Ухвала
від 07.11.2013 по справі 2а-2379/10/2470
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2013 року Справа № 33262/10/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Мікули О.І.,

суддів - Качмара В.Я., Курильця А.Р.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Житлово-комунальне підприємство №21» на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2010 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Житлово-комунальне підприємство №21» до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про скасування рішення, -

в с т а н о в и в:

22 червня 2010 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Житлово-комунальне підприємство №21» звернулося в суд з позовом до відповідача - Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області, в якому просив визнати недійсним та скасувати припис Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про виконання законних вимог щодо усунення порушення державної дисципліни цін №102 від 27 травня 2010 року та рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №039 від 31 травня 2010 року.

Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2010 року у задоволенні позовних вимог відмовлено за безпідставністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, позивач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального і процесуального права та підлягає скасуванню, покликаючись на те, що судом першої інстанції не враховано той факт, що згідно з договором про відпуск теплової енергії №4ГП з котельної по вул. Чехова, 25, м.Чернівці в опалювальному сезоні 2009-2010 років споживачем є Чернівецький коледж ЛНАУ, який є бюджетною організацією, фінансується виключно з державного бюджету України і при оплаті за теплопостачання установи використовує виключно кошти бюджету, а не населення. Апелянт також покликається на те, що суд першої інстанції вийшов за межі наданих йому повноважень, зробивши висновок про те, що Постанова Кабінету Міністрів України №502 «Про тимчасові обмеження щодо здійснення щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не підлягає застосуванню, оскільки суперечить чинному законодавству, зокрема Закону України «Про ціни та ціноутворення» та Закону України «Про основні засади державного нагляду (контрою) у сфері господарської діяльності», так як відповідність чи не відповідність нормативно-правових актів чинному законодавству України до компетенції адміністративних судів не відноситься. Просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, а тому суд, відповідно до положень п.2 ч.1 ст.197 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи в їхній відсутності в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами та на основі наявних у ній доказів.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову - без змін з наступних підстав.

Свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 № 353620 підтверджується, що ТОВ «Житлово-комунальне підприємство №21» 01 листопада 2000 року зареєстроване виконавчим комітетом Чернівецької міської ради як юридична особа, ідентифікаційний код 31161725 (а.с.9).

Судом першої інстанції встановлено, що працівниками Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області відповідно до скарги Чернівецького коледжу Львівського національного аграрного університету від 19 квітня 2010 року №125 у період з 27 квітня 2010 року по 27 травня 2010 року проведена планова перевірка ТОВ «ЖКУ-21» з питань дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на житлово-комунальні послуги.

Перевіркою встановлено, що ТОВ «ЖКУ-21» здійснювало нарахування плати за послуги теплопостачання гуртожитку Чернівецького коледжу ЛНАУ за тарифами встановленими для категорії споживачів «бюджет» замість тарифів встановлених для категорії «населення».

За вказаний період ТОВ «ЖКУ-21» здійснювало нарахування оплати за послуги теплопостачання гуртожитку Чернівецького коледжу ЛНАУ за тарифом в розмірі 494,41 грн. за 1Гкал, замість встановленого тарифу в розмірі 290,70 грн. за 1Гкал.

Внаслідок вищевказаного порушення державної дисципліни цін за період з 20 жовтня 2009 року по 15 квітня 2010 року необґрунтовано нараховано оплату за надані послуги Чернівецькому коледжу в сумі 63463,56 грн., в тому числі - необґрунтовано отримана виручка (за рівнем фактичної оплати) становить 43337,0 грн.

На підставі перевірки складено Акт від 27 травня 2010 року (а.с.10-21).

27 травня 2010 року Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернівецькій області винесено припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін (а.с.22).

31 травня 2010 року прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 63463,56 грн. (а.с.25).

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення про застосування економічних санкцій прийняте правомірно, оскільки посадові особи Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області діяли в межах повноважень, на підставі та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Крім того, спір щодо оскарження припису не є адміністративним, оскільки незважаючи на суб'єктний склад не має публічного характеру і не носить владної управлінської функції.

Такий висновок суду першої інстанції, на думку колегії суддів, відповідає нормам матеріального права та фактичним обставинам справи і є правильним, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» такими послугами є результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. Споживачем таких послуг є фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу, що являє собою результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. Виконавцем житлово-комунальних послуг слід вважати суб'єкта господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору.

Згідно з п. 8 Переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 року № 38 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами» у сфері житлово-комунальних послуг до таких, крім іншого, віднесено надання в міжсезонний період (канікули, відпустки) гуртожитків вищих навчальних, інтернатних закладів, училищ, туристських баз, дитячо-юнацьких таборів та інших закладів освіти для тимчасового проживання та харчування як окремих громадян, так і студентських (учнівських) екскурсійних та туристичних груп, а також проживання в гуртожитках навчальних закладів.

Колегія суддів звертає увагу на те, що проживання в гуртожитку не є складовою освітніх послуг, крім того, вищевказаний перелік розмежовує послуги у сфері освітньої діяльності та у сфері житлово-комунальних послуг.

Згідно з п. 22 Примірного положення про гуртожитки, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 03 червня 1986 року № 208, адміністрація підприємства, установи, організації, у віданні якої перебуває гуртожиток, зобов'язана утримувати гуртожиток відповідно до встановлених санітарних правил, єдиних правил і норм експлуатації та ремонту житлового фонду, а керівники цих підприємств, установ, організацій несуть відповідальність за правильну експлуатацію та утримання гуртожитків.

Аналізуючи наведені законодавчі приписи, колегія суддів дійшла висновку, що споживачами житлово-комунальних послуг з теплопостачання у даному випадку є мешканці гуртожитків, а тому нарахування плати за послуги з теплопостачання гуртожитків Чернівецького коледжу ЛНАУ повинно було здійснюватися за тарифами встановленими для категорії споживачів «населення».

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що рішення про застосування до позивача економічних санкцій прийнято правомірно.

Оскільки постанова Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2010 року у справі № 2а-2379/10/2470 в частині відмови у визнанні недійсним та скасування припису Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про виконання законних вимог щодо усунення порушення державної дисципліни цін №102 від 27 травня 2010 року не оскаржується в апеляційному порядку, та в процесі апеляційного провадження не було виявлено порушень, допущених судом першої інстанції, які б призвели до неправильного вирішення справи в цій частині, тому колегія суддів вважає недоцільним виходити за межі апеляційної скарги та переглядати оскаржувану постанову в частині відмови у визнанні недійсним та скасування припису Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про виконання законних вимог щодо усунення порушення державної дисципліни цін №102 від 27 травня 2010 року.

Аналізуючи вищенаведені законодавчі приписи та фактичні обставини справи, колегія суддів прийшла до переконання про те, що доводи апеляційної скарги є безпідставними та не спростовують висновків суду першої інстанції.

З врахуванням вищенаведеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про безпідставність позовних вимог, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 197,198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Житлово-комунальне підприємство №21» залишити без задоволення, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2010 року у справі № 2а-2379/10/2470 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий О.І. Мікула

Судді В.Я. Качмар

А.Р. Курилець

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2013
Оприлюднено15.11.2013
Номер документу35218590
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2379/10/2470

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Мікула О.І.

Постанова від 30.08.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Ковалюк Ярослав Юрійович

Ухвала від 22.06.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Ковалюк Ярослав Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні