Ухвала
від 13.11.2013 по справі 1570/4827/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 листопада 2013 р.Справа № 1570/4827/2012

Категорія: 8.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Цховребова М. Г

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Кравець О.О. судді -Домусчі С.Д. судді -Шеметенко Л.П.

за участю секретаря Левицької З.С розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Ізмаїльської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28.09.2012 р. по справі за адміністративним позовом Відкритого акціонерного товариства "Пересувна механізована колона-15" "Дунайводбуд" до Ізмаїльської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИВ:

ВАТ "Пересувна механізована колона - 15""Дунайводбуд" звернулось до суду з позовом до Ізмаїльської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби та просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Ізмаїльської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби від 26.06.2012 року № 0000442280 та № 0000452280.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 28.09. 2012 року позов був задоволений повністю.

Не погоджуючись з постановою суду представник відповідача подав апеляційну скаргу, в якій вважає вказану постанову прийнятою з порушенням норм процесуального права, просив її скасувати та прийняти нову , якою у задоволенні позову відмовити.

Особи, що беруть участь у справі, про час і місце судового розгляду були сповіщені належним чином відповідно до ст.34 -39 КАС України.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 13.11.2013 року відповідача було замінено правонаступником Ізмаїльською об'єднаною Державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів в Одеської області .

Апеляційний суд, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом першої інстанції було встановлено, що Відкрите акціонерне товариство "Пересувна механізована колона-15""Дунайводбуд" перебувало на обліку в Ізмаїльській об'єднаній державній податковій інспекції Одеської області Державної податкової служби

30 червня 1997 року позивачу видане Свідоцтво № 21230996 про реєстрацію платника податку на додану вартість, відповідно до якого, дата реєстрації позивача платником податку на додану вартість - 30 червня 1997 року.

В період з 25.04.2012 року по 03.05.2012 року, на підставі направлення № 178 від 24.04.2012 року, виданого Ізмаїльською ОДПІ, службовою особою Ізмаїльської ОДПІ, на виконання постанови слідчого СВ ПМ ДПА в Одеській області ст. лейтенанта податкової міліції Вдовиченка Д.М. "Про призначення документальної позапланової перевірки" від 8 серпня 2011 року по кримінальній справі № 01201000109 та відповідно до наказу Ізмаїльської ОДПІ від 24.04.2012 року № 188 була проведена позапланова виїзна перевірка з питань взаємовідносин ВАТ "ПМК-15""ДВБ"з ПП "Південь-Агросервіс", код 37009585, за період з 01.01.2010 року по 31.12.2011 року.

За результатами проведеної перевірки було складено акт від 11.04.2012 року № 550/2280/01035845 ,яким встановлено:

- на порушення пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" занижено податок на прибуток на загальну суму 150700 грн., у тому числі у 3 кварталі 2010 року на суму 21980 грн., у 4 кварталі на суму 128720 грн.;

- на порушення пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.1, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість " підприємством занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету на загальну суму 102976 грн., у тому числі за жовтень 2010 року на 53123 грн., за листопад 2010 року на 49853 грн. та зменшення від'ємного значення ПДВ (рядок 24 Декларації з ПДВ) за серпень 2010 року на суму 17584 грн.

На підставі акту перевірки № 550/2280/01035845 від 11.05.2012 року Ізмаїльською ОДПІ були прийняті:

- податкове повідомлення-рішенням від 26 червня 2012 року № 0000442280, за порушення пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.1, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість"№ 168/97-ВР від 03.04.1997 року (із змінами та доповненнями), ВАТ "ПМК-15""ДВБ" було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість, у загальному розмірі 154464 грн., у тому числі за основним платежем - 102976 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 51488 грн.

- податкове повідомлення-рішенням від 26 червня 2012 року № 0000452280 ,яким за порушення пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, пп. 11.2.1 п. 11.2 ст. 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" № 283/97-ВР від 22.05.1997 року (із змінами та доповненнями), ВАТ "ПМК-15""ДВБ" було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток, у загальному розмірі 226050 грн., у тому числі за основним платежем - 150700 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 75350 грн.

Пунктом 86.9 ст. 86 ПК України та п. 7 розд. IV наказу Державної податкової адміністрації України № 984 від 22.12.2010 "Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства" , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за № 34/18772, у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.

Згідно п. 58.1 ст. 58 ПК України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.

Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.

Згідно п. 58.4 ст. 58 ПК України у разі коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених цим Кодексом. Складання та надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення за податковими зобов'язаннями платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, забороняється до набрання законної сили рішенням суду у справі або винесення постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.

Відповідно до п.п. 4.1.4. п.4.1. ст. 4 ПК України (в редакції, діючої на момент прийняття рішення податковим органом), основним принципом податкового законодавства є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу

Крім того, відповідно до п.56.21 ст.56ПК України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Апеляційний суд погоджується із висновком суду 1-ої інстанції , щодо наявності підстав для задоволення позову у повному обсязі, так як прийняття повідомлень-рішень від 26.06.2012 року № 0000442280 та № 0000452280 було передчасним, а відповідач не мав права на винесення оскаржених податкових повідомлень-рішень на підставі акту перевірки від 11.04.2012 року № 550/2280/01035845 до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду у кримінальній справі № 01201000109.

Апеляційний суд вважає, що судом першої інстанції правильно застосовані норми матеріального та процесуального права, вірно встановлено фактичні обставини справи та дана правова оцінка, постановлене рішення суду першої інстанції викладена достатньо повно, висновки обґрунтовані з посиланням на конкретні норми законів України та відповідає чинному законодавству.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні позивачем фактичних обставин і норм матеріального права.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 198 КАС України ,за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Виходячи з цього, апеляційний суд доходить до висновку, що не має підстав для скасування чи зміни постанови суду 1-ої інстанції .

Керуючись ч.1 ст. 195, ст.196, п.1 ч.1. ст.198, 200, п.1 ч.1 ст. 205,ст. 206,210, 211, 212 , ч. 5 ст. 254 КАС України, апеляційний суд

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Ізмаїльської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28.09.2012 р. - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили після її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя пис/

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2013
Оприлюднено19.11.2013
Номер документу35295666
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/4827/2012

Ухвала від 10.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 29.11.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 15.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Постанова від 03.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні