Ухвала
від 05.11.2013 по справі 801/1121/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/1121/13

05.11.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дугаренко О.В.,

суддів Мунтян О.І. ,

Омельченка В. А.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А. ) від 06.08.13 у справі № 801/1121/13

за позовом Державного підприємства "Євпаторійський морський торговельний порт" (пл. Моряків, 1,м.Євпаторія,Автономна Республіка Крим,97416)

до Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби (вул. Д.Ульянова, 2 Б,м.Євпаторія,Автономна Республіка Крим,97416)

про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.08.13 у справі № 801/1121/13-а адміністративний позов Державного підприємства "Євпаторійський морський торговельний порт" до Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення, -задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим №0014571702 від 02.10.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на доходи найманих працівників за штрафними санкціями у розмірі 1020 грн.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.08.13, та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги заявник зазначив, що оскаржувана постанова є незаконною, при її винесенні судом порушено норми матеріального та процесуального права, неповно досліджені та з'ясовані всі обставини справи.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 05.11.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування Окружним адміністративним судом Автономної Республіки Крим норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи Державне підприємство "Євпаторійський морський торговельний порт" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення від 02.10.2012 № 0014571702 про збільшення суми грошового зобов'язання з штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1020 грн.

Позовні вимоги мотивовані безпідставністю нарахування податковим органом штрафних санкцій на підставі п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України через помилку допущену у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за 2 квартал 2012 року у реєстраційних номерах

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято неправомірно, оскільки притягнення позивача у 2012 році до відповідальності у вигляді штрафу за порушення п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України за повторне вчинення тих самих дій в межах одного року є необґрунтованим.

Із такими висновками суду першої інстанції погоджується колегія суддів, оскільки вони відповідають фактичним обставинам справи та вимогам матеріального права, що регулює спірні правовідносини.

При апеляційному перегляді справи встановлено, що 02.10.2012 відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення № 0014571702 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на доходи найманих працівників за штрафними санкціями у розмірі 1020 грн. (а.с.11, зв.б.).

Підставою прийняття спірного повідомлення-рішення став акт від 20.09.2012 № 1433/17-01 камеральної перевірки даних позивача, відображених у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого на користь платників податку і сум отриманого з них податків.

Перевіркою встановлені порушення позивачем: підпункту п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України), допущено помилку в Порядку заповнення і подання сум доходу, нарахованого (сплаченого на користь платників податків, і сум утриманого з них податку, а саме арифметичну (методологічну) помилку (порушення), недостовірними відомостями, що не вплинула на розрахунки з бюджетом у реєстраційному номері облікової картки платника податків, а саме: допущена помилка в реєстраційному номері облікової картки платника податків - найманого працівника, тобто вказаний РКОКП 2559712779, а повинен бути 2259712779.

При апеляційному перегляді справи встановлено, що на підставі висновків акту про результати камеральної перевірки №568/190/17-01 від 18.05.2012 Державною податковою інспекцією в м. Євпаторії АР Крим прийнято податкове повідомлення-рішення №0008651702 від 08.06.2012 про застосування на підставі п.119.2 ст.119 ПК України до Державного підприємства "Євпаторійський морський торговельний порт" штрафних санкцій у розмірі 510 грн.

Відповідно до п.119.2 ст.119 ПК України за неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

Отже, на підставі оскаржуваного податкового-повідомлення рішення до позивача було застосовано штрафні санкції за повторне протягом року порушення норм п.119.2 ст.119 ПК України.

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом про оскарження податкового повідомлення-рішення №0008651702 від 08.06.2012 (справа №2а-9360/12/0170/8).

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.09.2012 по справі №2а-9360/12/0170/8 адміністративний позов задоволено, визнано протиправним та скасовано повідомлення-рішення №0008651702 від 08.06.2012 року. Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25.02.2013 року зазначене рішення суду залишено без змін.

Відповідно до п.56.18 ст.56 ПК України з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Матеріалами справи та поясненнями представників сторін в судовому засіданні підтверджується, що представники Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим приймали участь у судових засіданнях у справі №2а-9360/12/0170/8, а тому під час складання оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відповідачу було відомо, що сума грошового зобов'язання, яка визначена податковим повідомленням-рішенням №0008651702 від 08.06.2012 є неузгодженою, а відтак до позивача фактично не було застосовано штраф у розмірі 510 грн.

Таким чином, притягнення позивача у 2012 році до відповідальності у вигляді штрафу за порушення п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України за повторне вчинення тих самих дій в межах одного року є необґрунтованим.

Поза увагою заявника апеляційної скарги залишився той факт, що доводи позивача про те, що помилка допущена у податковому розрахунку сум доходу за 2 квартал 2012 року у реєстраційних номерах не вплинула на суму нарахованого податку на доходи фізичних осіб, а відповідно не вплинула на розрахунки з бюджетом, на які він посилається як на підставу своїх позовних вимог, є необґрунтованими оскільки п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України не ставить у залежність можливість застосування штрафних санкцій за порушення порядку надання податкової звітності (податкових розрахунків) з фактом заниження або завищення розміру податкових зобов'язань платника податків як наслідком такого порушення.

Окрім того, не приймаються до уваги судовою колегією доводи позивача, що помилки податкової звітності відсутні зв'язку із поданням уточнюючого податкового розрахунку сум доходів, через те, що п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України не ставить у залежність можливість застосування штрафних санкцій за порушення порядку надання податкової звітності (податкових розрахунків) з фактом самостійного усунення платником податку порушення.

Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позовних вимог.

Суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення відповідно до вимог матеріального та процесуального права, рішення не може бути змінено чи скасовано з підстав, що викладені в апеляційній скарзі.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.08.13 у справі № 801/1121/13-а залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.08.13 у справі № 801/1121/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко

Судді підпис О.І. Мунтян

підпис В.А.Омельченко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Дугаренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35328917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1121/13-а

Ухвала від 16.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 05.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 06.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

Ухвала від 19.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні