Ухвала
від 04.02.2014 по справі 801/9342/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/9342/13-а

04.02.14 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дугаренко О.В.,

суддів Омельченка В. А. ,

Мунтян О.І.

розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 801/9342/13-а за апеляційною скаргою Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р. ) від 17.10.13

за позовом Командитного товариства "Крим-інвестбуд та компані" (ст. Прибережна, 3,с. Прибережне, Сакський район, Автономна Республіка Крим,96563)

до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим (вул. Курортна, 57,м.Саки,Сакський район, Автономна Республіка Крим,96500)

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17.10.13 позовні вимоги Командитного товариства "Крим-інвестбуд та компані" до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень- задоволено: визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим № 0001882200 від 26.09.2013 року, визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим № 0001892200 від 26.09.2013 року, стягнуто з Державного бюджету України на користь Командитне товариство «Крим-інвестбуд та компанія» (ЄДРПОУ 19009073) судовий збір в розмірі 2294 гривень шляхом безспірного списання із рахунку Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17.10.2013, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 04.02.2014 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

При апеляційному перегляді справи встановлено, що 26.09.2013 відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення № 0001882200 на суму 820241,98 грн. за основним платежем 659773,7грн. за штрафними санкціями 160468,28грн., та № 0001892200 на суму 82680,11грн. за основним платежем 67722,61грн. за штрафними санкціями 14957,5грн з якими позивач не згодний.

Підставою прийняття спірного повідомлення-рішення став акт від 13.09.2013 № 139/2200 позапланової документальної невиїзної перевірки КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» (ЄДРПОУ 19009073) з питань дотримання вимог податкового законодавства при нарахуванні податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за період з 01.01.2011р. по 31.07.2013р. за договорами оренди земельних ділянок з Сакською міською державною адміністрацією від 21 травня 2007року та від 20 серпня 2010р.

Перевіркою встановлені порушення позивачем: КТ «Крим-інвестбуд та компанія» п.288.5, п.288.7 ст.288 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VІ, в результаті чого занижено податкове зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з 01.01.2011р. по 01.07.2013р. на загальну суму 6597.

З матеріалів справи вбачається, що КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік, вх. № 9000166880 від 31.01.2011 в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 125157,54 гривень.

При цьому, згідно відомостей із договорів оренди землі до складу орендної плати у 2011 році була включена сума орендної плати у розмірі 115783,86 грн. по договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007, сума орендної плати у розмірі 1225,18 грн. по договору оренди від 22.08.2005, сума орендної плати у розмірі 8148,50 грн. по договору оренди від 04.11.2003.

По договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2012 рік, вх. № 9006724682 від 20.02.2012 в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 121109,92 гривень.

Згідно договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2013 рік, вх. № 9008320095 від 20.02.2013 в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 121109,92 гривень.

Згідно договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік (з квітня по грудень), вх. № 9003213524 від 17.05.2011 в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 23689,80 гривень.

Згідно договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2012 рік, вх. № 9006651217 від 20.02.2012 в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 33039,37 гривень.

Згідно договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 КТ «Крим-інвестбуд та компанія» надало до Сакської ОДПІ ГУ Міндоходів АР Крим декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2013 рік, вх. № 9008293420 від 20.02.2013 в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 33039,37 гривень.

21.05.2007р. між Відкритим акціонерним товариством "Кримінвестбуд" правонаступником якого є КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» (п.1.6 Засновницького договору) та Сакською міською радою укладений договір оренди земельної ділянки площею 88301,11кв.м., під розміщення виробничої бази по вул. Морської. 1 у м. Саки, терміном дії 49 років.

15.12.2008р. договір був зареєстрований у Сакському відділі Кримської Регіональної філії. Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» при Державному комітеті України по земельних ресурсах у книзі реєстрації договорів оренди землі під №040801500110.

Відповідно до п. 2.3.1 договору оренди величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою складає 81237,02грн., (щомісячно 6769,75 грн.) розмір орендної плати розрахований на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно довідки №325/02-22 від 21.03.2006р., наданою Сакським міським відділом земельних ресурсів АР Крим в якої грошова оцінка зазначена в розмірі 4029179,65грн.

На виконання цього договору від 21.05.2007 позивачем зроблений розрахунок орендної плати з урахуванням індексу інфляції.

20.08.2010 між Відкритим акціонерним товариством "Кримінвестбуд" правонаступником якого є КТ «Крим - Інвестбуд та компанія» (п.1.6 Засновницького договору) та Сакською районною державною адміністрацією був укладений договір оренди земельної ділянки площею 15га під розміщення кар'єру по видобутку пісчано - гравійної суміші на Сакському рудовищі, терміном дії до 12 жовтня 2015 року.

На виконання цього договору від 20.08.2010 позивачем зроблений розрахунок орендної плати з урахуванням індексу інфляції.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до ч.1, 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Згідно з ч. 3 статті 21 Закону України "Про оренду землі" обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Згідно з ст. 82 ЗК України, юридичні особи (засновані громадянами України або - юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; прийняття спадщини; виникнення інших підстав, передбачених законом.

Згідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Статтею 19 Закону України "Про плату за землю" встановлено, що розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності).

Положенням п. 5 ст. 288 ПК України, передбачено, що розмір орендної плати встановлюється договором, але річна сума платежу не може бути меншою для інших категорій земель трикратного розміру земельного податку, який встановлюється цим розділом.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно з п.5 ст. 126 Земельного кодексу України (в редакції до 01.01.2013р.) визначено, що право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.

Відповідно до ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічне положення закріплено в ч. 1 ст. 188 ГК України.

Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зокрема, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (ст. 652 ЦК України).

Статтею 632 ЦК України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Як свідчать матеріали справи, позивач та Сакська міська рада не вносили змін до договору оренди земельної ділянки щодо збільшення розміру орендної плати за землю.

Встановлення розміру орендної плати за користування земельними ділянками в порядку та у спосіб, передбачений нормативними актами України, є функціями тільки органів місцевого самоврядування та не можуть здійснюватися іншим способом ніж внесенням змін в договір оренди земельної ділянки.

Згідно з п. 10 договору оренди землі від 20.08.2010 передбачено проведення індексації орендної плати.

З матеріалів справи вбачається, що позивач на протязі 2008-2010 рр. здійснював нарахування та сплату орендної плати з урахуванням індексу інфляції, тобто дотримувався умов договору у цій частині, що не заперечували представники відповідачів у судовому засіданні.

Наявність зазначених умов договорів не передбачає автоматичну зміну орендної плати в інших випадках, в тому числі у зв'язку зі зміною коефіцієнту до ставок земельного податку, що є наслідком зміни розміру орендної плати.

Відповідно до пункту 2.3.3 Договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 р. розмір орендної плати може бути переглянутий за згодою сторін один раз на рік у разі та з моменту зміни умов господарювання, передбачених договором; підвищення цін, тарифів, у тому числі інфляційних процесів; погіршення стану земельної ділянки не з вини Орендаря; у випадку не виконання Орендодавцем обов'язку повідомити Орендаря про права третіх осіб на орендовану земельну ділянку; збільшення розмірів земельного податку; в інших випадках, встановлених діючим законодавством України та рішеннями органа місцевого самоврядування м. Саки.

Відповідно до п. 13 договору оренди землі від 20.08.2010р. розмір орендної плати може бути переглянутий один раз в три роки за вимогою однієї із сторін у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Тобто підстави для зміни розміру орендної плати чітко визначені договорами.

Оцінюючи пункт 2.3.3 договору від 21.05.2007 р. та п. 13 договору від 20.08.2010р. з урахуванням приписів Податкового кодексу України суд звертає увагу на те, що ним встановлений перегляд орендної плати, який може бути зроблений тільки при наявності волевиявлення та досягнення домовленості щодо внесення змін в договори та у певних випадках, які чітко визначені договорами.

З урахуванням викладеного, висновки, зроблені відповідачем в акті перевірки про порушення позивачем норм Податкового кодексу України в частині донарахування орендної плати за земельну ділянку у сумі 659773,70 грн. по договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 року, у сумі 59826,01 грн. по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року, є необґрунтованими.

Згідно з ч.3 п. 31 договору оренди орендар зобов'язаний в місячний термін з моменту підписання договору забезпечити його державну реєстрацію за рахунок власних коштів.

Відповідно до ч.1 п. 31 договору оренди орендар зобов'язаний приступити до використання земельної ділянки після державної реєстрації договору оренди землі в установленому законом порядку.

Матеріали справи свідчать, що договір зареєстрований у Міськрайонному управлінні Держкомзему у м.Саки та Сакському районі АР Крим про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 27 квітня 2011 року за № 012438394000195.

Судом встановлено, що позивач подав декларацію за 2011 рік із зазначенням суми податкового зобов'язання у розмірі 23689,80 грн. відповідно до розрахунку орендної плати орендна плата за місяць склала - 2632,20 грн., таким чином позивач задекларував орендну плату за дев'ять місяців з квітня по грудень 2011 року (2632,20 х 9), тобто позивач розрахував орендну плату з моменту реєстрації договору з квітня 2011 року.

Таким чином, висновки відповідача в частині нарахування податкового зобов'язання з орендної плати за земельну ділянку відповідно до п. 288.7 ст. 288 ПК України за період з 01.01.2011 року по 31.03.2011 року на загальну суму 7896,60 грн. по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року, є не обґрунтованими.

Оскільки судом визнано правомірним формування позивачем орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності по договору оренди земельної ділянки від 21.05.2007 на загальну суму 659773,70 гривень, у тому числі за 2011 рік у сумі 115783,66 грн., за 2012 рік у сумі 121109,92 грн., за 2013 рік у сумі 121109,92 грн., застосування відповідачем фінансових санкцій в розмірі 160468,28 гривень є протиправним, а тому податкове повідомлення-рішення Сакьскої ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим № 0001882200 від 26 вересня 2013 року правомірно скасовано судом першої інстанції в частині визначення грошового зобов'язання на суму 820241,98 гривень, у тому числі за основним платежем на суму 659773,70 гривень, та 160468,28 гривень фінансових санкцій.

Оскільки судом визнано правомірним формування позивачем орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності по договору оренди земельної ділянки від 20.08.2010 року на загальну суму 67722,61 гривень, у тому числі за 2011 рік у сумі 23689,80 грн., за 2012 рік у сумі 33039,37 грн., за 2013 рік у сумі 33039,37 грн., застосування відповідачем фінансових санкцій в розмірі 14957,50 гривень є протиправним, а тому податкове повідомлення-рішення Сакьскої ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим № 0001892200 від 26 вересня 2013 року правомірно скасовано судом першої інстанції.

При таких обставинах справи судова колегія не знаходить правових підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17.10.13 у справі № 801/9342/13-а залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17.10.13 у справі № 801/9342/13-азалишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко

Судді підпис В.А.Омельченко

підпис О.І. Мунтян

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Дугаренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2014
Оприлюднено13.02.2014
Номер документу37111212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/9342/13-а

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Волков А.С.

Ухвала від 24.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 06.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Постанова від 17.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні