ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 листопада 2013 р. 14:35 Справа №801/9684/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,
при секретарі Баценко А.О.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державного концерну "Національне виробничо-аграрне об'єднання "Масандра"
до Азово-Чорноморського міжрегіонального територіального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України
про визнання протиправним та скасування припису,
за участю представників:
від позивача - Велієв Р.Ш., представник, довіреність № б/н від 01.10.2013 року;
Проботюк М.В., представник, довіреність № 412/12 від 29.10.2013 року;
від відповідача - не з'явився;
Суть спору: Державний концерн "Національне виробничо-аграрне об'єднання "Масандра" звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Азово-Чорноморського міжрегіонального територіального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України про визнання протиправним та скасування припису № 277/2299-п від 20.09.2013.
Ухвалою суду від 16.10.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі.
Розпорядженням щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ №581 від 28.10.2013 року, у зв'язку з відрядженням судді Радчук А.А. та необхідністю розгляду клопотання про забезпечення позову, справу призначено головуючому судді Яковлєву С.В.
Ухвалою суду від 28.10.2013 року прийнято адміністративну справу № 801/9684/13-а за позовом Державного концерну "Національне виробничо-аграрне об'єднання "Масандра" до Азово-Чорноморського міжрегіонального територіального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України про визнання протиправним та скасування припису, до провадження судді Окружного адміністративного суду АР Крим Яковлєва С.В.
У судовому засіданні, яке відбулось 13.11.2013 року, представники позивача наполягали на задоволенні адміністративного позову з підстав, викладених у позовній заяві.
Відповідач явку своїх представників у судове засідання, яке відбулося 13.11.2013 року, не забезпечив, про час, дату його проведення був повідомлений належним чином, 12.11.2013 року від Державної служби геології та надр України (Держгеонадра України) надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із затримкою фінансування відряджень працівників Держгеонпадр України з державного бюджету.
Представники позивача вважали можливим продовжити розгляд справи на підставі залучених до неї документів.
Суд, приймаючи до уваги належним чином повідомлення сторін про час, день та місце розгляду справи, враховуючи сплив строку розгляду справи, передбачений ст. 122 КАС України, керуючись ст.128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд на підставі залучених до неї документів.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників позивача, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ
Посадовими особами Азово-Чорноморського міжрегіонального територіального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України згідно направлення № 197 від 01.08.2013 року у період з 28.08.2013 року по 13.09.2013 року проведено планову перевірку дотримання Державним концерном "Національне виробничо-аграрне об'єднання "Масандра" вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин (металічні руди, неметалічні корисні копалини, горючі тверді корисні копалини).
За результатами проведеної перевірки відповідачем було складено акт перевірки від 13.09.2013 року № 147/2299.
Після вивчення акту перевірки № 147/2299 від 13.09.2013 року, відповідачем 20.09.2013 року прийнято припис № 277/2299-п.
Згідно вказаного припису встановлено недотримання позивачем вимог ст. 24 Кодексу України про надра та Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою КМУ №615, відносно не виконання Особливих умов Спеціального дозволу на користування надрами № 2299 від 25.10.2013 року, а саме умов Інженерно-геологічної партії від 27.05.1998 року № 31: п.5 збірні гаражі та можливо двохповерхова будівля, які збудовані безпосередньо над тунелями, повинні бути знесеними, з подальшим засипанням, вирівнюванням та трамбуванням ґрунтів; необхідно на законодавчому рівні з урахуванням особливостей забудови визначити межи охоронної зони над виноподвалами з розробкою правил по дотриманню екологічного та гідро-екологічного режимів; не виконання Угоди про умови користування надрами ст. 5.3. дотримуватися вимог, передбачених Дозволом та цією угодою. Позивачу запропоновано у строк до 21.10.2013 року усунути виявлені порушення законодавства у сфері надрокористування та подати в письмові формі до відповідача матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.
Ст.19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов'язані: використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Права та обов'язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.
Згідно п. 5 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою КМУ від 30.05.2011 року № 615, дозволи надаються на такі види користування надрами: екологічне вивчення родовищ корисних копалин; геологічне вивчення, в тому числі дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення; видобування корисних копалин; геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ); будівництво та експлуатація підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод; створення геологічних територій та об'єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам'ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади тощо); виконання робіт (провадження діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції.
Судом встановлено, що відповідно до Статуту Державного концерну "Національне виробничо-аграрне об'єднання "Масандра", затвердженого постановою КМУ від 09.09.2009 року № 972, Державний концерн "Національне виробничо-аграрне об'єднання "Масандра" є державним статутним об'єднанням державних підприємств, утвореним на базі Головного заводу марочних вин «Масандра»
Згідно п. 20 Статуту позивач одержує ліцензії, патенти та інші документи дозвільного характеру відповідно до законодавства.
Одним з таких документів є Спеціальний дозвіл на користування надрами № 2299 від 25.10.2000 року.
Відповідно до вказаного дозволу видами користування надрами є експлуатація підземної споруди (сховища), не пов'язана з видобуванням корисних копалин. Метою користування надрами є використання 14 тунелів залізничного типу для зберігання та виробництва виноматеріалів.
Матеріали справи свідчать про те, що при прийнятті припису № 277/2299-п від 20.09.2013 року відповідач посилається на ст. 24 Кодексу України про надра та умови Інженерно-геологічної партії від 27.05.1998 року № 31, а саме п. 5. «збірні гаражі та можливо двохповерхова будівля, які збудовані безпосередньо над тунелями, повинні бути знесеними, з подальшим засипанням, вирівнюванням та трамбуванням ґрунтів; необхідно на законодавчому рівні з урахуванням особливостей забудови визначити межи охоронної зони над виноподвалами з розробкою правил по дотриманню екологічного та гідро-екологічного режимів».
Судом встановлено, що земельна ділянка яка розташована на поверхні ґрунту над тунелями підвалів, не знаходиться у власності або у користуванні позивача, а є землею Масандрівської селищної ради та приватною власністю осіб, яким ці земельні ділянки були надані, а тому у позивача відсутні повноваження щодо знесення гаражів та можливо двоповерхових будівель на вказаній земельній ділянці.
Матеріали справи свідчать про те, що позивач неодноразово звертався до Масандрівської селищної ради , що підтверджується листами від 09.09.2003 року № 412/589; від 23.02.2011 року № 65; від 26.05.2011 року № 412/520; від 20.05.2013 року № 412/520; від 09.09.2013 року № 412/589, в яких вказував на неможливість возведення гаражів на земельній ділянці над тунелями виноподвалів.
На думку суду зазначені дії свідчать про вчинення позивачем заходів щодо виконання Висновків Ялтинської гідрогеологічної та інженерно-геологічної партії від 27.05.1998 року № 31.
До матеріалів справи залучено акт перевірки Кримської територіальної інспекції державної організації «Інспекція державного геологічного контролю за веденням робіт по геологічному вивченню та використанню надр» Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 05-06.07.2008 року № б/н про проведення перевірки правил користування надрами і дотримання вимог спеціального дозволу (ліцензії) при проведенні розробки і вивчення родовищ корисних копалин, в якому відсутні висновки про порушення позивачем умов Інженерно-геологічної партії від 27.05.1998 року № 31.
Суд зазначає, що у Висновках Ялтинської гідрогеологічної та інженерно-геологічної партії від 27.05.1998 року № 31 містяться лише рекомендації, а не умови, а тому суд вважає безпідставним посилання відповідача на порушення позивачем п. 5 Висновків Ялтинської гідрогеологічної та інженерно-геологічної партії від 27.05.1998 року № 31.
Вивчивши наведені обставини суд вважає, що при оформленні припису № 277/2299-п від 20.09.2013 року, яким встановлено не виконання позивачем Особливих умов Спеціального дозволу на користування надрами № 2299 від 25.10.2013 року, а саме п. 5 Висновків Ялтинської гідрогеологічної та інженерно-геологічної партії від 27.05.1998 року № 31, відповідач діяв упереджено, з порушенням принципу розсудливості, фактично вимагаючи від позивача вчинити дії, обов'язок здійснення яких на нього не покладено, у зв'язку з чим суд дійшов висновку, що існують підстави для задоволення адміністративного позову.
У судовому засіданні, яке відбулось 13.11.2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 15.11.2013 року.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати припис Азово-Чорноморського міжрегіонального територіального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України № 277/2299-п від 20.09.2013 року.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного концерну "Національне виробничо-аграрне об'єднання "Масандра" (98600, АР Крим, м. Ялта, смт. Масандра, вул.. Миру, 6, ідентифікаційний код 00411890) 34,41 грн. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка) судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2013 |
Оприлюднено | 19.11.2013 |
Номер документу | 35254175 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні