становить в трикратному розмірі земельного податку встановленого Податковим Кодексом України, що станом на 01.01.2012 року становить 31586,40 грн., але з 01.07.2012 року Законом України від-24.05.2012 року № 4834-VI в п.274.1 ст.274 до Податкового Кодексу України внесені доповнення, а саме ставка податку за земельні ділянки, нормативно грошова оцінка яких проведена, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативно грошової оцінки, за виключенням земельних ділянок, вказаних у статтях 272,273,276 Податкового Кодексу України.
Тобто, ставка податку за земельні ділянки, наданим підприємствам промисловості, які розташовані за межами населених пунктів, нормативно грошова оцінка яких проведена з 01.07.2012 року згідно п.274.1 ст.274 ПКУ встановлюється у розмірі 1 відсотка від нормативно грошової оцінки.
Також, в ході проведення перевірки встановлений факт не дотримання підприємством умов договору, зокрема в порушення п.31 Договору оренди землі від 20.08.2010р. позивачем не забезпечено державну реєстрацію дійсного Договору в місячний термін, а також не сплачено орендну плату за землю за період використання землі, починаючи з моменту підписання цього Договору.
Тобто за період з 01.01.2011р. по 31.03.2011р. орендна плата згідно Договору оренди землі від 20.08.2010р. не нараховувалась та не сплачувалась, відповідно не декларувалась.
За даними перевірки загальна сума донарахованої орендної плати за земельні ділянки за період з 01.01.2011р. по 31.03.2011р. складає 7896,6 грн.
Крім того, КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» обчислювало орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності на умовах договору оренди розрахованої згідно п.278.1 ст.278 ПКУ, яка діяла до 01.07.2012 року без урахування того, що по орендуємій земельній ділянці проведена нормативно-грошова оцінка, яка складає 2931033,00 грн.
Дана норма діючого законодавства та умови договору оренди з 01.07.2012р.по 31.07.2013р. платником не виконувалась, чим порушено вимоги п.288.5 ст.288 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VІ, в результаті чого занижено податкове зобов'язання по орендній платі за земельну ділянку державної і комунальної власності за період з 01.07.2012 по 31.07.2013р. на загальну суму 59826,01 грн.
Враховуючи, що позивачем вищевказані вимоги податкового законодавства не дотримані та не виконані умови договору від 20.08.2010р., щодо своєчасного реєстрування та відповідно нарахування орендної плати, Сакська ОДПІ ГУ Міндоходів в АРК дійшла до висновку про те, що КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» порушив п.5, п.7 ст. 288 Податкового кодексу України , у зв'язку з чим актом перевірки встановлено, що податкове зобов'язання по орендній платі за земельну ділянку державної і комунальної власності належить до збільшення у загальній сумі 727496,31 грн. у тому числі за 2011 рік - 43705,84 грн., за 2012 рік - 403026,07 грн., за 2013 рік - 28076,44 грн.
Згідно з п.п.54.3.2 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. зі змінами та доповненнями контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до п.123.1. ст.123 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. зі змінами та доповненнями у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Відповідно до п. 7 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України від 02.12.2010р. зі змінами та доповненнями штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки № 139/2200 від 13.09.2013р. Сакською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим було прийнято податкові повідомлення-рішення, а саме:
- № 0001882200 від 26.09.2013р., яким КТ «Крим-інвестбуд та компанія» на підставі п.5 ст.288 п. 123.1 ст.123 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість на суму 820241,98 гривень, у тому числі за основним платежем на суму 659773,70 та застосовані штрафні санкції в розмірі 160468,28 грн.
- № 0001892200 від 26.09.2013р., яким КТ «Крим-інвестбуд та компанія» на підставі п.5, п.7 ст.288 п. 123.1 ст.123 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість на суму 82680,11 гривень, у тому числі за основним платежем на суму 67722,61 та застосовані штрафні санкції в розмірі 14957,50 грн.
Позивач, не погодившись зі спірними податковими повідомленнями - рішеннями Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів в АРК ДПС № 0001882200 від 26.09.2013р. та № 0001892200 від 26.09.2013р. звернувся з позовом до суду.
Перевіряючи правомірність прийняття відповідачем податкового повідомлення-рішення № 0001882200 від 26.09.2013р., судом встановлено наступне.
З акту перевірки вбачається, що в порушення п.5, п.7 ст.288 ПК України перевіркою встановлено заниження податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності КТ «Крим-інвестбуд та компанія» на загальну суму 727496,31грн., у тому числі: за 2011 рік на суму 43705,84грн., за 2012 рік на суму 403026,07 грн., за 2013 рік на суму 28076,44грн.
Судом встановлено, що податкові зобов'язання з орендної плати були визначені податковим органом на підставі рішення Сакської міської ради №40 від 08.02.2012 року «Про затвердження технічної документації по нормативно-грошової оцінки земель, розташованих у межах м. Саки», яким була проведена актуалізація нормативно-грошової оцінки земель, розташованих у межах м. Саки.
Перевіряючи обґрунтованість зазначених висновків акту перевірки, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що 21.05.2007р. між Відкритим акціонерним товариством "Кримінвестбуд" правонаступником якого є КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» (п.1.6 Засновницького договору) та Сакською міською радою був укладений договір оренди земельної ділянки площею 88301,11кв.м., під розміщення виробничої бази по вул. Морської. 1 у м. Саки, терміном дії 49 років.
Судом встановлено, що 15.12.2008р. договір був зареєстрований у Сакському відділі Кримської Регіональної філії. Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» при Державному комітеті України по земельних ресурсах у книзі реєстрації договорів оренди землі під №040801500110.
Відповідно до п. 2.3.1 договору оренди величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою складає 81237,02грн., (щомісячно 6769,75 грн.) розмір орендної плати розрахований на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно довідки №325/02-22 від 21.03.2006р., наданою Сакським міським відділом земельних ресурсів АР Крим в якої грошова оцінка зазначена в розмірі 4029179,65грн.
Згідно з п. 2.3.3 договору передбачено, розмір орендної плати може переглядатися Сторонами по взаємної згоди.
Відповідно до п.4.1 договору зазначає що зміна умов договору оренди можливо по взаємною згодою сторін. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди спір вирішується у судовому порядку.
Судом встановлено, що на виконання цього договору від 21.05.2007 року позивачем зроблений розрахунок орендної плати з урахуванням індексу інфляції.
Згідно договору оплата за рік складає 81237,02грн., за місяць - 6769,75 грн.
З урахування індексу інфляції за 2009-2010 роки орендна плата склала - 9648,66 грн.
Індекс інфляції за 2011 рік - 104,6% орендна плата відповідно склала - 10092,49 грн.
Індекс інфляції за 2012 рік - 99,8% орендна плата склала залишилась без змін.
Оплата позивачем здійснена в повному обсязі, що підтверджується банківськими виписками які були досліджені під час розгляду справи.
Судом встановлено, що 20.08.2010р. між Відкритим акціонерним товариством "Кримінвестбуд" правонаступником якого є КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» (п.1.6 Засновницького договору) та Сакською районною державною адміністрацією був укладений договір оренди земельної ділянки площею 15га під розміщення кар'єру по видобутку пісчано - гравійної суміші на Сакському рудовищі, терміном дії до 12 жовтня 2015 року.
Судом встановлено, що 27.04.2011р. договір був зареєстрований у Міськрайонному управлінні Держкомзему у м. Саки та Сакському районі АР Крим у книзі реєстрації договорів оренди землі під № 012438394000195.
Відповідно до п. 9 договору оренди величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою складає 31586,40грн., грошова оцінка земельної ділянки згідно п.5 зазначена в розмірі 2931033грн.
Згідно п.36 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
Судом встановлено, що на виконання цього договору від 20.08.2010 року позивачем зроблений розрахунок орендної плати з урахуванням індексу інфляції.
Згідно договору оплата за рік складає 31586,40грн., за місяць - 2632,20 грн.
Індекс інфляції за 2011 рік - 104,6% орендна плата відповідно склала - 2753,28 грн.
Індекс інфляції за 2012 рік - 99,8% орендна плата склала залишилась без змін.
Оплата орендної плати позивачем здійснена в повному обсязі, що також підтверджується банківськими виписками які були досліджені під час розгляду справи.
Правовідносини, які виникли у зв'язку з орендою земельних ділянок, врегульовані Законом України "Про оренду землі" № 161-XIV від 6 жовтня 1998 року та Податковим кодексом України № 2755-VI від 2 грудня 2010 року.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Частиною 1 статті 2 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом (ч.2 ст. 4 Закону України "Про оренду землі").
Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до ч.1, 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Згідно з ч. 3 статті 21 Закону України "Про оренду землі" обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Відповідно до ст. 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Згідно з ст. 82 ЗК України, юридичні особи (засновані громадянами України або - юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; прийняття спадщини; виникнення інших підстав, передбачених законом.
Відповідно до ст. 206 ЗК України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Наведеними Законами не встановлювався мінімальний розмір орендної плати за землі комунальної власності, а в даному випадку визначався від розміру грошової оцінки.
Закон України "Про плату за землю", який діяв на час складання договорів, визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку.
Відповідно до положень абзацу 5 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про плату за землю" оренда - засноване на договорі строкове платне володіння, користування земельною ділянкою.
Згідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Статтею 19 Закону України "Про плату за землю" встановлено, що розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності).
01.01.2011 року набув чинності Податковий кодекс України № 2755-VI від 2 грудня 2010 року.
Відповідно до п.288.1 ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Положенням п. 5 ст. 288 ПК України, передбачено, що розмір орендної плати встановлюється договором, але річна сума платежу не може бути меншою для інших категорій земель трикратного розміру земельного податку, який встановлюється цим розділом.
01 липня 2012року набули чинності положення п.274.1 ст.274 ПК України, якими передбачено що ставка земельного податку за земельні ділянки, наданні підприємствам промисловості, які розташовані за межами населених пунктів, нормативно грошова оцінка яких проведена, встановлюється у розмірі 1 відсотка від нормативно грошової оцінки.
Приймаючи Податковий кодекс України, законодавець не вносив зміни до Закону України "Про оренду землі" в частині приведення у відповідність мінімального розміру орендної плати за землі комунальної власності за договорами укладеними до 01 січня 2011 року.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно з п.5 ст. 126 Земельного кодексу України (в редакції до 01.01.2013р.) визначено, що право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Відповідно до ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічне положення закріплено в ч. 1 ст. 188 ГК України.
Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зокрема, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (ст. 652 ЦК України).
Статтею 632 ЦК України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
З аналізу вищевказаних норм вбачається, що розмір орендної плати за землю встановлюється та змінюються сторонами відповідно до умов договору.
Інших умов збільшення розміру орендної плати законами України не передбачено, у тому числі і за рішенням орану місцевого самоврядування як сторони договору оренди та за рішенням податкового органу.
Як свідчать матеріали справи, позивач та Сакська міська рада не вносили змін до договору оренди земельної ділянки щодо збільшення розміру орендної плати за землю.
З аналізу законів України, що встановлюють правила та порядок користування земельними ділянками випливає, що орендна плата за користування земельними ділянками має договірне походження і її збільшення Державною податковою інспекцією, всупереч умовам договору, навіть на підставі рішення органу місцевого самоврядування, є втручанням державних органів в діяльність органу місцевого самоврядування, що суперечить ч.2 ст.71 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", відповідно до якої органи виконавчої влади не мають права втручатися в законну діяльність органів місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень органів місцевого самоврядування.
Таким чином, встановлення розміру орендної плати за користування земельними ділянками в порядку та у спосіб, передбачений нормативними актами України, є функціями тільки органів місцевого самоврядування та не можуть здійснюватися іншим способом ніж внесенням змін в договір оренди земельної ділянки.
Стосовно умов договору оренди необхідно вказати, що відповідно до пункту 2.3.2 Договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 року передбачено проведення індексації орендної плати .
Суд зазначає, що згідно з п. 10 договору оренди землі від 20.08.2010 року також передбачено проведення індексації орендної плати.
Зазначені пункти передбачають саме збільшення розміру орендної у зв'язку з індексацією, що не стосується зміни розміру орендної плати у зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки землі чи зміни складових частин розрахунку орендної плати, в тому числі встановлення нових коефіцієнтів до ставок земельного податку, як у даному випадку.
З матеріалів справи вбачається, що позивач на протязі 2008-2010 рр. здійснював нарахування та сплату орендної плати з урахуванням індексу інфляції, тобто дотримувався умов договору у цій частині, що не заперечували представники відповідачів у судовому засіданні.
Суд звертає увагу, що наявність зазначених умов договорів не передбачає автоматичну зміну орендної плати в інших випадках, в тому числі у зв'язку зі зміною коефіцієнту до ставок земельного податку, що є наслідком зміни розміру орендної плати.
Відповідно до пункту 2.3.3 Договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 р. розмір орендної плати може бути переглянутий за згодою сторін один раз на рік у разі та з моменту зміни умов господарювання, передбачених договором; підвищення цін, тарифів, у тому числі інфляційних процесів; погіршення стану земельної ділянки не з вини Орендаря; у випадку не виконання Орендодавцем обов'язку повідомити Орендаря про права третіх осіб на орендовану земельну ділянку; збільшення розмірів земельного податку; в інших випадках, встановлених діючим законодавством України та рішеннями органа місцевого самоврядування м. Саки.
Відповідно до п. 13 договору оренди землі від 20.08.2010р. розмір орендної плати може бути переглянутий один раз в три роки за вимогою однієї із сторін у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.
Тобто підстави для зміни розміру орендної плати чітко визначені договорами.
Оцінюючи пункт 2.3.3 договору від 21.05.2007 р. та п. 13 договору від 20.08.2010р. з урахуванням приписів Податкового кодексу України суд звертає увагу на те, що ним встановлений перегляд орендної плати, який може бути зроблений тільки при наявності волевиявлення та досягнення домовленості щодо внесення змін в договори та у певних випадках, які чітко визначені договорами.
Тобто розмір орендної плати не може бути підвищений автоматично, в тому числі при прийняття відповідного рішення органом місцевого самоврядування та зміні коефіцієнту до ставок земельного податку, оскільки це не відповідає нормам Закону України "Про оренду землі" та Податкового кодексу України.
Суд не приймає до уваги посилання Сакської ОДПІ на ту обставину, що збільшення мінімального розміру орендної плати за землю виникло не у зв'язку з волевиявленням сторін договору КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» із Сакською міською Радою, а у зв'язку із зміною ставки податку у відповідності із діючим законодавством, крім того, платники орендної плати повинні без внесення відповідних змін до договорів здійснювати нарахування та сплату орендної плати з урахуванням рішення №40, від 08.02.2012р. «Про затвердження технічної документації по нормативно-грошової оцінки земель, розташованих у межах м. Саки», яким була проведена актуалізація нормативно-грошової оцінки земель, розташованих у межах м. Саки, оскільки зазначені обставини не мають правового значення та не підтверджують правомірність прийняття спірних податкових повідомлень рішень.
Враховуючи вищевикладене, суд зауважує, що посилання податкового органу на обов'язок позивача самостійно змінювати розмір орендної плати при прийнятті рішення Сакською міською радою щодо встановлення нових коефіцієнтів до ставок земельного податку є безпідставними, такими, що не базуються на вимогах чинного законодавства.
Таким чином, ні умовами укладених між сторонами договорів оренди земельної ділянки, ані приписами діючого законодавства не передбачено таких підстав для зміни розміру орендної плати за землю що було підставою для визначення податкових зобов'язань з орендної плати, на яких наполягає відповідач.
З урахуванням викладеного, висновки, зроблені відповідачем в акті перевірки про порушення позивачем норм Податкового кодексу України в частині донарахування орендної плати за земельну ділянку у сумі 659773,70 грн. по договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 року, у сумі 59826,01 грн. по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року, є необґрунтованими.
Більш того, аналогічна позиція з цього правового питання викладена в постанові Верховного суду України від 11.06.13 р. по справі за позовом ЗАТ "Кримвтормет" до ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя про скасування податкового повідомлення-рішення.
Колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного суду України погоджується з висновками Вищого адміністративного суду України про те, що хоча зміна розміру земельного податку згідно із Законом №309-VI є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договору оренди землі його учасниками, зазначене не тягне автоматичні зміни орендної плати та, відповідно, донарахування ДПІ суми податкового зобов'язання з орендної плати із застосуванням штрафних санкцій за податковими повідомленнями-рішеннями.
Щодо посилань відповідача у акті перевірки на той факт, що підприємством КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» за період з 01.01.2011р. по 31.03.2011р. орендна плата за землю згідно Договору оренди землі б/н від 20.08.2010р. не нараховувалась та не сплачувалась, відповідно не декларувалась, чім порушило п. 31 договору, що стало підставою для нарахування орендної плати у сумі 7896,6 грн., суд зазначає наступне.
Згідно з ч.3 п. 31 договору оренди орендар зобов'язаний в місячний термін з моменту підписання договору забезпечити його державну реєстрацію за рахунок власних коштів.
Відповідно до ч.1 п. 31 договору оренди орендар зобов'язаний приступити до використання земельної ділянки після державної реєстрації договору оренди землі в установленому законом порядку.
Судом встановлено, що договір зареєстрований у Міськрайонному управлінні Держкомзему у м.Саки та Сакському районі АР Крим про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 27 квітня 2011 року за № 012438394000195.
Судом встановлено, що позивач подав декларацію за 2011 рік із зазначенням суми податкового зобов'язання у розмірі 23689,80 грн. відповідно до розрахунку орендної плати орендна плата за місяць склала - 2632,20 грн., таким чином позивач задекларував орендну плату за дев'ять місяців з квітня по грудень 2011 року (2632,20 х 9), тобто позивач розрахував орендну плату з моменту реєстрації договору з квітня 2011 року.
Таким чином, судом встановлено, що позивач керувався положеннями передбаченими ч. 1 п. 31 договору оренди землі, розрахувавши орендну плату за 2011 рік з квітня 2011 року, тобто з моменту державної реєстрації договору оренди землі у Міськрайонному управлінні Держкомзему у м.Саки та Сакському районі АР Крим про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 27 квітня 2011 року за № 012438394000195, що підтверджується договором від 20.08.2010 року який був досліджений судом під час розгляду справи.
Виходячи з наведено суд приходить до висновку, що висновки відповідача в частині нарахування податкового зобов'язання з орендної плати за земельну ділянку відповідно до п. 288.7 ст. 288 ПК України за період з 01.01.2011 року по 31.03.2011 року на загальну суму 7896,60 грн. по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року, є не обґрунтованими.
Судом встановлено, що за 2011, 2012, 2013 роки по договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 року відповідачем донараховано позивачу податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 659773,70 гривень та згідно розрахунку штрафних санкцій застосовані штрафні санкції в розмірі 160468,28 гривень (за період з 01.01.2011 року по 01.07.2011 року - 1грн.; за період з 01.07.2011 року по 31.07.2013 рік 641869,10 х 25% = 160467,28 грн.).
Оскільки суд визнав правомірним формування позивачем орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності по договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 року на загальну суму 659773,70 гривень, у тому числі за 2011 рік у сумі 115783,66 грн., за 2012 рік у сумі 121109,92 грн., за 2013 рік у сумі 121109,92 грн., застосування відповідачем фінансових санкцій в розмірі 160468,28 гривень є необґрунтованим, а тому податкове повідомлення-рішення Сакьскої ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим № 0001882200 від 26 вересня 2013 року є протиправним та підлягає скасуванню в частині визначення грошового зобов'язання на суму 820241,98 гривень, у тому числі за основним платежем на суму 659773,70 гривень, та 160468,28 гривень фінансових санкцій.
Судом встановлено, що за 2011, 2012, 2013 роки по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року відповідачем донараховано позивачу податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 67722,61 гривень та згідно розрахунку штрафних санкцій застосовані штрафні санкції в розмірі 14957,50 гривень (за період з 01.01.2011 року по 01.07.2011 року - 1грн.; за період з 01.07.2011 року по 31.07.2013 рік 59826,01 х 25% = 14956,50 грн.).
Оскільки суд визнав правомірним формування позивачем орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року на загальну суму 67722,61 гривень, у тому числі за 2011 рік у сумі 23689,80 грн., за 2012 рік у сумі 33039,37 грн., за 2013 рік у сумі 33039,37 грн., застосування відповідачем фінансових санкцій в розмірі 14957,50 гривень є необґрунтованим, а тому податкове повідомлення-рішення Сакьскої ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим № 0001892200 від 26 вересня 2013 року є протиправним та підлягає скасуванню в частині визначення грошового зобов'язання на суму 82680,11 гривень, у тому числі за основним платежем на суму 67722,61 гривень, та 14957,50 гривень фінансових санкцій.
Суд враховує, що рішення, дії суб'єкта владних повноважень не можуть бути упередженими, тобто здійснюватися дискримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корпоративний інтерес. Суд також враховує, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АРК № 0001882200 від 26.09.2013 року в частині нарахування грошового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 820241,98 гривень, у тому числі за основним платежем на суму 659773,70 гривень, та 160468,28 гривень фінансових санкцій.
Крім того, позовні вимоги підлягають задоволенню в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АРК № 0001892200 від 26.09.2013 року в частині нарахування грошового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 19354,75 гривень, у тому числі за основним платежем в розмірі 82680,11 гривень, у тому числі за основним платежем на суму 67722,61 гривень, та 14957,50 гривень фінансових санкцій.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України, тому суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму сплаченого ним судового збору у розмірі 2294 грн.
Оскільки судом задоволено позовні вимоги позивача, а відповідачем у справі є суб`єкт владних повноважень, звільнений від сплати судових витрат, судовий збір підлягає стягненню із Державного бюджету України шляхом його безспірного списання із рахунку суб'єкта владних повноважень - відповідача, як зазначено Вищим адміністративним судом України у листі від 21.11.2011 року №2135/11/13-11 "Щодо стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ".
У судовому засіданні 17.10.2013 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови. Постанова складена у повному обсязі 22.10.2013 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим № 0001882200 від 26.09.2013 року.
3. Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим № 0001892200 від 26.09.2013 року.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Командитне товариство «Крим-інвестбуд та компанія» (ЄДРПОУ 19009073) судовий збір в розмірі 2294 гривень шляхом безспірного списання із рахунку Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2013 |
Оприлюднено | 14.11.2013 |
Номер документу | 35182905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні