Постанова
від 22.10.2013 по справі 819/2268/13-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/2268/13-a

22 жовтня 2013 року м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі

головуючої судді Подлісна І.М.

секретаря судового засідання Субтельній Л.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременець АГРО" до Кременецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кременець АГРО" (далі ТзОВ «Кременець АГРО») звернулося до суду із адміністративним позовом до Кременецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень №0000232301 та №0000181500 від 02.04.2013 року, №0000612301 від 18.05.2013 року, №0000671500 та №0000682301 від 31.05.2013 року, №0000692301 від 12.06.2013 року.

Представники позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременець АГРО", в судовому засіданні позов підтримали у повному обсязі, просили позов задовольнити з мотивів наведених у адміністративному позові.

Представник відповідача, Кременецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, проти позову заперечив, просив у задоволенні позову відмовити.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача та представника відповідача, проаналізувавши та дослідивши матеріали справи, вважає що даний позов не підлягає до задоволення, виходячи з наступних міркувань.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Кременець АГРО» зареєстровано Кременецькою районною державною адміністрацією із наступним присвоєнням ідентифікаційного коду 35190634 та взято на облік в органах державної податкової служби.

Працівниками Кременецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області 04.02.2013 року на підставі наказу на проведення перевірки від 08.10.2012 року №432 та направлень від 09.10.2012 року №000220, №000221, №000222, №000223, №000224, та від 24.10.2012 року №000236, №000237 була проведена виїзна позапланова перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременець АГРО" з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року.

В ході проведення вищевказаної перевірки, працівниками податкового органу, був виявлений ряд порушень допущених Товариством з обмеженою відповідальністю «Кременець АГРО», про що був складений акт перевірки №23/22-00/35190634 від 04.02.2013 року.

За результатами розгляду даного акту Кременецькою об'єднаю державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Тернопільській області винесено наступні податкові повідомлення - рішення:

- № 0000232301 від 02.04.2013 року, яким визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 501 633,00 грн., в тому числі основний платіж, 334 422,00 грн., штрафні (фінансові) санкції - 167 221,00 грн.;

- № 0000181500 від 02.04.2013 року, яким визначено грошове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 171166 грн., в тому числі основний платіж 169 506,00 грн., штрафні (фінансові) санкції - 1 660,00 грн.;

- № 0000612301 від 18.05.2013 року, яким зменшено бюджетне відшкодування і податку на додану вартість в сумі 183 062,00 грн., в тому числі основний платіж - 139 589,00 грн., штрафні санкції - 43 473,00 грн.;

- № 0000682301 від 31.05.2013 року, яким зменшено бюджетне відшкодування з податку на додану вартість в сумі 126 396,00 грн., в тому числі основний платіж 84 345,00 грн., штрафні санкції - 42 051,00 грн.;

- № 0000671500 від 31.05.2013 року, яким зменшено від'ємне значення об'єкта оподаткування по податку на прибуток на суму 5 783 188,00 грн.

Повно і всебічно дослідивши матеріали та обставини справи, суд приходить до переконання, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кременець АГРО» до Кременецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, не підлягає до задоволення виходячи із наступних міркувань.

Проведеною перевіркою встановлено, що при заповненні Декларації з податку на прибуток підприємства за 2010 рік в порушення пп. 5.9 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР із змінами і доповненнями (чинного на момент скоєння правопорушення - надалі Закону) позивачем не враховано вартість запасів, використаних не в господарській діяльності.

Щодо заниження задекларованих показників у рядку 01.2 декларацій «приріст балансової вартості запасів» за період з 01.07.2009 року до 31.03.2011 року на суму 825 607,00 грн. перевіркою встановлено наступне.

Залишки запасів додатку К 1/1 до рядків 01.2; 01.5; 04.2.; 04.10; 04.12; та 07 Декларації з податку на прибуток підприємства за 2010 рік на початок звітного року у графі 3 відображені в сумі 750641 грн., на кінець звітного періоду у графі 5 відображені в сумі 593322 грн., включено до валових витрат убуток балансової вартості запасів в сумі 157319 грн. по к.р. 04.2 К/1 Декларації з податку на прибуток за 2010 рік.

Однак, за даними перевірки залишки запасів на початок року становлять 890639 грн. на кінець звітного 2010 року складають 813041 грн., запаси використані не в господарській діяльності становлять 448331 грн., а приріст балансової вартості запасів 370733 грн.

При заповненні додатку К 1/1 до рядків 01.2; 01.5; 04.2.; 04.10; 04.12; та 07 Декларації з податку на прибуток підприємства за 2010 рік в порушення пп. 5.9 ст.5 Закону із змінами і доповненнями не враховано вартість запасів, використаних не в господарській діяльності, а саме :

За результатами розгляду відповіді Управління Держкомзему у Красилівському районі від 05.11.2012 року № 04-03-06/2904, на наданий запит Кременецької МДПІ від 29.10.2012 року № 4623/23 про факти реєстрації земельних ділянок за TOB «Красилів Arpo» код ЄДРПОУ 35190634 встановлено, що станом на 31.12.2010 року за TзOB «Кременець АГРО» не рахувалось зареєстрованих земельних ділянок для ведення господарської діяльності. Відсутність у власності чи користуванні земельних ділянок, а також відсутність ведення господарської діяльності, пов'язаної з сільськогосподарським виробництвом, підтверджується даними, статистичної звітності «Основні показники роботи сільськогосподарських підприємств за 2010 рік» (Форма-50 с/г). Згідно наданої для перевірки звітності TзOB «Кременець АГРО» у 2010 році не проводило виробництва сільськогосподарської продукції, відповідно не реалізовувало виробленої продукції.

У розділі 2 «Витрати на основне виробництво» відображено матеріальні витрати на виробництво продукції в сумі 448331 гри., в т.ч. насіння і посадковий матеріал -132173.грн.; мінеральні добрива 124774 тис. грн., нафтопродукти 104102 грн. та інші матеріальні витрати 87282 грн.

Тобто, в ході проведеної перевірки підприємством документально не доведено використання товарно - матеріальних цінностей у власній господарській діяльності в сумі 448 331 грн., а відтак не відображено в Декларації з податку на прибуток підприємства за 2010 рік «запаси використані не в господарській діяльності» в сумі 448 331 грн.

Згідно Положення бухгалтерського обліку 9 «Запаси» п.5. Запаси визнаються активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди, пов'язані з їх використанням, та їх вартість може бути достовірно визначена. За 2010 рік підприємство використало не в господарській діяльності запаси (пов'язані з не підтверджуючими посівами). Підприємством не доведено факт використання товарно - матеріальних цінностей у власній господарській діяльності в сумі 448331 грн. та не відображено в додатку К 1/1 до рядків 01.2;. 01.5;,04.2.;04.10; 04.12; та 07 Декларації з податку на прибуток підприємства за 2010 рік графа 4 «запаси використані не в господарській діяльності» в сумі 448331 грн.

В подальшому, із урахуванням даних декларації за 2010 року залишки запасів додатку К 1/1 до рядків 01.2;, 01.5;,04.2.;04.10; 04.12; та 07 Декларації з податку на прибуток підприємства за 1 квартал 2011 року на початок звітного року у графі 3 відображені в сумі 593322 грн., на кінець звітного періоду у графі 5 відображені в сумі 340996 грн. та включено до валових витрат убуток балансової вартості запасів в сумі 252326 грн. по к.р. 04.2 К/1 Декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2011 року. Однак, за даними перевірки залишки запасів на початок року становили 813041 грн. на кінець звітного 1 кварталу 2011 року складають 1127917 грн., приріст балансової вартості запасів 314876 грн.

Відповідно до вищевказаного та в порушення пункту 5.9 статті 5 Закону підприємством занижено приріст балансової вартості запасів всього в сумі 825607 грн., в т.ч. за ІV квартал 2009 року на 139998 грн., за 2010 рік на 370733 грн. та за 1 квартал 2011 року на 314876 грн.

Поряд з цим повідомляємо, що показники приросту/убутку балансової вартості запасів не впливають на донараховану суму податку на прибуток.

Відповідно до п.5.1, п.п.5.2.1, п.5.2, п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. До складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Не включаються до складу валових витрат витрати, не пов'язані з веденням господарської діяльності, а саме: не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Крім цього, позивачем до витрат на придбання товарів (робіт , послуг) неправомірно віднесено витрати по наданню посередницьких послуг з питань пошуку земельних ділянок сільськогосподарського призначення на суму 1 974 077 грн., в тому числі: III квартал 2010 року на суму 990949 грн.; ІV квартал 2010 року на суму 369118 грн.; І квартал 2011 року на суму 421255 грн. та І квартал 2012 року на суму 192755 грн.

Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (надалі Закону №996-XIV) визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Пунктом 2 ст.9 Закону №996-XIV передбачено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Оскільки, надані для перевірки документи не відповідають нормативним вимогам первинних документів, які передбачені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а саме: відсутні дані про місце складання, обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції, а тому враховуючи вищенаведене, дані документи не можуть бути підставою для фіксування фактів здійснення господарських операцій у бухгалтерському обліку та податковому обліку.

Також як зазначалося вище, згідно з інформацією Управління Держкомзему у Красилівському районі встановлено, що станом на 31.12.2010 року за ТзОВ «Кременець АГРО» не рахувалось зареєстрованих земельних ділянок для ведення господарської діяльності. Виходячи з вищенаведеного, платником завищено витрати по послугах з питань пошуку та організації підписання договорів оренди землі сільськогосподарського призначення на суму 1 974 077 грн.

Також, перевіркою встановлено завищення інших витрат у вигляді процентів від розміщення власних активів за період з 01.07.2009 року по 31.03.2011 року на суму 1 956 449 грн., в тому числі за 3 квартал 2009 року на суму 207094 грн.; ; 4 квартал 2009 року на суму 222875 грн.; 1 квартал 2010 року на суму 218256 грн.; 2 квартал 2010 року на суму 225687 грн.; 3 квартал 2010 року на суму 245106 грн.; 4 квартал 2010 року на суму 323718 грн.; 1 квартал 2011 року 513713 грн.

- та за період з 01.04.2011 року по 30.06.2012 року на суму 4 874 462 грн., в тому числі: за ІІ квартал 2011 року на суму 761971 грн.; за ІІІ квартал 2011 року на суму 929985 грн., за IV квартал 2011 року на суму 990647 грн., І квартал 2012 року - 1040389 грн.; ІІ квартал 2012 року - 1151470 грн.

Зокрема, в ході перевірки встановлено, що ТзОВ «Кременець АГРО» нараховує та виплачує проценти за договорами позики нерезиденту «ЕйТіЄс АЕРІБІЗНЕС ІНВЕСТМЕНТС ЛІМІТЕД»; (ATS AGRIBUSINESS INVESTMENTS LIMITED) - компанія зареєстрована у Республіці Кіпр:

згідно договору позики № 12/AL від 07.10.2009 року загальна сума позики складає 1500000,00 (один мільйон п'ятсот тисяч) доларів США, розмір ставки відсотків за користування позикою складає 15% річних, виходячи із 365 календарних днів в році;

згідно договору позики № LA-18-08 від 19.05.2008 року загальна сума позики складає 3000000,00 (три мільйони) доларів США, розмір ставки відсотків за користування позикою складає 11% річних, виходячи із 365 календарних днів в році. За результатами аналізу та перевірки статутних документів TзOB «Кременець АГРО» встановлено, що розмір статутного Фонду Товариства складає 50000 грн., з яких 99,9 % або 49950 грн. внесено TзOB «ЛАТ АГРО» (код ЄДРПОУ 35134323) та 0,1%, або 50 грн. внесено TзOB «Центр Дар» (код ЄДРПОУ 35057967).

В свою чергу, засновником TзOB «ЛАТ АГРО» (код ЄДРПОУ 35134323) є TOB «Украгро» (Латвія) із сумою внеску в статутний фонд - 6799470 грн., що становить 33% статутного фонду та «ЕйТіЄс АГРІБІЗНЕС ІНВЕСТМЕНТС ЛІМІТЕД»; (ATS AGRIBUSINESS INVESTMENTS LIMITED) ( Кіпр) із сумою внеску в статутний фонд - 13600 829 грн., що становить 66,7 % статутного фонду.

Відповідно до п.1.26 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (чинний на момент вчинення правопорушення - надалі Закон №334-94/ВР) пов'язана особа - юридична особа, яка здійснює контроль над платником податку, або контролюється таким платником податку, або перебуває під спільним контролем з таким платником податку. Під здійсненням контролю слід розуміти володіння безпосередньо або через більшу кількість пов'язаних фізичних чи юридичних осіб найбільшою часткою (паєм, пакетом акцій) статутного капіталу платника податку або управління найбільшою кількістю голосів у керівному органі такого платника податку або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), не меншою 20 відсотків від статутного капіталу платника податку.

Згідно з п.п.5.5.1, п.п.5.5.2 п.5.5 ст.5 Закону №334-94/ВР до складу валових витрат відносяться будь-які витрати, пов'язані з виплатою або нарахуванням процентів за борговими зобов'язаннями (у тому числі за будь-якими кредитами, депозитами) протягом звітного періоду, якщо такі виплати або нарахування здійснюються у зв'язку з веденням господарської діяльності платника податку.

Для платника податку, 50 та більше відсотків статутного капіталу (акцій, інших корпоративних прав) якого перебуває у власності або управлінні нерезидента (нерезидентів), віднесення до складу валових витрат на виплату або нарахування процентів за кредитами та іншими борговими зобов'язаннями на користь таких нерезидентів та пов'язаних з ними осіб дозволяється у сумі, що не перевищує суму доходів такого платника податку, отриману протягом звітного періоду у вигляді процентів від розміщення власних активів, збільшену на суму, що дорівнює 50 відсоткам оподатковуваного прибутку звітного періоду, без урахування суми таких отриманих процентів.

За даними перевірки підтвердження отриманих доходів TзOB «Кременець АГРО» за період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року у вигляді процентів від розміщення власних активів не встановлено.

Таким чином, в порушення п.п.5.5.2 п.5.5 ст.5 Закону №334-94/ВР позивачем зайво включено до складу валових витрат відсотки по кредиту наданого «ЕйТіЄс АГРІБІЗНЕС ІНВЕСТМЕНТС ЛІМІТЕД»; (ATS AGRIBUSINESS INVESTMENTS LIMITED) за договорами позики № 12/АД від 07 жовтня 2009 року та № LA-18-08 від 19.05.2008 року на суму 6 830 911 грн.

Перевіркою встановлено, що в порушення п.5.3 ст.5 Закону TзOB «Кременець АГРО» за перевіряємий період без підтверджуючих документів віднесено до складу «витрати на придбання товарів (робіт, послуг)», крім визначених у 04.11 витрати на загальну суму 350509 грн., в тому числі за III квартал 2009 року на суму 26288 грн., за III квартал 2010 року на суму 50096 грн., за IV квартал 2010 року на суму 224810 грн., за І квартал 2011 року на суму 49315 грн.

Проведеною перевіркою встановлено завищення товариством собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) на загальну суму 1259366 грн., в тому числі: за III квартал 2011 року в сумі 397951 грн., за IV квартал 2011 року в сумі 861415 грн.

Так, згідно даних бухгалтерського обліку встановлено безпідставне завищення витрат на придбання (виготовлення) реалізованої продукції на загальну суму 1201311 грн. в тому числі за Ш квартал 2011 року на суму 397951 грн.; IV квартал 2011 року - 803360 грн.

Перевіркою встановлено, що станом на 31.12.2011 року залишки виробленої, але не реалізованої продукції TзOB «Кременець АГРО» складають 19953945,00 грн., що становить 7,94 % від виробленої продукції.

TзOB «Кременець АГРО» до Декларації повністю включено до витрат та віднесено на собівартість реалізованих товарів, у IV кварталі 2011 року, нараховані амортизаційні відрахування в сумі 730791 грн.

Враховуючи вищевикладене, необхідно було віднести амортизаційні відрахування лише в сумі 672736 грн.

Згідно п. 138.2, п.138.4, п.138.6 та п.138.8 ст.138 Податкового кодексу витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів. У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді. Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн. Витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг. Собівартість придбаних та реалізованих товарів формується відповідно до ціни їх придбання з урахуванням ввізного мита і витрат на доставку та доведення до стану, придатного для продажу.

Собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку;вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну).

Таким чином товариством, при формуванні собівартості виробленої та реалізованої продукції в порушення п.138.8. ст..138 Податкового Кодексу завищено амортизаційні відрахування за IV квартал 2011 року на суму 58055 грн.

Згідно декларації за період з 01.07.2009 року по 31.03.2011 року від'ємне значення об'єкта оподаткування попереднього податкового року становить в загальній сумі 1306219 грн.

Проведеною перевіркою встановлено завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування в сумі 332112 грн., в тому числі: за ІУ квартал 2009 року-212874 грн.; за І квартал 2010 року на суму 119238 грн.

TзOB «Кременець АГРО» не відображало в бухгалтерському та податковому обліку за IV квартал 2009 року зменшення від'ємного значення об'єкту оподаткування в сумі 212874 грн., згідно акту перевірки Красилівської МДПІ від 23.10.2009 року № 806/23/35190634, за період перевірки з 01.08.2007 року по 30.06.2009 року .

Та в порушення п.22.4 ст.2-2 Прикінцевих положень Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» підприємством завищено від'ємне значення, яке утворилося станом на 1 січня 2010 року на суму 119264 грн.

Відповідно пункту 22.4 ст. 22 Прикінцеві положення Закону у складі валових витрат платника податку враховується 20 відсотків суми від'ємного значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток, яке утворилося станом на 1 січня 2010 року .

Крім того, перевіркою встановлено, що TзOB «Кременець АГРО» згідно поданої декларації з податку на прибуток підприємства за 2010 рік та поданого до вказаної декларації уточнюючого розрахунку у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок задекларовано від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток в сумі 619444 грн.

В ході перевірки встановлено, що від'ємне значення об'єкту оподаткування за 2009 рік складає 2500900 грн., з яких до валових витрат платника податку враховується 20 відсотків, що становить 500180 грн. Виходячи із вищевказаного встановлено завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування попереднього звітного (податкового) періоду по податку на прибуток в сумі 808642 грн.

За період з 01.07.2009 року по 30.06.2012 року TOB "Кременець Arpo" задекларовано від'ємне значення об'єкта оподаткування податку на прибуток у сумі 15536572 грн.

За результатами перевірки встановлено завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування по податку на прибуток в сумі 12918234 грн.: в тому числі за 2009 рік на суму 936648 грн.; за 2010 рік на суму 3295056 грн., за І квартал 2011 року на суму 1551485 грн., за 1І-ГУ квартал 2011 року на суму 3941969 грн., за П квартал 2012 року на суму 3193076 грн. та встановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 169506 грн. в тому числі за 4 квартал 2011 року у сумі 162868 грн., за 2 квартал 2012 року у сумі 6638 грн.

За результатами проведеної перевірки встановлено, що TзOB «Кременець АГРО» в порушення п.198.1, п.198.3 та п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України до податкового кредиту зайво віднесено ПДВ в сумі 194167 грн. по взаємовідносинах із TзOB «Агроімпорт ЛТД» (код ЄДРПОУ 35917124), в т.ч. в січні 2012 року - 92120,0 грн.; в квітні 2012 року -37060,00 грн.; в травні 2012 року - 64987,00 грн.

В ході перевірки встановлено, що взаємовідносини позивача з TзOB «Агроімпорт ЛТД» (код ЄДРПОУ 35917124) підтверджено договорами № 13/10-01-12 від 10.01.2012 року; № ДГ-416 від 05.04.2012 року ; ДГ-570 від 24.05.2012 року.

Відповідно до умов договорів - продавець TзOB «Агроімпорт ЛТД» (код ЄДРПОУ 35917124), покупець TзOB «Кременець AГРО» (код ЄДРПОУ 35190634).

Згідно з п.1.1 договорів Продавець зобов'язується на умовах визначених договором, поставити та передати у власність Покупця мінеральні добрива, а Покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його на умовах даного договору.

Згідно з п.п.2.1 договорів Продавець зобов'язаний поставити залізничним транспортом та передати у власність Покупця у повному обсязі товар.

На підставі наданих для перевірки залізнично - дорожніх накладних встановлено, що відправник товару є ПАТ «Рівнеазот», одержувачем товару є TзOB «Броди Arpo» код ЄДРПОУ 351165440.

Згідно представлених документів в залізнично-дорожній накладній вказані відправник та одержувач вантажу, які не передбачені договором поставки, що не може свідчити про отримання вантажу TзOB "Кременець АГРО" від TзOB «Агроімпорт ЛТД», сума завищення податкового кредиту по ПДВ по даних взаєморозрахунках складає 194167 грн.

Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № від визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ч. 1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо безпосередньо після її закінчення.

Щодо використання не в господарській діяльності матеріальних та нематеріальних активів, то слід зазначити, що перевіркою встановлено, що станом на 31.12.2010 року за TзOB «Кременець АГРО» не рахувалось зареєстрованих земельних ділянок для ведення господарської діяльності. Відсутність у власності чи користуванні земельних ділянок, а також відсутність ведення господарської діяльності, пов'язаної з сільськогосподарським виробництвом, підтверджується даними, статистичної звітності «Основні показники роботи сільськогосподарських підприємств за 2010 рік» (Форма -50 с/г). TзOB «Кременець АГРО» 2010 році не проводило виробництва сільськогосподарської продукції, відповідно не реалізовувало виробленої продукції, однак у розділі 2 «Витрати на основне виробництво» відображено матеріальні витрати на виробництво продукції в сумі 592,4 тис. грн. в т.ч. насіння і посадковий матеріал -132173.грн.; мінеральні добрива 124774 тис. грн., нафтопродукти 104102 грн. оплата послуг, робіт, що виконані сторонніми організаціями, та інші матеріальні витрати 231351 грн.. (дані операції відображені в бухгалтерському обліку проводкою Д-т pax 23 «Виробництво» К-т pax. 20 «Виробничі запаси» та К-т pax.63 «Розрахунки з постачальниками та підрядчиками».

Згідно плі.7.4.4. Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР з послідуючими змінами і доповненнями, якщо платник податку придбаває матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку сплаченого у зв'язку з таким придбанням, не включається до складу податкового кредиту.

Крім того, пп. 7.4.1. п.7.4. ст..7 Закону передбачає, що податковий кредит звітного періоду визначається у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в оподаткованих операціях у межах господарської діяльності платника податків.

Перевіркою встановлено, що TзOB «Кременець АГРО» у 2010 році не проводило господарську діяльність, пов'язану із вирощуванням та реалізацією с/г продукції, а тому у нього відсутнє право на віднесення до податкового кредиту ПДВ по придбаних та безпідставно списаних матеріальних активах і послугах сторонніх організацій віднесених на рахунок 23 «Виробництво» в сумі 118 302 грн. в т.ч. в липні 2010 року - 3766 грн., серпні 2010 року - 5367 грн., вересні 2010 року - 20274 грн., жовтень 2010 року - 84620 грн., листопад 2010 року - 4275 грн.

Як заявляє позивач, TзOB «Кременець АГРО» займається вирощуванням сільськогосподарських культур , однак у 2010 році Товариство не проводило виробництва та реалізації виробленої продукції.

Згідно Довідки Управління Держкомзему у Кременецькому районі від 22.10.2012 року № 4532/22 за TзОB «Кременець АГРО» згідно земельно-облікової документації аж станом на 01.07.2011 року рахується земельна ділянка (оренда паїв) лише 282,6 га .

Враховуючи вище викладене, перевіркою встановлено завищення податкового кредиту на суму 118 302,00 грн.

Таким чином, TзOB «Кременець АГРО» не може належним чином та в повному обсязі документально підтвердити факт отримання товарів. Отже, у позивача відсутнє право на включення до складу податкового кредиту вартості товару, відповідно до вищевказаних податкових накладних.

Також слід зауважити, що згідно даних автоматизованої системи співставлень податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України на день перевірки рахується розбіжність між задекларованими податковими зобов'язаннями TзOB «Лат Arpo» та задекларованим податковим кредитом TзOB «Кременець АГРО» в сумі 5 257,00 грн. та 4 673,00 грн., не проведено коригування в сторону зменшення по контрагенту TзOB «Лат Arpo» код ЄДРПОУ 35134323 в зв'язку з поверненням товару за серпень 2009 року в сумі 5257,0 грн. та вересні 2010 року в сумі 4673,0 грн.

Що стосується бюджетного відшкодування та відображення результатів перевірки в деклараціях, то слід зауважити, що у відповідності до пп. 4.6.7 п.4.6.7 p.V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 №1492, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 року за №1490/20228 із змінами і доповненнями, рядок 21.3 передбачений для відображення збільшення або зменшення залишку від'ємного значення, який (для декларації, у якій відображаються розрахунки з бюджетом (далі - декларація 0110) - після бюджетного відшкодування) включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) за результатами камеральної чи документальної перевірки, проведеної органом державної податкової служби.

Таким чином, у разі коли за результатами перевірки податковим органом встановлено перевищення платником задекларованого залишку від'ємного значення податкової декларації з ПДВ, то сума зменшення залишку від'ємного значення на підставі повідомлення-рішення за формою «В4» відображається платником зі знаком «-» у рядку 21.3 податкової декларації з ПДВ податкового (звітного) періоду, в якому таке повідомлення-рішення було отримано.

Відповідно до п.200.6 ст.200 ПКУ платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових)період ів.

Згідно з п.200.10 та п.200.11 ст.200 ПКУ контролюючий орган проводить перевірку заявлених платником податку сум бюджетного відшкодування.

Відповідно до пп. «б» п.200.14 ст.200 ПКУ якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування.

Згідно з п.2.2 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.11.2012 №1236, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.12.2012 р. за №2135/22447, відповідний структурний підрозділ органу державної податкової служби складає податкове повідомлення-рішення за формою згідно з додатком 5 про перевищення заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (форма "В1"), у тому числі, якщо заявлені до відшкодування суми податку на додану вартість на момент перевірки відшкодовані платнику податку.

Відповідно до форми податкового повідомлення-рішення (форма В1) зменшення суми бюджетного відшкодування відображається у картці особового рахунка платника податків.

Що стосується можливості платника податку віднести зменшення суми бюджетного відшкодування до залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, то норми ст.198 ПКУ, не передбачають включення до складу податкового кредиту зазначених сум. Така сума також не може враховуватись при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних (податкових періодів)

В даному випадку ТзОВ «Кременець АГРО» неправильно відобразив результати перевірок .

Так згідно акту перевірки Красилівської МДПІ від 23.10.2009 року № 806/23/35190634 та актом перевірки від 17.12.2010 року №773-15-35190634 встановлено завищення від'ємного значення по ПДВ відповідно на суму 70237 грн. та суму 50780 грн.

Однак платником в поданій податковій декларації по ПДВ після проведення перевірки не відображено даний акт перевірки та не зменшено залишок від'ємного значення на суму 70237 грн.

За результатами перевірки податкової декларації за січень місяць 2011 року вх. № 9000347744 від 17.02.2011 року ( акт перевірки № 317/23-00/35190634 від 12.04.2011 року) встановлено завишення бюджетного відшкодування на суму 44593,0 грн. 12.04.2011 року Кременецькою МДПІ прийнято рішення В4 на зменшення бюджетного відшкодування в сумі 44593 грн., однак платник в декларації за квітень 2011 року в рядок 21.3. (зменшено/збільшено) залишок від'ємного значення за результатами перевірки податкового органу відображає суму 44593 зі знаком (+).;

За результатами перевірки податкової декларації за лютий місяць 2011 року вх. №9001199902 (акт перевірки № 437/23-00/35190634 від 16.05.2011 року) встановлено завишення суму від'ємного значення 8333,33 грн. 20.05.2011 року Кременецькою МДПІ прийнято рішення на зменшення від'ємного значення в сумі 8333,0 грн., однак платник в декларації за квітень та травень 2011 року в рядку 21.3. (зменшено/збільшено) залишок від'ємного значення за результатами перевірки податкового органу дану суму не відображено із знаком (-).;

За результатами перевірки податкової декларації за квітень місяць 2011 року вх. №9003068298 від 18.05.2011 року ( акт перевірки № 538/23-00/35190634 від 11.07.2011 року) встановлено завишення бюджетного відшкодування на суму 53050,34 грн. 13.07.2011 року Кременецькою МДПІ прийнято рішення В1 на зменшення бюджетного відшкодування в сумі 53050 грн., однак платник в декларації за липень 2011 року в рядок 21.3. ( зменшено / збільшено) залишок від'ємного значення за результатами перевірки податкового органу відображає суму 53050 зі знаком (+).;

Так, за результатами перевірки податкової декларації за травень місяць 2011 року вх. № 90004131911 від 17.06.2011 року ( акт перевірки № 589/23-00/35190634 від 17.08.2011 року) встановлено завишення бюджетного відшкодування на суму 45802,7 грн. та завищення від'ємного значення на суму 123,33 грн. 19.08.2011 року Кременецькою МДПІ прийнято рішення В1 на зменшення бюджетного відшкодування в сумі 45802 грн., та В4 зменшення від'ємного значення по ПДВ за травень місяць 2011 року на суму 123,33 грн. однак платник в декларації за серпень 2011 року в рядок 21.3. ( зменшено / збільшено) залишок від'ємного значення за результатами перевірки податкового органу відображає суму 45803 зі знаком (+).;

Так, за результатами перевірки податкової декларації за липень місяць 2011 року вх. №9007214290 (акт перевірки № 669/23-00/35190634 від 12.10.2011 року) встановлено завищення бюджетного відшкодування на суму 41024,53 грн. та завищення від'ємного значення по ПДВ за липень місяць 2011 року на суму 270533,33 грн. 18.10.2011 року Кременецькою МДПІ прийнято рішення В1 на зменшення бюджетного відшкодування в сумі 41024,53 грн., та В4 зменшення від'ємного значення по ПДВ на суму 270533,33 грн. однак платник в декларації за жовтень 2011 року в рядок 21.3. (зменшено/збільшено) залишок від'ємного значення за результатами перевірки податкового органу відображає суму 41024 зі знаком (+).;

Так, за результатами перевірки податкової декларації за серпень місяць 2011 року вх. №9007659481 (акт перевірки № 693/23-00/35190634 від 02.11.2011 року) встановлено завишення бюджетного відшкодування на суму 270533,33 грн. та завищено від'ємне значення по податку на додану вартість в сумі 53133 грн. 14.11.2011 року Кременецькою МДПІ прийнято рішення В1 на зменшення бюджетного відшкодування в сумі 270533 грн., та В4 зменшення від'ємного значення по ПДВ на суму 53133 грн. однак платник в декларації за листопад 2011 року в рядок 21.3. (зменшено/збільшено) залишок від'ємного значення за результатами перевірки податкового органу відображає суму 270533 зі знаком (+).;

Неправильне відображення податкових повідомлень-рішень прийнятих податковими органами призвело до відповідних нарахувань по ПДВ та зменшення заявленого бюджетного відшкодування.

У відповідності до п.200.1 ст.200 ПКУ сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з п.200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (п.200.2 СТ.200ПКУ).

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (п.200.3 ст.200 ПКУ).

Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду (п.200.4 ст.200 ПКУ).

Як вбачається із матеріалів справи, зменшення бюджетного відшкодування на суму 75494 грн. за червень місяць розраховувалось наступним чином: підприємство не провело в сторону зменшення в зв'язку з поверненням товару, коригування податкового кредиту по TзOB «Лат Arpo» в сумі 5257 грн. ПДВ в декларації за серпень місяць 2009 року, чим завищило від'ємне значення по ПДВ за серпень 2009 на суму 5257 грн., окрім того в декларації за листопад місяці 2009 року не відобразило зменшення від'ємного значення по ПДВ, згідно акту перевірки акту перевірки Красилівської МДПІ від 23.10.2009 року №806/23/35190634, на суму 70237 грн. Загальна сума завищеного від'ємного значення за листопад 2009 року становить 75494 грн. Дана сума знімається зі всіх наступних місяців до декларування підприємством бюджетного відшкодування. В червні місяці 2010 року підприємство декларує бюджетне відшкодування на суму 91385 грн. (за даними платника залишок від'ємного значення на 01.06.2009 року по підприємству становив 94208 грн., крім того за результатами декларування за червень місяць TзOB «Кременець АГРО» декларує до сплати 2823 грн., відповідно залишок від'ємного значення, після нарахування становить 91385), однак за даними перевірки залишок від'ємного значення на 01.06.2009 року становить 18714 грн. (на 75494 грн. менше) відповідно зменшується бюджетне відшкодування на 75494 грн.

Зменшення бюджетного відшкодування за серпень місяць 2010 року в сумі 8605 грн. згідно акту перевірки встановлено використання в негосподарських цілях матеріалів, внаслідок чого завищено податковий кредит за липень місць 2010 року - 3766 грн., серпень 2010 року - 5367 грн., а також безпідставно віднесення до податкового кредиту ПДВ в сумі 123 грн. згідно поданої декларації за липень 2010 року підприємство декларує від'ємне значення в сумі 20834 грн. В серпні місяці 2010 року підприємство декларує до сплати 9004 грн. та відшкодування 11179 грн., а також залишок від'ємного значення в сумі 651 грн. Враховуючи вищевикладене перевіркою було зменшено бюджетне відшкодування на суму 8605 грн. та залишено без змін задеклароване від'ємне значення в сумі 651 грн.

Ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до переконання, що дії Кременецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області є правомірними, а податкові повідомлення - рішення №0000232301 та №0000181500 від 02.04.2013 року, №0000612301 від 18.05.2013 року, №0000671500 та №0000682301 від 31.05.2013 року, №0000692301 від 12.06.2013 року були прийняті на підставі та у спосіб, визначений нормами чинного законодавства України.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 50, 71, 86, 94, 158, 160-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременець АГРО" до Кременецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень №0000232301 та №0000181500 від 02.04.2013 року, №0000612301 від 18.05.2013 року, №0000671500 та №0000682301 від 31.05.2013 року, №0000692301 від 12.06.2013 року - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи .

Суддя Подлісна І.М.

Дата ухвалення рішення22.10.2013
Оприлюднено15.11.2013
Номер документу35216588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/2268/13-а

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 01.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Постанова від 23.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні