5.1.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 листопада 2013 року Справа № 812/8846/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді: Качуріної Л.С.,
при секретарі: Якимчук В.В.,
в присутності сторін:
від позивача: Землянська О.С., довіреність від 19.06.2013 року № 22,
від відповідача: Замкова М.О., від 03.09.2013 року № 1165
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Луганській області до Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод» про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Луганській області до Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод» про застосування заходів реагування.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Державною екологічною інспекцією у Луганській області за період з 26 червня 2013 року по 03 липня 2013 року проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод».
Підставою планової перевірки є План заходів з виконання покладених на Державну екологічну інспекцію у Луганській області завдань на II квартал 2013 року, затверджений наказом Інспекції від 29.03.2013 року № 152 та направлення на проведення планової перевірки від 02.04.2013 року.
За результатами планової перевірки встановлено, що діяльність товариства пов'язана з утворенням та розміщенням відходів І класу небезпеки (лампи люмінесцентні та відходи, які містять ртуть та інші зіпсовані або відпрацьовані , батареї свинцеві зіпсовані або відпрацьовані), ІІ класу небезпеки (масла та мастила моторні, трансмісійні не хлоровані зіпсовані або відпрацьовані, фільтри масляні відпрацьовані, фільтри паливні відпрацьовані, мастила, які не можуть бути використані за призначенням, рідини мастильно-охолоджувальні синтетичні, матеріали обтиральні, відпрацьовані чи забруднені (промаслене шмаття), шлам чи відходи тверді, які містять галогенні розчинники (залишки кубові), масла гідравлічні, зіпсовані або відпрацьовані) та ІІІ класу небезпеки (фарби зіпсовані, забруднені або не ідентифіковані (відходи ЛМК), матеріали відпрацьовані від процесів фарбування (кісті малярні), матеріали пакувальні пластикові зіпсовані (поліетиленове пакування). Дозвіл на розміщення та ліміти на утворення відходів І, ІІ та ІІІ класів небезпеки відсутній, що є порушенням ст. 17, п. «а» ч. 1 ст. 32 Закону України «Про відходи».
За результатами перевірки був складений уніфікований акт, в якому викладені факти виявлених порушень.
За виявлені під час перевірки порушення вимог природоохоронного законодавства, відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, до адміністративної відповідальності притягнуто відповідальних посадових осіб Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод».
На підставі акту, який складено за результатами перевірки, ПАТ «Луганський електроапаратний завод» був наданий припис № 78 від 08.07.2013 року щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавства, термін виконання припису - до 08 вересня 2013 року.
Підставою проведення позапланової перевірки (перевірки виконання припису) став наказ Інспекції від 07 жовтня 2013 року № 573, направлення від 07 жовтня 2013 року № 06/3732.
Інспекцією в період з 08.10.2013 року по 09 жовтня 2013 року проведена перевірка виконання раніше наданого припису. За результатами перевірки встановлено, що припис, в частині отримання дозволу та лімітів на утворення та розміщення відходів І, ІІ та ІІІ класів небезпеки, не виконано.
За невиконання припису відповідальну посадову особу ПАТ «Луганський електроапаратний завод» притягнуто до адміністративної відповідальності (протокол про адміністративне правопорушення від 09.10.2013 № 004781, постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу від 09.10.2013 року №004781).
На підставі викладеного позивач просив винести постанову щодо застосування заходів реагування до ПАТ «Луганський електроапаратний завод», а саме:
- тимчасово заборонити (зупинити) діяльність, пов'язану з утворенням та розміщенням відходів І класу небезпеки (лампи люмінесцентні та відходи, які містять ртуть та інші зіпсовані або відпрацьовані, батареї свинцеві зіпсовані або відпрацьовані);
- тимчасово заборонити (зупинити) діяльність, пов'язану з утворенням та розміщенням відходів ІІ класу небезпеки (масла та мастила моторні, трансмісійні не хлоровані зіпсовані або відпрацьовані, фільтри масляні відпрацьовані, фільтри паливні відпрацьовані, мастила, які не можуть бути використані за призначенням, рідини мастильно-охолоджувальні синтетичні, матеріали обтиральні, відпрацьовані чи забруднені (промаслене шмаття), шлам чи відходи тверді, які містять галогенні розчинники (залишки кубові), масла гідравлічні, зіпсовані або відпрацьовані);
- тимчасово заборонити (зупинити) діяльність, пов'язану з утворенням та розміщенням відходів ІІІ класу небезпеки (фарби зіпсовані, забруднені або не ідентифіковані (відходи ЛМК), матеріали відпрацьовані від процесів фарбування (кісті малярні), матеріали пакувальні пластикові зіпсовані (поліетиленове пакування).
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення аналогічні, викладеному у позові, просив задовольнити його в повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, надав суду письмові заперечення на адміністративний позов (а. с. 48-51), в яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, приходить до наступного.
Судом установлено, що відповідач - Публічне акціонерне товариство «Луганський електроапаратний завод» (далі - ПАТ «Луганський електроапаратний завод»), ідентифікаційний код юридичної особи 00213724, здійснює наступні види діяльності:
- виробництво електророзподільної та контрольної апаратури;
- діяльність у сфері інжирінгу;
- виробництво електричних побутових приладів;
- виробництво неелектричних побутових приладів.
У період з 26 червня 2013 року по 03 липня 2013 року, на підставі наказу Державної екологічної інспекції у Луганській області від 29 березня 2013 року № 152 та направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 06 червня 2013 року № 06/2275 посадовими особами Державної екологічної інспекції у Луганській області проведено перевірку Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод».
За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (а. с. 8-13).
Акт перевірки був підписаний інженером-екологом ПАТ «Луганський електроапаратний завод» Манченко Г.О. та заступником директора ПАТ «Луганський електроапаратний завод» Луговим С.А. без зауважень чи заперечень (а. с. 8-13).
Доказів оскарження відповідачем даного акту у судовому порядку суду не надано.
За виявлені під час перевірки порушення вимог природоохоронного законодавства відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, до адміністративної відповідальності притягнуто відповідальних посадових осіб підприємства, а саме: складено протокол про адміністративне правопорушення від 03 липня 2013 року № 003504 та 03 липня 2013 року винесена постанова № 002472 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 867,00 грн. (а. с. 14., 15), який було сплачено 31 липня 2013 року, що підтверджується копією квитанції, яка міститься в матеріалах справи (а. с. 16).
Крім того, на підставі акту, складеного за результатами перевірки ПАТ «Луганський електроапаратний завод» Державною екологічною інспекцією у Луганській області з метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки проведеної з 26 червня 2013 року по 03 липня 2013 року винесено припис від 08 липня 2013 року, відповідно до якого відповідачу приписано усунути наступні порушення:
- отримати дозвіл на розміщення відходів І-ІІІ класу небезпеки;
- забезпечити ведення первинного поточного обліку по формі 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари»;
- не використовувати повторно відходи відпрацьовані оливи (масла та мастила моторні, трансмісійні не хлоровані відпрацьовані та хімічні осади та залишки (рідини мастильно-охолоджувальні синтетичні відпрацьовані);
- здійснити передачу відходів;
- не допускати порушень правил поводження з хімічними джерелами струму (відпрацьовані АКБ), а саме: дотримуватись передачі хімічних джерел струму;
- забезпечити передачу відходів: лампи люмінесцентні відпрацьовані; відпрацьовані оливи (масла та мастила моторні, трансмісійні не хлоровані відпрацьовані;фільтри масляні відпрацьовані; фільтри паливні відпрацьовані; відпрацьовані оливи; хімічні осади та залишки (рідини мастильно-охолоджувальні синтетичні відпрацьовані); матеріали обтиральні відпрацьовані); шлам чи відходи тверді, які містять галогенні розчинники; масла гідравлічні, зіпсовані або відпрацьовані - відходи мають ІІ клас небезпеки та входять до розділу Жовтого переліку відходів, які згідно (листа Мінекоресурсів № 2798/26-8 від 02.04.03) не повинні зберігатись більше як 6 місяців, що являється порушенням складування та зберігання небезпечних відходів, обсяги розміщення цих відходів до отримання ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, вважають несанкціонованими та понадлімітними;
- отримати ліцензію у сфері поводження з небезпечними відходами;
- отримати дозвіл на спеціальне водокористування та ліміти використання;
- забезпечити ведення журналу первинного обліку кількості води, що збирається з свердловини по встановленій формі № ПОД - 11;
- забезпечити ведення журналу обліку водопостачання побічним методом типової форми № ПОД -12;
- забезпечити проведення контролю за дотриманням нормативів ГДВ забруднюючих речовин в атмосферу від стаціонарних джерел;
- забезпечити контроль за вмістом забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних та інших пересувних засобів (а. с. 17-18).
Також, матеріалами справи підтверджено, що у період з 08 жовтня 2013 року по 09 жовтня 2013 року, на підставі наказу Державної екологічної інспекції у Луганській області від 07 жовтня 2013 року № 573 та направлення на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 07 жовтня 2013 року № 06/3722 посадовими особами Державної екологічної інспекції у Луганській області проведено перевірку виконання ПАТ «Луганський електроапаратний завод» припису Державної екологічної інспекції у Луганській області від 08 липня 2013 року № 78, за результатами якої складено акт ( а. с. 21-27).
Перевіркою встановлено невиконання відповідачем припису Державної екологічної інспекції у Луганській області від 08 липня 2013 року № 78, у зв'язку з чим позивачем складено протокол про адміністративне правопорушення від 09 жовтня 2013 року № 004781 та 09 жовтня 2013 винесено постанову № 004781 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 765,00 грн., який було сплачено 16 жовтня 2013 року, що підтверджується копією квитанції наданої до суду позивачем (а. с. 46).
У судовому засіданні встановлено та про це не заперечували сторони, що накази про проведення перевірки, постанови про накладення адміністративного стягнення, припис відповідачем не оскаржувались.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовищ відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року №454/2011 (далі - Положення) є Держава екологічна інспекція України, діяльність якої спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів.
Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).
Згідно п. п. 4.2 п.4 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 04 листопада 2011 року № 429, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2011 року за № 1347/20085, Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог: законодавства про охорону атмосферного повітря щодо:
- виконання запланованих і затверджених загальнодержавних, галузевих або регіональних природоохоронних програм;
- наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин;
- забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів;
- додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря;
- додержання екологічних показників нафтопродуктів (бензину автомобільного та дизельного палива), які реалізуються шляхом оптової та роздрібної торгівлі суб'єктами господарювання;
- порядку здійснення діяльності, спрямованої на штучні зміни стану атмосфери і атмосферних явищ у господарських цілях;
- надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря.
Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон №877) визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року № 877-V (надалі - Закон України №877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Згідно п.5 ст. 4 зазначеного Закону, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Пунктом 1 статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставою для здійснення позапланового заходу є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.
Відповідно до ч.1, ч.2, ч.8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.
Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання.
Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку. Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.
Стаття 11 зазначеного Закону передбачає, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Порядок проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, які отримали такі дозволи, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Підпункт 14.1.230 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодекс України дає визначення поняттю «стаціонарне джерело забруднення», а саме це - підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти.
Таким чином виходячи із наведених норм діючого законодавства України судом встановлено, що відповідачем порушено умови дозволу по здійсненню заходів щодо скорочення викидів забруднюючих речовин по джерелам викидів. Вказані джерела не обладнані газоочисними пристроями.
На підставі ст. ст. 17, 32 Закону України «Про відходи» № 187 від 05.03.1998 року суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані, в тому числі мати ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами і/або на право провадження діяльності, пов'язаної із збиранням і заготівлею окремих видів відходів як вторинної сировини, і/або дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів;
мати дозвіл на експлуатацію об'єкта поводження з небезпечними відходами;
виконувати інші обов'язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.
Суб'єкти господарювання, які в установленому порядку визначені виконавцями послуг на вивезення побутових відходів на певній території, здійснюють їх роздільне збирання.
З метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється:
а) вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів. Ліміти на обсяги утворення і розміщення побутових відходів не встановлюються;
визначати місця розміщення підприємств, установок, полігонів, комплексів, сховищ та інших об'єктів поводження з відходами, проектувати та будувати регіональні і міжрегіональні комплекси оброблення, знешкодження, утилізації та видалення відходів, якщо вони не відповідають екологічним та санітарно-гігієнічним вимогам;
Відповідно до ст. 33 Закону України «Про відходи» № 187 від 05.03.1998 року зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).
На кожне місце чи об'єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів.
Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов'язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.
Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об'єкти повинні використовуватися лише для заявлених на одержання дозволу відходів.
Забороняється змішування чи захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія.
Забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів, у тому числі побутових, у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, в межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об'єктів, в інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людини. Захоронення відходів у надрах допускається у виняткових випадках за результатами спеціальних досліджень з дотриманням стандартів, норм і правил, передбачених законодавством України.
На підставі викладеного, судом було встановлено, що діяльність Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод» з утворенням та розміщенням відходів І класу небезпеки (лампи люмінесцентні та відходи, які містять ртуть та інші зіпсовані або відпрацьовані , батареї свинцеві зіпсовані або відпрацьовані), ІІ класу небезпеки (масла та мастила моторні, трансмісійні не хлоровані зіпсовані або відпрацьовані, фільтри масляні відпрацьовані, фільтри паливні відпрацьовані, мастила, які не можуть бути використані за призначенням, рідини мастильно-охолоджувальні синтетичні, матеріали обтиральні, відпрацьовані чи забруднені (промаслене шмаття), шлам чи відходи тверді, які містять галогенні розчинники (залишки кубові), масла гідравлічні, зіпсовані або відпрацьовані) та ІІІ класу небезпеки (фарби зіпсовані, забруднені або не ідентифіковані (відходи ЛМК), матеріали відпрацьовані від процесів фарбування (кісті малярні), матеріали пакувальні пластикові зіпсовані (поліетиленове пакування). Дозвіл на розміщення та ліміти на утворення відходів І, ІІ та ІІІ класів небезпеки у відповідача відсутній, що є порушенням ст. 17, п. «а» ч. 1 ст. 32 Закону України «Про відходи».
Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є законними та обґрунтованими, підтверджені доказами, які містяться в матеріалах справи, тому і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Суд звертає увагу, що згідно з пунктом десятим частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно - монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпеченої продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Одночасно, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.
За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.
Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується оскільки, відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 06 листопада 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 11 листопада 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 17, 94, 158-163, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Луганській області до Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод» про застосування заходів реагування, - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод» (код ЄДРПОУ 00213724, адреса: 91493, м. Луганськ, смт. Ювілейне, Алчевське шосе, 6).
Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод» (код ЄДРПОУ 00213724, адреса: 91493, м. Луганськ, смт. Ювілейне, Алчевське шосе, 6), пов'язану з утворенням та розміщенням відходів І класу небезпеки (лампи люмінесцентні та відходи, які містять ртуть та інші зіпсовані або відпрацьовані, батареї свинцеві зіпсовані або відпрацьовані).
Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод» (код ЄДРПОУ 00213724, адреса: 91493, м. Луганськ, смт. Ювілейне, Алчевське шосе, 6), пов'язану, пов'язану з утворенням та розміщенням відходів ІІ класу небезпеки (масла та мастила моторні, трансмісійні не хлоровані зіпсовані або відпрацьовані, фільтри масляні відпрацьовані, фільтри паливні відпрацьовані, мастила, які не можуть бути використані за призначенням, рідини мастильно-охолоджувальні синтетичні, матеріали обтиральні, відпрацьовані чи забруднені (промаслене шмаття), шлам чи відходи тверді, які містять галогенні розчинники (залишки кубові), масла гідравлічні, зіпсовані або відпрацьовані).
Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Публічного акціонерного товариства «Луганський електроапаратний завод» (код ЄДРПОУ 00213724, адреса: 91493, м. Луганськ, смт. Ювілейне, Алчевське шосе, 6), пов'язану з утворенням та розміщенням відходів ІІІ класу небезпеки (фарби зіпсовані, забруднені або не ідентифіковані (відходи ЛМК), матеріали відпрацьовані від процесів фарбування (кісті малярні), матеріали пакувальні пластикові зіпсовані (поліетиленове пакування).
Роз'яснити відповідачу, що відповідно до частини 12 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова у повному обсязі складена та підписана 11 листопада 2013 року.
Суддя Л.С. Качуріна
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2013 |
Оприлюднено | 18.11.2013 |
Номер документу | 35233350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Л.С. Качуріна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні