УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2013 року Справа № 179006/12 Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Затолочного В.С.,
суддів Кузьмича С.М., Матковської З.М.,
з участю секретаря судового засідання Бєлкіної Н.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Гал-ЕКСПОКОМ» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.10.2012 року у справі за позовом Приватного акціонерного товариства «Гал-ЕКСПОКОМ» до Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень , -
В С Т А Н О В И В:
Приватне акціонерне товариство «Гал-ЕКСПОКОМ» (далі - Позивач, ПрАТ «Гал-ЕКСПОКОМ») звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби (далі - Відповідач, ДПІ в Залізничному районі) про скасування податкових повідомлень-рішень від 11 квітня 2012 року № 0000382304 та № 0000392304.
В обґрунтування заявленого позову посилається на те, що право позивача на податковий кредит під час проведення перевірки підтверджується усіма необхідними первинними документами щодо взаємовідносин з його контрагентом ТзОВ «Інтерагро 2007». Таким чином, вважає, що відповідач прийшов до неправомірних висновків щодо порушення порядку формування ПрАТ «Гал-ЕКСПОКОМ» податкового кредиту. Факт придбання товару підтверджується документами про оплату, податковими та видатковими накладними та іншими документами, які були надані при проведені перевірки. Позивач вважає, що порушення вимог його контрагентом не можуть створювати наслідків для нього, а результати перевірки ТзОВ «Інтерагро 2007» не можуть бути підставою для висновків про завищення податкового кредиту з податку на додану вартість. Відтак оскаржувані податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.10.2012 року у задоволенні позову відмовлено повністю.
Рішення суду мотивоване, зокрема, тим, що наявність у позивача документів, які відповідно до Податкового кодексу є необхідними для віднесення певних сум до податкового кредиту, сама по собі не є підставою для їх включення до складу податкового кредиту, оскільки господарські операції реально не відбулися.
Постанову суду першої інстанції оскаржило ПрАТ «Гал-ЕКСПОКОМ», подавши на неї апеляційну скаргу.
Позивач зазначає, що не погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає, що постанова підлягає скасуванню.
Звертає увагу на невірне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Крім того, вказує на неповне з'ясування обставин справи та вибіркове дослідження доказів.
Вислухавши суддю-доповідача, представника відповідача, яка просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ПрАТ «Гал-ЕКСПОКОМ» зареєстроване Виконавчим комітетом Львівської міської ради 01.07.2002 року. Позивач взятий на облік платника податків до ДПІ у Залізничному районі 05.07.2002 року за № 32053226.
Державною податковою інспекцією у Залізничному районі м. Львова з 14.03.2012 року по 20.03.2012 року проведено позапланову виїзну документальну перевірку ПрАТ «Гал-ЕКСПОКОМ» з питань підтвердження відображення у податкових деклараціях з податку на додану вартість податкового зобов'язання та податкового кредиту по взаємовідносинах із ТзОВ «Інтерагро 2007» (код ЄДРПОУ 36552068) за період з 01.05.2011 року по 31.05.2011 року, з 01.06.2011 року по 31.07.2011 року, з 01.09.2011 року по 30.09.2011 року про що складено акт № 140/15-40/32053226 від 26.03.2012 року.
Згідно з актом перевірки від 26.03.2012 року ПрАТ «Гал-ЕКСПОКОМ» мало взаємовідносини з ТзОВ «Інтерагро 2007».
В декларації за травень 2011 року позивач зазначив загальну суму податку на додану вартість по контрагенту ТзОВ «Інтерагро 2007» 124600,00 грн. Відповідно до акта від 16.02.2012 року № 109/321/36552068 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Інтерагро 2007» з питань дотримання податкового законодавства за період з 01.05.2011 року по 31.05.2011 року» у контрагента позивача не виявлено власних, орендованих, одержаних по договорах лізингу, закріплених за підприємством на праві господарського відання, складських, торгівельних, виробничих та інших приміщень, в яких проводилась господарська діяльність. ТзОВ «Інтерагро 2007» безпідставно виписано податкові накладні на продаж товарів на адресу покупців, які не можуть розглядатися в якості належного підтвердження податкових зобов'язань, оскільки ці податкові накладні не мають статусу юридично значимих.
Загальна сума податку на додану вартість по вищезазначеному контрагенту позивача за червень 2011 року становить 29333,33 грн.; за липень 2011 року -128006,68 грн. та за вересень 2011 року 45189,33 грн. Під час перевірки податкового кредиту позивача сформованого за червень, липень, вересень 2011 року відповідач використав акт від 15.02.2012 року № 98/231/3652068 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Інтерагро 2007» з питань дотримання податкового законодавства щодо правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.06.2011 року по 31.07.2011 року та з 01.09.2011 року по 30.09.2011 року» скерований на адресу ДПІ в Залізничному районі м. Львова листом від ДПІ у Рогатинському районі. У підсумку перевірки остання встановила проведення транзитних фінансових потоків ТзОВ «Інтерагро 2007», спрямованих на здійснення операцій, надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.
Перевіркою позивача встановлено: 1) не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із ТзОВ «Інтерагро 2007»(код ЄДРПОУ 36552068) за період з 01.05.2011 року по 31.05.2011 року, з 31.06.2011 року по 31.07.2011 року, з 01.09.2011 року по 31.09.2011 року у зв'язку із порушенням п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6, ст. 198, ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-УІ (із змінами та доповненнями), ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ (із змінами та доповненнями), Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» від 24.05.95 № 88, ч. 1, 5 ст. 203, п. 1, 2 ст. 215, ст. 228 ЦК України.
2) завищення суми податкового кредиту в Декларації з ПДВ за травень, червень, липень, вересень 2011 року в сумі 327129 грн., що призвело до:
заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду в сумі 123662 грн.;
завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду за травень, червень, липень, вересень 2011 року в сумі 108 399 грн.;
завищення суми залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду в сумі 95068 грн.
Зокрема, на підставі акта перевірки 26.03.2012 року відповідачем 11.04.2012 року прийнято:
податкове повідомлення-рішення форми «В4»№ 0000392304, яким зменшено суму від'ємного значення податку на додану вартість на суму 203467 грн.;
податкове повідомлення-рішення форми «Р» № 0000382304, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 151 304,25 грн., в тому числі за основним платежем 123662 та штрафними санкціями 27372,25 грн.
Не погоджуючись з висновками посадових осіб державної податкової служби та з прийнятим податковими повідомленням-рішенням, ПрАТ «Гал-ЕКСПОКОМ» оскаржило останні у адміністративному порядку. За результатами розгляду скарг ДПА у Львівській області та ДПА України винесли рішення про відмову в її задоволенні в повному обсязі.
Вірно встановивши обставини справи, суд першої інстанції правильно застосував до правовідносин між сторонами відповідні їм норми матеріального права.
Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996-XIV (далі - Закон № 996-XIV) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Згідно із статтею 9 Закону № 996-XIV первинні документи мають мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст і обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704 (далі - Положення), первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.
Згідно пункту 2.2 Положення первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення.
Пунктом 2.4 Положення передбачено, що первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V Податкового кодексу України (п. 14.1.181 ст. 14 Податкового кодексу України).
Згідно п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійсненні операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Відповідно до п. 198.2 зазначеної статті, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається даті тієї з подій, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
За змістом п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 зазначеного Кодексу та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст. 193 ПК України , протягом звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (в тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу ) чи не підтверджені митними деклараціями , іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу . У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу (п.198.6 ст. 198 ПК України ).
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На думку суду апеляційної інстанції, суд першої інстанції шляхом повного та об'єктивного дослідження обставин справи та поданих доказів дійшов правильного висновку про відсутність реального здійснення господарських операцій, що стали підставою формування спірного податкового кредиту Позивача. Подані ДПІ в Залізничному районі докази та посилання на норми матеріального права спростовують доводи ПрАТ «Гал-ЕКСПОКОМ» та підтверджують правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
Доводи апеляційної скарги не відповідають законодавству України та не можуть бути підставою для її задоволення.
З огляду на викладене, постанова суду першої інстанції відповідає обставинам справи, наявним в ній доказам, прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для її скасування колегія суддів не знаходить.
Керуючись ст.ст. 160 ч. 3, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Гал-ЕКСПОКОМ» залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.10.2012 року у справі № 2а-5161/12/1370 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В.С. Затолочний
Судді С.М. Кузьмич
З.М. Матковська
Повний текст виготовлено 15.11.2013 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2013 |
Оприлюднено | 19.11.2013 |
Номер документу | 35308696 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Затолочний В.С.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні