Постанова
від 07.11.2013 по справі 812/8837/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 листопада 2013 року Справа № 812/8837/13

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Лагутіна А.А.,

при секретарі судового засідання: Рязанській Є.О.,

за участю представників сторін:

від позивача: Ляпіна Д. І. (довіреність № 3/62 від 29.08.2013 року, працює: головний державний інспектор з охорони праці),

від відповідача: Куліша Б. М. (довіреність № 19/1659/1 від 26.07.2013 року),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області до приватного акціонерного товариства «Луганський енергозавод» про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

22 жовтня 2013 року територіальне управління Держгірпромнагляду у Луганській області Державної інспекції нагляду в енергетиці (далі - Позивач або ТУ Держгірпромнагляду) звернулось до суду з позовом до приватного акціонерного товариства «Луганський енергозавод» (далі - Відповідач) про застосування заходів реагування. В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на таке.

Відповідно до наказу № 1109 від 17.09.2013 року та направлення на перевірку № 11-255 від 27.09.2013 року у період з 15 жовтня 2013 року по 16 жовтня 2013 року посадовими особами теруправління проведено планову перевірку суб'єкта господарювання Приватне акціонерне товариство «Луганський енергозавод», код ЄДРПОУ 00178695, розташованого за адресою: 91020, м.Луганськ, вул. Руднєва, 56, на предмет функціонування СУОП, служби охорони праці, електробезпеки, електрогосподарства, електроустановок понад 1000 В.

Під час планової перевірки функціонування СУОП, Служби охорони праці, електробезпеки, електрогосподарства, електроустановок понад 1000В виявлено 27 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 8 (вісім) створюють загрозу життю та здоров'ю людей (п. п. 7,8,9,10,11,12,13, 24 акту перевірки).

Позивач вважав, що у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для часткового зупинення проведення робіт на підприємстві, та просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до приватного акціонерного товариства «Луганський енергозавод», шляхом часткового зупинення проведення робіт, а саме: вогневі роботи, роботи на висоті, роботи в діючих електроустановках проведення випробувань в електроустановках понад 1000 В, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, зазначивши, що майже всі виявлені позивачем на підприємстві порушення на даний час усунені, а відтак відсутні підстави для задоволення позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до п. 6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Луганській області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України у та їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно підпункту 7 пункту 4 Положення про теруправління, територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:

будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;

видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;

застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;

проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання;

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідно до наказу № 1109 від 17.09.2013 року та направлення на перевірку № 11-255 від 27.09.2013 року у період з 15 жовтня 2013 року по 16 жовтня 2013 року посадовими особами теруправління проведено планову перевірку суб'єкта господарювання Приватне акціонерне товариство «Луганський енергозавод», код ЄДРПОУ 00178695, розташованого за адресою: 91020, м.Луганськ, вул. Руднєва, 56, на предмет функціонування СУОП, служби охорони праці, електробезпеки, електрогосподарства, електроустановок понад 1000 В (аркуші справи 11,12).

Під час планової перевірки функціонування СУОП, Служби охорони праці, електробезпеки, електрогосподарства, електроустановок понад 1000 В виявлено 27 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 8 (вісім) створюють загрозу життю та здоров'ю людей (п. п. 7,8,9,10,11,12,13, 24 акту перевірки) (аркуші справи 13-19).

Так, згідно розділу 5 акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 16 жовтня 2013 року №11-07/80 зафіксовані наступні порушення:

- п. 7 - роботодавець здійснює допуск осіб, зазначених у переліку професій та видів діяльності, для яких є обов'язковий первинний і періодичний наркологічний профілактичний огляд (електротехнічний персонал);

- п. 8 - роботодавець здійснює допуск до робіт підвищеної небезпеки осіб, які не пройшли психофізіологічної експертизи, (електротехнічний персонал);

- п. 9 - фахівці та працівники, що виконують вогняні роботи, не пройшли перевірку знань пожежної безпеки та пожежень-технічний мінімум;

- п. 10 - до виконання робіт на висоті та верхолазних допущені працівники, які не пройшли навчання та перевірку знань з охорони праці, а також не пройшли стажування;

- п. 11 - не розробленні інструкції з охорони праці по професіям та видам робіт (безпечне виконання робіт в електроустановках понад 1000 В, ремонт КЛ-6 кВ, роботи на висоті та верхолазні);

- п. 12 - не створені безпечні умови праці для виконання робіт на висоті - засоби захисту від падіння з висоти не пройшли випробування;

- п. 13 - працівники не забезпечені засобами захисту від падіння з висоти;

- п. 24 - відсутній дозвіл Держгірпромнагляду на виконання випробувань в електроустановках понад 1000 В.

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

порушень вимог Кодексу України про надра;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки;

виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

В судовому засіданні встановлено, що станом на момент вирішення справи по суті, зафіксовані в акті № 11-07/80 від 16.10.2013 року порушення, окрім п. 10, 12, 13, 24, усунуті.

Так, обставини усунення відповідачем п. 7 та п. 8 виявлених порушень, а саме - здійснення роботодавцем допуску осіб, зазначених у переліку професій та видів діяльності, для яких є обов'язковий первинний і періодичний наркологічний профілактичний огляд (електротехнічний персонал), та здійснення роботодавцем допуску до робіт підвищеної небезпеки осіб, які не пройшли психофізіологічної експертизи, (електротехнічний персонал) підтверджується наданими відповідачем у судовому засіданні сертифікатами про проходження особами профілактичного наркологічного огляду та висновками психофізіологічної експертизи (аркуші справи 163-211).

Проходження перевірки знань пожежної безпеки та пожежно-технічного мінімуму фахівцями та працівниками, що виконують вогняні роботи, підтверджується наказом № 26/1-10 від 18.10.2013 року та № 26/11-1 від 15.11.2011 року про створення комісій з перевірки, протоколами засідань комісії з перевірки знань з питань охорони праці, посвідченням про проходження навчання з питань пожежної безпеки, відомостями про перевірку знань, що свідчить про усунення відповідачем п. 9 виявлених порушень (аркуші справи 157-162).

Про усунення п. 11 порушень зафіксованих в акті № 11-07/80 від 16.10.2013 року свідчать надані відповідачем витяги з інструкцій щодо безпечного виконання робіт, порядком видачі дозволів на виконання окремих видів робіт, тощо (аркуші справи 126-156).

Щодо п. 10, 12, 13 порушень суд вважає за необхідне зазначити, що доказів проведення робіт на висоті та верхолазних робіт на підприємстві відповідача позивачем не надано.

Враховуючи те, що окремі порушення зафіксовані в акті перевірки суб'єктом господарювання усунені, та те, що доказів проведення робіт на висоті та верхолазних робіт на підприємстві відповідача, обов'язкова наявність яких обумовлює можливість фіксування порушень викладених у п. 10,12,13, позивачем не надано, суд вважає вимоги позивача в цій частині необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Щодо порушення викладеного у п. 24 акту перевірки, а саме відсутності дозволу Держгірпромнагляду на виконання випробувань в електроустановках понад 1000 В, суд зазначає, що в наданому відповідачем дозволі на продовження виконання робіт підвищеної небезпеки від 29.07.2011 року, серед переліку робіт підвищеної небезпеки відсутній такий вид робіт як виконання випробувань в електроустановках понад 1000 В, а відтак позивні вимоги в цій частині визнаються судом доведеними та є такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон N 877-V) повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

На підставі п. 2 ч. 2 ст. 18 КАСУ окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

На підставі ч. 1 ст. 183-2 КАСУ справи, щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням, розглядаються у скороченому проваджені. На підставі статті 256 КАСУ негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для часткового зупинення проведення робіт.

З огляду на викладене, суд вважає позов таким, що підлягає частковому задоволенню, а саме в частині часткового зупинення проведення робіт з випробувань в електроустановках понад 1000 В.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 158-163, 183-2, 257 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області до приватного акціонерного товариства «Луганський енергозавод» про застосування заходів реагування, задовольнити частково.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до приватного акціонерного товариства «Луганський енергозавод» (91020, м.Луганськ, вул. Руднєва, 56, код ЄДРПОУ 00178695) шляхом часткового зупинення проведення робіт, а саме проведення робіт з випробувань в електроустановках понад 1000 В, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Згідно з ч.3 ст.160 КАС України постанову складено у повному обсязі 11 листопада 2013 року.

Суддя А.А. Лагутін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2013
Оприлюднено15.11.2013
Номер документу35197121
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/8837/13-а

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Постанова від 07.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні