Постанова
від 17.09.2013 по справі 801/7265/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 вересня 2013 р. 17:07 Справа №801/7265/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., за участю секретаря Карпенко Л.П, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державного підприємства "Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (№102)"

до Управління пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополя

про спонукання до виконання певних дій

представники сторін:

представник позивача: Горбачьова Катерина Сергіївна;

представник відповідача: Асрян Ліанна Вачагановна.

Суть справи: Державне підприємство "Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (№102)" (далі - Позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Управління пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополя (далі - Відповідач), в якому просить примусити Управління пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополя укласти з Підприємством СВК-102 договір реструктуризації заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 364,3 тис. грн.; відстрочити виконання рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску та погашення заборгованості зі сплати платежів до Управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополя на 2 роки.

Позовні вимоги мотивовані тим, що підприємство тривалий час перебуває у складному економічному стані. Позивач зазначає, що до Управління пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополя ним було направлено клопотання про реструктуризацію наявної заборгованості зі сплати по страхових внесків. 20.05.2013 року Управління у реструктуризації відмовило.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.09.13 року відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні 17.09.2013 року на задоволенні позовних вимог наполягав з підстав, викладених у позовній заяві, надав до суду уточнення до позовної заяви, згідно з якими позивач просить суд примусити Управління пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополя відстрочити заборгованість Державного підприємства "Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (№102)" у сумі 364,3 тис. грн. до 21.01.2016 року; розстрочити виконання рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску та погашення заборгованості зі сплати платежів до Управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополя на 5 років.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, надав до суду заперечення на адміністративний позов, у якому зазначає, що на заборгованість, що виникла до 01.01.2004 року та не була сплачена станом на 01.01.2011 року, реструктуризацію боргу було проведено, а заборгованість, що виникла після 01.01.2011 року, реструктуризації не підлягає згідно з законодавством.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, оцінюючи правомірність застосування до позивача фінансових санкцій, суд

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство "Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (№102)" є юридичною особою (ідентифікаційний код юридичної особи - 08680299), зареєстрованою виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 28.02.2000 року, що підтверджується випискою з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААВ №857379, Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №438880.

Судом встановлено, що позивач зареєстрований в Управлінні Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополя як платник єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

11.10.2012 року Управлінням пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим прийнято рішення №1111 "Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску", яким до Державного підприємства «Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі (№102)" застосовано штраф у розмірі 6 409,88 грн. та нараховано пеню в розмірі 27 840,43 грн. за період з 21.02.2011 року до 27.09.2012 року, яке отримане Підприємством 17.10.2012 року.

28.11.2012 року Управлінням пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим прийнято рішення №1655 "Про застосування штрафних санкцій за несплату, неповну чи або несвоєчасну сплату сум єдиного внеску одночасно з виплатою сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів)", яким до Державного підприємства «Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі (№102)" застосовано штраф у розмірі 15 251,69 грн., яке отримане Підприємством 28.11.2012 року.

28.11.2012 року Управлінням пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим прийнято рішення №1656 "Про застосування штрафних санкцій за ненадання звітності, передбаченої Законом України "Про сбір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"", яким до Державного підприємства «Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі (№102)" застосовано штрафні санкції в розмірі 1 190,00 грн. за січень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень2011 року, за березень 2013 року.

07.12.2012 року Управлінням пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим прийнято рішення №1764 "Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску", яким до Державного підприємства «Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі (№102)" застосовано штраф у розмірі 5 278,86 грн. та нараховано пеню в розмірі 18 088,91 грн. за період з 20.09.2011 року до 21.11.2012 року, яке отримане Підприємством 13.12.2012 року.

Судом встановлено, що станом на 01.04.2013 року Державне підприємство «Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі (№102)" має заборгованість перед Управлінням пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим:

- по сплаті єдиного соціального внеску в сумі 226 338,43 грн., у тому числі недоїмка в сумі 152 278,66 грн. з грудня 2011 року;

- по сплаті страхових внесків у сумі 627 271,83 грн., у тому числі недоїмка 417 214,53 грн. з травня 2008 року.

01.04.2013 року Управлінням пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим прийнято рішення №12 про розстрочення. Вказаним рішенням Управління Державному підприємству «Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі (№102)" надана розстрочка на заборгованість зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованого до 01 січня 2004 року, не погашена станом на 1 січня 2011 року, в сумі 68 714,25 грн. Управління надало позивачу розстрочку з 01 квітня 2013 року по 20 січня 2016 року.

Також 01.04.2013 року Управлінням пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим прийнято рішення №13 про розстрочення, яким позивачу надана розстрочка на заборгованість зі сплати фінансових санкцій та пені, яка виникла до 01 січня 2011 року, в сумі 194 206,91 грн.

20.05.2013 року Управлінням пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим Державному підприємству «Підприємство Сімферопольської виправної колонії Управління Державної пенітенціарної служби України в АР Крим та м. Севастополі (№102)" надіслано лист №5210/10-05 про реструктуризацію боргу, в якому Управління повідомляє підприємство про прийняття рішень №12 та №13 від 01.04.2013 року та зазначає, що законодавством не передбачена реструктуризація заборгованості, що виникла на 01.05.2013 року.

Перевіряючи законність та обґрунтованість позовних вимог, суд зважає на наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинен він дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ст.19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок обчислення та сплати єдиного внеску встановлюється ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI.

П.п. 2, 5, 7, 8, 9 ст. 9 Закону закріплено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць.

У п.п. 14, 15 ст. 25 Закону закріплено, що про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення.

Порядок, строки та процедура оскарження вимоги про сплату єдиного внеску поширюються на оскарження рішень органу доходів і зборів щодо нарахування пені та застосування штрафів.

Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Як вбачається з рішень Управління пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим від 01.04.2013 року №№12 та 13, Управлінням було проведено розстрочення сум заборгованості, що виникла до 1 січня 2004 року.

Згідно з п. 7 прикінцевих та перехідних положень Закону заборгованість із сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованого до 1 січня 2004 року, не погашена станом на 1 січня 2011 року, з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, із сплати фінансових санкцій та пені, що виникла до 1 січня 2011 року, підлягає розстроченню не більш як на 60 календарних місяців починаючи з 1 січня 2011 року.

Розстрочена сума підлягає сплаті (в тому числі пеня і штрафні санкції) рівними частками щокварталу не пізніше 20 числа місяця, що настає після зазначеного періоду, незалежно від факту виплати заробітної плати за цей період.

Повідомлення про розстрочення суми заборгованості, пені та штрафних санкцій надсилається платникам у встановленому Пенсійним фондом порядку.

Суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на скрутне фінансове становище підприємства. На підтвердження цих обставин ним надано Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за 1 квартал 2013 року та Бізнес-план підприємства Сімферопольської виправної колонії №102 на 2013 рік.

Однак суд вказує, що відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Згідно ч. 1 ст. 25 Закону №2464 рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

Таким чином, враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Під час судового засідання, яке відбулось 17.09.2013 року, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ у повному обсязі постанову складено 23.09.2013 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга на судове рішення суду першої інстанції подається протягом трьох днів з дня його ухвалення.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 3 днів з дня ухвалення рішення яке оскаржується.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Панов О.І.

Дата ухвалення рішення17.09.2013
Оприлюднено14.11.2013
Номер документу35185937
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7265/13-а

Ухвала від 11.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Яковенко Світлана Юріївна

Ухвала від 20.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Яковенко Світлана Юріївна

Ухвала від 22.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

Постанова від 17.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

Ухвала від 02.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні