Житомирський апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Дудар О.М.
Суддя-доповідач:Одемчук Є.В.
УХВАЛА
іменем України
"13" листопада 2013 р. Справа № 2а/1770/1126/2012
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Одемчука Є.В.
суддів: Бучик А.Ю.
Майора Г.І.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління Міндоходів у Львівській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "27" серпня 2013 р. у справі за позовом ОСОБА_3 до Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії ,
ВСТАНОВИВ:
У березні 2013 року ОСОБА_3 звернувся до адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив визнати протиправними дії відповідача щодо перенесення пільгової черги на покращення житлових умов у контрольному списку працівників Державної податкової служби у Львівській області з шостого місця на тринадцяте та визнати протиправними дії щодо надання неповної інформації на запит від 01.02.2012 року.
Крім того, просив зобов'язати відповідача перенести пільгову чергу з тринадцятого місця на відповідне місце та зобов'язати надати інформацію про будівництво та надання квартир для військовослужбовців згідно з Указом Президента України від 06.04.1999 №367/99 та постанови Кабінету Міністрів України від 29.11.1999 №2166 «Про комплексну програму забезпечення житлом військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, посадових осіб митної служби та членів їх сімей» у 2003-2012 роках.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року визнано протиправними дії Державної податкової служби у Львівській області щодо надання неповної інформації на запит ОСОБА_3 від 01.02.2012 року.
Зобов'язано Головне управління Міндоходів у Львівській області надати ОСОБА_3 інформацію на запит від 01.02.2012 року про будівництво та надання квартир для військовослужбовців у період 2003 - 2012 років.
Визнано протиправними дії Державної податкової служби у Львівській області щодо перенесення черги ОСОБА_3 у списку працівників, що потребують покращення житлових умовах на пільгових умовах, з восьмого місця на тринадцяте.
Зобов'язано Головне управління Міндоходів у Львівській області перенести чергу ОСОБА_3 у списку працівників, що потребують покращення житлових умовах на пільгових умовах, з тринадцятого на відповідне місце з урахуванням прав ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 та ОСОБА_11
Не погоджуючись з даною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказану постанову та прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши докази та проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 40 Конституції України зазначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади і місцевого самоврядування та встановлено обов'язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді.
Встановлено, що 01.02.2012 року позивач звернувся до Державної податкової адміністрації у Львівській області із запитом відповідно до ст.20 Закону України «Про публічну інформацію».
Листом Державної податкової адміністрації у Львівській області від 10.02.2012 року повідомлено позивача про те, що станом на 01.02.2012 року він перебуває в контрольному списку на покращення житлових умов за номером 13.
Відносини, що виникли між сторонами стосуються доступу до публічної інформації, зокрема щодо інформації про будівництво та надання квартир для військовослужбовців згідно з Указом Президента України від 06.04.1999 №367/99 та постанови Кабінету Міністрів України від 29.11.1999 №2166 «Про Комплексну програму забезпечення житлом військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, посадових осіб митної служби та членів їх сімей» за 2003-2012 роки та щодо надання копій контрольних списків на покращення житлових умов працівників ДПА у Львівській області станом на 01.02.2012 року.
Відповідач, будучи державним органом та розпорядником публічної інформації, виступає суб'єктом владних повноважень, тому відповідно до частини третьої статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» його рішення, дії чи бездіяльність оскаржуються за правилами КАС України.
Під бездіяльністю суб'єкта владних повноважень необхідно розуміти пасивну поведінку суб'єкта владних повноважень, яка може мати вплив на реалізацію прав, інтересів фізичної чи юридичної особи.
Виходячи зі змісту наданої інформації, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивачу в порушення вимог пункту 6 частини першої статті 14 Закону України «Про доступ до публічної інформації» не надано повної та точної відповіді на поставлені ним питання. Крім того, жодних підстав для відмови позивачу в задоволенні запиту у вказаному листі також не зазначено.
Отже, доводи, наведені в апеляційній скарзі є безпідставними та не спростовують висновку суду першої інстанції в цій частині позовних вимог.
Що стосується позовних вимог про неправомірність перенесення пільгової черги на покращення житлових умов у контрольному списку працівників Державної податкової служби у Львівській області з шостого місця на тринадцяте, колегія суддів зазначає.
Житло - одна з основних матеріальних умов життя людини, а задоволення потреби людини в житлі - дуже важливе соціальне завдання.
Право громадян України на житло закріплено ст. 47 Конституції України, яка визначає, що кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону. Ніхто не може бути примусово позбавлений житла інакше як на підставі закону за рішенням суду.
Конституційне право на житло вважається забезпеченим лише тоді, коли громадянин України має житло, що відповідає установленим нормам і придатне для проживання. За відсутності такої житлової площі та потреби в соціальному захисті громадянин визнається таким, що потребує покращення житлових умов і згідно з чинним законодавством може претендувати на одержання відповідного житла, яке надається за правом найму державою чи органами місцевого самоврядування безоплатно, або на забезпечення себе і своєї сім'ї житлом за власний кошт, але за доступну плату.
Порядок забезпечення жилими приміщеннями працівників органів державної податкової служби встановлений Положенням про порядок забезпечення жилими приміщеннями працівників органів державної податкової служби України, затвердженим наказом від 20.08.2008 № 543, зареєстровано в Міністерстві юстиції юстиції України 20.09.2008 за № 801/15492 ( чинного на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з п.1 розд.2 Положення № 543, працівники, які потребують поліпшення житлових умов згідно з житловим законодавством, мають право на прийняття на квартирний облік та одержання у користування жилого приміщення відповідно до чинного законодавства.
Пунктом 2 розд.2 Положення № 543 передбачено, що облік працівників ОДПС, які потребують поліпшення житлових умов та перебувають на квартирному обліку у виконавчому органі місцевого самоврядування за місцем проживання і працюють в органах державної податкової служби (далі - ОДПС) не менше п'яти років, здійснюється шляхом унесення їх до контрольного списку працівників ОДПС (далі - контрольний список).
Встановлено, що станом на 01.01.2005 року позивач зазначений у контрольному списку працівників ДПА у Львівській області, які потребують покращення житлових умов за № 14 (серед працівників, що потребують покращення житлових умов на пільгових умовах - восьме місце), станом на 03.02.2010 року - за № 16 (серед працівників, що потребують покращення житлових умов на пільгових умовах - дев'яте місце), станом на 01.02.2011 року - за № 13 (серед працівників, що потребують покращення житлових умов на пільгових умовах - восьме місце), станом на 30.01.2012 року - за № 13 (серед працівників, що потребують покращення житлових умов на пільгових умовах - восьме місце).
Відповідно до п.7 розд.2 Положення № 543, щороку у січні-лютому контрольний список подається до виконавчого органу місцевого самоврядування для узгодження і уточнення. Житлово-побутова комісія ОДПС при цьому вивчає облікові дані, за необхідності вимагає документи, які підтверджують право працівника ОДПС на перебування у контрольному списку. Зміни з питань, що належать до компетенції житлово-побутової комісії ОДПС, провадяться після прийняття рішень цим органом. Про внесені зміни працівникам ОДПС направляється письмове повідомлення.
Усі виявлені зміни вносяться у контрольні списки згідно з уточненою черговістю, тобто порядковий номер у новому році буде проставлений без урахування номерів осіб, виключених із контрольного списку. Відповідно до цих змін формується і новий контрольний список без урахування осіб, виключених з контрольного списку.
Відповідно до п.1 розд.3 Положення № 543, отримані жилі приміщення розподіляються між загальною і пільговою чергами у відсотковому співвідношенні залежно від кількості працівників ОДПС, які перебувають у контрольному списку, відповідно до плану розподілу жилих приміщень, придбаних у поточному році, затвердженого на засіданні житлово-побутової комісії ОДПС та погодженого виконавчим органом місцевого самоврядування.
З матеріалів справи вбачається та встановлено судом першої інстанції, що за період 2003-2012 років з ліміту місцевих рад Державній податковій адміністрації у Львівській області на виконання рішень МВК від 04.11.2005 №1223 та від 21.12.2007 №1161 передано 3 квартири.
Отже з урахуванням викладеного до контрольних списків працівників ДПА у Львівській області, які потребують покращення житлових умов, повинні бути внесені зміни, зокрема позиція позивача у вказаному списку повинна бути переміщена у напрямку зменшення порядкового номера.
Однак, незважаючи на здійснення у період 2005-2010 років розподілу між працівниками ДПА у Львівській області, які потребують покращення житлових умов, трьох квартир, позицію позивача було безпідставно переміщено у напрямку збільшення порядкового номера.
Посилання відповідача на розбіжності в заявлених вимогах позивача та ухваленого судового рішення є безпідставними, оскільки положення ст. 11 КАС України передбачають можливість суду вийти за межі позовних вимог в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Колегія суддів зазначає, що позивач повністю довів ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.
Проте, відповідачем в порушення ч. 2 ст. 71 КАС України, не надано доказів на підтвердження правомірності своїх дій та доказів в спростування позиції позивача.
Враховуючи вищенаведене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлено з додержанням вимог матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Міндоходів у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "27" серпня 2013 р. - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис) Є.В.Одемчук
судді: (підпис) (підпис) А.Ю.Бучик Г.І. Майор
З оригіналом згідно: суддя
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу ОСОБА_3 АДРЕСА_1
3- відповідачу Головне управління Міндоходів у Львівській області вул. Стрийська,35,м.Львів,79003
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2013 |
Оприлюднено | 20.11.2013 |
Номер документу | 35286612 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Одемчук Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні