Постанова
від 05.11.2013 по справі 821/3870/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" листопада 2013 р. 15 год.10 хв.Справа № 821/3870/13-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Кисильової О.Й.,

при секретарі: Машталер М.Р.,

за участю: представника ОКМФП "Херсоноблфармація" - Лук'янової А.О.,

представника відповідача - Потоцького П.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ліквідатора обласного комунального медико-фармацевтичного підприємства "Херсоноблфармація" Пояркова Володимира Олександровича до Херсонської обласної ради, за участю третьої особи - обласного комунального підприємства "Ліки Херсонщини" Херсонської обласної ради про скасування рішення від 04.10.2012 р. № 579,

встановив:

Ліквідатор обласного комунального медико-фармацевтичного підприємства "Херсоноблфармація" Поярков Володимир Олександрович (далі - позивач, Підприємство) звернувся з адміністративним позовом до Херсонської обласної ради (далі - відповідач, Облрада), за участю третьої особи - обласного комунального підприємства "Ліки Херсонщини" Херсонської обласної ради (далі - третя особа), в якому просить скасувати рішення відповідача ХVІІІ сесії шостого скликання "Про передачу права господарського відання" від 04.10.2012 р. №579.

Свої вимоги мотивує тим, що оскаржуваним рішенням відповідач припинив право господарського відання нерухомим та індивідуально визначеним майном міжлікарняної аптеки № 125 м. Херсона обласного комунального медико-фармацевтичного підприємства "Херсоноблфармація" та надав таке право обласному комунальному підприємству "Ліки Херсонщини" Херсонської обласної ради. Вказане рішення вважає незаконним, оскільки Херсонська обласна рада не має права розпоряджатися майном, що передано у господарське відання позивачу до завершення процедури припинення діяльності підприємства та розрахунку із усіма кредиторами відповідно до вимог чинного законодавства України. Крім цього, відповідно до постанови державного виконавця ВДВС Дніпровського РУЮ від 22.06.2011 р. на рухоме та нерухоме майно боржника - ОКМФП "Херсоноблфармація" накладено арешт та заборонено його відчуження.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, просила їх задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти позовних вимог. Суду пояснив, що відповідно до повноважень, наданих відповідачу Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та на підставі клопотання обласного комунального підприємства "Ліки Херсонщини" оскаржуваним рішенням було припинено право господарського відання ОКМФП "Херсоноблфармація" на майно та передано його іншому комунальному підприємству. Вважає, що майно міжлікарняної аптеки № 125 м. Херсона є власністю територіальних громад області, а не позивача, а тому рішення Херсонської обласної від 04.10.2012 р. № 579 прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Зазначив, що про відповідачу не було відомо про існування постанови державного виконавця ВДВС Дніпровського РУЮ від 22.06.2011 р. щодо арешту рухомого та нерухомого майна ОКМФП "Херсоноблфармація". За вказаних підстав просив відмовити в задоволенні позову за необґрунтованістю.

Обласне комунальне підприємство "Ліки Херсонщини" Херсонської обласної ради не забезпечило явку свого представника у судове засідання, про причини неявки суд не повідомило, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлено належним чином.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Рішенням Херсонської обласної ради від 28.04.2009 р. № 926 створено обласне комунальне медико-фармацевтичне підприємство "Херсоноблфармація" Херсонської обласної ради, яке є Підприємством спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та затверджено статут ОКМФП "Херсоноблфармація" Херсонської обласної ради (далі - Статут). За Статутом підприємство є правонаступником прав і обов'язків юридичних осіб, заснованих на обласній комунальній власності, а саме: міжлікарняних аптек м. Херсон, №№ 125, 139, 155, аптеки № 1 м. Херсон, Центральні районні аптеки №№ 65, 114 м. Херсон, центральної районної аптеки № 3 Суворовського району. ОКМФП "Херсоноблфармація" є комунальним унітарним комерційним підприємством.

Пунктом 2.4 Статуту передбачено, що Підприємство відповідає за своїми зобов'язаннями в межах належного йому майна, відповідно до порядку, передбаченого законодавством. Підприємство не відповідає за зобов'язаннями Власника (територіальні громади Херсонської області). Власник відповідає за зобов'язаннями Підприємства в межах переданого йому майна.

Судом встановлено, що на виконанні у ВДВС Дніпровського РУЮ у м. Херсоні перебувало виконавче провадження щодо примусового виконання наказу Господарського суд Херсонської області № 7/33-09 від 16.03.2009 р. про стягнення з ОКМФП "Херсоноблфармація" на користь ТОВ "Оптима-Фарм" боргу на суму 4392919,02 грн.

На підставі ст.ст. 5, 11, 25, 52, 66 Закону України "Про виконавче провадження" та у зв'язку із відсутністю коштів у боржника - ОКМФП "Херсоноблфармація", старшим державним виконавцем ВДВС Дніпровського РУЮ у м. Херсоні 22.06.2011 р. винесено постанову, якою накладено арешт на все майно міжлікарняної аптеки № 125 - філії ОКМФП "Херсоноблфармація", ЄДРПОУ 36671779, м. Херсон, вул. Залаегерсег, 5. Заборона відчуження рухомого та нерухомого майна міжлікарняної аптеки № 125 на підставі постанови від 22.06.2011 р. внесено до Єдиного реєстру заборон відчуження об2єктів нерухомого майна та до Державного реєстру обтяжень рухомого майна.

25 червня 2011 року державним виконавцем на ім'я голови Херсонської обласної ради Пелиха В.Г. направлено лист з проханням надати згоду на проведення опису й арешту майна з метою подальшої реалізації, яке перебуває в повному господарському віданні ОКМФП "Херсоноблфармація" в рахунок погашення заборгованості судових рішень.

Розглянувши лист ВДВС Дніпровського РУЮ у м. Херсоні, постійна комісія обласної ради з питань соціально-економічного розвитку та управління об'єктами комунальної власності 17.09.2011 р. надала висновки та рекомендації № 294, згідно із якими вважає за недоцільне виносити на розгляд пленарного засідання сесії обласної ради VІ скликання питання про надання згоди на проведення опису та арешту майна ОКМФП "Херсоноблфармація" Херсонської обласної ради з метою подальшої його реалізації в зв'язку з тим, що це питання потребує додаткового опрацювання.

Рішенням ХVIII сесії шостого скликання Херсонської обласної ради від 04 жовтня 2012 року за № 579 "Про передачу права господарського відання" припинено право господарського відання нерухомим та індивідуально визначеним майном міжлікарняної аптеки №125 м. Херсона, розташованим за адресою: м. Херсон, вул. Зала Егерсег, 5, філії обласного комунального медико-фармацевтичного підприємства "Херсоноблфармація".

Відповідно до пункту 2 оскаржуваного рішення "Про передачу права господарського відання" від 04.10.2012 р. № 579 надано право господарського відання нерухомим та індивідуально визначеним майном міжлікарняної аптеки № 125 м. Херсона, розташованим за адресою: м. Херсон, вул. Зала Егерсег, 5, обласному комунальному підприємству "Ліки Херсонщини" Херсонської обласної ради.

Постановою Господарського суду Херсонської області від 22.08.2013 р. у справі № 923/56/13-г ОКМФП "Херсоноблфармація" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором ОКМФП "Херсоноблфармація" суд призначив Пояркова Володимира Олександровича.

Надаючи оцінку обґрунтованості рішення відповідача щодо припинення права господарського відання нерухомим майном позивача, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

Пунктом 20 ч. 1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що виключно на пленарних засіданнях обласної ради вирішуються питання прийняття рішення щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Згідно із ч. 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Частинами 1-3 статті 78 Господарського кодексу України (надалі - ГК України) визначено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Відповідно до ст. 136 ГК України право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами. Власник майна, закріпленого на праві господарського відання за суб'єктом підприємництва, здійснює контроль за використанням та збереженням належного йому майна безпосередньо або через уповноважений ним орган, не втручаючись в оперативно-господарську діяльність підприємства. Щодо захисту права господарського відання застосовуються положення закону, встановлені для захисту права власності. Суб'єкт підприємництва, який здійснює господарську діяльність на основі права господарського відання, має право на захист своїх майнових прав також від власника.

Судом встановлено, що власником майна - міжлікарняної аптеки № 125 м. Херсона є територіальні громади області. Дане майно було закріплене за позивачем на праві господарського відання. За пунктом 2.4 Статуту ОКМФП "Херсоноблфармація" відповідає за своїми зобов'язаннями в межах належного йому майна та не відповідає за зобов'язаннями власника майна Водночас, власник відповідає за зобов'язаннями Підприємства в межах переданого йому майна.

Отже, враховуючи приписи наведених вище норм ГК України, ОКМФП "Херсоноблфармація" має право на захист своїх майнових прав власника майна в особі відповідача.

Згідно із ст. 219 ГК України за невиконання або неналежне виконання господарських зобов'язань чи порушення правил здійснення господарської діяльності правопорушник відповідає належним йому на праві власності або закріпленим за ним на праві господарського відання чи оперативного управління майном, якщо інше не передбачено цим Кодексом та іншими законами.

Із аналізу наведених вище правових норм слідує, що власник комунального майна, яке передано суб'єкту господарювання на праві господарського відання, є законодавчо обмеженим у своєму праві.

За таких обставин суд вважає, що територіальна громада в особі Херсонської обласної ради, створивши ОКМФП "Херсоноблфармація", та передавши останньому майно на праві господарського відання, наділена правом здійснювати контроль за використанням та збереженням належного їй майна під час здійснення Підприємством господарської діяльності, проте не наділена правом встановлювати будь-які обмеження на стягнення цього майна та вилучати його у ОКМФП "Херсоноблфармація".

Суд не погоджується з твердженнями представника відповідача про те, що на час прийняття обласною радою рішення "Про передачу права господарського відання" від 04.10.2012 р. № 579 Херсонській обласній раді не було відомо про накладення арешту на рухоме та нерухоме майно міжлікарняної аптеки № 125 згідно із постановою державного виконавця ВДВС Дніпровського РУЮ від 22.06.2011 р. з огляду на наступне.

Так, позивачем до матеріалів справи було долучено Витяг про реєстрацію в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Витяг про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, згідно із якими 23.06.2011 р. внесено запис про арешт рухомого та нерухомого майна, що належить міжлікарняній аптеці №125.

20.01.2012 р. Херсонським окружним адміністративним судом винесено постанову в адміністративній справі № 2а-4564/11/2170 за позовом Спільного українсько-естонського підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіма-Фарм, ЛТД" до Херсонської обласної ради, за участю третьої особи на стороні позивача - відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Херсонській області до Херсонської обласної ради. Згідно із вказаною постановою, у судовому засіданні було встановлено, що у зв'язку з виконанням зведеного виконавчого провадження державним виконавцем УДВС ГУЮ у Херсонській області 22.06.2011 р. прийнято постанови про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження, відповідно до якої накладено арешт на все належне ОКМФП "Херсоноблфармація" майно, а саме: майно аптеки № 1, міжлікарняних аптек № 139, № 65, № 125, № 114, та заборонено його відчуження.

Таким чином, Херсонська обласна рада володіла інформацією щодо існування постанови державного виконавця про арешт рухомого та нерухомого майна, зокрема міжлікарняної аптеки № 125 до прийняття нею оскаржуваного рішення.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оскільки судом встановлено, що рішення "Про передачу права господарського відання" від 04.10.2012 р. № 579 Херсонською обласною радою прийнято всупереч вимог чинного законодавства України, що регулює дані правовідносини, суд приходить до висновку про скасування спірного рішення.

За таких обставин позовні вимоги ліквідатора ОКМФП "Херсоноблфармація" підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.128, 158-163, 167 КАС України, суд, -

постановив :

Позов ліквідатора обласного комунального медико-фармацевтичного підприємства "Херсоноблфармація" Пояркова Володимира Олександровича до Херсонської обласної ради, за участю третьої особи - обласного комунального підприємства "Ліки Херсонщини" Херсонської обласної ради про скасування рішення від 04.10.2012 р. № 579 задовольнити.

Скасувати рішення ХVІІІ сесії шостого скликання Херсонської обласної ради від 04.10.2012 р. № 579 "Про передачу права господарського відання".

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 11 листопада 2013 р.

Суддя Кисильова О.Й.

кат. 5.5

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2013
Оприлюднено15.11.2013
Номер документу35224106
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/3870/13-а

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 07.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 25.01.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 01.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 17.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 27.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 24.01.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 06.12.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 01.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні