Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 листопада 2013 р. Справа №805/13945/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Кірієнка В.О.
при секретарі Федоровій А.О.
за участю
представника позивача Люлевич К.О.
представника відповідача Кузьмичової Т.С.
представника відповідача Бура О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛКОНА-ДОН» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.02.2013 року № 0000041502, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛКОНА-ДОН» звернулось до суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.02.2013 року № 0000041502.
Позивач свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що в ході проведення камеральної перевірки уточнюючого розрахунку за березень 2011 року ТОВ «АЛКОНА-ДОН» та документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АЛКОНА-ДОН» з питань що стали предметом оскарження, податковим органом були встановлені порушення п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України. За результатами зазначених перевірок відповідачем прийняті повідомлення-рішення № 0003031502 від 27.11.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання на 246482,10 грн., які з них за основним платежем - 197185,68 грн., штрафні санкції - 49296,42 грн. та податкове повідомлення-рішення № 0000041502 від 18.02.2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання на загальну суму 197187,00 грн., які з них основний платіж - 197186,00 грн., штрафні санкції - 1,00 грн. Рішенням Державної податкової служби у Донецькій області від 05.02.2013 року № 1132/10/10-512-5 про результати розгляду скарги, скасоване податкове повідомлення-рішення № 0003031502 від 27.11.2012 року в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 49295,42 грн., в іншій частині залишено без змін. На думку позивача, викладені в акті перевірки висновки спростовуються наданими позивачем первинними документами.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, надав суду письмові заперечення, в яких зазначив, що підставою для прийняття спірного податкового повідомлення-рішення стали висновки акту документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АЛКОНА-ДОН» з питань що стали предметом оскарження № 267/15-2 від 28.01.2013 року. Вважає, що прийняте спірне податкове повідомлення-рішення є законним та обґрунтованим. У зв'язку з викладеним просить у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, повно, всебічно та об`єктивно дослідивши в судовому засіданні всі обставини справи та оцінивши їх наявними доказами в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛКОНА-ДОН» зареєстроване в якості юридичної особи виконавчим комітетом Донецької міської ради з 11.12.2007 року, код ЄДРПОУ 35636651, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с. 9).
Відповідно до статуту відповідача основною метою діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛКОНА-ДОН» є одержання прибутку на основі ефективного ведення господарської діяльності та іншої діяльності (а.с. 10-13).
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛКОНА-ДОН» зареєстровано, як платник податку на додану вартість, що підтверджується відповідним свідоцтвом (а.с. 15).
На підставі п. 200.10 ст. 200, в порядку ст. 76 Податкового кодексу України відповідачем було проведено камеральну перевірку уточнюючого розрахунку за березень 2011 року ТОВ «АЛКОНА-ДОН».
В ході перевірки відповідачем встановлені порушення п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, а саме: включення платником податку суми податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних з датою виписки їх, більш ніж 365 днів, в результаті чого ТОВ «АЛКОНА-ДОН» занижено суму податкових зобов'язань, заявлених в уточнюючому розрахунку за березень 2011 року у розмірі 197185,68 грн.
За результатами зазначеної перевірки складений акт № 3276/15-2/35636651 від 02.11.2012 року (а.с. 34-35).
На підставі висновків акту перевірки № 3276/15-2/35636651 від 02.11.2012 року позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення № 0003031502 від 27.11.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання на 246482,10 грн., які з них за основним платежем - 197185,68 грн., штрафні санкції - 49296,42 грн. (а.с. 36).
11.12.2012 року позивачем була подана скарга до Державної податкової служби у Донецькій області на податкове повідомлення-рішення № 0003031502 від 27.11.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання на 246482,10 грн. (а.с. 44-47).
Відповідачем була здійснена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ «АЛКОНА-ДОН» з питань що стали предметом оскарження, за результатами якої встановлено порушення позивачем п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість за березень 2011р. на загальну суму 197186,00 грн. та про що складений акт № 267/15-2 від 28.01.2013 року (а.с. 37-42).
Рішенням Державної податкової служби у Донецькій області від 05.02.2013 року № 1132/10/10-512-5 про результати розгляду скарги, скасоване податкове повідомлення-рішення № 0003031502 від 27.11.2012 року в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 49295,42 грн., в іншій частині залишено без змін (а.с. 48-51).
На підставі висновків акту перевірки № 267/15-2 від 28.01.2013 року, відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000041502 від 18.02.2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання на загальну суму 197187,00 грн., які з них основний платіж - 197186,00 грн., штрафні санкції - 1,00 грн. (а.с. 43).
Позивачем була подана скарга до Державної податкової служби України на податкове повідомлення-рішення № 0000041502 від 18.02.2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання на загальну суму 197187,00 грн. (а.с. 52-56).
Рішенням Державної податкової служби України від 21.03.2013 року № 4326/6/10-2115 про результати розгляду скарги, залишено без змін податкове повідомлення-рішення № 0003031502 від 27.11.2012 року та податкове повідомлення-рішення № 0000041502 від 18.02.2013 року з урахуванням рішення, прийнятого за розглядом первинної скарги (а.с. 57-58).
Суд вважає, що відповідач підчас прийняття податкового повідомлення-рішення від 18.02.2013 року № 0000041502 діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України з огляду на наступне.
Товариством з обмеженою відповідальністю «АЛКОНА-ДОН» була надана декларація за березень 2011 року № 9002158366 від 19.04.2011 року, в якій включило до податкового кредиту суму податку на додану вартість (сума ПДВ 197185,68 грн.) за податковими накладними від 16.03.2011 № 13 на загальну суму 176747,84 грн., сума ПДВ - 29457,98 грн. від 16.03.2011 року № 12 на загальну суму 339023,50 грн., сума ПДВ - 56503,92 грн. від 29.03.2011 року № 19 на загальну суму 336966,46 грн., сума ПДВ - 56161,08 грн. від 29.03.2011 року № 20 на загальну суму 330376,27 грн., сума ПДВ - 55062,71 грн. отриманими від контрагента ПП «ТД «Потенціал-5» (код ЄДРПОУ 37234620).
Уточнюючим розрахунком з податку на додану вартість від 06.08.2011 року № 9005992358 позивач самостійно зменшив суму податкового кредиту по контрагенту ПП «ТД «Потенціал-5» на суму 197185,68 грн.
У жовтні 2012 року ТОВ «АЛКОНА-ДОН» надав уточнюючий розрахунок № 9060346916 від 03.10.2012 року, яким включило податкові накладні за березень 2011 року (сума ПДВ 197185,68 грн.) по контрагенту ПП «ТД «Потенціал-5».
Відповідно до п. 201.6, 201.14, 201.15 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.
Зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу II цього Кодексу.
Платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.
Згідно Порядку ведення виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом ДПА України від 24.12.2010р. № 1002 «Про затвердження форм і Реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Порядку його ведення», реєстр є формою для запису (реєстрації) виданих та отриманих податкових накладних. Виправлення помилки в Реєстрі здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення таких помилок. Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів.
Відповідно до п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Підпунктом 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Згідно з п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.
Наказом ДПСУ від 16.02.2012 року № 127 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо окремих питань відображення у податковому обліку з податку на додану вартість звітного періоду податкових накладних, виписаних у попередніх періодах, формування на їх підставі податкового кредиту», зокрема визначено, що з дати набрання чинності Кодексом платник податку має право сформувати податковий кредит звітного періоду на підставі податкових накладних, які взяті на обліку у поточному звітному періоді, але виписані податкових періодах, що передує звітному, в таких випадках:
Податкові накладні, взяті на облік у звітному періоді, з дати виписки яких не минуло 365 календарних днів (тобто до реєстру отриманих податкових накладних за травень 2011 року могли бути включені податкові накладні, виписані продавцем не раніше травня 2010 року; до реєстру отриманих податкових накладних за березень 2012 року відповідно можуть бути включені податкові накладні, виписані продавцем не раніше березня 2011 року) - загальне правило;
В таких випадках не вимагається документального підтвердження причин отримання податкових накладних у періодах, наступних за періодом, в якому вони були виписані, а суми податку відображаються у реєстрі отриманих податкових накладних поточного звітного періоду та у складі податкового кредиту звітного періоду (рядок 10.1 декларації).
Такі ж правила з дати набрання чинності Кодексом застосовуються і до розрахунків коригування до податкових накладних, на підставі яких здійснюється коригування податкового кредиту.
У пункті 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України, передбачено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Відповідно до п. 7 пізрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Таким чином, суд вважає, що висновок викладений в акті перевірки № 267/15-2 від 28.01.2013 року є обґрунтованим, а податкове повідомлення-рішення № 0000041502 від 18.02.2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання на загальну суму 197187,00 грн., які з них основний платіж - 197186,00 грн., штрафні санкції - 1,00 грн. - законне та таке, яке прийняте на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі викладеного, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛКОНА-ДОН» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.02.2013 року № 0000041502 не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не повертаються.
Керуючись ст.ст. 2-14, 17, 18, 24, 71, 86, 94, 122, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У позові Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛКОНА-ДОН» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.02.2013 року № 0000041502 - відмовити.
Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено в судовому засіданні 07 листопада 2013 року.
Постанова у повному обсязі складена 12 листопада 2013 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кірієнко В.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2013 |
Оприлюднено | 20.11.2013 |
Номер документу | 35249349 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кірієнко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні