ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2013 р.Справа № 2-а-2727/11/1470
Категорія: 8.3.2 Головуючий в 1 інстанції: Середа О. Ф.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - Єщенко О.В.
суддів - Димерлій О.О.
- Романішин В.Л.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Первинної організації всеукраїнської професійної спілки працівників міністерства внутрішніх справ України лінійного відділу на ст. Миколаїв лінійного управління на Одеській залізниці УМВС України на залізничному транспорті на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2011 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва до Первинної організації всеукраїнської професійної спілки працівників міністерства внутрішніх справ України лінійного відділу на ст. Миколаїв лінійного управління на Одеській залізниці УМВС України на залізничному транспорті про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В :
У березні 2011 року, Державна податкова інспекція у Заводському районі м. Миколаєва звернулась до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Первинної організації всеукраїнської професійної спілки працівників міністерства внутрішніх справ України лінійного відділу на ст. Миколаїв лінійного управління на Одеській залізниці УМВС України на залізничному транспорті про припинення юридичної особи - Первинної організації всеукраїнської професійної спілки працівників міністерства внутрішніх справ України лінійного відділу на ст. Миколаїв лінійного управління на Одеській залізниці УМВС України на залізничному транспорті.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач знаходиться на обліку в ДПІ у заводському районі м. Миколаєва як платник податків та неподаткових платежів. ДПІ у заводському районі м. Миколаєва встановлено, що відповідач не подає звітність до органів ДПІ з 08.07.20009 року, що є порушенням п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України, та підставою для припинення юридичної особи.
Судом першої інстанції справу розглянуто в порядку скороченого провадження.
Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2011 року адміністративний позов Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва задоволено повністю. Припинено юридичну особу Первинну організацію всеукраїнської професійної спілки працівників міністерства внутрішніх справ України лінійного відділу на ст. Миколаїв лінійного управління на Одеській залізниці УМВС України на залізничному транспорті.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій апелянт, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, ставить питання про скасування рішення суду першої інстанції та закриття провадження по справі.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що посилання суду на положення ст. 38 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є неправомірним, оскільки профспілкова організація не займається підприємницькою діяльністю, а у власній діяльності керується положеннями ЗУ «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності». Вказаним законом, зокрема передбачений і порядок припинення організації.
Дослідивши доводи апелянта в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Первинна організація всеукраїнської професійної спілки працівників міністерства внутрішніх справ України лінійного відділу на ст. Миколаїв лінійного управління на Одеській залізниці УМВС України на залізничному транспорті є юридичною особою за законодавством України та зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 06 липня 2009 року (код 36578547), що підтверджується копією витягу з ЄДР (а.с. 6-7).
Надаючи оцінку доводам апеляційної скарги щодо необхідності закриття провадження у справі з підстав відсутності повноважень податкового органу на звернення до суду з зазначеними позовом, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що за правилом, встановленим частиною першою ст. 3 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
З метою приведення законодавчих актів України у відповідність із вимогами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення єдиної системи державної реєстрації юридичних осіб»частину другу статті 14 Закону України «Про об'єднання громадян»доповнено новим реченням, та відповідно до цієї норми у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності»Закон України «Про об'єднання громадян»застосовується до профспілок, якщо інше не передбачено цим Законом.
З огляду на викладене норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
А відтак підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) об'єднань за статтею 32 Закону України «Про об'єднання громадян», які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону та статтею 18 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПК України, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Актом Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва № 389/151/36578547 встановлено, що Первинна організація всеукраїнської професійної спілки працівників міністерства внутрішніх справ України лінійного відділу на ст. Миколаїв лінійного управління на Одеській залізниці УМВС України на залізничному транспорті в порушення п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України, на надавала податкову звітність з 08 липня 2009 року.
Відповідно ж до абзацу п'ятого частини другої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції повно та всебічно дослідив обставини справи та дав їм належну правову оцінку. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Згідно з ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 183 2 , 195, 197, п.1 ч.1 ст. 198, п.1 ч.1 ст. 200, ст. 206, ст. 254 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Первинної організації всеукраїнської професійної спілки працівників міністерства внутрішніх справ України лінійного відділу на ст. Миколаїв лінійного управління на Одеській залізниці УМВС України на залізничному транспорті залишити без задоволення.
Постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2011 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва до Первинної організації всеукраїнської професійної спілки працівників міністерства внутрішніх справ України лінійного відділу на ст. Миколаїв лінійного управління на Одеській залізниці УМВС України на залізничному транспорті про припинення юридичної особи залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя /підпис/ Єщенко О.В.
суддя /підпис/ Димерлій О.О.
суддя /підпис/ Романішин В.Л.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2013 |
Оприлюднено | 18.11.2013 |
Номер документу | 35273429 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Єщенко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні